Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2003, 17:29
Verwijderd
Ja, das waren Zeiten he

In de jaren zestig en zeventig waren studenten inderdaad vrijwel allemaal wietrokende hippies (behalve natuurlijk de verenigingsstudenten). Tegenwoordig gaat de tendens weer meer naar traditioneel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2003, 17:42
Zwavelstokje
Zwavelstokje is offline
Ik vind het niet zo gek dat universiteiten eisen stellen aan je uiterlijk. Vertrouw jij een naakte slager?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 23:27
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Zwavelstokje schreef op 19-07-2003 @ 18:42:
Ik vind het niet zo gek dat universiteiten eisen stellen aan je uiterlijk. Vertrouw jij een naakte slager?

Onze voormalige slager had wel een oogje op me, destijds. Na een groot aantal jaren was ik weer eens in de zaak, en toen was-ie zo blij me weer te zien, dat hij achter zijn hakblok vandaan kwam en me begon te zoenen, midden in de winkel. Schattig. Ik had het hart niet eens meer om te zeggen dat ik vegetariër was geworden.
Oud 25-07-2003, 11:53
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
drama schreef op 06-07-2003 @ 17:15:
Toevallig ken ik een advocaat, tot voor kort met hanekam, wazige kleding. Noem maar op.
En toevallig is het een zeer goede advocaat waar je veel aan hebt tijdens een rechtzaak.
Hmmm, als je carriere wilt maken bij een sociaal-aktivistisch kantoor, dan spreekt dat misschien voor je.

Laatst gewijzigd op 25-07-2003 om 11:55.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef op 25-07-2003 @ 12:53:
Ja zo'n activistische sociaal advocaat wellicht. Bij de grote kantoren zitten ze denk ik niet op hem te wachten.
Precies. Ik heb voor het vak rechtssociologie een film gezien over de sociale advocatuur en in het bijzonder advocaten die huurzaken deden in Amsterdam. Die advocaten waren inderdaad niet netjes gekleed: T-shirts, houthakkershemden, rafelige spijkerbroeken en kisten. Maar dan hebben we het dus over advocaten die voor tarieven werken van 50 eurocent per uur, en soms zelfs voor niets (dit klinkt lomp, maar in de sociale advocatuur en voor strafrechtelijke toevoegingen krijg je alleen onkostenvergoeding). Dat zijn inderdaad bevlogen types, maar ze verdienen geen zak en staan in laag aanzien, misschien wel het laagste van alle advocaten (oke, letselschade-advocaten staan nóg lager ).

Overigens moet is elke advocaat verplicht om in de rechtszaal een toga te dragen, dus die zwerverkleding is ook alleen maar buiten de rechtszaal.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 12:01
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-07-2003 @ 12:58:

Overigens moet is elke advocaat verplicht om in de rechtszaal een toga te dragen, dus die zwerverkleding is ook alleen maar buiten de rechtszaal.
Inderdaad. Dat is ook eigenlijk wel lekker makkelijk. Soms zie je trouwens nog wel de schoenen en een stukje van de broek.
Oud 25-07-2003, 19:09
Verwijderd
Conclusie: Het ligt aan de uni en je studie!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 19:13
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Nebuchadnezzar schreef op 19-07-2003 @ 16:10:
gelukkig zijn er geen plannen voor een nieuwe dune film
anders moet je hem weer vervangen
Dat 'flopt' vast net zoals de boeken..

Op een universiteit lopen wel meer debielen rond.. Kijk maar naar de TU in Delft.. Ik bedoel, ik ben daar echt niet de enige idioot..
Oud 25-07-2003, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef op 25-07-2003 @ 13:01:
Inderdaad. Dat is ook eigenlijk wel lekker makkelijk. Soms zie je trouwens nog wel de schoenen en een stukje van de broek.
Precies, maar ook dan zie je eigenlijk nooit een advocaat met sportschoenen. Het zijn altijd gewoon keurige leren schoenen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 21:13
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-07-2003 @ 21:04:
Precies, maar ook dan zie je eigenlijk nooit een advocaat met sportschoenen. Het zijn altijd gewoon keurige leren schoenen.
Bij de rota-criminalis had ik per ongeluk witte sportschoenen aan (geen air max uiteraard, maar casual k-swiss's) dus dat vloekte nogal met de toga (mijn beoordeling was nog steeds "heel goed" dus kennelijk werd het niet opgemerkt of was het geen punt)
Oud 25-07-2003, 21:21
Verwijderd
Heel goed? Netjes Ik had een voldoende, maar ik was er dan ook veel te laat mee beginnen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 21:24
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-07-2003 @ 22:21:
Heel goed? Netjes Ik had een voldoende, maar ik was er dan ook veel te laat mee beginnen
Die rechter die het deed zei in ieder geval dat het "heel goed" was, op mijn cijferlijst staat volgens mij alleen zoiets als "voldaan", dat komt misschien ook omdat de rota weer een onderdeel is was dat vage propedeusevakje waar ook het tutoraat enzo onder valt.
Oud 27-07-2003, 11:53
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 05-07-2003 @ 00:42:
Mag je je bijvoorbeeld met tattoos vertonen? En piercings? Vreemde haarkleuren? Aparte -niet ordinaire- kleding? Zo nee, dan ga ik een probleem hebben komend jaar!

Neem aan dat deze niet op S&S hoort??
ik denk dat het totaal afhangt van wat je studeert en waar.
in mijn faculteit (wetenschappen aan KULeuven) wordt daar bijvoorbeeld helemaal geen aandacht aan besteed, iedereen komt maar hoe hij/zij wilt. en het kan mss best dat je daar een opmerking op krijgt van een prof ("ja u, juffrouw daar met het lichtgevende roze haar, deze vraag is speciaal voor u: "wat is kleur?") maar de univ heeft er geen beleid over. ook voor je mondeling examen kan je in een vuile broek en tshirt opdagen, als je je stof maar kent he.

maar ik kan me indenken dat dat bij andere richtingen zoals rechten of politieke wetenschappen en zo van die dingen heel anders is omdat er daar in je latere beroep ook een soort van dresscode is.
Oud 29-07-2003, 18:43
Winner
Winner is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 05-07-2003 @ 14:17:
Waarom zou je een goede baan en veel connecties willen over je eigen rug? Geld kun je ermee verdienen, maar je waardigheid niet.
O ja. Ik ga mijn geld verdienen later met waardig zijn... Je moet ook ergens je money vandaan halen.
Reageren

Regels voor berichten