Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2003, 18:42
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Nee, verschilt HEEL erg.

De een doet er een jaar over om een bepaalde dreadheid te krijgen, de ander een maand.
Bij mij was het het eerste 3 kwart jaar nog mogelijk denk ik.
Oud 13-08-2003, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Lilliej schreef op 13-08-2003 @ 18:04:
is er ook een maxium tijd aan verbonden?
Als het haar compleet ver-filt is dan valt er niks meer uit te kammen...
Zolang je nog haar ziet wel...
Oud 14-08-2003, 09:58
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Wie hebben er op dit forum eigenlijk allemaal dreads? en hoelang heb je ze, en hoelang zijn ze? en ook foto posten als je die heb!
Mijne heb ik nu 2 jaar, en ze zijn nu 35 cm ongeveer.
Oud 14-08-2003, 09:59
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
McLaren schreef op 13-08-2003 @ 23:10:
Als het haar compleet ver-filt is dan valt er niks meer uit te kammen...
Zolang je nog haar ziet wel...
Ookal is het nog uit te kammen, je haar ziet er na het uitkammen echt niet uit. Dan heb je echt een baal stro op je kop.
Oud 14-08-2003, 10:11
Verwijderd
Citaat:
dreadmanneke schreef op 14-08-2003 @ 10:59:
Ookal is het nog uit te kammen, je haar ziet er na het uitkammen echt niet uit. Dan heb je echt een baal stro op je kop.
Klopt, maar dat werd niet gevraagd
(bij mij is het zowiezo net stro )
Oud 14-08-2003, 12:00
Rens
Rens is offline
Ik heb nog geen dreads, maar ze komen, als Olga terug is van vakantie, en ik ook weer (ik ga net weg als zij terugkomt )
Dan zal ik, hoewel ik echt niet weet hoe het werkt, een foto proberen te posten!
Oud 14-08-2003, 12:55
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
McLaren schreef op 14-08-2003 @ 11:11:
Klopt, maar dat werd niet gevraagd
(bij mij is het zowiezo net stro )
Oud 14-08-2003, 13:33
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 14-08-2003 @ 10:59:
Mwoeah beetje kapotte haarpuntjes. Puntje bij laten knippen en flinke ladingen cremespoeling en het is weer normaal..

Hoewel, ik had ze dan ook maar 3 maandjes
Oud 14-08-2003, 14:31
punxnotdead
punxnotdead is offline
ik heb net dreads. sinds gisteren
Oud 14-08-2003, 14:32
Rens
Rens is offline
*ik wil ook*
Oud 14-08-2003, 16:30
Verwijderd
Trouwens,
waarom willen sommige mensen zo graag dreads door andere laten zetten,
en ervoor betalen etc?

Ik en mijn vriendin hebben het zelf gezet (bij mijn vriendin, ik als haar lang genoeg is) en dat ging goed..
Nu zijn we anderhalve maand verder en ze zien er nog steeds goed uit, kan kapper niet tegenop (zeker niet prijs/kwaliteits verhouding )
Oud 14-08-2003, 16:41
fairyangel
fairyangel is offline
Citaat:
Qamra schreef op 08-08-2003 @ 15:17:
Afknippen lijkt me niet z'n goed idee..

Owke, gebruik je fantasie Je hebt die ene lange dread (of nephaar, zelfde methode alleen dreads vallen niet uit elkaar als je ze loslaat, nephaar wel ). Daar maak je in het midden een lusje in. Door dat lusje moet dat plukje haar (je kan dus ook het plukje haar pakken en daarna pas dat lusje erom maken).. Daarna ga je gewoon vlechten, tot een cm of 10. Dat zet je vast met een elastiekje. Rest van het haar kan je dan gaan wegwerken..

Snappie?

En hou je ze bijhoudt? Geen gigantisch strakke staarten dragen (gaan ze van uitzakken), als je gaat slapen even een vlecht/staart maken, was alleen als het echt nodig is (ikzelf was nepdreads nooit) en als je het doet, was dan alleen de aanzet vlechtjes (je houdt je haar in een staart naar achter en die staart moet droog blijven. Of je kan wat shampoo met water mengen en dat op die aanzetvlechtjes sprayen/gieten en dan weer met die staart-methode uitwassen.), als je gaat zwemmen; maak een hoge knot en ga niet onder water.. En afhankelijk hoe je haar is weggewerkt moet je dat ook bijhouden. Sommige kappers/mensen smeren het overgebleven haar gewoon in met wax, dat moet je bijhouden eens in de week. Anderen maken er vlechtjes van (geen onderhoud) en anderen draaien de rest van het haar met wax om het aanzetvlechtje (ligt eraan hou eigenwijs je haar is moet je dat bijhouden)..
uhm ik denk dat ik het wel snap. maar als ik het plukje erdoor heb gedaan en het heb gevlecht, waar moet ik dat gevlechte stukje dan aan vast maken? En ik heb van mezelf heel dik haar is het dan slim om dreads te nemen?

sorry voor de late reactie maar ik ben op vakantie en zit nu ff in internetcafe, dus de volgende reactie kan ook wel lang duren
Oud 14-08-2003, 16:54
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
fairyangel schreef op 14-08-2003 @ 17:41:
uhm ik denk dat ik het wel snap. maar als ik het plukje erdoor heb gedaan en het heb gevlecht, waar moet ik dat gevlechte stukje dan aan vast maken?

Huh?? Dat gevlochten stuk moet je nergens aanvast maken, gewoon lekker laten hangen.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt?!

Citaat:
En ik heb van mezelf heel dik haar is het dan slim om dreads te nemen?
Ja hoor, waarom niet? Je hebt misschien iets meer dreads nodig om het mooi te maken.
Oud 14-08-2003, 17:17
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ik heb ook vreselijk dik haar, ter vergelijking, een vriend van me heeft geen dik haar maar wel zelfde dikte dreads. Hij heeft er 25, ik 75. (ze zijn tussen halve cm en een cm dik)
Oud 14-08-2003, 17:18
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 14-08-2003 @ 18:17:
Ik heb ook vreselijk dik haar, ter vergelijking, een virned van me heef tgeen dik haar maar wel zelfde dikte dreads. Hij heeft er 25, ik 75. (ze zijn tussen halve cm en een cm dik)
We hebben het over nepdreads lieverd
Wij doen untrue
Oud 14-08-2003, 17:55
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Qamra schreef op 14-08-2003 @ 18:18:
We hebben het over nepdreads lieverd
Wij doen untrue
Nepperts.
Oud 14-08-2003, 18:01
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Is mischien handig als je ze een andere naam geeft, om verwarring te voorkomen. bijvoorbeeld Nepdreads.
Oud 14-08-2003, 18:02
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 14-08-2003 @ 19:01:
Is mischien handig als je ze een andere naam geeft, om verwarring te voorkomen. bijvoorbeeld Nepdreads.
idd
Oud 14-08-2003, 19:32
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 14-08-2003 @ 19:01:
Alsof het nog niet duidelijk is als je het over VLECHTEN hebt he .. Dreads worden niet gevlochten, neppers wel..
Oud 14-08-2003, 19:45
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
ja duh. Maar nepdreads blijft duidelijker
Oud 14-08-2003, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 14-08-2003 @ 20:32:
Alsof het nog niet duidelijk is als je het over VLECHTEN hebt he .. Dreads worden niet gevlochten, neppers wel..
Nou, de vlechtjes van m'n vriendin waren half verdread
Oud 15-08-2003, 08:35
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Haha. Bij een vriendin was de uitgroei van de nepdreads dingen ook dread geworden
Oud 15-08-2003, 08:56
Mir-idiotA
Citaat:
dreadmanneke schreef op 15-08-2003 @ 09:35:
Haha. Bij een vriendin was de uitgroei van de nepdreads dingen ook dread geworden
haha zo hoort, échte dreads
Oud 15-08-2003, 08:59
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 15-08-2003 @ 09:56:
haha zo hoort, échte dreads
Oud 15-08-2003, 09:01
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 15-08-2003 @ 09:35:
Dat vind ik knap.. Hoe lang had ze ze in dan?
Oud 15-08-2003, 09:09
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Lang Errug lang.
Oud 15-08-2003, 10:33
A*
A* is offline
Citaat:
McLaren schreef op 14-08-2003 @ 17:30:
Trouwens,
waarom willen sommige mensen zo graag dreads door andere laten zetten,
en ervoor betalen etc?

Ik en mijn vriendin hebben het zelf gezet (bij mijn vriendin, ik als haar lang genoeg is) en dat ging goed..
Nu zijn we anderhalve maand verder en ze zien er nog steeds goed uit, kan kapper niet tegenop (zeker niet prijs/kwaliteits verhouding )
Je bedoelt dus naar een kapper gaan? Ik doe het niet, ik vind de prijs belachelijk die ze vragen en aangezien ik met mijn school nooit lang die dreads in mag hebben (mag ik de les niet meer in) ga ik echt geen 300 euro voor maximaal een maandje dreads betalen.
Oud 15-08-2003, 10:50
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
A* schreef op 15-08-2003 @ 11:33:
Je bedoelt dus naar een kapper gaan? Ik doe het niet, ik vind de prijs belachelijk die ze vragen en aangezien ik met mijn school nooit lang die dreads in mag hebben (mag ik de les niet meer in) ga ik echt geen 300 euro voor maximaal een maandje dreads betalen.
Wat voor een school zit jij? Ik heb er nooit problemen mee gehad, veel leraren vinden het mooier dan dat ik er voor had (gigantische spikes). En hebben ze übhaubt het recht iemand de les niet in te laten als je haar raar zit? Als dat op jou school zo is zit je echt op een KUT school.
Oud 15-08-2003, 11:05
A*
A* is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 15-08-2003 @ 11:50:
Wat voor een school zit jij? Ik heb er nooit problemen mee gehad, veel leraren vinden het mooier dan dat ik er voor had (gigantische spikes). En hebben ze übhaubt het recht iemand de les niet in te laten als je haar raar zit? Als dat op jou school zo is zit je echt op een KUT school.
Ik zit op een horeca school, en we moeten representatief zijn dus haren netjes en nette kleren aan enzo. Dreads vinden ze vast onhygiënisch en niet mooi. Ik had al gehoord dat als je praktijk bediening les had dat je dan níet de les in mocht maar keukenpraktijk weer wel want dan moeten we een pet op.

Hetzelfde geldt voor piercings, heb je een piercing in je gezicht? Kom je bediening-en keukenpraktijk niet in.
Oud 15-08-2003, 11:05
A*
A* is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 15-08-2003 @ 11:54:
Nou, ik weet niet watvoor opleiding zij doet, maar ik deed toerisme, en dan werd het toch ook wel op prijs gesteld als je je haren netjes in een knot/staart/opgestoken had, en een zwarte nette broek met bloesje of polo waren ze ook blijer mee dan met een wijde skatebroek en shirtje, om maar een voorbeeld te noemen.
Precies, dan wordt je serieus genomen.
Oud 15-08-2003, 12:26
punxnotdead
punxnotdead is offline

mijn dreads

Laatst gewijzigd op 15-08-2003 om 12:30.
Oud 15-08-2003, 13:32
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
Citaat:
punxnotdead schreef op 15-08-2003 @ 13:26:
[afbeelding]
[afbeelding]
mijn dreads
Hoe lang heb je ze al?

[edit] Jummie [/edit]

[edit2] K krijg volgende week waarschijnlijk dreads [/edit2]
Oud 15-08-2003, 13:48
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
Lilliej schreef op 15-08-2003 @ 14:32:
Hoe lang heb je ze al?

[edit] Jummie [/edit]

[edit2] K krijg volgende week waarschijnlijk dreads [/edit2]
2 dagen

hehe
Oud 15-08-2003, 14:07
Mir-idiotA
Citaat:
punxnotdead schreef op 15-08-2003 @ 14:48:
2 dagen

hehe
ze staan je wauw
Oud 15-08-2003, 15:09
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 15-08-2003 @ 15:07:
ze staan je wauw
Oud 16-08-2003, 09:28
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ze zijn mooi Als ik jou was zou ik ze alleen wel ff waxen, ze zien er namelijk nogal pluizig uit, dan kunnen ze aan elkaar vast gaan zitten en dat is irritant. moet je ze weer uit elkaar gaan trekken enzo. Heb je ze door vrined(in) laten zetten of bij de kapper?
Oud 16-08-2003, 09:50
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 16-08-2003 @ 10:28:
Ze zijn mooi Als ik jou was zou ik ze alleen wel ff waxen, ze zien er namelijk nogal pluizig uit, dan kunnen ze aan elkaar vast gaan zitten en dat is irritant. moet je ze weer uit elkaar gaan trekken enzo. Heb je ze door vrined(in) laten zetten of bij de kapper?
door mijn moeder
maar het klopt ze zijn vrij pluizig. ik heb wel wax gekocht maar het is niet speciaal dreadwax. dat is hier in de buurt niet te vinden. en ik wilde op dreadheadhq.com wax bestellen maar dat gaat niet wantze zijn voorlopig nog op vakantie.

die wax die ik nu heb zit iig geen petroleum en wel beeswax.
ik hoop dat dat niet slecht is voor mijn dreads.
Oud 16-08-2003, 10:53
Verwijderd
Doe knottyboy wax is ook bij een webshop in NL te koop..
Moet je even op kappers.pagina.nl ofzo kijken voor de link..
Oud 16-08-2003, 10:59
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
punxnotdead schreef op 16-08-2003 @ 10:50:
door mijn moeder
maar het klopt ze zijn vrij pluizig. ik heb wel wax gekocht maar het is niet speciaal dreadwax. dat is hier in de buurt niet te vinden. en ik wilde op dreadheadhq.com wax bestellen maar dat gaat niet wantze zijn voorlopig nog op vakantie.

Ik heb dat ook een tijd gebruikt, maar je kan beter geen wax gebruiken dan die bende. Ga naar www.dreadlocks.nl nederlandse site waar je knottyboy dreads wax en shamopo kan kopen en die is erg goed vind ik, en je haar gaat er lekker van ruiken. Wel duur zijn die spullen, maar ik doe al een jaar met een blok shampoo en wax en ze zijn bijde nog lang nie op.

Je moeder heeft goed werk verricht
Oud 16-08-2003, 11:13
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
oeps ik las ff verkeerd ik las met petroleum... welke wax heb je dan? en ruiktie beetje goed? mijn wax bestaat uit bijen wax en een zoot olietjes.
Oud 16-08-2003, 13:39
fairyangel
fairyangel is offline
Citaat:
Qamra schreef op 14-08-2003 @ 17:54:

Huh?? Dat gevlochten stuk moet je nergens aanvast maken, gewoon lekker laten hangen.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt?!
Ja hoor, waarom niet? Je hebt misschien iets meer dreads nodig om het mooi te maken. [/B]
uhm.. tja hoe leg ik het dan uit? uhm... nou zeg maar als ik ze los laat hangen, dan schuift de dread er toch af? waar moet je dat stiekje dan vastmaken zeg maar.

weet iemand trouwens waar je nepdreads kunt vinden die niet zo lang zijn?
Oud 16-08-2003, 13:42
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
punxnotdead schreef op 16-08-2003 @ 10:50:
door mijn moeder

geen petroleum is goed
ze staan je leuk trouwens!
Oud 16-08-2003, 14:16
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
fairyangel schreef op 16-08-2003 @ 14:39:
uhm.. tja hoe leg ik het dan uit? uhm... nou zeg maar als ik ze los laat hangen, dan schuift de dread er toch af? waar moet je dat stiekje dan vastmaken zeg maar.

Ik snap nog steeds niet echt wat je probleem is hoor, maareuh je moet na 10/15 cm vlecht stoppen met vlechten en dan een elastiekje eromheen doen. In dat stiekje zit dus een pluk haar en 2 dreads..

Citaat:
weet iemand trouwens waar je nepdreads kunt vinden die niet zo lang zijn?
Geen idee
Ben ze zelf maar aan het maken...
Oud 16-08-2003, 14:19
fairyangel
fairyangel is offline
sorry dat je mij niet snapte, maar ik snap nu wel wat je bedoeld!! thanks!!

hm.. ik ben niet zo crea, dus waarschijnlijk worden het lange dreads dan maar
Oud 16-08-2003, 22:42
pyres74
pyres74 is offline
aangezien dit dreads-topic is....

weet iemand misschien waar ik (redelijk) goedkopen dreads kan kopen? ik wilde ze eerst kopen bij dreadshop.com maar ik hoorde een gerucht dat die dat niet meer doen (dreads verkopen dan)

weet iemand misschien of dit waar is?
zo ja: weet jij dan nog een online adres waar ik andere dreads kan kopen?

ik dank u
Oud 17-08-2003, 11:09
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 16-08-2003 @ 23:42:
aangezien dit dreads-topic is....

weet iemand misschien waar ik (redelijk) goedkopen dreads kan kopen? ik wilde ze eerst kopen bij dreadshop.com maar ik hoorde een gerucht dat die dat niet meer doen (dreads verkopen dan)

weet iemand misschien of dit waar is?
zo ja: weet jij dan nog een online adres waar ik andere dreads kan kopen?

ik dank u
Het lijkt me dat je het hier over nepdreads heb?
Oud 17-08-2003, 12:15
punxnotdead
punxnotdead is offline
weet iemand waar je in omg. eindhoven dreadwax kan kopen??
Oud 17-08-2003, 12:26
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 17-08-2003 @ 12:09:
Lmd...

Pyres; ik koop het in Den Haag, behoorlijk goedkoop.. Maar ja daar kom je nooit..
Oud 17-08-2003, 12:49
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 17-08-2003 @ 12:09:
laat maar het is al niet meer van toepassing
Oud 17-08-2003, 14:05
Verwijderd
Citaat:
punxnotdead schreef op 17-08-2003 @ 13:15:
weet iemand waar je in omg. eindhoven dreadwax kan kopen??
Bij die drogist langs de Mac, de DA als ik me niet vergis,
hebben ze alleem vreemde merken spul voor verschillende dingen..
Ook voor dreads, maar het is ontiechelijk duur..

Gewone wax werkt net zo goed
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten