Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
heb je er ook geen last van. ![]() Het enige irritante is dat ik weinig versta van dialecten ed, maar goed, zo vaak hoor ik het ook niet. Het kan me ook niet veel schelen of een dorp nou een strontdorp is of niet. ![]()
||
Citaat:
![]() ik woon ook in een dorp en de mensen daar zijn temisnte nog aardig, ze zeggen hiero nog gedag wanneer je ze tegen komt. En je kent je buren, en zegt ook gedag tegen ze. In een stad heb je alleen maar dat je duizende mense om je heen hebt, en nog geen contact met de buurt.
||
Citaat:
![]() jij bent zeker ook nooit bij jullie thuis de straat uit geweest?! en gelooft nog steeds dat boeren lompe mensen zijn met alleen verstand van varkens en koeie en kippe en bemeste met stront. Ook geloof je nog es dat er in dorpen alleen maar boeren wonen, en waar je dat scheten en boeren vandaan hebt weet ik ook niet. Misschien komt toevallig een ongemanierd familielid van je uit een dorp. Maar mensen in dorpen zijn normaal hoor.
|
![]() |
Mwah... In boerendorpen wonen ook 'normale' mensen.
Volgens mij voel jij een intense woede ofzo voor een bepaalde inwoner van Groesbeek en ga je er maar vanuit dat iedereen zo is. Of wil je dat. Of hoop je dat. Of denk je dat serieus, maar dat kan bijna niet. Ik bedoel: ik ben ook niet iemand die naar 'de zwarte cross' zal gaan maar eigenlijk is jouw topic gewoonweg belachelijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Doe dan het zachte limburgse gezang... Da gij nog dè lef het om oe nog zeu uut te spreken... Dàdde Bedaankt zet, dè witte!
||
![]() |
Citaat:
Mij gaat het erom dat over het algemeen(en misschien had ik daar wat duidelijker over moeten zijn)groesbekers lomp gedrag vertonen,ik praat niet over 1 groesbeker die ik ken,ik heb ook geen familie daar,maar ik ken via school en vakantiewerk verschillende mensen uit dat dorp en ze vertoonde allemaal datzelfde gedrag dus vandaar mijn topic,ik breng het lomp dat geef ik toe maar dat is mijn impulsieve en opvliegende karakter |
![]() |
||
Citaat:
Donkerbroek, we schetsen een situatie of 2... Situatie 1: Mijn vriend en ik hadden nog niet eens iets met elkaar, waren goede vrienden en trokken veel met elkaar op. Dus hij bracht me vaak thuis, haalde me op (ik woon 17 km verderop vandaar) en gingen samen naar dingen toe. Nou ja, in zo'n roddeldorp gaat dat heel snel, goh, die jongen van Jitske en henk zal ook wel een meisje hebben. Dan gaan ze erop letten. Niet erg. 2 weken later, mijn vriend wordt beschuldigd van: hij eet wel van 2 walletjes.... In datzelfde dorp woont onze gezamelijke beste vriend, en die heeft halflang blond haar en rijdt ook regelmatig met hem mee als zijn eigen auto bij de garage staat. Je raad het al, mijn vriend heeft iets met "die brunette" en met een 'Blonde". Dat gaat het hele dorp binnen een dag door en komt bij pappa en mamma terecht die heel hard lachen. Situatie 2: Eindelijk, mijn vriend en ik hebben een maand of 2 iets met elkaar en zijn ouders, broertje en zusje zouden op vakantie. Mijn vriend moest veel werken dus ik werd gevraagd om die paar dagen op het huis te passen. Ja, geen probleem. De boel een beetje schoon houden, eten maken en de kat op tijd zijn eten geven. Kan nooit moeilijk zijn. Dus mijn vriend aan't werk, ik in dat huis, onderuit op de bank, kat op schoot tv aan en ik zie 3 van de overburen naar binnen gluren. Heb ik een hekel aan dus ik trek het gordijn dicht. Wat doen die eikels? Bellen ze mijn schoonouders op het vakantie adres op om te vertellen dat er een vreemd meisje in het huis zat. De andere overburen hadden inmiddels de politie al gebeld die dus ook braaf langskwam en vroeg wat ik daar te zoeken had. Hebben vervolgens ook naar mijn schoonouders gebeld als bewijs en waren dus mooi voor niets uitgerukt. Schiet me net nog wat te binnen... Situatie 3: Ik zou bij mijn vriend blijven slapen want ik had geen vervoer terug, we hadden overigens nog niets, gewoon goede vrienden. Waren het eerste deel van de avond alleen thuis. Pa had feestje van collega, ma had avonddienst, broertje was bij vriendin en zusje bij de paarden. Dus ik doe mijn schoenen uit, zitten boven wat te ouwehoeren enzow... Ma komt thuis... niks mis mee. Ze was nog geen 2 minuten thuis of de buren stonden voor de deur. Keken naar de bijkeuken vloer: volgende dialoog: Buurvrouw: goh, heeft yvonne nieuwe schoenen? Ma: nee, die zijn van een vriendin van mijn oudste zoon. Buurvrouw: Zo laat nog? Ma: ja, die blijft vanavond slapen, die had vervoersproblemen Buurvrouw: Vertrouw je dat wel? Straks gaan ze dingen doen enzo... Ma: ik zou niet weten waarom ik het niet zou vertrouwen, zij is 17, hij is 22, ze zijn beiden oud en wijs genoeg om zelf te bepalen wat ze doen en verstandig genoeg om het veilig te doen als het er van komt. Buurvrouw: nou, ik had er niet zo licht over gedacht. Ik vind het niet kunnen. Als ik vannacht iets hoor, kom ik morgen wel klagen want ik vind het echt niet kunnen. Ma: doe je best maar. Doei! November afgelopen jaar wegens scheiding mijn schoonmoeder met de kinders en dus ook mijn vriend, verhuisd naar andere buurt. Wonen nu naast zwaar chirstelijke vrouw. Probeer maar eens op zondag je was op te hangen... Komt ze klagen... Op zondag mag je niets doen want dat is een rustdag terwijl tussen haar tuin en de tuin van mijn schoonmoeder een heg staat van 1.80 meter. Dus ze kan het nooit eens gezien hebben tenzij ze boven uit het raam stond te loeren. En het mooiste van die vrouw is nog wel dat ze zo zwaar aan god hangt maar er 10 jaar geleden niets aan heeft gedaan dat haar man met de kleine meisjes die de paarden verzorgden speelde en nogal losse handjes had daarbij waardoor al die kindertjes nooit langer dan een half jaar die pony's wouden verzorgen. En dat terwijl ze er gewoon bij stond. God wil op zondag naar zijn bouwpakketje wat men de aarde noemt kijken, best, wij willen op zondag naar ons schone wasgoed kijken dat aan de lijn zwabbert. Zo'n dorp is het dus... Niet makkelijk om er geaccepteerd te worden, ben je eenmaal geaccepteerd, dan moet je moeite doen om een beetje privacy te krijgen. Donkerbroek, ga er nooooooooit wonen.
Laatst gewijzigd op 20-07-2003 om 22:24. |
![]() |
||
Citaat:
Ik woon ook in een dorpje, maar hier wonen in onze straat nogal veel bejaarden, die ken je dan ook allemaal ze komen altijd eff praten ofzow. Of als me pa in de tuin aan het ploeteren is vragen ze of hij misschien een betere wil lenen ofzo. allemaal dat soort dingen. maar toen ik wat met mn vriend kreeg en ze hem vaak over straat zagen lopen hiero enzo. Vroegen ze ook vaak aan me moeder hey heeft je dochter vriend?? dat soort dingen worden meteen rondgeroddeld, ook wie er dood is of ziek. En iedereen weet wie er met wie getrouwd is en hoeveel kinderen enz enz. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik denk dat dat dan meer ligt aan waar jij vandaan komt. Ik heb (als Randstedeling) totaal geen moeite met Rotterdammers verstaan, maar Groningers, Twentenaren of Limburgers kan ik daarentegen weer nauwelijks volgen.
||
Citaat:
![]() ![]() nee, persingen spant inderdaad de kroon, ben ik laatst nog in 10 seconden doorheen gefietst ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik woon in Friesland, Harlingen precies te zijn.
Daar liggen ook allemaal kleine strontdorpen in de buurt. En ik woon nog maar 3 jaartjes in Friesland, dus versta nog niet echt veel van t Fries. Dus op de vraag of er strontdorpen in de buurt zijn en er mensen die ik niet versta: HET STIKT HIER VAN!!!!
||
Citaat:
En die harlingers heb je nog geluk mee, want die praten tenminste niet krom fries. In ooststellingwerf praat men wel eens een kruising tussen stellingwerfs en fries. Dan wordt het pas moeilijk.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Hierbij komt uiteraard nog het argument dat men in een kleine gemeenschap - vergelijk het gezin - minder schaamte en daarom de eigen eigenschappen vrijelijk de loop kan laten. Als ik in een toestand van enkel zijn op mijn kamer verkeer laat ik ook mijn gassen de vrije loop, omdat zij mij niet storen. Anderen stoort het echter wel, merk ik, en hen zal ik dus niet belasten, tenzij zij geen bezwaar hebben. |
![]() |
|
|