Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wat voor mij de reden is om harder dan 50 te rijden?! Die heb ik niet, WANT IK HEB NIET EENS EEN BROMMER/SCOOTER! Al kan ik me de gedachtengang van brommer/scooter-bezitters wél begrijpen. Op plaatsen waar veel mensen lopen heb ik nog niemand boven de 50 zien rijden. Want dan moet je om de 10 meter remmen, stilstaan, wachten, optrekken, en weer remmen. DIT GAAT DUS NIET OP PLAATSEN WAAR MENSEN LOPEN! En wat niet mogelijk is, zal ook niet gebeuren. Wanneer er minder mensen lopen, zal het makkelijker gaan. Maar op een stoep e.d. rijden over het algemeen weinig scooters/brommers. Dat ik het stoer vind om hard te rijden, en dat ik er pas van leer als er iets drastisch gebeurd: Jij kent mij niet, en weet geen fuck van mij! Dus als ik jou vertel dat ik een vriend ben verloren die met 90 km/h op het asfalt is gesmakt kan jij niet weten. Moet je dan ook geen lompe reacties op plaatsen!
||
Citaat:
Ik kan me indenken dat er jongeren zijn die vinden dan hun scooter harder kan dan 50 km/h. Dat er dan van mensen zoals jij zijn die denken dat iedereen die opkomt voor een groep waar hij zelf niet bij hoort. Ja...... Er zijn ook BLANKE mensen die opkomen voor het recht van ZWARTEN. Stel dat er hier zo'n forum van zou zijn, zou jij denken dat iedereen die ZWARTEN verdedigd zelf ook ZWART zou zijn! GELUKKIG IS DE WERELD NIET ZO ZWART-WIT!
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
EDIT: Buitendat; motorrijders zijn over het algemeen uitstekende wegpiloten. Immers; zij weten veel beter verkeer in te schatten en zijn veel alerter dan automobilisten. Dat 't inherent is aan een kwetsbaarder vehikel is een compleet ander verhaal en heeft weinig met de materie te maken. Scootervolk is vaak niet ouder dan 18, en hebben dus ook amper de nodige rij-ervaring. Waarom denk je dat je niet zomaar op een Hayabusa mag stappen, maar eerst een paar jaar op een lichte motor moet hebben gereden? Denk na, broer. Dat heeft een verdomd goede reden. Citaat:
Nee, dat waren echt ijzersterke argumenten hoor. Next, please. Laatst gewijzigd op 22-07-2003 om 15:59. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Iedereen die auto rijdt, weet hoe irritant sommige scooterrijders kunnen zijn. Lekker rechtsachter tegen je bumper aanrijden, het liefst zonder helm en normaal licht. Maar scooters moeten wel gewoon 50 kunnen, dan kunnen ze tenminste meerijden met het verkeer. 70 daarentegen is natuurlijke dikke onzin. Er zijn maar heel weinig gozertjes tussen de 16 en de 18 jaar die zo'n ding dan nog ècht onder controle hebben. Bij mijn weten ben je als berijder van een opgevoerde scooter niet eens meer deugdelijk verzekerd, maar volgens mij zijn er maar weinig scooterrijders die dat in gedachten houden tijdens het sleutelen. En over het lawaai kan ik kort maar krachtig zijn: nergens voor nodig.
||
Citaat:
Het mag niet, maar omdat het door 90% van dat scootervolk wel gebeurd (samengevoegd met asociaal rijgedrag) hebben ze de boel maar laten begrensen zodat het te hard rijden al niet meer kan. Nu moeten ze alleen nog even de straffen op het opvoeren van die dingen en het asociale rijgedrag van al die opneukertjes even flink opwaarderen en dan zijn we van alle asociale te hard rijdende scootercoureurs af. Die regels zijn er niet voor niks gekomen en zijn er voor de veiligheid van de scooter rijder en omgeving. Als je ze overtreed dan overtreed je dus niet alleen de veiligheidregels voor jezelf maar ook voor anderen.
|
[QUOTE]Dobermann schreef op 22-07-2003 @ 16:54:
[B]Weinig kans dat dàt relatief ook zo is. Dus als ik geen voorrang verleen (op een voorrangsweg, of course) aan iemand terwijl die persoon daar wèl vanuit gaat, is de beste man in kwestie 50% fout? Ja, hoor. __________________________________________________ Het is toch logisch dat 50% van de ongelukken de schuld van een ander is. Stel IK krijg een ongeluk en betrek er een andere weggebruiker mee. Dat is dat óf mijn schuld, óf zijn schuld. Dan heb je 50% kans dat het MIJN schuld is, en 50% kan dat het de schuld van een ander is! Hier gaat het waarschijnlijk om een verkeerde intepretatie. Jij bedoelde dat wanneer IK wordt aangereden en ik kan er niets aan doen, dat ik dan nóg 50% schuld heb. Is niet zo! De káns dat het mij schuld is, is 50% EDIT: Buitendat; motorrijders zijn over het algemeen uitstekende wegpiloten. Immers; zij weten veel beter verkeer in te schatten en zijn veel alerter dan automobilisten. Dat 't inherent is aan een kwetsbaarder vehikel is een compleet ander verhaal en heeft weinig met de materie te maken. Scootervolk is vaak niet ouder dan 18, en hebben dus ook amper de nodige rij-ervaring. Waarom denk je dat je niet zomaar op een Hayabusa mag stappen, maar eerst een paar jaar op een lichte motor moet hebben gereden? Denk na, broer. Dat heeft een verdomd goede reden. Hier wil ik nogmaals zeggen: Ookal ben je nóg zo'n goede bestuurder, het hoeft niet altijd JOU schuld te zijn. Als jij 10x je examen fouloos maakt, en je wordt geschept door een dronken kerel kan jij daar NIETS aan doen! Die vlieger gaat niet op? Vriend, ik heb 't zèlf zien gebeuren toen we met 70 op een bebouwde-kom weg reden (waar je 80 mag).Wat ga je me nou vertellen, dat ik zelf niet weet wat ik zie? Nee, dat waren echt ijzersterke argumenten hoor. Next, please. Ik zeg helemaal niet dat jij niet weet wat je ziet! Dat maak jij er dan weer ff van! Ik geef een voorbeeld van een scooter die 60 rijdt. Jij hebt het over scooters die boven de 70 rijden! Daat heb ík het niet over gehad, 'vriend' ![]() Dus nee, de jou argumenten zijn lekker....
||
Citaat:
niet waar aantal autos in NL: 6000000 aantal brommers in NL: 600000 aantal ongevallen autos in 2000: 46880 aantal ongevallen brommers in 2000: 3414 Het aantal brommers maakt 10% deel uit van het aantal autos Als er relatief meer brommers ongelukken maakten dan zou het aantal brommerongevallen dus meer dan 10% deel uit moeten maken van het aantal auto ongevallen. Maar helaas is dat slecht 7.2% Conclusie: autos maken naar vehouding meer ongevallen dan brommers. ![]() http://statbel.fgov.be/press/pr058_nl.asp |
![]() |
||
Citaat:
En wat wil je daarmee zeggen? Daar is de discussie niet mee begonnen hoor. Het ging erover dat er met auto's meer ongelukken gebeuren dan met brommers/scooters. Dat blijkt nu dus ook uit de cijfers. Dat auto's meer kilometers maken is een ander verhaal. Het is dus een feit dat automobilisten méér kans hebben om betrokken te zijn bij een ongeluk dan brommers. Onder andere omdat ze vaker op de weg zitten. Maar dat is nou eenmaal zo. Als ik nou een gemotoriseerd scateboard maak en die zou uniek zijn, dat is dát het veiligste voertuig ter wereld. Want er is er maar 1 van en daarmee is nog nooit een ongeluk gebeurd... Dit voorbeeld gaat nergens over, maar het is net zo ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
[QUOTE]DeGexxte schreef op 23-07-2003 @ 12:11:
[B]\ En wat wil je daarmee zeggen? Daar is de discussie niet mee begonnen hoor. Het ging erover dat er met auto's meer ongelukken gebeuren dan met brommers/scooters. Dat blijkt nu dus ook uit de cijfers. Dat auto's meer kilometers maken is een ander verhaal. Het is dus een feit dat automobilisten méér kans hebben om betrokken te zijn bij een ongeluk dan brommers. Onder andere omdat ze vaker op de weg zitten. Maar dat is nou eenmaal zo. dude...relatief...is per like...tijdseenheid (dus per dag op de weg ofzo) dat een auto/scooter op de weg is...als een auto dus...pakweg 2x zovaak op de weg is als een scooter dan is de kans dus volgens jou berekeningen wel degelijk groter dat er met een scooter iets gebeurd. daarnaast zijn heel veel ongelukken met een auto pure blikschade, wat bij een scooter bijna nooit gebeurt
||
[QUOTE]little nemo schreef op 23-07-2003 @ 13:13:
Citaat:
||
Citaat:
Hmmmm... Neeeeeeejgh
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom zet je die vergelijking er dan bij als je weet dat 'ie nie goed is? ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ik heb zelf 3 jaar brommer gereden en ik ben maar 1 keer omvergereden, was niet mijn schuld. Ik denk dat iedereeen die een beetje lang brommer heeft gereden weet hoe gevaarlijk sommige autos rijden. Als ik niet zo goed kon anticiperen was ik wel 10x vaker omvergereden. Ik moest vaak genoeg in de slip om de zoveelste auto te ontwijken uit een uitrit die pas kijkt of er iets aankomt als hij zijn voorkant half op de weg heeft staan. |
![]() |
|
[QUOTE]CrazY G schreef op 23-07-2003 @ 14:08:
[B]dat is waar, maar brommer zijn ook veel kwetsbaarder dan autos en kans op ongelukken is groter. Dus dat heft het dan weer een beetje op. En omdat autos meer kms maken denk ik dat het aantal ongelukken met brommers en autos naar verhouding ongeveerr gelijk is. Dus men moet niet meer zeuren dat brommers meer brokken maken dan autos want dat is niet waar. ja waar gaat het nou om, het aantal ongelukken of het aantal doden en gewonden. als je daar ook nog ns bij opteld dat scootergebruik vrijwel altijd voor de leuk is, dan zie ik niet in waarom je t niet gewoon verbied.
||
![]() |
Citaat:
Ook heb je nog een hele stapel buitenlanders die met de auto hier heen komen, en ongelukken veroorzaken, en dat terwijl je niet vaak Duitsers op een scooter ziet in Zeeland. Verder ontlopen de verhoudingen elkaar te weinig om er ook maar iets zinnigs over te zeggen, helemaal omdat je gewoon niet alle gegevens hebt. Nee, aan de hand van deze gegevens *kan* je niet concluderen dat auto's meer ongelukken maken dan scooters (in verhouding).
||
![]() |
Citaat:
Bekijk de dingen eens van twee kanten.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar zelfs dit kleine beetje verkeersinzicht is blijkbaar te veel gevraagd voor een scooterrijder.
||
![]() |
Citaat:
Want wees eerlijk, de fietspaden zijn er stukken veiliger op geworden.
||
![]() |
Citaat:
In de (grote) stad waar ik woon sjezen scooters onverminderd door op de fietspaden en zijn de autowegen volledig absent van scooters. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En bij mijn ouders loopt ook een fietspad voor het huis langs. En daar wordt de buurt helaas ook vaak opgeschikt door die lompe stofzuigergeluiduitstotende rotscooters, met daarop nog lompere boeren. Maar het idee was goed, alleen hebben de scooterrijders toch nog een beetje verkeersinzicht: ze weten namelijk dondersgoed dat ze op de wegen de zwaksten zijn, in tegenstelling tot op de fietspaden, waar ze nog meer naar lekker lomp kunnen scheuren. Maar toch zijn de fietspaden wel wat veiliger geworden, imho, nadat deze regel is ingevoerd.
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Alleen jij merkt het niet omdat je geen auto hebt. ![]() Ik vind het trouwens heel goed dat de regering zo "zeikt"! Je mag bijvoorbeeld op die dingen maar 40 (zoiets?) omdat je dan als 16jarige erop wil, wil je 90 gaan rijden, moet je wel een paar jaartjes ouder zijn. Anders kan je netzogoed 16 jarige in een auto of op een motor zetten. Ik word trouwens ook pokkegek van alle opgevoerde scooters die met 60 of sneller over een fietspad vol met kleine kinderen, groepen scholieren, ouders en bejaarden rijden, terwijl ze op de weg moeten. Alleen maar om 200 meter af te snijden. Over achterlijk gesproken. Waarom zou de begrenzer niet in je scooter horen en 'shit' zijn? Het hoort er juist wel in. Voor de veiligheid. Of zullen we ook maar de remmen er uit halen, zodat je altijd snel gaat, en de lampen en knipperlichten ook, dat bespaart electriciteit en kan je blauwe lampen en radio's erin bouwen, en gooi de helm ook maar weg, dan gaat je haar niet door de war. Veel auto's kunnen niet eens 200, laat staan harder. Auto's worden trouwens vaak bekeurt, overal staan flitsers, dus die worden ook vaak genoeg gesnapt. Citaat:
Iemand die met zijn auto 180 rijdt kan op een flinke boete rekenen en mag zijn rijbewijs ook wel even inleveren. Ik ken trouwens mensen genoeg met scooters (9 van de 10 mensen die ik ken met scooters) kunnen minstens 100 met hun scooter, dat is ook niet helemaal correct, toch? ![]() Citaat:
Preventieve maatregelen noemen ze dat. ![]() Citaat:
![]() Offtopic: Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
@ scooter rijders
Jullie mogen zo hoog springen en zo hard schreeuwen, de regering gaan jullie alleen nog harder en harder aanpakken,en das goed ook... naar verhouding tot de scooter ongelukken en auto ongelukken is dat een groot verschil. - scooters * zijn niet veilig * te jonge bestuurders om zo hard te kunnen gaan - auto's * 18-jarige zijn al volwassenen dus als ze wat doen zijn zij er zelf voor verantwoordelijk voor * auto's zijn veiliger ps: Als je toch sneller wilt gaan met een tweewieler, koop een motor dus rij maar lekker op je scootertje, en kijk maar steeds naar elke hoek of er een motor agent op je afkomt om je maandsalaris te nemen.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Je kan ook zóeken naar de problemen En ff voor de goede orde: ik heb én geen scooter én geen brommer.......
|
![]() |
ik heb geen zin gehad dit geblaat allemaal aan te horen, maar zelf heb ik ook op een scooter gerede, licht opgevoerd en je gaat veel makkelijker in het verkeer mee, je krijgt geen dodemans acties van, vaak jonge mensen in hun auto op jou op je standaard scootertje in te halen
en ik vind het zeker zielig met die rollerbanken, al rijden jullie ergens met je auto op een doodverlaten weg iets te hard en je word geflits heb je ook de tiefus erin, terwijl je dan TE hard reed. dan rijd je op je scooter nog netjes en krijg je een bekeuring pas werden me opa en oma (allebei 68 jaar) aangehouden op hun scooter voor de rollerbank en kregen zelfs een boete!! go figure....
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar voor de rest ben ik het eens met je post. ![]()
||
![]() |
Citaat:
En het is maar goed dat je geen scooter hebt, je zou zo mogelijk nog een groter gevaar vormen op de weg dan de gemiddelde scooterrijder, met je gebrekkige verkeersinzicht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
laten we alle alcohol controles ook maar afschaffen, rijbewijs, kenteken en verzekerings controles ook meteen maar weg doen. Dat is er immers om mensen te controleren waarvan niet bewezen is dat ze een overtreding begaan hebben. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Betrapt op een scooter die blijkbaar de wettelijk verplichte begrensing niet had. Dus in overtreding. Einde oefening. Als jouw beste vriend iemand overhoop schiet en dat uitvoerig tegen jou verteld en jij verteld niks tegen de politie omdat hij tenslotte toch je beste vriend is ben jij medeplichtig ondanks dat je niks gedaan hebt. Ook krom, maar net zo volgens de wet gedaan. Laat die begrensing er verdomme op zitten want je mag toch niet harder dus is het nutteloos die eruit te halen. (zeker als je bedenkt dat het eruit slopen van die begrensing verboden is) Voila!
||
Citaat:
En trouwens als je de bromfietstheorie erop naslaat staat er ook dat bromfietsers altijd uiterst rechts moeten aanhouden, dus wie heeft er nou eigenlijk gebrekkige verkeersinzicht? en ach, wettelijk mag je de begrensing er niet uithalen, maar gelukkig zijn de meeste wouten niet zulke naaiers die letterlijk aan de wet vastklampen. Want als je scooter 50 ofzo gaat geven ze je meestal geen bekeuring op de rollerbank. Laatst gewijzigd op 24-07-2003 om 14:50. |
![]() |
|
![]() |
Afschieten allemaal
![]() ![]() En mensen die zich niet aan de wet houden, vervolgens gestraft worden, en daar het nut niet eens van kunnen inzien, mogen al helemaal een forse extra straf krijgen om het er maar ff in te pushen.
|
![]() |
|
|