Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
1. Een gevangeniscel is verre van 4 sterren. 2. Of het eten lekker is moet je nog maar afwachten. 3. Plezierig zal het er zeker niet zijn. 4. Moordenaars worden volgens mij nooit na 2 jaar vrijgelaten. 5. 'Wij' houden nhelemaal niet van moordenaars.
Laatst gewijzigd op 23-07-2003 om 13:18. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En zelfs zou het al heel mooi zijn: dan nog is het ontzettend k*t om er dag in dag uit in te zitten.
||
Citaat:
|
![]() |
Ik zat bij deze jongen op school in hetzelfde jaar, samen vwo diploma gehaald.
Hij kwam van zijn werk met zijn drielingbroer (hadden samen nog een zus) en een vriend van hem en reden over de 'Reeshofdijk'. De Reeshofdijk is 1 van de 2 toegangswegen voor fietsers van de wijk de Reeshof naar het centrum van Tilburg, geflankeerd door een bos en huizen die geen ramen aan de wegkant hebben. Er zijn al heel wat mensen beroofd en lastig gevallen op die weg maar er komt daar absoluut nooit ook maar een enkele agent langsrijden. De jongens reden over deze weg en werden door 4 antilianen lastig gevallen. Uiteindelijk hebben de jongens GSM's, geld en hun fietsen afgegeven. De vriend van de broers zag kans om weg te rennen en heeft 112 gebeld. Ondertussen weigerde een van de broers om zijn fiets af te geven waarna ze werden aangevallen door de antillianen (die al beladen waren met de andere fietsen en GSM's). De broers renden weg, ondertussen de klappen afwerend. De een kon wegkomen maar de ander, Bart, hebben ze laten struikelen. Toen hij op de grond lag hebben ze hem een paar keer met 2 man flink geslagen. Vervolgens hebben beiden een mes getrokken en hem gestoken. In zijn milt, nieren, longen en zelfs onder zijn schouderbladen.... Weerloos lag hij op de grond, alles was hem afhandig gemaakt maar dat was deze mensen niet genoeg. Nee, Bart moest een mes in zijn rug krijgen. Niet zomaar een steek uit woede, geen fatale reflexbeweging of iets dergelijks, niet in een gevecht, nee met een uiterste nauwkeurigheid er alles aan doen om deze jongen zijn toekomst te ontnemen. Bart was een echte goedzak, echt altijd vrolijk en hartelijk. Op de bijeenkomst op school gisteren sprak iedereen van zijn glimlach die altijd op zijn gezicht stond. Toen hij met 10 messteken lag dood te bloeden op straat heeft hij nog een trap tegen zijn gezicht meegekregen, dat had Bart blijkbaar verdiend. |
![]() |
||
Citaat:
R.I.P. bart HeerVanHasselt, kun je niet een plaatje hier zetten ter nagedachte voor bart?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gelukkig wordt in het strafrecht aangenomen dat geen straffen mogen worden opgelegd die zwaarder zijn dan de schuld die de dader heeft. Dit is juist zo om te voorkomen dat mensen worden opgeofferd aan bloedlustige massa's. Sommige posts hier beangstigen mij al behoorlijk. |
![]() |
|
ik wil even een opmerking plaatsen, er wordt altijd gekeken naar de gevolgen van wat voor straf iemand moet krijgen e.d. maar ik bedoel zo voorkom je het echt niet dat de volgende keer het weer iemand doet. Waarom wordt er niet eens naar de oorzaak gezocht en daarvandaan het probleem oplossen, dat zal alleen maar meer effectief zijn. Mensen doen niet zomaar zulke dingen er zit altijd iets achter (naja bijna altijd).
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De mens is niet alwetend en zal dat ook niet worden denk ik...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
De reden dat ik vind dat het rechtsgevoel maar in zeer beperkte mate mag meespelen is dat het in de praktijk niet bruikbaar is. Het gewone volk zal altijd om zoveel mogelijk wraak roepen. Velen zijn voor de doodstraf en in zijn algemeenheid willen mensen het liefst elke boef aan de hoogste boom hangen. Dat komt gewoon omdat normale mensen niet kunnen relativeren, ze zijn emotioneel. Dat is een slechte zaak wanneer het gaat om een ander mensenleven waarover geoordeeld moet worden. Natuurlijk, als iedereen zou besluiten dat we de doodstraf weer willen en dat er hoger moet worden gestraft, dan gaat dat mooi democratisch. Maar vooralsnog is het niet zo. Het is vooral een bepaald deel van de onderklasse wat altijd om wraak schreeuwt...en een paar omhooggevallen nep-academici natuurlijk. Citaat:
Natuurlijk zou de preventie erg hoog zijn als we iedere scooterdief en elke zakkenroller zijn hand zouden afhakken of in ieder geval met wrede lijfstraffen bestoken. Dat gebeurt in landen waar de sharia van kracht is. Maar in Islamitische landen ligt de criminaliteit in de grote steden niet lager dan in vergelijkbare steden in het westen. Ook in Amerika, waar de doodstraf in veel staten opgelegd kan worden en waar de politie echt geen lieverdjes zijn, is de criminaliteit niet lager. Criminologen en penologen zijn het er over eens dat er zelfs een tendens is dat criminaliteit juist toeneemt als de straffen hoger en harder worden. Dat is redelijk simpel te verklaren. Boeven vallen globaal uiteen in twee categoriëen. De eerste categorie heeft een geestelijke stoornis in meer of mindere mate en denkt dus onvoldoende na over de gevolgen van zijn daad. Dat kan variëren van een afwijking als ADHD tot complete schizofrenie en waanvoorstellingen, in welk geval je compleet ontoerekeningsvatbaar bent. Deze categorie laat zich niet afschrikken door hogere straffen, omdat ze hun daad niet of minder bewust plegen. De tweede groep zijn de boeven die wel bewust hun daad plegen. Deze groep houdt rekening met de strafmaat, maar in de praktijk gaan ze er altijd vanuit dat ze niet gepakt worden. Bijvoorbeeld in Amerika en Marokko, waar de straffen op drugssmokkel vreselijk hoog zijn (VS: standaardstraf van tien, vijftien of twintig jaar, waarbij het enkele feit dát er drugs zijn aangetroffen voldoende bewijs is). Drugssmokkelaars blijven dat doen, doen het zelfs meer dan vroeger. Ze gaan er gewoon vanuit dat ze niet gepakt worden. Het andere vervelende effect van hogere straffen is dat boeven juist meer geweld gaan toepassen bij het plegen van strafbare feiten. Als agenten harder slaan of meteen schieten, zullen boeven vaker gewapend zijn en nóg veel sneller schieten. Het is dan gewoon een geweldsspiraal. Deelt de politie een harde klap uit, dan delen de boeven de volgende nog harder uit, etcetera etcetera. Op de korte termijn doen hogere straffen de criminaliteit wel afnemen, maar na verloop van tijd komt hij veel harder terug. Hogere straffen dienen geen ander doel dan het bevredigen van het rechtsgevoel van mensen, terwijl ze het negatieve effect hebben van een verhoging van de criminaliteit op de lange termijn. Daardoor neemt het onveiligheidsgevoel alleen maar toe, wat weer een roep veroorzaakt om hogere straffen, e.d. e.d. Maarja, voor dit soort wetenschappelijk onderbouwde lange-termijninzichten sluiten de voorstanders van hoge straffen (CDA, VVD, LPF) natuurlijk weer hun ogen ![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Een 3-sterren hotelkamer is echt wel behoorlijk wat luxer. Nooit een gevangeniscel gezien? Kale muren en plafonds, TL-licht......nee, dan is een 3 sterren hotelkamer een stuk prettiger! Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik weet ook niet of er forummers advocaat willen worden. Ik weet wel dat er een aantal rechten studeren (nare man, Che Guevara, Vincent Vega, en nog wat anderen), en dat is natuurlijk wat anders. Het is namelijk niet gezegd dat deze personen na hun studie advocaat willen worden.
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
nare man schreef op 24-07-2003 @ 18:44:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
nee, om een fiets ![]() ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dom zijn ze over het algemeen ook niet (hoewel wat naief, af en toe). De meesten hebben alleen een problemen met de alchohol. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik moet trouwens zeggen dat ik heel veel juristen ook wantrouw. Als ik mensen als de advocaat van Jan Veerman (ben even zijn naam kwijt) of de advocatenbroertjes Anker hoor wauwelen over 'een nederlaag voor de rechtstaat' en 'hoe is dit mogelijk in een democratie' dan begint er bij mij toch ook wel iets naar boven te komen, ja. Mijn maaginhoud wel te verstaan.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Als jullie nu eens een gevangenismeeting organiseerden ofzo, dat gezeur over gevangenissen ook...
Je stelt je voor als een selectie van een jongerendiscussieforum, links, rechts en ongelovigen, die wil weten hoe een gevangenis nu is. Misschien mogen jullie dan eens een weekje zitten ergens ofzo, dan kun je daarna uitmaken hoeveel sterren zoiets nu verdient.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Overigens kun je (nu nog) gratis bij dat artikel. Onder deze link staat het.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Buschauffeur neergestoken Zwartwit | 13 | 20-09-2003 10:26 | |
Lifestyle |
Een groot ghetto NL | 173 | 11-08-2003 12:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |