| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar misschien ben jij nu ook héél kortzichtig bezig. het condoom kan altijd schuren, en de pil geeft ook maar 99% bescherming ofzo. en dan kan ik me voorstellen dat sommige meisjes in de eerste instantie bang zijn om ermee naar de dokter te gaan voor een MAP. en hou er rekening mee dat naïef zijn ook iets is wat heel erg in is in de tienerjaren "het zal allemaal wel loslopen". maar misschien moet er juist een wet komen om te voorkomen dat meisjes die zwangerschap moeten doorzetten terwijl ze op school zitten ofzo. klinkt hard, maar in mijn ogen is een embryo nog geen levend wezen. dat is het wel, maar nog niet ehm, hoe zal ik het zeggen, "opgeladen". en ik denk idd dat iemands schoolcarriere gaat voor haar ongeboren kind. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
ze zijn ook eng. en ouderwets. en hypocriet. ik blijf erbij dat vrouwen vrij moeten zijn om daarover te beslissen. ZIJ "moeten" er immers 9 maanden mee rondlopen. Laatst gewijzigd op 01-08-2003 om 12:28. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heel kort samengevat komt die erop neer, dat inderdaad een kind rechten heeft (vgl. art. 1:2 BW, het is zelfs wettelijk vastgelegd: het kind waarvan een vrouw zwanger is, wordt als reeds geboren aangemerkt, zo dikwijls zijn belang dit vordert) maar dat m.i. die rechten ondergeschikt zijn aan de rechten van de moeder. De rechten van het kind worden ingekleurd door het feit dat het nog maar een propje cellen is wat nauwelijks mens genoemd kan worden en waarschijnlijk niet gewenst is. De rechten van de moeder worden ingekleurd door het zelfbeschikkingsrecht en vrije keuze van gezinsplanning. Ik kom tot de conclusie dat het gerechtvaardigd is het leven van een kind te nemen wanneer het gaat om het welzijn van het leven van de moeder. Dat welzijn moet breed opgevat worden. Ook geestelijk en financiëel welzijn vallen eronder. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
- wongful life: het gehandicapt ter wereld gekomen kind, mits door een medische misser, heeft recht op schadevergoeding. - wrongful birth: het ''ongewenste'' kind, althans diens ouders, hebben recht op schadevergoeding van de betreffende medische instanties. Misschien weet jij er wat meer over te vertellen? Ik heb het artikel niet bij de hand, ik zal eens even gaan zoeken waar ik het gelaten heb (mits ik er aan denk).
|
|
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 22-05-2007 14:51 | |
Kabinetsbetutteling Mark Almighty | 337 | 08-05-2007 13:41 | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Abortus Gent | 327 | 20-05-2005 07:40 | |
Bush wil GPS en Galileo kunnen uitschakelen Mr. Pignati | 87 | 30-12-2004 12:12 | |
| Muziek |
Duet tussen Jamai en Jim heropsychodream | 99 | 31-07-2003 23:04 | |
| Lichaam & Gezondheid |
abortus moord?! ??? | 60 | 23-07-2003 19:36 | |