![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() (ben nu 74 kg bij 1.75 m --> 1kg afgevallen)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik las trouwens ergens hier op het forum over het 40 punten dieet. (Op www.40punten.nl) Dat is wel ideaal voor mij. Max. 1000 calorien per dag. Vandaag 1e dag zat ik er 530 overheen. Maar ik ben ook zo'n amateur!
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik denk dat een schema je de indruk zal geven van:"Ik MOET dat halen ik MOET niet te veel eten" En daar moet je ook maar eens tegen kunnen. Ik spreek totaal nie uit eigen ervaring.... Dus deze post zal daardoor wel flink afgekraakt worden ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ikzelf weet hoeveel eenheden ik mag eten per maaltijd van een bep hoeveelheid Ik mag bijv voor ontbijt 2 a 3 boterhammen 3 a 5 beschuitjes 1 bakje yoghurt en dan nog de helft van beschuit/boterhammen erbij en ga zo maar door. Daar hou ik me aan en zo kan ik toch gevarieerd blijven eten maar me geen zorgen te hoeven maken dat ik te veel of te weinig eet |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Srry da was een domme opmerking. Ff kijken of ik nog tips voor lijnen kan verzinnen. *haalt moeder erbij* *luistert aandachtig* *heeft na veel gezuer maar 1 ding begrepen* Wie kent het Montignac-dieet?? Tis een klassieker oké, maar het heeft veel mensen die ik ken erg veel goed gedaan. Het heeft ook een aantal voordelen: 1*Je valt er gewoon goed van af (mits je het goed doet) 2*Je mag zoveel eten als je wilt, zolang de combinaties maar kloppen... 3*=nadeel Het werkt nie voor ieder1 Ik probeer hiermee btw nix aan te praten ossow, maar miss is het iets voor de mensen die het hongeren zat worden..... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() misschien als je even kan uitleggen hoe het precies werkt dat ik het kan proberen ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze moedigen aan dat je light-producten drinkt (terwijl dat geloof ik oko heel slecht voor je is) en houden niet echt rekening met de goede voedingsstoffen in dingen, ze kijken alleen naar hoeveel calorieen het is |
![]() |
|
Verwijderd
|
houden jullie eigenlijk een eetdagboek bij? ik heb dat een maand geleden een paar keer gedaan, dan zette ik de datum neer, hoeveel ik woog, wat ik gegeten had en hoeveel calorieen het was en dan het calorie-totaal. ik las dat net terug, best wel ziekelijk, ik kwam vaak zo tussen de 200 en 300 calorieen uit, soms iets meer, maar soms ook nog minder... argh, ik ben echt een knoeipot. als ik dan kijk naar mijn vakantie, veel gesnoept en gegeten maar ook de hele dag in beweging, ik was een kilo of 2 afgevallen en toch op een stuk gezondere manier. maar ik blijf elke 2-3 weken van eetpatroon veranderen. hebben jullie dat ook?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1e dag (30 juli): 1530 calorieen 2e dag (01 aug): 576 calorieen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik blijf erbij dat 1000 calorieën per dag ZEKER voor iemand in de groei ontzettend ongezond is. Overleg eens met je huisarts, 'k ben eigenlijk wel heel benieuwd wat die hier van zal zeggen. (576 cal is ongeveer iemand met een eetstoornis naar binnen krijgt.) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ontdekking: Groene Thee:
Deze nationale Japanse drank is zo langzamerhand het Westen aan het veroveren. En terecht! Bij een groot onderzoek is komen vast te staan dat er meer dan een paar honderd verschillende stoffen in deze theestruik zijn gevonden. Het zijn stoffen die het cholesterolgehalte verlagen en het verbranden van vetten verbeteren. Vervolgens is komen vast te staan dat deze stoffen kankerremmende en antibacteriële eigenschappen bezitten. Een hele mond vol, maar al met al een thee om eens te proberen. Er zit wel theďne en wat looizuur in deze thee, maar dat mag de pret niet drukken want met mate gebruikt kan deze stimulerende thee een gezonde verrijking van je voeding zijn. De thee heeft een fijn aroma, maar is enigszins bitter van smaak. Deze thee staat nu enorm in de belangstelling vanwege de preventieve werking tegen kanker en hartziekten. Men heeft zich erop gestort en overal zijn er onderzoeken aan de gang. Er zijn zelfs "groene thee capsules" op de markt. Wees daar voorzichtig mee! Een biologische thee heeft natuurlijk de voorrang. Laat de thee niet te lang trekken. De gezonde stoffen komen vrij snel in het water - zeker niet langer dan 10 minuten, want dat komt de thee niet ten goede. De thee wordt dan erg bitter. Zoet het met wat honing om de smaak vervolgens te verfijnen. Als je op dit moment veel koffie, thee of cola drinkt is het de moeite waard over te schakelen op groene thee. Het is wel even wennen, maar na verloop van tijd wil je geen rommel meer in je lichaam stoppen. Zonder dat je er invloed op hebt komt er namelijk al genoeg rommel bij je binnen. Daarom is het fijn om te weten dat door gezonde drank en voeding deze gifstoffen weer geneutraliseerd kunnen worden. Ben je nog niet overtuigt? Dan is het volgende citaat uit het Algemeen Handelsblad de moeite waard om te lezen. "Groene thee en groene groenten bevatten stoffen die het ontstaan van kanker tegengaan. Dat is de conclusie van een groot aantal wetenschappelijke studies. Aangezien groene thee geen bijwerkingen heeft, kan deze nu eigenlijk al worden aanbevolen als middel om de kans op kanker te verminderen. Overigens schijnt groene thee ook een zekere bescherming tegen hart- en vaatziekten te bieden." |
![]() |
|
![]() |
En het geweldige deze thee verhoogt de stofwisseling. En het zorgt NADEEL: dat je vaak naar de wc moet (maar daar zorgt thee meestal voor)
Ieder geval bij de kruidvat kost de thee maar 0,75 euro cent voor 10 kopjes: Kruidvat Groene Thee:Kruidvat Groene thee bestaat uit gedroogde niet gefermenteerde blaadjes van de theestruik. De smaak van groene thee is geurig met een zacht-bittere delicate ondertoon. Groene thee bevat een hoog gehalte aan vitaminen en mineralen en bevat net als groente en fruit krachtige anti-oxidanten. Anti-oxidanten vormen een belangrijk onderdeel van een verantwoord voedingspatroon. Een builtje 5 minuten laten intrekken in 0,3 ltr kokend water. Geweldig dus! Ik ga deze thee vanaf maandag gebruiken 2 kopjes per dag. En daarna ga ik de thee van pickwick kopen kijken of er verschil is dit staat er bij Pickwick over: Groene Thee Original Groene thee komt oorspronkelijk uit China en Japan waar het bekend staat vanwege de verkwikkende werking voor lichaam en geest. Groene thee bevat daarnaast, net als zwarte thee, groenten en fruit, krachtige antioxidanten die ons helpen bij de bescherming van ons lichaam. Pickwick Groene thee heeft een karakteristieke lichte kleur en een frisse smaak dankzij een vleugje citroen. Groene thee past goed bij een verantwoord dieet. Ieder geval bij pickwick kost het 1,59 maar er zitten dan wel 20 zakjes in. |
![]() |
|
![]() |
Puerh thee is trouwens ook een effectieve thee:
Pu-Erh-thee Pu-Erh-thee wordt ook wel de Chinese vetkiller genoemd. De thee is rijk aan krachtige stoffen die de omzetting van vetweefsel in lichaamsenergie versnellen. Doordat de vetverbranding toeneemt, val je af én krijg je bovendien meer energie. Werking Pu-Erh-thee: bevordert de spijsvertering bevordert de darmwerking vermindert het hongergevoel ontslakt en reinigt de darmen verhoogt de vetverbranding zuivert het bloed helpt het cholesterolgehalte verlagen versterkt het immuunsysteem Pu-Erh-thee is ook verkrijgbaar in capsules. Een voordeel van dit Chinese succesnummer is dat je niet van de een op de andere dag je eetpatroon drastisch hoeft aan te passen. Je valt namelijk direct af. Het geweldige van deze thee is dat het gewoon THEE is. Net zoals kamillethee alleen heeft het een bijeffect net zoals kamillethee voor ontspanning zorgt breekt dit vet af. |
![]() |
|
![]() |
Heej allemaal!
Laatste paar dagen niet gereageerd, had een vriendin te logeren. Dieet gaat best goed! Hier wat ik nu eet (bedenkt, het is vakantie, ik beweeg nauwelijks dus ik heb ook haast geen trek ergens in.) Ontbijt/lunch (ik sta elke keer laat op): +/- 3 boterhammen met beleg. Vaak gebruik ik honing. Milk&Fruit light of sinaasappelsap. Tussendoor: Plakje ontbijtkoek en veel fruit en drinken. Avondeten: Aardappelen, groente en een stukje vlees. Magere yoghurt na. Ik eet vooral veel groente. Gezond en lekker ![]() 's Avonds: Nog meer fruit, als m'n maag rammelt of ik een hongergevoel krijg (meestal als ik actief ben geweest die dag) nog een plakje ontbijtkoek, of eventueel 2. Voor 't slapen gaan een mok melk. Vandaag zit ik tot nu toe op zo'n 1000 calorieen (nee, Leonoor, ik ga heus niet constant calorieen tellen, ik was gewoon nieuwsgierig ![]() Qua voedingsstoffen zit ik volgens mij wel goed. Ik eet genoeg verschillend fruit en verschillende groenten, en krijg ook genoeg vezels binnen. Qua zuivel mag 't volgens mij wel iets meer. Dit weet ik niet zeker, maar ik zal een paar keer per week wat extra melk nemen. Ik ben trouwens gisteren getest op m'n cholesterol. Donderdag is de uitslag, m'n moeder belt dan de dokter. Als blijkt dat m'n cholesterol te hoog is zal m'n eetpatroon wel weer veranderen, zeer vette dingen zijn dan uit den boze. Hier ben ik zelf wel blij mee, niet om het hoge cholesterol dan, maar 't feit dat ik dan serieus op een dieet moet. Misschien krijg ik m'n moeder zelfs wel zo ver om me naar een dieetist te laten gaan. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
hlow
![]() ![]() nou heb ik me zelf EIN-DE-LIJK zo ver dat we ietsjes lichter gaan worden en nu wil ik me er ook ECHT aan houden! Maar ja komende 2 weken feest ![]() ![]()
|
fuck al die dieten, ik heb in barcelona me echt misselijk gegeten aan chips, maar ik heb ook redelijk wat gelopen, behoorlijk veel eigenlijk, en volgens mij ben ik dunner geworden.
Ik denk dat al dat 'minder eten' geen zin heeft, en honger lijden al helemaal niet. Gewoon niet te veel eten. En bewegen is echt zooo belangrijk. Daar ga ik maar tijd voor maken, denk ik. |
![]() |
|
Hmm ik heb de afgelopen week best veel gedronken (alcohol) en veel gegeten
![]() ![]() Ik vertrek maandag naar Frankrijk..daar eet ik meestal wel veel brood met franse kaas enzo (we hebben daar brood van een bakker uit een naburig piepklein dorpje dat echt goddelijk is) maar ik ga proberen ook regelmatig te bewegen en zelfs te joggen. Alleen hoor ik net dat het tegen de 40 graden wordt ![]() ![]() Succes allemaal ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ben t helemaal met je eens ![]() |
![]() |
|
![]() |
Iedereen zegt altijd dat je veel water moet drinken maar wat doet water nou precies? Is het alleen maardat je je dan sneller vol voelt?
Verder eet ik weinig de laatste dagen. Nu ook, ik heb net een bakje yoghurt op en nu een stukje brood, meer niet en ik eet nu alleen maar omdat ik het wel tijd vind en niet omdat ik omval van de honger, weet niet wat is ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Fiew, weer een slechte (dieet-)periode achter de rug, zoals jullie wel zullen gemerkt hebben in mijn irrationele replies.
![]() Ik at zowat niets heel de dag door en had ook geen honger. Soms eens wat flauw en ik moest ook niet meer naar het toilet, maar toch bleef ik doordoen. Ik heb echt wel kilo's verloren in een korte tijd en was daar dan ook dolgelukkig mee, maar zoals het te voorspellen was....daar kwamen de vreetbuien weer. Mijn ouders waren terug van op reis en toen ik 's avonds weigerde te eten begonnen ze verschrikkelijk te panikeren. Ik zou zogezegd een eetstoornis aan het ontwikkelen zijn en zo.... Dat was een slag in mijn gezicht, dus ik wou bewijzen dat ik wel gezond was en at overdreven veel om maar aan te tonen dat er niets met me scheelde. 't Gevolg is nu wel dat ik weer enkele kilo's ben aangekomen en opnieuw wil diëten. Ik woog 62 kg en ben naar 55-56kg kunnen gaan. Nu weeg ik weer 60 kg. Dat valt op zich wel mee, maar mijn ideale gewicht is 57kg en indien mogelijk 55kg. En mjah, mijn excuses aan iedereen die ik zou kunnen slecht beďnvloed hebben. ![]() Stackers helpen je inderdaad, maar zijn niet gezond. Ik had er hartkloppingen van en kon zowat niet meer in slaap geraken, terwijl ik ze 's morgens nam. Normaalgezien mag je toch één ŕ twee kilo afvallen zeker per week? |
![]() |
|
Ik denk niet dat 1 a 2 kilo per week erg gezond is. Volgens mij is de norm iets van een halve kilo per week, zeker als je wilt dat het blijft.
Ikzelf weeg zo'n 59 kilo en ben 1.76, mijn moeder vindt me te mager (maar dat vindt ze al 4 jaar), persoonlijk vind ik dat er een paar kilo'tjes af mogen. 57 kilo zou voor mij ideaal zijn, denk ik. Ik eet massa's fruit en hele magere yoghurt, maar chocola blijft mijn grote zonde.
||
![]() |
Citaat:
ooit eens in een doktersmagazine gelezen dat lopen voor meisjes eigenlijk niet zo gezond is. Omdat je inderdaad de heupen kan overbelasten, die zich dan nog volop aan het zetten zijn... Misschien beter gaan zwemmen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Zal na de vakantie inderdaad wel drastisch veranderen, maar dan beweeg ik ook meer, dus 't komt wel goed denk ik ![]() Vandaag was trouwens een zondig-dag. Als ik ongesteld ben heb ik altijd een zondig-dag. Zo heb ik vandaag 1 plak cake gehad, 2 snoepsleutels en een halve pizza gehad. Hier kan ik me niet druk om maken eigenlijk, omdat ik al geruime tijd heel gezond eet, en dit niet meteen alles verpest. En ik laat het ook niet alles verpesten, anders word ik weer helemaal chagrijnig en ga ik nog meer eten. Voorlopig gaat 't goed, ook al val ik voor geen meter af. Ik blijf maar steken op 't zelfde gewicht. Dit is overigens niet mijn ideale gewicht, die ligt 7 kg lager. Ik ben nl. sinds ik met de pil ben begonnen 9 kg aangekomen, en die moeten er sowieso af. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() het staat geloof ik wel in mn gymboekje, ik kan het daar wel even opzoeken maar uhmm tja, ik weet het niet echt.. Je moet gewoon goed rechtop staan en geloof ik iets met je benen en hoofd moeten een beetje op 1 lijn zitten (dan is je rug meestal wel recht als dat zo is) Ik weet het zelf ook niet echt, heb dr nooit echt veel over nagedacht, ja vroeger wel, gewoon vo9or de spiegel staan, jezelf dwingen en dan jezelf steeds dwingen rechtop te lopen (vroeger liep ik fout maar nu weer recht ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat afvallen en depressie wel degelijk iets met elkaar te maken hebben. Als je namelijk jezelf gaat uithongeren,of laxpillen gaat gebruiken, kortkom verkeerd afvalt, werkt dat niet, krijg je een jojo effect,of verlies je alleen vocht, of weet ik het, ga je jezelf mislukt voelen omdat je niet afvalt, blijf je jezelf dus lelijk vinden, ga je toch steeds nieuwe pogingen ondernemen, steeds drastischer, etc.. Maar omdat je verkeerd afvalt werkt het niet, en doordat het niet werkt wordt je depressief. (grof gezegd.. niet dat dat zoooo snel gaat, maar ok)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een suikerklontje meer is geen ramp, en het beroerd voelen zit in je hoofd, dat komt niet door de suikerklontjes. (hoe kom ik toch weer in het lijntopic terecht... *zucht*)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
atkins, goed?? noewkie | 21 | 02-05-2005 16:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
genoeg eten?? annuuuh | 50 | 15-08-2004 19:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
gezonder eten en afvallen kliwie | 13 | 05-02-2004 14:45 | |
Lichaam & Gezondheid |