Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2003, 17:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-09-2003 @ 17:11:
Vraagje, bij zwangere vrouwen zie je wel vaak een streep vanaf hun navel naar beneden lopen... iemand enig idee hoe dat komt? (ik heb het nl ook )
straie? weet niet zeker hoor...
Oud 03-09-2003, 18:02
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 28-07-2003 @ 22:17:
Is dat dan ook de reden waarom vrouwen een clitoris hebben? Dat dat zeg maar een onvolgroeide penis is?
yups, klopt ...
Oud 03-09-2003, 18:16
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 03-09-2003 @ 17:18:
straie? weet niet zeker hoor...
Hmz, maar het is zo'n nette rechte lijn, en altijd op de zelfde plek te zien... vaagheid
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 03-09-2003, 19:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-09-2003 @ 17:11:
Vraagje, bij zwangere vrouwen zie je wel vaak een streep vanaf hun navel naar beneden lopen... iemand enig idee hoe dat komt? (ik heb het nl ook )
Dat is volgens mij pigment en dat hoort bij de zwangerschap, als je zwanger bent wordt je meestal ook sneller bruin en sommige vrouwen hebben zelfs zo'n soort 'masker' in hun gezicht. Die streep is iig heel normaal als je zwanger bent. Sommige mensen beweren zelfs dat ze aan de lengte van die streep kunnen zien of het een jongetje of een meisje wordt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-09-2003, 10:00
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-09-2003 @ 19:35:
Dat is volgens mij pigment en dat hoort bij de zwangerschap, als je zwanger bent wordt je meestal ook sneller bruin en sommige vrouwen hebben zelfs zo'n soort 'masker' in hun gezicht. Die streep is iig heel normaal als je zwanger bent. Sommige mensen beweren zelfs dat ze aan de lengte van die streep kunnen zien of het een jongetje of een meisje wordt.
Ja maar het punt is... ik ben niet zwanger, hoe kom ik er dan aan?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 04-09-2003, 15:58
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Weet iemand waarom donkere mensen niet kunnen verbanden?
Oud 04-09-2003, 16:09
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Another Way schreef op 04-09-2003 @ 15:58:
Weet iemand waarom donkere mensen niet kunnen verbanden?
Omdat ze zo veel pigment hebben
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 04-09-2003, 16:22
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-09-2003 @ 17:09:
Omdat ze zo veel pigment hebben
Duh..maar wat doet dat pigment nou precies?
Oud 04-09-2003, 18:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-09-2003 @ 11:00:
Ja maar het punt is... ik ben niet zwanger, hoe kom ik er dan aan?
Ik heb het ook wel een beetje dus volgens mij komt het dan gewoon omdat er waarschijnlijk al pigment aanwezig is ofzo maar je bent iig niet de enige die het heeft en ik ben ook niet zwanger, dat weet ik heeeeeeeeeeeeeeel zeker
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-09-2003, 08:49
MoonWolf
Avatar van MoonWolf
MoonWolf is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-09-2003 @ 11:00:
Ja maar het punt is... ik ben niet zwanger, hoe kom ik er dan aan?
Ik heb het ook ja, al zolang ik me kan herinneren. Vroeger dacht ik dan ook dat ik een keer een keizersnee had gehad ofzo of geopereerd was omdat het net een litteken lijkt.
Maar dat vond ik toch niet zo logisch.
__________________
...
Oud 05-09-2003, 09:22
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Hmm nou ja Dan zal het wel normaal zijn
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 06-09-2003, 13:38
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Citaat:
Another Way schreef op 04-09-2003 @ 17:22:
Duh..maar wat doet dat pigment nou precies?
Het beschermt je tegen schadelijke straling van de zon.
Oud 06-09-2003, 22:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Hoe mijn hersenen eigenlijk werken.
En waarom t eigenlijk zo idioot is dat je hersenen zeker weten hoe je lichaam werkt, maar een ander gedeelte van je hersenen niet die de boel dan moet gaan onderzoeken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-09-2003, 22:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 28-07-2003 @ 22:17:
Is dat dan ook de reden waarom vrouwen een clitoris hebben? Dat dat zeg maar een onvolgroeide penis is?
mm,.. daarvoor zit t plasgaatje te ver verwijderd van de clitoris, denk ik.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 07-09-2003, 17:05
appelsientje
appelsientje is offline
k snap nou nooit wat eigenlijk 'slapen' is want je denkt dan niet meer zeg maar stopt dan een deel van je hersenen ofzow
Oud 07-09-2003, 18:04
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-09-2003 @ 17:11:
Vraagje, bij zwangere vrouwen zie je wel vaak een streep vanaf hun navel naar beneden lopen... iemand enig idee hoe dat komt? (ik heb het nl ook )
Misschien is het een soort straie? De huid wordt in korte tijd veel uitgerekt. Daardoor kunnen gekleurde strepen in de huid ontstaan.

Maar jij bent juist afgevallen toch? Dus het kan misschien ook andere oorzaken hebben..
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 07-09-2003, 18:06
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-09-2003 @ 18:04:
Misschien is het een soort straie? De huid wordt in korte tijd veel uitgerekt. Daardoor kunnen gekleurde strepen in de huid ontstaan.

Maar jij bent juist afgevallen toch? Dus het kan misschien ook andere oorzaken hebben..
Mja... er zijn dus wel meer meiden die het ook hebben, zal wel 'normaal' zijn dan
Zwanger ben ik zeker niet
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 07-09-2003, 18:19
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 26-08-2003 @ 08:58:
toch lijkt mij slijtage wel het goede antwoord. je lichaam wordt ouder, het gaat steeds minder goed werken. je cellen delen minder snel, waardoor je huid ouder wordt, hetzelfde geld voor de cellen van je organen etc. je ademt rook in (van anderen), je drinkt alcohol, je eet teveel vet, etc. niemand leeft helemaal gezond, ook al adem je alleen de lucht in. bacteriën die je keer op keer treffen en daarbij steeds minder-goed-werkende afweercellen. het wordt alleen gewoon steeds minder. op een gegeven moment werkt je afweersysteem dusdanig zo slecht dat je lichaam niet meer van een ziekte kan genezen, of je hart houdt er gewoon zomaar mee op omdat het gewoon te verouderd is.
Slijtage is in dit geval vermindering van het aantal cellen doordat je cellen niet oneindig kunnen delen (door dat telomeer etc). Dus slijtage is gewoon dat je minder cellen tot je beschikking hebt. Lijkt me.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 07-09-2003, 21:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ekki schreef op 07-09-2003 @ 19:19:
Slijtage is in dit geval vermindering van het aantal cellen doordat je cellen niet oneindig kunnen delen (door dat telomeer etc). Dus slijtage is gewoon dat je minder cellen tot je beschikking hebt. Lijkt me.
Een arts legde ooit uit in een documentaire dat je het ouderworden kunt vergelijken met het kopieren van een A4tje.

Je lichaam vernieuwt zich steeds, maar kan zich niet zo perfect vernieuwen als het beginstadium; daarom wordt de kopie steeds slechter en dit veroorzaakt veroudering.

Als je document 1 laat kopieren en dat kopie weer laat kopieren en het kopie daarvan weer laat kopieren etc, is de laatste kopie in dat proces ontzettend onduidelijk.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 10-09-2003, 14:02
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-09-2003 @ 22:41:
Een arts legde ooit uit in een documentaire dat je het ouderworden kunt vergelijken met het kopieren van een A4tje.

Je lichaam vernieuwt zich steeds, maar kan zich niet zo perfect vernieuwen als het beginstadium; daarom wordt de kopie steeds slechter en dit veroorzaakt veroudering.

Als je document 1 laat kopieren en dat kopie weer laat kopieren en het kopie daarvan weer laat kopieren etc, is de laatste kopie in dat proces ontzettend onduidelijk.
Ja, maar dan zou de cel volgens dit verhaal bij iedere deling muteren (veranderen)? Cellen muteren wel veel, maar volgens mij niet bij elke deling. Maar wat het muteren betreft heeft die arts wel gelijk, door mutaties gaan cellen soms inderdaad dood ofzo.
Of misschien bedoelde hij wel dat spulletje dat aan het eind van ieder chromosoom zit en steeds minder wordt.

Nouja, de vergelijking is op zich grappig en goed bedacht. Maar ik zou wel willen weten waar die vergelijking precies op slaat: wat die arts er precies mee bedoelde.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 15-09-2003, 20:12
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Waardoor blijft de bruine kleur van de zomer zo lang zitten?
(in het algemeen genomen dan)
__________________
Drie.
Oud 19-09-2003, 17:17
MoonWolf
Avatar van MoonWolf
MoonWolf is offline
Citaat:
Quiana schreef op 15-09-2003 @ 21:12:
Waardoor blijft de bruine kleur van de zomer zo lang zitten?
(in het algemeen genomen dan)
Volgens mij komt daar doordat het een tijdje duurt voordat al je huidcellen die bruin zijn geworden zijn vervangen voor huidcellen die nog wit zijn.
Maar dat heb ik eigenlijk ook maar zelf bedacht.
__________________
...
Oud 20-09-2003, 00:39
In_stilte
Avatar van In_stilte
In_stilte is offline
Ik snap nog steeds niet waarom je je vaak zo ziek en moe voelt als je ongesteld bent en waarom je hele lichaam dan zo raar doet.

Kan het door de hormonen komen dat je moe word en wat is het evolutionaire voordeel er dan aan dat je moe bent als je ongesteld bent, dit is toch helemaal niet logisch ?
Oud 20-09-2003, 10:12
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Hermione screef:
Waar komt het 'vlinders in je buik'- gevoel vandaan als je verliefd of zenuwachtig bent?
Citaat:
Quiana schreef op 15-08-2003 @ 22:10:
Door verliefdheid (en zenuwachtigheid) maakt
je lichaam een stofje aan waardoor dat komt.

Verliefdheid weet ik bijna zeker (serotine oid),
zenuwachtigheid niet..
Kriebels in je buik is niet verliefdheid, helaas. Serotine zorgt voor een gelukkig gevoel, niet voor kriebels in je buik. (Anders zou je bij het eten van chocola ook kriebels krijgen )

De kriebels in je buik worden veroorzaakt door, ik geloof, adrenaline die op rap tempo in je buik werd aangemaakt, oid. Ik heb het onlangs in een blad in de trein gelezen; er was een stofje voor elk iets. Verliefdheid, houden van, vlinders in je buik.

Daar stond ook bv in, dat bij de bevalling ook een stofje word losgelaten in moeder en kind, dat zorgt voor een band tussen die twee. En dat hetzelfde stofje word ook losgelaten, als je een orgasme krijgt.

Laatst gewijzigd op 20-09-2003 om 10:17.
Oud 27-09-2003, 11:30
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Marcade schreef op 20-09-2003 @ 11:12:
Kriebels in je buik is niet verliefdheid, helaas. Serotine zorgt voor een gelukkig gevoel, niet voor kriebels in je buik. (Anders zou je bij het eten van chocola ook kriebels krijgen )

De kriebels in je buik worden veroorzaakt door, ik geloof, adrenaline die op rap tempo in je buik werd aangemaakt, oid. Ik heb het onlangs in een blad in de trein gelezen; er was een stofje voor elk iets. Verliefdheid, houden van, vlinders in je buik.

Daar stond ook bv in, dat bij de bevalling ook een stofje word losgelaten in moeder en kind, dat zorgt voor een band tussen die twee. En dat hetzelfde stofje word ook losgelaten, als je een orgasme krijgt.
ENdorfine

mijn vraag ff tussedoor

hoe komt het als je gewoon ziek bent dat je geestelijk ook wat minder in je vel zit en eerder chagerijnig bent etc
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Oud 01-10-2003, 19:32
Verwijderd
Hoe heet het verschijnsel dat je bv. jeuk aan je teen hebt, terwijl je voet geamputeerd is?

Ja, het klinkt vaag, maar daar heb ik wel eens iets over gehoord.
Oud 01-10-2003, 19:37
In_stilte
Avatar van In_stilte
In_stilte is offline
fantoompijn (mjah niet echt pijn dus...)
Oud 06-10-2003, 20:36
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Wat is het verschil tussen flauwvallen en coma?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 06-10-2003, 20:38
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
ekki schreef op 06-10-2003 @ 21:36:
Wat is het verschil tussen flauwvallen en coma?
Volgens ziekenhuis.nl is coma en bewusteloosheid hetzelfde:
Citaat:
Coma, bewusteloosheid, wordt veroorzaakt doordat een deel van de hersenen niet werkt, of niet voldoende werkt
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 07-10-2003, 14:15
Dree
Avatar van Dree
Dree is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-09-2003 @ 19:04:
Misschien is het een soort straie? De huid wordt in korte tijd veel uitgerekt. Daardoor kunnen gekleurde strepen in de huid ontstaan.

Maar jij bent juist afgevallen toch? Dus het kan misschien ook andere oorzaken hebben..
Straie kan je toch ook krijgen als je in korte tijd veel afvalt?
Waarom krijg je bij vermoeidheid donkere kringen onder je ogen?
__________________
Devi essere piu brava che bella
Oud 14-10-2003, 14:42
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
In_stilte schreef op 20-09-2003 @ 01:39:
Ik snap nog steeds niet waarom je je vaak zo ziek en moe voelt als je ongesteld bent en waarom je hele lichaam dan zo raar doet.

Kan het door de hormonen komen dat je moe word en wat is het evolutionaire voordeel er dan aan dat je moe bent als je ongesteld bent, dit is toch helemaal niet logisch ?
daar is geen evolutionair voordeel aan, maar ook niet alles heeft een evolutionair voordeel.

Genetic drift is de term die mijn psychologieboek ervoor gebruikt. Een mooi voorbeeld (dat om de een of andere reden altijd erg goed blijft hangen is de volgende: bij hyena's heeft het vrouwtje een mannelijke 'rol' aangenomen (dwz: zij doet wat de mannetjes bij andere diersoorten doen: uit jagen, etc.). Zij heeft dus een voordeel bij een groot en sterk lichaam. Evolutie heeft er voor gezorgd dat hyenavrouwtjes met hoge gehalten aan testosteron meer nageslacht konden krijgen. Een bijwerking daarvan is dat een hyenavrouwtje een clitoris heeft ter formaat van een penis. Daar heeft ze verder geen enkel voordeel bij, maar het is een bijproduct van het hoge testosteron gehalte.

Dit alles even ter illustratie van het feit dat niet alles een evolutionaire verklaring heeft.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 15-10-2003, 14:20
Mara
Mara is offline
Als ik op mijn rug lig, en ik doe mijn linkerbeen omhoog terwijl hij gestrekt is (buig 'm naar m'n hoofd toe zeg maar) dan knakt er iets in mijn lies. En dit stopt niet naar de 1e keer, dit blijft de hele tijd. Weet iemand wat dit is? Het is best wel een vervelend gevoel
Oud 20-10-2003, 20:36
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Waardoor word je eigenlijk wakker?
__________________
Drie.
Oud 24-10-2003, 21:56
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Quiana schreef op 20-10-2003 @ 21:36:
Waardoor word je eigenlijk wakker?
De wekker

ontopic: s'morgens is het adrenalinepeil in je bloed het hoogst en sávonds (officieel tussen 12 en 4 s'nachts) het laagt dus s'morgens slaap je steeds minder diep omder er steeds meer adrenaline in je bloed zit en op een gegeven moment wordt je daar vanzelf wakker van

eigelijk dus s'morgens slaap je steeds inder vast door het verhoogde adrenalinepeil en op eengegeven monent is dat zo erg dat iemand 3 huiszen verder bij wijze van spreken maar een scheet hoeft te laten en jij bent wakker
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Oud 31-10-2003, 19:07
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Wat zorgt er precies voor dat je gaat kokhalsen?
__________________
Oud 02-11-2003, 15:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dreen schreef op 31-10-2003 @ 20:07:
Wat zorgt er precies voor dat je gaat kokhalsen?
Dat heeft te maken met de slikreflex volgens mij maar ik weet niet waarom je gaat kokhalzen als je bijvoorbeeld iets ziet wat je absoluut niet lust.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-11-2003, 15:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je ongesteld bent, of ongesteld moet worden ben je meestal iets zwaarder dan normaal, dit komt meestal omdat je vocht vasthoudt.

Maar waarom houdt je lichaam in die periode meer vocht vast dan normaal?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-11-2003, 15:44
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Hoe zorg je ervoor dat je talgklieren minder talg produceren?

Liefst op natuurlijke wijze natuurlijk...maar via medicatie zou kunnen. Iemand een idee?

Tips over welk soort voedsel de talgklieren extra stimuleerd zou ook nuttig zijn.
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Oud 06-11-2003, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Kazanka schreef op 06-11-2003 @ 16:44:
Hoe zorg je ervoor dat je talgklieren minder talg produceren?

Liefst op natuurlijke wijze natuurlijk...maar via medicatie zou kunnen. Iemand een idee?

Tips over welk soort voedsel de talgklieren extra stimuleerd zou ook nuttig zijn.
oftewel hoe voorkom je puistjes? Daar kan je weinig aan veranderen, het heeft met hormonen te maken. Er zijn wel medicijnen voor, er staat geloof ik een hele topic over.
Oud 06-11-2003, 22:48
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 06-11-2003 @ 18:31:
oftewel hoe voorkom je puistjes? Daar kan je weinig aan veranderen, het heeft met hormonen te maken. Er zijn wel medicijnen voor, er staat geloof ik een hele topic over.
nee, was het maar zo'n feest. Het is meer, hoe voorkom je Folliculitis Decalvan, of hoe beperk je dat?

Zijn niet echt veel mensen die weten wat die ziekte inhoud of wat het is etc, maar de oorzaak ligt in een overtollige talgproductie van de talgkliertjes op de hoofdhuid. Tenminste zo legden de dermatologen het uit...dat had als oorzaak dat de talgkliertjes ontstoken waren, dus de vraag zou ook kunnen zijn: Hoe zorg je dat de onsteking verdwijnt...? of iets dergelijks
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.

Laatst gewijzigd op 06-11-2003 om 22:50.
Oud 07-11-2003, 18:36
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
waarom is gapen zo aanstekelijk?
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Oud 07-11-2003, 21:15
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
en wat ik me net met tandenpoetsen afvroeg:
waarom komen je verstandskiezen pas zo laat door?
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Oud 08-11-2003, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Kazanka schreef op 06-11-2003 @ 23:48:
nee, was het maar zo'n feest. Het is meer, hoe voorkom je Folliculitis Decalvan, of hoe beperk je dat?

Zijn niet echt veel mensen die weten wat die ziekte inhoud of wat het is etc, maar de oorzaak ligt in een overtollige talgproductie van de talgkliertjes op de hoofdhuid. Tenminste zo legden de dermatologen het uit...dat had als oorzaak dat de talgkliertjes ontstoken waren, dus de vraag zou ook kunnen zijn: Hoe zorg je dat de onsteking verdwijnt...? of iets dergelijks
Ik heb werkelijk geen idee, hoe je talgkliertjes kan remmen. Om de ontsteking te laten verdwijnen zou je antibiotica kunnen gebruiken (hoewl ze in Nl redelijk terughoudend zijn met het voorschrijven daarvan ivm resistentie) of met alcohol ontsmetten (hoewel dat wat lastig is op de hoofdhuid). Mag ik vragen hoe die ziekte zich uit, want ik heb er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.
Oud 09-11-2003, 23:25
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 08-11-2003 @ 11:24:
Ik heb werkelijk geen idee, hoe je talgkliertjes kan remmen. Om de ontsteking te laten verdwijnen zou je antibiotica kunnen gebruiken (hoewl ze in Nl redelijk terughoudend zijn met het voorschrijven daarvan ivm resistentie) of met alcohol ontsmetten (hoewel dat wat lastig is op de hoofdhuid). Mag ik vragen hoe die ziekte zich uit, want ik heb er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.
Het is ook geen bekende ziekte, gelukkig zijn er niet veel mensen die het hebben. Kort beschreven:

Een aantal veel voorkomende kenmerken zijn verdroging van het haar. Op de hoofdhuid zelf vormt zich een laag van schilfers. Zij hechten zich aan elkaar en groeien als het ware vast tussen de hoofdhuid en het haar. Ontstekingen op de hoofdhuid zelf komen ook vaak voor, net zoals haarverlies. Er is nog geen aanwijsbare oorzaak voor de ziekte gevonden. Bij sommigen is het beter behandelbaar dan bij anderen. Redenen hiervoor zijn ook nog niet geheel duidelijk. De hoop op een snelle genezing, is tot nu toe niet binnen handbereik.
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Oud 24-11-2003, 22:33
Dree
Avatar van Dree
Dree is offline
Waardoor ontstaan er donkere kringen onder je ogen?
__________________
Devi essere piu brava che bella
Oud 25-11-2003, 21:12
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
waarom sommige mensen hun botten kunnen kraken. Ik kan het zelf niet, alleen heel soms. Maar ik vind het iig niet echt gezond klinken
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 27-11-2003, 14:32
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-07-2003 @ 11:59:
Bijvoorbeeld waarom iemand nou eigenlijk snurkt of waarom je gaapt als je moe bent. Of waarom je voet soms slaapt of waarom Marietje wel sproeten krijgt en jij niet. Of misschien wel iets heel anders. Post het hier!
Je snurkt omdat je tong slap in je keel haangt en dat gaat trillen en dat noemt men snurken
Je gaapt zodat je lichaam extra energie aanmaakt waardoor je weer ff doorkan
Je voet slaapt doordat je zenuwbaan wordt beknelt zodat je ff een tinteling in je voet voelt
En Marietje heeft sproetjes omdat dat genetische is bepaalt
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 29-11-2003, 16:27
appelsientje
appelsientje is offline
Kijk net ging ik dus rondjes draaien op me stoel en toen ik stopte toen daaide alles zeg maar.. maar hoe komt het dan dat je duizelig wordt? en wat gebeurt er dan?
Oud 29-11-2003, 17:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Denise01 schreef op 29-11-2003 @ 17:27:
Kijk net ging ik dus rondjes draaien op me stoel en toen ik stopte toen daaide alles zeg maar.. maar hoe komt het dan dat je duizelig wordt? en wat gebeurt er dan?
Uhh, ik weet niet of ik het goed uitleg, maar ik ga het iig proberen: Je ogen zorgen samen met je hersenen voor je coordinatie. Dat je weet waar je je voet neer moet zetten, dat je niet zomaar omvalt. Maar als je bijvoorbeeld heel hard rondjes gaat draaien kunnen je ogen die bewegingen zo snel niet doorgeven aan je hersenen. Je hersenen lopen dus als het ware achter met informatie verwerken. Zodra ze het allemaal hebben verwerkt komt het vanzelf weer goed.

dacht ik
__________________
Oud 29-11-2003, 17:44
appelsientje
appelsientje is offline
Citaat:
dreen schreef op 29-11-2003 @ 18:18:
Uhh, ik weet niet of ik het goed uitleg, maar ik ga het iig proberen: Je ogen zorgen samen met je hersenen voor je coordinatie. Dat je weet waar je je voet neer moet zetten, dat je niet zomaar omvalt. Maar als je bijvoorbeeld heel hard rondjes gaat draaien kunnen je ogen die bewegingen zo snel niet doorgeven aan je hersenen. Je hersenen lopen dus als het ware achter met informatie verwerken. Zodra ze het allemaal hebben verwerkt komt het vanzelf weer goed.

dacht ik
Ik snap het denk ik wel

Cool
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam? #3
Bloem
500 06-11-2007 23:21
Lichaam & Gezondheid Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam? deel 2
Miracle
499 21-08-2006 11:07
Lichaam & Gezondheid Teennagels...
Kwaxor
3 21-06-2004 11:53
Algemene schoolzaken Porfiel werkstuk onderwerp
bignielz
23 29-04-2004 18:00
Verhalen & Gedichten [Betoog] Alles is klote.
Verwijderd
19 18-10-2002 18:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.