Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 15:25
Cinamon
Cinamon is offline
Ik denk dat intelligentie wel degelijk invloed heeft op een relatie. Al is het alleen maar omdat je elkaar beter kúnt begrijpen. Ook al ontkennen een heleboel mensen dit, als je er toch dieper bij na gaat denken, zul je zelf op sommigen vlakken toch ook wel zien dat je zeg maar, vastloopt. Ik denk dat je ook meer gespreksstof hebt, ik bedoel dan hoeft het niet alleen over uitgaan en liefde en sex en weet ik veel wat te gaan.. (want mensen die ik ken van het vmbo, het spijt me zeer maar daar gaat een gemiddeld gesprek over) Ik moet je zeggen, ik vind het persoonlijk fijner om te praten met iemand van mijn eigen 'niveau', om het maar even cru te zeggen. Uit eigen ervaring heb ik ten eerste meer begrip, meer gespreksstof en snapt vrijwel iedereen mijn sarcastische humor...
Oud 30-07-2003, 15:32
the exploding boy
the exploding boy is offline
Het KAN ermee te maken hebben. Dan heb ik het niet over opleidingsniveau ( al heb ik toch ook liever iemand die VWO heeft gedaan, gewoon omdat je dan vaker (niet altijd dus) wat diepgaander over bepaalde onderwerpen door kunt gaan ) maar meer over geestelijke ontwikkeling en daarbij ook koppigheid. Zo heb ik een vriend gehad die niet bijster intelligent was, maar die wel gewoon luisterde als ik wat vertelde en het daarna ook onthield ...zeg maar die gewoon interesse ervoor had.
Met hem heb ik het ook meer dan 2 jaar volgehouden.

Maar ik heb ook een vriend gehad die gewoon zo dom was ( en dan ook echt met betrekking tot de meest simpele dingen ( hij snapte niet dat eten in de ijskast bewaard moest worden, of waarom je je electrische GASstel niet op de waterleiding ko9n aansluiten ( jah hij wilde het echt doen ) Hij nam dan ook niks van me aan en was zo koppig als ik weet niet wat. Dan maakt het voor mij wel degelijk uit en het heeft dan ook niet lang geduurd.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 15:36
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef op 30-07-2003 @ 16:25:
Ik denk dat intelligentie wel degelijk invloed heeft op een relatie. Al is het alleen maar omdat je elkaar beter kúnt begrijpen. Ook al ontkennen een heleboel mensen dit, als je er toch dieper bij na gaat denken, zul je zelf op sommigen vlakken toch ook wel zien dat je zeg maar, vastloopt. Ik denk dat je ook meer gespreksstof hebt, ik bedoel dan hoeft het niet alleen over uitgaan en liefde en sex en weet ik veel wat te gaan.. (want mensen die ik ken van het vmbo, het spijt me zeer maar daar gaat een gemiddeld gesprek over) Ik moet je zeggen, ik vind het persoonlijk fijner om te praten met iemand van mijn eigen 'niveau', om het maar even cru te zeggen. Uit eigen ervaring heb ik ten eerste meer begrip, meer gespreksstof en snapt vrijwel iedereen mijn sarcastische humor...
Bij die eerste twee woorden gaat het al fout

Je moet wel een heel groot verschil qua intelligentie/gedachtegang hebben wil je echt aan iemand irriteren dat het nooit wat wordt. Of sommige zijn gewoon snel ge irriteerd..
Oud 30-07-2003, 15:38
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 30-07-2003 @ 16:32:
Maar ik heb ook een vriend gehad die gewoon zo dom was ( en dan ook echt met betrekking tot de meest simpele dingen ( hij snapte niet dat eten in de ijskast bewaard moest worden, of waarom je je electrische GASstel niet op de waterleiding ko9n aansluiten ( jah hij wilde het echt doen )
Oud 30-07-2003, 15:40
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 30-07-2003 @ 16:32:

Maar ik heb ook een vriend gehad die gewoon zo dom was ( en dan ook echt met betrekking tot de meest simpele dingen ( hij snapte niet dat eten in de ijskast bewaard moest worden, of waarom je je electrische GASstel niet op de waterleiding ko9n aansluiten ( jah hij wilde het echt doen ) Hij nam dan ook niks van me aan en was zo koppig als ik weet niet wat. Dan maakt het voor mij wel degelijk uit en het heeft dan ook niet lang geduurd.
hahaha dat is wel heeel erg
hehe ik vind het soms wel lief als me vriendje weer es koppig is maar hij is dat op een lieve manier niet dat hij boos wordt ofzo of helemaal gaat flippe als je hem ongelijk geeft
Wij zitte zo'n beetje wel op het zelfde niveau, en hebben dezelfde intresses enzo, en het gaat supahhhhhhh.
Dat je dezelfde intresses hebt enzo lijkt me trouwens nog belangrijker als niveau
Reageren

Regels voor berichten