Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ok misschien wel niet zinloos ![]()
||
Citaat:
Ja, het kan wel wezen dat je het kiesstelsel belachelijk vindt; ik ook. Maar dat is niet hetzelfde als oneerlijk winnen. Anders hebben alle Presidenten van de VS altijd al oneerlijk gewonnen. Alle kandidaten wisten de regels van te voren. Dan kun je niet achteraf gaan zeiken. Sorry, maar dit slaat echt nergens op. [/QUOTE] Oke, das waar, maar kwou even aantonen dat het meerendeel van de Amerikanen eerder achter Gore dan achter Bush stond, nl. 539 898 meer. (ik zei toch onterecht en niet illegaal) Pardon? Jij weet duidelijk er geen zak van af. Allereerst is de meerderheid door Reagan benoemd, niet Bush senior. Ten tweede doet het er niet toe wie ze benoemd heeft, want ze dienen voor het leven en hoeven zich dus niks aan te trekken van wie wint. Ten derde had de Supreme Court gelijk in hun opinion bij Gore v. Bush (heb jij die trouwens gelezen? ik wel) want de wetten van de staat Florida stonden hertellingen niet toe. Het is de taak van de rechtbank om de wet te volgen, niet te doen wat één van de partijen wil. Volkomen rechtmatig dus. [/QUOTE] 1tje is er benoemd door Reagan, de opperrechter door Nixon (dacht ik) ze hoopten op pensioen te gaan onder een republikeinse regering (met evenredige conservatieve ideeën). Ik ga niet alle leden overlopen maar je weet waar ik op doel. Door papa-bush gekozen is inderdaad fout (in het vuur van mijn betoog). (heb hun opinion besproken op school, gebaseerd op het 14de amendement toch? - gelijke behandeling, best wel ironisch) Felons zijn nooit stemgerechtigd, dat heeft Bush niet verzonnen. [/QUOTE] Zie Martian en Michael Moore Jeb Bush ja. Hé wacht, die is eerlijk door het volk van Florida gekozen. Oh ja, maar dat komt ons niet handig uit. [/QUOTE] Nop, maar het is Bush best wel handig uitgekomen in zijn gooi naar het presidentschap? Je gunt je eigen broer toch ook wel wat [/QUOTE] Sommige elementen zijn inderdaad speculaties of ietwat subjectief (Jeb Bush-element) wat niet wegneemt dat er wel een verdacht ruikje aanzit... Hangt de Stars en Stripes uit je slaapkamerraam te wapperen ofzo... Een beetje kritiek op zijn tijd kan ook niet kwaad. Amerika is niet het beloofde land zoals sommige mensen het willen voorstellen. Laatst gewijzigd op 03-08-2003 om 19:48. |
![]() |
||
Citaat:
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
JUSTICE REHNQUIST: Door Nixon; benoemd tot CHIEF JUSTICE door Reagan. (Conservatief) JUSTICE STEVENS: Door Ford. (Progressief) JUSTICE O'CONNOR: Door Reagan. (Centrum) JUSTICE SCALIA: Door Reagan. (Conservatief) JUSTICE KENNEDY: Door Reagan. (Centrum) JUSTICE SOUTER: Door Bush sr. (Progressief) JUSTICE THOMAS: Door Bush sr. (Conservatief) JUSTICE GINSBURG: Door Clinton. (Progressief) JUSTICE BREYER: Door Clinton. (Progressief) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weet je wat het probleem is: Ik geef kritiek waar die terecht is, aan alle partijen. En sommigen kunnen daar kennelijk niet tegen.
|
![]() |
|
|