Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2003, 16:33
CrazY G
CrazY G is offline
ik heb pas 5 lessen gehad. Ik betaal 35 euro per les. Best veel. Oplichters. Maarja, ik denk dat ik nog 30 lessen ofzo ga doen en dan moet ik er wel klaar voor zijn lijkt me.

een vriend van mij rijd al 2 jaar zonder rijbewijs en hij gaat nu pas voor z'n rijbewijs. Hij heeft maar 10 lessen gedaan en gaat volgende week al afrijden. Komt ie lekker goedkoop uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2003, 17:22
Atje85
Atje85 is offline
Ik heb al 9 lessen gehad voor 12,50 per les. (maar dat was in Turkije )
Ik heb t al aardig onder de knie, en ga binnen een paar weekjes hier beginnen(voor €35 per uur) en hoop voor 2004 mn rijbewijs te hebben
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 17:24
Verwijderd
Ik heb 3 rijlessen gehad in Frankrijk . Het was best gaaf
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 18:12
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
gisteren mn theorie gehaald. Nu nog ff tussentijdse toets en praktijk
Oud 15-08-2003, 09:48
Verwijderd
Tussentijdse toets is niet verplicht luitjes. Het kost hetzelfde als een examen en het is bijna hetzelfde als een examen behalve dat het geen reet uitmaakt of je slaagt of zakt.

Die toets is er alleen om te wennen aan hoe een examen is.
Maar tijdens die toets zul je echt niet zo rijden als tijdens je examen.
Imo is zoŽn toets dus verspild geld. Als ie nu minstens de helft goedkoper was, dan was hij het misschien waard.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 10:08
Boogie
Boogie is offline
Na 24 lessen, 1 geslaagde theorietoets en 1 geslaagd rij-examen die ik een uur geleden heb afgelegd, ben ik geslaagd.
Oud 15-08-2003, 10:11
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Boogie schreef op 15-08-2003 @ 11:08:
(...) en 1 geslaagd rij-examen die ik een uur geleden heb afgelegd, ben ik geslaagd.
Gefeliciteerd, kerel.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 10:20
Flasher
Flasher is offline
Auto::

ehhhh ik dacht 30 lessen... dus 15x2... heb telkens 2uur gereden.
Theorie in 1x keer .
Eerste keer gezakt omdat ik iemand geen voorrang gaf = verkeersfout+niet goed kijken.
2e keer geslaagd, met de bemerking dat ik rustiger moet kijken

Motor::

Theorie in 3x ( 6fout,6fout,3fout)
ik heb er 20 lessen voor gehad incl. de bijzondere verrichtingen.
En ik leste op mijn eigen motor, en dat roeleerd.. Ik kon gewoon op Zondag ook nog even "oefenen"
3.5 week terug in 1x geslaagd met de bemerking dat het wel wat vlotter gemogen had.

Ben 18 en heb dus 2 rijbewijzen ...... nu nog mijn aanhanger en dan vindt ik het wel genoeg
Oud 15-08-2003, 11:24
REIE
REIE is offline
4 avonden theorie, en vervolgens 12 uur met een instructeur, waarvan de laatste twee het examen waren. Daarna in twee keer mijn theorie gehaald. (Oh dierbaar België...)
Oud 22-08-2003, 15:02
Verwijderd
Net een hoop lol gehad aan het einde van de les

Ik moest een redelijk krap straatje inrijden en hem in een parkeervak zetten. Aan de zijkanten van de vakken(2 plaatsen per vaak) stonden wat van die lage struiken.

Ik zette hem er niet echt recht in, dus ik wilde hem wat rechter zetten. Ik ga achteruit en hoor wat gekraak. De instructrice zei dat ik maar gewoon door moest gaan. Nog meer gekraak en vervolgens rij ik hem er recht in. Ze dacht eerst dat het een wieldop was, bleek het de voorbumper te zijn

Zagen we dat ding opeens op de weg liggen. Zij met een grote glimlach, ik met een grote glimlach en de volgende leerling ook met een grote glimlach
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 15:23
Verwijderd
Ik heb zojuist mijn motorrijbewijs (zware motor) gehaald!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 16:05
Verwijderd
Gefeli
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 10:05
Verwijderd
Ik heb nu 23 lessen gehad, en de mijn rij-instructeur denkt dat ik nog ongeveer 12 lessen nodig heb voordat ik op examen mag. Mijn theorie-examen heb ik al wel gehaald.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 10:15
joopie
joopie is offline
1 les gehad, ging goed. Vrijdag weer.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 10:26
Ambrosia
Ambrosia is offline
theorie (zelfstudie) in 1x gehaald met 4 foutjes
praktijk: 12 uren rijles
praktijkexamen: geslaagd in 2 keer
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 25-08-2003 @ 17:05:
Gefeli
dank u, dank u
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 22:25
Joël
Joël is offline
32 rijlessen (d.w.z. 32 uur): In één keer geslaagd... (Heb al sinds 3 januari m'n rijbewijs ).
Oud 26-08-2003, 23:49
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
azaziël schreef op 25-08-2003 @ 16:23:
Ik heb zojuist mijn motorrijbewijs (zware motor) gehaald!
moet je voor een zware motor ook apart lessen? Ik dacht dat je lichte na 2 jaar vanzelf in een zware rijbewijs veranderde.
en gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 06:42
Verwijderd
Citaat:
CrazY G schreef op 27-08-2003 @ 00:49:
moet je voor een zware motor ook apart lessen? Ik dacht dat je lichte na 2 jaar vanzelf in een zware rijbewijs veranderde.
en gefeliciteerd
als je 21 bent mag je meteen op een zware motor MITS je op een zware motor je examen hebt gereden. Haal je em eerder dan moet je 2 jaar licht rijden en dan kan je er en stempeltje bijhalen op het gemeentehuis. Je hoeft dus niet apart te lessen, je doet in principe alleen je examen op een andere motor.
(en bedankt!)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 06:55
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
azaziël schreef op 27-08-2003 @ 07:42:
als je 21 bent mag je meteen op een zware motor MITS je op een zware motor je examen hebt gereden.
Maar kan je dat wel doen als je nog geen 21 bent, dan?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 09:07
marlies
marlies is offline
vandaag 2de les
Oud 27-08-2003, 09:15
Dwarfie
Dwarfie is offline
Eerste examen bij 37 lessen. Gezakt wegens te voorzichtig. Tweede examen na 43 lessen, geslaagd met de opmerking dat het soms wel wat voorzichtiger mag... M'n theorie had ik in één keer met 0 fouten. Morgen heb ik m'n eerste eigen auto
Oud 27-08-2003, 11:54
heavinly
heavinly is offline
Ik ben vandaag gezakt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 27-08-2003 @ 07:55:
Maar kan je dat wel doen als je nog geen 21 bent, dan?
nee, om een zware motor te MOGEN rijden MOET je OF 21 zijn, OF al 2 jaar je motorrijbewijs (lichte motor) hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:01
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
heavinly schreef op 27-08-2003 @ 12:54:
Ik ben vandaag gezakt.
bah waarom?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:49
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
de ijsprinses schreef op 27-08-2003 @ 16:01:
bah waarom?
Omdat kruisingen nog niet goed gaan. Wat dat betreft is het dus wel terecht. (Ik was er zelf ook niet tevreden over) Voor de rest ging het dus echt goed en dat zei hij ook. Mijn kijkwerk moet nog verbeterd worden en ik moet wat besluitvaardiger zijn..
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Dwarfie schreef op 27-08-2003 @ 10:15:
Eerste examen bij 37 lessen. Gezakt wegens te voorzichtig. Tweede examen na 43 lessen, geslaagd met de opmerking dat het soms wel wat voorzichtiger mag... M'n theorie had ik in één keer met 0 fouten. Morgen heb ik m'n eerste eigen auto
Goh, de vorige les(2e sinds examen gezakt voor te voorzichtig zijn) merkte mijn instructrice ook op dat ik iets te onvoorzichtig reed

Slaat dus zo door naar de andere kant.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:22
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik heb tot nu toe 25 lessen gehad, en daarna ging ik op vakantie heb ik een break genomen.. Maar ik heb tot nu toe niets aan mijn theorie gedaan, dus ik ga dat een beetje leren en dan begin ik weer met mijn lessen en ik hoop dat ik na nog 5/6 lessen mag afrijden..
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 19:01
heavinly
heavinly is offline
Ik ben gezakt op te onbesluitvaardig. Niet op te voorzichtig, wat ik dacht dat zou gebeuren. Naja.. ik heb nog mn rijbewijs niet, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 19:24
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
Morridin schreef op 15-08-2003 @ 10:48:
Tussentijdse toets is niet verplicht luitjes. Die toets is er alleen om te wennen aan hoe een examen is. Imo is zoŽn toets dus verspild geld.
Bij de tussentijdse toets krijg je wel de bijzondere verrichtingen, en als je die goed doet, krijg je die op het échte rij-examen niet meer. Mijn rij-instructeur vertelde me destijds dat op zijn rijschool meer leerlingen slaagden als ze de tussentijdse toets hadden gedaan.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 07:26
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Morridin schreef op 27-08-2003 @ 17:44:
Goh, de vorige les(2e sinds examen gezakt voor te voorzichtig zijn) merkte mijn instructrice ook op dat ik iets te onvoorzichtig reed

Slaat dus zo door naar de andere kant.
Dat is inderdaad hét gevaar. Het ligt er puur aan wat voor examinator je hebt... Ik had ook nog een tussentijdse toets gedaan. Mijn instructeur wees die examinator even op m'n "rijlesgeschiedenis" zonder er verder iets bij op te merken, maar ik geloof dat de boodschap duidelijk was
Oud 28-08-2003, 07:52
one-monkee
one-monkee is offline
bibber de bibber.... ik moet vanmiddag afrijden voor de eerste keer, na ongeveer 40 lessen.

Theorie had ik in 1 keer met 2 fout.
hopelijk gaat dit ook in 1 keer goed....
Oud 28-08-2003, 14:57
Tandpasta
Tandpasta is offline
Met theorie had ik nul fouten en na 32 lessen ben ik ook in een keer voor mijn praktijk geslaagd.
Oud 28-08-2003, 15:57
Guybrush
Guybrush is offline
43 lessen

1e keer gezakt wegens ingreep
2e keer gezakt wegens niet checken dooie hoek
3e keer geslaagd
Eerste dag dat ik m'n rijbewijs had, meteen auto-ongeluk gehad. Sindsdien geen problemen meer gehad.
Oud 04-09-2003, 11:18
checko
checko is offline
*begint gelijkt te zweten...brrr rijles*

theorie in 1x en praktijk in 2x...

maar ik had een bloedhekel aan rijles...of beter aan mn instructeur, die het leuk vond om je verrot te schelden als je wat verkeerd deed ipv van ' positieve coaching' , die ik op zulke momenten nodig heb..............

nu vind ik rijden btw wel leuk
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:41
Verwijderd
In 1 woord dramatisch

*heeft zijn instructeur zelfs een boete bezorgd*

Stomme flitsen ook
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:59
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
******** schreef op 04-09-2003 @ 20:41:
*heeft zijn instructeur zelfs een boete bezorgd*
Ben benieuwd na hoeveel keer je zoŽn boete zelf moet betalen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 08:42
Yohst
Yohst is offline
^ hoef je nooit te betalen, waarom denk je dat die lessen zo verschrikkelijk duur zijn

nog 5 uurtjes lessen en dan afrijden. het kijken heb ik nu eindelijk helemaal door, alleen nu begin ik ineens de koppeling te vroeg erbij te pakken bij het remmen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 08:45
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Volgens mij 29 lessen van 50 min. Op 3/4 van de lessen een tussentijdse toets gedaan, en daarna in 1 keer geslaagd voor het praktijkexamen.

(ik heb echter wel mijn theorie een keer over moeten doen )
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 12:10
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Hell.....ben al sinds maart 2002 aan t lessen...nu rond de 35 lessen ofzo gehad...soms les ik wel 5 maanden niet....ben nog steeds te lui/ denk dat ik het te druk heb om theorie te doen (heb me nu eindelijk opgegeven, ga half oktober theorie doen )
en zolang ik geen theorie heb schiet het ook niet echt op om steeds maar te lessen...moet toch een keer de regeltjes weten en zonder theorie kan ik ook geen examen aanvragen..
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 13:32
Verwijderd
Bij mijn rijschool was een leerling een keer met 60 km/h uit de bocht gevolgen bij zoŽn bocht waar je de snelweg op gaat. Resultaat: Boompje op de auto

EN toch rijd ik nu weer in dezelfde auto en heb ik de voorbumper er al af kunnen roppen
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 12:23
lana
lana is offline
ik heb nu ongeveer 10 lessen gehad, en ik HAAT het, ik krijg met elke les meer hekel aan auto's, het liefst wil ik stoppen maar mijn ouders betalen, en ik moet er toch een keer aan geloven.

mijn rijles instructeur zei dat hij nog nooit zo iemand als mij had meegemaakt en hij doet dit werk al meer dan 20 jaar.

Oud 07-09-2003, 17:03
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ben 16 dus mag niet rijden maar wel rijlesjes gehad van moederlief achter in het bosje hier , heerlijk, lekker vaak zo remmen dat de hele auto swiebert, maar inmiddels kan ik t al aardig en parkeren ging ook in 1x goed! Moeder: Oh remmen remmen pas op je rijdt tegen t hek aan.
Ik: jaja rustig maar
En tadaaa: perfect!
(wel op zo'n stuk met daarnaast auto's, niet zo'n parkeerplaats langs een straat)
Oud 07-09-2003, 17:16
Roos
Roos is offline
theorie in 1x gehaald (1 fout)

tussentijdse toets: speciale verrichtingen gehaald.
Ik moest alleen iets sneller reageren tijdens het rijden.

En nu nog m'n echte examen.. over 6 weken ofzo
Oud 08-09-2003, 21:36
lana
lana is offline
ik heb besloten te stoppen met de autorijlessen, ik heb zo een vreselijke hekel aan rijden, jammer genoeg betaalden mijn ouders de lessen, en als ik weer wil beginnen moet ik het zelf betalen.

drop-outs de gexste

Oud 08-09-2003, 22:23
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
lana schreef op 08-09-2003 @ 22:36:
ik heb besloten te stoppen met de autorijlessen, ik heb zo een vreselijke hekel aan rijden, jammer genoeg betaalden mijn ouders de lessen, en als ik weer wil beginnen moet ik het zelf betalen.

drop-outs de gexste

Waarom heb je er dan zo'n hekel aan??

Ik had er nl ook een hekel aan,..kwas altijd superzenuwachtig in de auto, (kben altijd bang dat ik 'n andere auto of i.d raak,...en ondanks dat rij ik toch niet echt super voorzichtig,...want ik denk altijd,..''ooh dat haal ik wel,....maar dan haal ik het ook maar net)
maja mijn ouders hebben het ook voor mij betaald en hebben me echt moeten pushen,...maar na 72 lessen ben ik de 2x geslaagd en nu ben ik toch wel redelijk blij dat ik het heb,..ben nog steeds geen favoriet van autorijden en ik schiet ook regelmatig in de stress, maar ik denk dat het zonde is om te stoppen, want als je het zelf moet gaan betalen word het toch een duur grapje,...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 10:30
Verwijderd
Ik moet vanmiddag om 5 voor 3 afrijden voor de 2e keer
Hopelijk gaat het nu wel goed. Ik schijn in elk geval in fijne examnitor te hebben
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 14:58
Verwijderd
Geslaagd!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 14:59
The Ox
The Ox is offline
Proficiat!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 15:44
Femme-Fatale