|
|
Bekijk resultaten poll: Tot welke levensbeschouwing voel jij je aangetrokken? | |||
Agnosticisme |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 11.32% |
Boeddhisme |
11 | 6.92% |
Hindoeisme |
5 | 3.14% |
Humanisme |
5 | 3.14% |
Islam |
11 | 6.92% |
Jodendom |
8 | 5.03% |
Protestantisme |
23 | 14.47% |
(Rooms)-Katholicisme |
9 | 5.66% |
Anders, namelijk... |
32 | 20.13% |
Atheïsme |
37 | 23.27% |
Aantal stemmers: 159. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Iemand die heks wil zijn ( wiccan / wizzard) is een beter woord omdat hij of zij respect voor de natuur heeft en weet dat alles in verband met elkaar staat IS al een " heks" dus wannabe's bestaan in dat opzicht niet |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Wicca keur ik absoluut niet af. Trouwens, 'wizard' heb ik nooit van gehoord. De term 'wiccan' is zowel voor mannen als vrouwen. ![]() Ik geloof zelfs dat het zo zit: het geloof heet wicca, een vrouw die het aanhangt is een wicca en een man een wiccan. |
![]() |
|
Het is geen geloof of godsdienst, maar een religie of leefwijze
![]() Maar het wordt inderdaad wicca of moderne hekserij genoemd. Een aanhanger ervan is een wicca of en wiccan (allebei zijn zowel mannelijk als vrouwelijk.) Wicca is een van de stromingen binnen het paganisme. Meer weten? www.theplacetobeforwitches.tk Liefs Sask!a
||
![]() |
Citaat:
![]() Maarja, we weten wat het betekent. En over hoe je een volgeling noemt: is niet gelijk. Jij bent een wicca, ik zou een wiccan zijn. ![]() (Toevoeging: persoonlijk haat ik vervrouwelijkte versies van woorden, dus ik noem iedereen gewoon wiccan, maar dat is niet de correcte vorm.) |
![]() |
|
![]() |
Wicca, ik ben rooms-katholiek opgevoed, maar ik heb toch iets met het Wicca-geloof.
En denk nou niet gelijk dat ik greepy ben, of een heks, want dat is niet zo. Verdiep je er maar eens in! HEt is zo mooi geloof!
||
![]() |
Citaat:
stukkie taal geschiedenis.. witch en wizard zijn verbasteringen van wise one <Webster's dictionary >, wicca komt volgens mij weer van die 2 en is door een zekere gardner geintroduceert. |
![]() |
|
Ik stem niet.
Want ik voel me zowel aangetrokken tot agnosticisme als humanisme, en ik kan me voegen in zowel atheïstisch als theïstisch denken, hoe tegengesteld die modellen ook mogen zijn. Links naar weiniggekozen, en ik vermoed slecht bekende ideeën: theïsme humanisme
|
Ik heb gestemd op protestantisme, maar wist eigenlijk niet
goed waar ik me goed bij voel. Ik ben van huis uit RK-NH (Rooms-Katholiek-Nderlands Hervormd, wat een mond vol ![]() ik heb in mijn geloof dingen van beiden gestopt. Ook heb ik een keer een periode gehad waarin ik met vriendinnen geloven ging "uitspitten" en kijken wat we wel en niet geloofden. Is best interessant ![]() Ik kwam toen tot de ontdekking dat ik meer verschillende dingen van verschillende geloven geloof, dus dat ik echt een specifiek geloof heb, is dan niet meer te zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
Dat kan betekenen (1) dat je niet gelooft dat God bestaat, en het kan betekenen (2) dat je gelooft dat God niet bestaat. Geval 1 heet ook wel agnostisch atheïsme.
||
Citaat:
Het idee of het geloof erin heet evolutionisme, en dat is iets anders dan agnosticisme. Zie de post van Gatara een klein stukje hierboven.
|
|