Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met andere woorden; de titel lijkt me tamelijk correct. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus GOD BESTAAT!!!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet al wel hoe je dit uit gaat leggen, neemt niet weg dat het totaal niet geloofwaardig is. Mijns inziens, natuurlijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik vindt het best dat je in god gelooft en daarom behandel ik je niet minder als anderen, maar wel als je gaat doen alsof jij de enige waarheid hebt. Dat is pas DOM....(Om toch nog ff wat ontopic te zeggen ![]() Als god echt zou willen dat ie meer aanhangers zou krijgen moet ie maar es z'n best doen. In het jaar 0 z'n zoon naar beneden sturen en voor de rest in de prehistorie allerlei wonderen verrichten slaat nergens op want het is totaal niet na te kijken of het echt gebeurd is! Hij hoeft in deze tijd maar 1 groot en duidelijk wonder te verrichten en de hele wereldbevolking staat achter hem! Als hij dat niet wilt moet ie na mijn dood ook niet gaan zeiken dat ik niet de hemel in mag omdat ik niet in hem geloofde....want wie gelooft nou in iets waar alleen maar verhalen over zijn!? Mensen die in god geloven en verder niet doen alsof het de enige echte waarheid is en niet anderen ongevraagt over gaan halen ook te gaan geloven respecteer ik evenveel als ieder ander. Maar mensen zoals jij je net voordeed dus niet....
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om even verder uit te wijden over mijn geloofsbeleving; ik vind mijn eigen normen en waarden beter dan de richtlijnen beschreven in de bijbel. Waar ik precies in geloof? Mezelf. Je zou me kunnen plaatsen in het humanistische kader, met een lichte hang naar het satanisme. Ik weet 't, vrij paradoxaal, maar ik geloof niet dat wij 't enige zijn in dit universum. Laatst gewijzigd op 01-09-2003 om 19:05. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik duidelijk genoeg omschrijf wat ik bedoel ![]() brief al gehad? |
![]() |
||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Welke slechte redenvoering leid tot het standpunt dat wij delen? Alle slechte redenvoering (dwz, commentaar en niet-objectieve/logische argumenten) komen van jou. En dat terwijl je een standpunt probeerd te ondersteunen waar je zelf ook niet achter staat. Dus nogmaals, wie heeft er hier dan een blok voor zijn hoofd? Citaat:
Citaat:
Moeilijk om iemand gelijk te geven he als je zelf ongelijk hebt? Voor jou wel kennelijk. Ipv argumenten te geven ga je bullshit praten. Wat denk jij meer te weten over mijn ervaring dan ik zelf? Citaat:
Btw, op de rest van mijn posts/tegenargumenten kon je ook niets zinnigs zeggen. Maar toch reageerde je wel. Citaat:
Dus hoezo kan IK niet dingen objectief bekijken? En alweer heb je geen argumenten bij je onzinnige uitspraken staan. Citaat:
Heb je er ooit al een waargenomen (als je erin zou geloven)? Hoe kan je het anders weten dat het een geest/god is? Als niemand jou (of een potentiele gelovige) had wijsgemaakt dat ze bestonden, had je dan ook gevoelt dat het een geest was, en niet iets anders? NEE want je weet niet eens wat een fucking geest is. Want alles wat je ervan denkt te weten heb je gelezen of gehoord van anderen, want zelf heb je nog nooit een geest waargenomen of iets wat erop lijkt. Het enige wat je kan bedenken is "kan jij het wel verklaren dan??". En dat is voor gelovigen kennelijk een goeie reden om aan te nemen dat ze geesten/goden voelen. Geef dan ook maar 1 kleine aanwijzing dat ze bestaan, maar dat kun je niet. (en niemand kan dat blijkbaar, als het waar zou zijn dan zou het geen mystiek zijn, en zou het serieus worden genomen door iedereen, in tegenstelling tot de realiteit) Citaat:
Als je gaat reageren op deze post, geef dan ook logische argumenten aub. Dan zal ik ook minder vijandig reageren, want op dit moment ben ik nogal geirriteerd door jou valse beschuldigingen. |
![]() |
|
ha ha. Je bent echt grappig
![]() iemand die gelooft dat verstand alles kan beredeneren. Nou flapdrol, leg maar eens in details uit wat er na het heelal komt. Hoe het ontstaan is, hoe het komt dat de pyrmaides zo goed zijn gebouwd etc...verstand is toch alles? nou beredeneer maar ![]() niemand kan objectief denken. Simpel, ga maar eens klasje psychologie volgen. Maar zo idioot stom als jij doet en anderen totaal negeren...naja wat heeft het voor een zin.. je luistert toch niet en denkt dat jouw mening een feit is. Discussie is voor mij gesloten. succes met het leven en je logica |
![]() |
|||||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
De reden dat ik me aan bepaalde mensen irriteer is omdat ze mij niet willen/kunnen begrijpen, terwijl ik alleen maar logische argumenten gebruik. Citaat:
Citaat:
Wat jij zegt is dan ook de reden dat ik ervan overtuigd ben dat bovennatuurlijke dingen niet bestaan. (niet in de vorm van geesten en goden etc, anyway) 1> Ze zijn niet materisch, maar toch verplaatsen ze dingen en maken ze geluid 2> Niemand heeft er ooit een waargenomen (behalve voor hun "gevoel") 3> Als argument geven ze altijd "kun jij het wel verklaren dan?" 4> Er is nog niemand geweest die ooit een geldig/duidelijk argument heeft gegeven voor een aanleiding dat ze bestaan. 5> "Bewijs maar dat ze niet bestaan" zeggen ze dan. 6> Bovendien kan niemand enige logica aantonen in het feit dat ze zouden bestaan. 7> Ik zeg niet dat ze theoretisch niet kunnen bestaan, theotisch kan alles namelijk (gezien we niet alwetend zijn). Maar ik zeg wel dat ze niet bestaan, om, onder andere, de hierboven genoemde redens. (en een vraagje aan Fade of Light: hoezo denk ik dus niet logisch?) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
I hope you will surprise me. Citaat:
Citaat:
In dat geval oordeelden we elkaar op hetzelfde. Hoewel jou oordeel (mogelijk door het gebrek aan informatie) incorrect was. Namelijk dat ik kortzichtig (en dom) zou zijn. Ik denk overal diep over na. En ik ben erg goed in logisch denken. (klinkt opschepperig maar de cijfers op school en in de maatschappij etc spreken voor zichzelf) Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik wil niet opscheppen hoor, maar je hoeft niet proberen te doen alsof je beter bent in logica dan anderen. |
![]() |
|
houdt het toch aub netjes...
Wat is daar nou zo moeilijk aan om elkaar eens voor de grap NIET te beledigen of uit te maken voor dingen die men helemaal niet is slechts omdat men een afwijkende mening heeft. Is dat nou echt zo moeilijk?
||
![]() |
Citaat:
Realiteit is wel persoongebonden. En ervaringen ook. (maar sommige mensen nemen subjectieve dingen aan als bewijs) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Join in, if you feel like it. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus als jij in iets mystieks geloofd, en je wilt de redenen delen waarom je dat doet, dan horen wij het graag! (ik wel in ieder geval!) Als je maar concrete, duidelijke en logische argumenten gebruikt. Dan kan het tenminste nog een goeie discussie worden! |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat de mogelijkheid tot een fatsoenlijke discussie nu veruit verpest is, maar ik geef het nog een kans, maar ik geef jou vooral de waarschuwing om op je woorden te letten!!! |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik denk niet dat jij ooit van iemand enig respect zult krijgen, respect is iets wat je verdient en de mensen die hier normaal in het topic antwoordden, hebben dat al lang verdiend. Als jij al mensen op het eerste moment zo behandeld
Citaat:
EN ik blijf in deze discussie geloven, maar niet meer in een fatsoenlijke reactie van jouw kant. Maar misschien verras je me, dat zou ik prettig vinden. |
![]() |
||
Citaat:
De een denkt logisch, de ander gelooft in zwevende glazen. Respecteer dat, en probeer jou visie niet zo op te dringen. Je bent nog irritanter dan Christenen.
|
I knew it...
Ik zei 't toch dat het niet aan mij lag Axe (Zie discussie tussen mij en Axe die inmiddels verwijderd is ![]() Oke....dit is offtopic...maar volgens mij is het nooit echt ontopic geweest ![]()
||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat er hier op aarde geesten rond zweven die materiaal kunnnen verplaatsen en zichtbaar worden, zou in principe mogelijk zijn, en omdat vele mensen er van overtuigd zijn het te hebben gezien maakt het nog aannemelijker. Ik zelf ben er nog niet helemaal uit en geef voor/tegen -standers nog gelijk nog ongelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat ook jou oordelen voor vele incorect zijn. Met kortzichtig bedoel ik dat je dus iedereen veel te snel beoordeeld en dat je alleen de wetenschappelijke kant 'bestudeerd', en niet de alternatieve als het om mystieke zaken gaat, en dat doe je nog steeds. Dat je goed logisch kan nadenken geloof ik graag, maar je bent niet de enige die dat kan, ook op dit forum zijn er mensen genoeg die op z'n minst in de buurt komen. Citaat:
Verder geloof ik ook in wat meer tastbare mystieke zaken als UFO's, Atlantis en dat de piramides van Gizah niet door Egyptenaren zijn gebouwd. Het onderwerp geesten is precies het meest moeilijk te bewijzen mystieke stuff wat er is. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je van dat soort (bovengenoemde) mysterie's vind. Ook allemaal onzin?
Laatst gewijzigd op 03-09-2003 om 22:38. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-09-2003 om 16:01. |
![]() |
||
Citaat:
maar dat komt niet van mij af want met anderen waarmee ik discusseer kan ik het wel prima vinden...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien open ik nog wel 1x een nieuw topic voor de duidelijkheid tho. (zonder flames i hope) Btw, mn nickname is AXE of axe, geen Axe. (om verwarring te voorkomen) En ondanks het feit dat jullie blijkbaar denken dat ik graag ruzie maak.. Dat doe ik niet. Ik erger me soms aan mensen die me frustreren door domme dingen te zeggen of me niet te begrijpen en nooit argumenten geven voor hun foute uitspraken. En dan zeggen dat ik hun niet begrijp of dat ik niet logisch kan denken. Dan voel ik me beledigd en reageer ik daarop. |
![]() |
|||||||||||||||||||||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk weet ik ook niet de absolute waarheid, maar ik kan wel onderscheid maken tussen fictie en potentiële waarheid. Ik weet dat ik theoretisch gezien eigenlijk niets weet. Maar aangenomen dat de realiteit een weergave van de werkelijkheid is, kan ik sommige "feiten" aannemen als waarheid, en bepaalde "regels/wetten" aannemen als logica. Op deze manier vallen bepaalde dingen uit te sluiten, en andere aan te nemen. Als ik iets niet weet dan accepteer ik dat. Ik denk in logica, en ik ben mij heel erg bewust van alles wat ik begrijp en weet. En vooral van wat ik niet weet. Hierdoor kan ik alles wat ik zeg met duidelijke, correcte en logische argumenten ondersteunen, unlike veel mensen op dit forum. Te veel mensen zijn zich niet bewust van hun onwetendheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"bij gebrek aan een betere verklaring" Citaat:
Citaat:
Tegenwoordig zouden ze het op kunnen nemen met video, maar dat is ook nog nooit iemand gelukt. Citaat:
Citaat:
Je hebt net dus voor de 2e keer aangetoond dat ik gelijk had. (in de "Zowel mijn opa..." post hierboven) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Je bewust zijn van je onwetendheid is je bewust zijn van het gebrek aan logica en/of kennis bij het accepteren/verwerpen van bepaalde feiten. Citaat:
Citaat:
Btw, ik ga niet uit van een wetenschappelijke kant. Alles wat ik zeg baseer ik op mijn eigen verstand. Als ik iets niet geloof/begrijp gebruik ik het ook niet als argument. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Atlantis: Zou kunnen bestaan, althans, wat ik ervan weet: een rijke stad die onder water is gelopen. Hoe moet ik dat weten? Piramides: Misschien niet door de Egyptenaren, maar hoogst waarschijnlijk wel door mensen. Wat anders? Aliens of dino's? |
![]() |
|
Oke AXE, that's it. Als jij je frustraties niet onder controle kunt houden in deze discussie hebben mutant en ik en ok de leden liever dat je hier verdwijnt.
De argumenten die genoemd worden zijn allen even fout of goed. De argumenten van de mystiek gelovigen slaan volgens jou nergens op en dus is het voor jou geen argument en andersom precies hetzelfde. Al helemaal aangezien jij geen enkel goed en duidelijk argument noemt behalve logica wat al helemaal nergens op slaat. En als je denkt dat mensen beledigen argumenten zijn heb je het al helemaal fout. Dit is je laatste waarschuwing (je hebt er eigenlijk al teveel gehad, moet je nagaan hoe tollerant wij zijn), als mutant en ik nog 1 keer merken dat jij je niet netjes kan gedragen en geen normale bijdrage kan leveren aan de discussie, dan worden al jouw posts verwijderd en ben je hier niet meer welkom. In dit topic niet, maar ook in andere topics op mystiek niet. Duidelijk?
||
Citaat:
Sta je nergens voor open dan? Zeg je maar gewoon blindeling: Nee dat kan niet? Met je reacties roep je reacties op je die jou blijkbaar irriteren en dan ben jij meestal degene die gaat flamen.... Je nickname maakt niet zoveel uit...al had je Juporosata geheten ![]() Axe wie begon er met het roepen van dikke idioot en dat soort dingen? Ik niet hoor... verder erger je je op dit forum aan bijna alles wat niet logisch is en vreemd klinkt. Als je je frustraties niet onder controle kan houden zou je hier niet moeten komen....
||
![]() |
Citaat:
Ik was (en ben) vandaag in een goeie stemming, en ik heb niemand uitgescholden of zelfs maar vijandig behandeld. Deze post van jou is dus zeer onterecht in mijn ogen. Dus leg ff uit waarom je zo doet? Probeer je me soms "uit de tent" te lokken zodat ik op jou ga schelden ofzo? |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben net anderhalve week weg geweest en ik kom terug en ik lees in dit topic dat deze discussie die net weer een beetje netjes begon te lopen weer eens verstoord wordt doordat jij je frustraties niet onder controle hebt. Dat je vandaag misschien niets gedaan hebt, gaat het niet om, het gaat om het geheel. Ik keer even mijn kont, en het is meteen weer raak. Dus de post is zeer zeker terecht. Ik probeer niemand uit de tent te lokken, alleen duidelijk te maken dat jouw gedrag, is het niet die van vandaag, dan wel die van gister, niet in de smaak valt hier. En dan ben je al helemaal slecht bezig als je dan ok nog met het soort opmerkingen komt zoals die je in je eerste regel poste. Ben je ongesteld ofzow? Nee, ben niet ongesteld, teleurgesteld. Ik wil niets liever dan het hier netjes houden en als jij steeds maar weer degene bent die roet in het eten gooit, hebben wij er dus nu echt schoon genoeg van.
||||||||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1> Waar heb je gelezen dat het niet kan? (van anderen) 2> Wel knap dat je dat voor alle mensen op de wereld kan bepalen. Misschien zijn er wel mensen die ze echt gezien hebben. (onwetendheid) 3> Het is een van de argumenten, maar geen goede, dat maakt het dus niet een argument voor het niet bestaan van geesten. (geen argument) 4> Omdat die 'geldige' er ook niet zijn, net zo min als argumenten dat ze niet bestaan, alleen ervaring. (geen argument) 5> Oke hiermee zou je misschien 'ons' geloof in geesten kunnen afschilderen als 'makkelijke oplossing', maar het meteen afdoen als onzin is een nog veel makkelijker. (geen argument) 6> Iedereen denkt in zijn eigen logica (geen argument) en (onwetend) 7> Een eigen mening dus (geen argument) Als dit de beste en/of enige argumenten zijn die jou zo zeker er van maken van je gelijk, dan vind ik je visie niet echt goed onderbouwd. Citaat:
![]() Citaat:
QUOTE]AXE schreef op 06-09-2003 @ 19:13: Dan accepteer ik het ook niet als waarheid. [/QUOTE] Precies, je begrijpt het niet, en het is geen waarheid (volgens jou), maar je zegt zelf dat je maar heel weinig weet, dus begrijp je maar weinig en/of veel dingen verkeerd (zeker op gebied van geesten). Maar dat wil dan niet zeggen dat het dan ook maar meteen geen waarheid is. Als je er meer over zou weten, begrijp je veel meer en zou het dus ook waarheid kunnen zijn. Op dit moment kan je dus ook niet anders dan vermoeden dat geesten niet bestaan, en dus geloof je dat geesten niet bestaan, zoals ik geloof dat ze wel bestaan. Dat is al heel wat anders dan het zeker zijn dat geesten niet bestaan, zoals je eerder in dit topic vermelde. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 07-09-2003 om 14:38. |
![]() |
|
HOI
Alweer een half forum vol met allemaal onwetende stakkers die de begrippen KENNIS en GELOOF niet uit elkaar kunnen houden. Als het bewezen is, dan is het geen GELOOF meer, maar KENNIS. Het geloof in geesten is ook niet geheel onlogish. Mensen hebben een grote hoeveelheid energie in hun brein zitten, waar gaat die heen als je dood gaat, want volgens Einstein gaat energie nooit verloren. En daarbij, een wereld zonder geloof is in veel gevallen ook een wereld zonder hoop. In het verleden is al vaker het schijnbaar onmogelijke gebeurd. In de oorlogvoering is dat ook een aantal keren gebeurd. Hoe verklaar je anders de roemruchte "moed der wanhoop"
||
Citaat:
![]() ![]() Maar geloof is ook weer reden voor velen oorlogen. Dus dat kan je nooit goed vergelijken of het nou goed of slecht is.
||
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Als iemand te dom is om te kakken fizzle-fluffy | 46 | 02-01-2017 15:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De big bang staat op springen Willem1000 | 139 | 08-01-2012 20:35 | |
Dood bestaat niet? ranonkel | 84 | 28-06-2004 09:15 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Gaudi..wij zijn zelf te dom op deelvragen te bedenken..Wie? Adinda58 | 10 | 04-11-2003 17:33 | |
Wat is er mis met moord? tacidvs | 56 | 02-07-2003 14:07 | |
Games |
Commando's QT | 18 | 10-10-2001 12:48 |