Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2003, 18:29
the_republican
the_republican is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 17-08-2003 @ 19:24:
Ik vraag me af of sommige mensen hier anders hadden gereageerd als de dode een autochtoon was
Dat denk ik dus niet.... Dan zou er lang niet zo veel ophef over worden gemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2003, 18:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
the_republican schreef op 17-08-2003 @ 19:29:
Dat denk ik dus niet.... Dan zou er lang niet zo veel ophef over worden gemaakt.
Je bedoelt dat ze zouden zeggen: eigen schuld van de dode.

??
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 18:52
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
the_republican schreef op 17-08-2003 @ 19:28:
Jij begrijpt me niet. Die demonstranten gebruikten als argumenten dat de poitie verkeerd optreed.

1. Ze mogen geen geweld gebruiken in zo'n situatie.
2. De politie heeft geweld gebruikt uit discriminatie.

Dat tweede argument is dus niet waar omdat de agent zelf Marokkaans was.

Met het eerste ben ik het trouwens ook niet eens, maar daar heeft iedereen weer een adere mening over.
Dat de agent Marokkaans is wil niet zeggen dat hij niet discriminerend kan optreden tegen iemand van zijn eigen 'volk'...

(Ik ben t ook met beide niet eens)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 18:52
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Driesje was niet(?) achterlijk, dus hij had zijn lot kunnen voorzien toen hij besloot tot de aanval over te gaan. Nee, die agent heeft m.i juist gehandeld.
De agent wist gewoon niet hoe die met de situatie om moest gaan.
Het heeft niks met racisme of juist gehandeld te maken.
Oud 17-08-2003, 20:09
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
ESCO schreef op 17-08-2003 @ 19:52:
De agent wist gewoon niet hoe die met de situatie om moest gaan.
Het heeft niks met racisme of juist gehandeld te maken.
ja tuurlijk als iemand met een mes op je af komt is het fout als hij schiet liever dode messengek dan dode politieagent.
Oud 17-08-2003, 20:15
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 17-08-2003 @ 21:09:
ja tuurlijk als iemand met een mes op je af komt is het fout als hij schiet
Hij zegt toch ook nergens dat het fout is? Hij zegt dat de agent niet wist hoe hij met de situatie om moest gaan, en dat het dus niets te maken heeft met discriminatie of al dan niet juist handelen.
Citaat:
liever dode messengek dan dode politieagent.
Liever een levende messengek èn een levende politieagent.
Oud 17-08-2003, 21:00
Verwijderd
Op TT stond trouwens dat er een groep van dertig Marokkanen was die herrie schopte. Dertig ja, niet dertighonderd. En zo is het ook in het dagelijks leven. Capice?

Oh ja, in WO II was de politie ook niet erg koosjer.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 21:03
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 17-08-2003 @ 22:00:
Op TT stond trouwens dat er een groep van dertig Marokkanen was die herrie schopte. Dertig ja, niet dertighonderd. En zo is het ook in het dagelijks leven. Capice?

Oh ja, in WO II was de politie ook niet erg koosjer.
Zelfs op RTL TT stond ''relletjes''
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 21:26
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Ik vraag me af of sommige mensen hier anders hadden gereageerd als de dode een autochtoon was
Dan had ik de agent net zo goed gelijk gegeven. Toen een paar jaar terug in Den Bosch een messentrekker neergeschoten was vond ik dat ook terecht.
Oud 17-08-2003, 21:28
Wijzerplaat
Wijzerplaat is offline
Weet iemand hoe het voorval precies plaatsgevonden heeft?

Ik kan me best voorstellen dat de agent als uit paniek schoot. Misschien niet goed, maar wel menselijk. Vergelijk het met de FC den Bosch supporter die 2 jaar geleden werd neergeschoten nadat hij met een mes op de agent afkwam.

Vreemd, was niet eens een Marokkaan
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 22:45
Verwijderd
Wie zo dom is om een agent te bedreigen moet niet klagen als hem iets over komt. Hiermee bedoel ik dan natuurlijk niet bedreiging in de vorm van schreeuwen of iets dergelijks
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 23:48
Verwijderd
van mij hadde ze er bommen onder mogen hangen ipv zon spandoekje...
serieus, volgens hun mag je dus niet een marrokaan neerschieten als ie op je afkomt met een mes, want dan is het discriminatie..fuck een eind heen...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 10:40
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Eigenlijk voel ik me slechts voor een klein gedeelte aangesproken, toch maar ff reageren

Nee natuurlijk niet, de dader heeft erom gevraagd.

Ik vind dat vliegtuig spandoek verhaal dan ook niet provocerend. Wat wel kwalijk is dat deze demonstratie nooit gehouden zijn geweest, als het ging om een Chinees, Nederlander, Ghanees of Pandabeer..
Oud 18-08-2003, 10:45
Verwijderd
Dacht het wel, pandaberen zijn een beschermde diersoort

Overigens is dit hele gedoe echt totaal loos. Het enige wat je hieruit kunt afleiden is hoe groot de frustratie onder Marokkanen is op dit moment, niet dat die agent racistisch of discriminerend heeft opgetreden. Het was zoals ESCO zegt een agentje dat niet wist hoe hij moest optreden. Dat is gewoon fout, er moet onderzocht worden hoe iemand zo in paniek kon raken en iemand die misschien geen daadwerkelijke bedreiging vormde kon worden doodgeschoten.

Het heeft ook eigenlijk vrij weinig met Marokkanen te maken, maar het is net zoals in België, waar halve rassenrellen ontstonden in Borgerhout omdat een Belg een Marokkaan zou hebben neergeknald uit racistische motieven. Dat bleek later gewoon te gaan om een ordinaire burenruzie die niets met ethniciteit te maken had. Ook hier geldt, als het een asociale kamper of Nederlander was, was er geschoten.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 10:54
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Zaina schreef op 18-08-2003 @ 11:40:
Eigenlijk voel ik me slechts voor een klein gedeelte aangesproken, toch maar ff reageren

Nee natuurlijk niet, de dader heeft erom gevraagd.

Ik vind dat vliegtuig spandoek verhaal dan ook niet provocerend. Wat wel kwalijk is dat deze demonstratie nooit gehouden zijn geweest, als het ging om een Chinees, Nederlander, Ghanees of Pandabeer..
ik denk niet dat turken zo een demonstratie gehouden zouden hebben(anders zouden er zeker wel turken bij deze organisatie zijn, wat niet zo is)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 10:56
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-08-2003 @ 11:45:
Het enige wat je hieruit kunt afleiden is hoe groot de frustratie onder Marokkanen is op dit moment
Idd, maar dan zouden ze eerst eens naar 'zichzelf' moeten kijken ipv de politie als zondebok te gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 11:12
Zaina
Zaina is offline
Dan zijn we het toch eens op de belangrijkste punten @ mijn voorgangers?
Oud 18-08-2003, 11:29
Verwijderd
Zeker. Snap je nu waarom het mij altijd zo frustreert, uitgemaakt te worden voor lid van de linkse kerk, allochtonenknuffelaar en dergelijke?

Voor nieuw rechts is wetenschappelijk, genuanceerd en onderbouwd vrijwel altijd synoniem met oud links (en dus slecht). En dat is heel erg jammer.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 17:12
Zaina
Zaina is offline
Mensen hebben nu eenmaal de gewoonte om in hokjes te denken en als je dan ook nog eens in het verkeerde hokje geplaatst wordt..
Oud 18-08-2003, 17:57
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 16-08-2003 @ 20:40:
Ik vind het gewoon erg frapant dat men een mars wilt houden ivm een dode en dat er dan toch weer rellen moeten komen DOOR de Marokkanen zelf.

Waar hebben ze dan wel respect voor, aangezien het hier om een Marokkaan gaat?
De beveiliging zou toch ook door marokkanen worden gerund, om te laten zien dat ze het ook zonder de politie kunnen?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 18:00
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 18-08-2003 @ 18:57:
De beveiliging zou toch ook door marokkanen worden gerund, om te laten zien dat ze het ook zonder de politie kunnen?
ja maar ze kunnen niet zonder dat is weer gebleken
Oud 18-08-2003, 18:02
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
[QUOTE]naam onbekend schreef op 17-08-2003 @ 21:15:
[B]Hij zegt toch ook nergens dat het fout is? Hij zegt dat de agent niet wist hoe hij met de situatie om moest gaan, en dat het dus niets te maken heeft met discriminatie of al dan niet juist handelen.

heb ik het over discriminatie ik heb het over een messengek

Liever een levende messengek èn een levende politieagent.

kan hij lekker ergens anders een messenstunt uithalen.
Oud 18-08-2003, 18:11
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Drama drama drama.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 18:21
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Zaina schreef op 18-08-2003 @ 18:12:
Mensen hebben nu eenmaal de gewoonte om in hokjes te denken en als je dan ook nog eens in het verkeerde hokje geplaatst wordt..
Oh ja en jij doet dat niet?
Want alle joden zijn zionisten en volgens jou rascisten?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 18:23
Zaina
Zaina is offline
Wtf?
Oud 18-08-2003, 18:34
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 17-08-2003 @ 19:51:
Je bedoelt dat ze zouden zeggen: eigen schuld van de dode.

??
nee hij bedoelt te zeggen dat als er een Nederlander dood was geschoten was er minder onrust.
Oud 18-08-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 18-08-2003 @ 19:23:
Wtf?
Let er maar niet op, it's that period again
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 19:30
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 18-08-2003 @ 19:11:
Drama drama drama.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 20:27
Verwijderd
Citaat:
timbo85 schreef op 18-08-2003 @ 19:00:
ja maar ze kunnen niet zonder dat is weer gebleken
Hoezo? Van de honderden aanwezigen hebben er een stuk of dertig gereld. Ik denk niet dat de politie dat beter had kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 07:23
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 18-08-2003 @ 21:27:
Hoezo? Van de honderden aanwezigen hebben er een stuk of dertig gereld. Ik denk niet dat de politie dat beter had kunnen doen.
Dat denk ik wel en als je dan zo nodig zelf je beveiliging wil regelen dan moet je het ook goed doen en ook die dertig relschoppers aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 10:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Assasin schreef op 19-08-2003 @ 08:23:
Dat denk ik wel en als je dan zo nodig zelf je beveiliging wil regelen dan moet je het ook goed doen en ook die dertig relschoppers aanpakken.

Het was een demonstratie TEGEN de politie, en als de politie was ingezet, dan was t veel meer uit de hand gelopen.

Bovendien is t bullshit dat als wanneer de politie wordt ingezet, de politie iedereen tegenhoudt, want hoe verklaar je dan rellen bij andere demonstraties waar wél de politie is ingezet ?!?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 10:03
Atje85
Atje85 is offline
Enige discriminiatie wat voorkomt bij de politie is misschien op t bureau zelf, in t kantoor, want dat komt idd voor bij de politie (ken ook voorbeelden uit mn eigen omgeving), maar dat komt niet alleen bij de politie voor dus zo een demonstratie is dan toch nutteloos, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 19-08-2003 @ 11:02:
Het was een demonstratie TEGEN de politie, en als de politie was ingezet, dan was t veel meer uit de hand gelopen.
Precies. Dat is gewoon de werkelijke reden. Het zou niet zo handig zijn geweest om tijdens een demontratie tegen de politie, die in gang is gezet naar aanleiding van vermeend overdreven politiegeweld en -discriminatie, ineens als politie te gaan inhakken op relschoppers. Dan hadden we echt een situatie gehad die waarschijnlijk nog explosiever was dan vlak na de dood van Pim Fortuin.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 19-08-2003 @ 08:23:
Zoals Atje en nare man zeggen, als de politie het had gedaan had het veel erger geweest. En àls er politie bij is kan een demonstratie ook nog gruwelijk uit de hand lopen hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 09:44
Rechts=oke!!!
Rechts=oke!!! is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 16-08-2003 @ 22:30:
Idd, als het LPF-aanhang was geweest had er 'De polisie hat geleik' gestaan.

Let op, het bovenstaande is ironisch bedoeld.

als het door de marokanen was gehuurd, had er gestaan: D polisie hat ongeleik

of: manawinnffifjimnafnmafnmaffafa

ook ironisch bedoelt
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 12:12
NN
NN is offline
Citaat:
Rechts=oke!!! schreef op 23-08-2003 @ 10:44:

ook ironisch bedoelt
Wat een lol.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 12:25
Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
NN schreef op 23-08-2003 @ 13:12:
Wat een lol.
Vond hem best grappig.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 12:26
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:

ook ironisch bedoelt

Oud 23-08-2003, 12:46
Verwijderd
Citaat:

ook ironisch bedoelt
Ach ja. Gelukkig heb jij dat vliegtuigje niet gehuurd, dan had het ook bolgestaan van de spelfouten, nou ook niet bepaald een toonbeeld van Neerlands trots
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 12:59
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:

ook ironisch bedoelt
Dubbel k.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 13:27
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-08-2003 @ 13:46:
Ach ja. Gelukkig heb jij dat vliegtuigje niet gehuurd, dan had het ook bolgestaan van de spelfouten, nou ook niet bepaald een toonbeeld van Neerlands trots
Inderdaad grappig dat die enge nationalisten nooit fatsoenlijk het Germaansch... eh Nederlands beheersen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten