Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2003, 12:38
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-08-2003 @ 20:30:

Omdat ik zeg dat iemand die zich onverantwoord gedraagt moet leven met de gevolgen heb ik er geen verstand van, zegt wel genoeg over jou.
Jij zegt dat als iemand dood neervalt vanwege drugsgebruik, terwijl je in het geheel niet weet wat de situatie was, 'eigen schuld dikke bult is'. Jij zegt dat als een 12 jarig meisje harddrugs wordt toegedient door een meerderjarige man en diep in de problemen raakt, dat ze 'maar nee had moeten zeggen'.

Dergelijke uitspraken getuigen niet van enig verstand van zaken, meer op het panisch reageren op iets dat vreemd voor je is.
Oud 28-08-2003, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Jij zegt dat als iemand dood neervalt vanwege drugsgebruik, terwijl je in het geheel niet weet wat de situatie was, 'eigen schuld dikke bult is'.
"vanwege drugsgebruik", je zegt het zelf al. Had diegene maar geen drugs moeten gebruiken.

Citaat:
Jij zegt dat als een 12 jarig meisje harddrugs wordt toegedient door een meerderjarige man en diep in de problemen raakt, dat ze 'maar nee had moeten zeggen'.
Ik mag stellen dat als er sprake van toedienen is, dat men het dan over een totaal andere situatie heeft.

Citaat:
Dergelijke uitspraken getuigen niet van enig verstand van zaken, meer op het panisch reageren op iets dat vreemd voor je is.
De enige die hier panisch reageerde was jij. Als jij het toedienen van drugs vergelijkt met het vrijwillig nemen ervan overtuigd het niet van inzicht vanuit jou kant.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 13:55
oneMen
oneMen is offline
Nog een laatste reactie dan, alhoewel je reacties steeds minder inhoud krijgen.

Citaat:
Gauloises schreef op 28-08-2003 @ 14:25:
De enige die hier panisch reageerde was jij. Als jij het toedienen van drugs vergelijkt met het vrijwillig nemen ervan overtuigd het niet van inzicht vanuit jou kant.
Een meerderjarige man die 12 jarig meisje harddrugs geeft, heeft niets met vrijwillig nemen te maken. Net als sex met minderjarige strafbaar is, is harddrugs geven nog veel strafbaarder. Het meisje is een slachtoffer, en niet de dader.

Verder rolleye je maar een eind heen, ik heb mijn punt wel duidelijk gemaakt zo langzamerhand.
Oud 28-08-2003, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Nog een laatste reactie dan, alhoewel je reacties steeds minder inhoud krijgen.
Be my bitch, ze hebben tenminste nog inhoud vergeleken met die van jou.

Citaat:
Een meerderjarige man die 12 jarig meisje harddrugs geeft, heeft niets met vrijwillig nemen te maken. Net als sex met minderjarige strafbaar is, is harddrugs geven nog veel strafbaarder. Het meisje is een slachtoffer, en niet de dader.
Er is een zeer groot verschil tussen teodienen en zelf nemen, en dat is een zeer belangrijk verschil. Maar dat snap jij natuurlijk nog niet zo goed.

Citaat:
Verder rolleye je maar een eind heen, ik heb mijn punt wel duidelijk gemaakt zo langzamerhand.
Ja, maar het is een fout punt. Iemand die tegen beter weten in drugs of alcohol gebruikt in de hoeveelheden of situaties waarin het niet goed meer is, die moet maar opdraaien voor de gevolgen.
Dat 12 jarige kindje van jou heeft niet genomen, maar daarbij is het toegedient en daarom slaat jou reatie nergens meer op.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 20:21
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Ieke schreef op 27-08-2003 @ 23:01:
Bij ons ook. Maar dat was op elk weekend denk ik wel. (Welk weekend zat je?)
Kraak & Braak. Jij toch niet ook, he? Dat zou wel erg toevallig zijn..
Oud 29-08-2003, 10:30
beuk
beuk is offline
Citaat:
Vage Harry schreef op 24-08-2003 @ 12:49:
Afgezien van dit ongeval moeten intro's en al die poespas natuurlijk gewoon geschrapt worden. Het studentenleven zou weer moeten bestaan uit leren en je horizon verbreiden zonder bierfeestjes, geilerij en kraagjes.
"weer?"

Je suggerreert m.i. dat het vroeger anders was. Niets is minder waar; traditionele verenigingen kampen met steeds minder leden en ontgroeningen worden elk jaar softer. Toen mijn vader klein was zag je alle nieuwe studenten nog kaalgeschoren door de stad lopen. Wat dat betreft krijgt jij dus je zin.

Overigens zie ik absoluut niet in waarom leren en je horizon verbreden niet gepaard kan met bier en feestjes. Studenten hebben altijd al veel bier gedronken, maar dat is toch geen probleem? Waar maak je je druk om, laat ze lekker hun eigen gang gaan. Zodra ze afstuderen is het toch wel afgelopen met veel drinken.

Waar baseer je je kennis van "het studentenleven" trouwens op? Waar en wat studeer je/heb je gestudeerd? Gewoon benieuwd
Oud 29-08-2003, 14:13
Joris
Joris is offline
Ik deed introductie voor de studie geneeskunde. ff het verhaal van mijn kant. Op het weekend (Spass Im Glass) werd ons groepje wakker van de telefoon van een van de mentorpappa's die zijn vriendin aan de telefoon had; huilend. Rond 10 uur werd ons mentorgroepje bij elkaar gehaald en werd verteld wat er gebeurt was. Iedereen was echt ineens ontzettend in de war en vooral medelevend. Ouders werden meteen gebeld voor als het op het nieuws zou komen (wij wisten ook nog niet alles en altijd fijn om even te zeggen dat alles goed ging met ons. Om 12 uur werd ook de rest van het kamp ingelicht door de weekendleiding. Erg mooi om te zien hoe iedereen ontzettend meeleefde met wat er gebeurd was. Ook al wisten we absoluut niet alles. In het bgegin werd er natuurlijk veel gespeculeerd over de oorzaak etc. Erg jammer wel, maar begrijpelijk. Gelukkig hield dit snel op.

Ons groepje ging een stukje lopen daar in 'the middle of nowhere' en de groep was nog nooit zo dicht bij elkaar. 'S middags rond 4 uur geloof ik kwam een groepje van studentenzaken naar ons toe met een hele toespraak over wat er gebeurt was. Erg netjes, iedereen die wilde kon naar huis of praten met een persoon die daarvoor speciaal was meegekomen. Verder verliep het weekend normaal als anders alleen er is een keer een minuut stilte geweest en het was ietsje soberder. (Geen foodfight bijvoorbeeld).

Verder mijn commentaar op deze post.
Het is een geluk (bij een ongeluk natuurlijk) dat het hier niet om drank ging. Dit zou voor de KUN zelf natuurlijk een ontzettende slechte publiciteit zijn. Veel alcohol drinken bij een introductie hoort er gewoon bij. Ik zeg niet dat het moet, maar je leert wel een beetje je grenzen kennen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik meer heb gedronken per dag dan ik normaal doe als ik uitga. Ik heb daar ook enkele malen de gevolgen van mogen ondervinden en ik denk dat dit goed is. Je leert zo wat je wel en wat je niet kan.

Verder over studentenverenigingen, over de ontgroening is vaak veel ophef. De reden dat er een ontgroening is, is om een band tussen de groep te creeren. Laat mensen in een groep samen door een hel gaan en ze zullen eruit komen als ontzettend goeie vrienden. De oude truc werkt nog altijd. Zelf ben ik er geen voorstander van want ik denk dat zo'n groep ook op andere manieren zou kunnen worden gevormd. Daarbij denk ik dat je zonder bij een studentenvereniging te gaan ook zat vrienden kunt vinden.

De dood van Marlies is heel erg, het zorgt voor een schaduw over het eerste jaar. Maar om te zeggen dat introducties moeten worden afgelast, NEE. De introductie was een van de leukste tijden die ik dit jaar gehad heb. En dit topic gaat niet over ontgroeningen dus ik laat het ook hier bij.
Oud 30-08-2003, 16:39
DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-08-2003 @ 22:58:
Hoe weet je nou of het iets te maken had met een ontgroening? De enige vereniging met ontgroening in Nijmegen is de N.S.V. Carolus Magnus en er staat niks in dat artikel over die vereniging. Verder is er ook helemaal niks bekend. Het doet mij als ouderejaars van de KUN pijn om dit te moeten lezen
De enige vereniging met ontgroening? Dacht het dus niet he... en die ontgroening begon 2 weken na de dood van het meisje dusuuhh
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 16:43
Verwijderd
Citaat:
DaRealEvE schreef op 30-08-2003 @ 17:39:
De enige vereniging met ontgroening? Dacht het dus niet he... en die ontgroening begon 2 weken na de dood van het meisje dusuuhh
Welke vereniging dan nog meer? Kom ajb niet aan met Ovum Novum, dat is geen ontgroening. En de verschillende herendisputen die zichzelf wel traditioneel noemen, zoals bijvoorbeeld Aquila, hebben hun introductie ook bij CM, het zijn alleen geen kroegdisputen. Dus ik ben benieuwd welke vereniging jij nog meer een 'ontgroening' vindt hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 11:23
Gothic Queen
Gothic Queen is offline
Waarom sommige hier roepen dat dan die studentenfeesten maar afgeschaft moeten worden vind ik onzin.
Ik vind het heel erg voor de ouders/familie/vrienden van dat meisje maar het ligt dus niet aan het feest.Triest dat mensen gelijk beginnen te gillen zonder te weten wat de oorzaak is.

Ik heb zelf ook de intro meegemaakt 2 jaar geleden en ik vond het erg tof,je kon zelf bepalen hoeveel je dronk en is er beslist geen sprake van dwang om veel te drinken,als het uit de hand loopt ligt het toch wel aan jezelf vind ik,het zijn mensen van 18/19 jaar en die horen te weten tot hoever ze gaan,en de ouderjaars moeten ook wel zien dat iemand gewoon over zijn grenzen heen gaat en dan is het aan hun ook om tegen diegene te zeggen van dat ze beter kunnen stoppen.
Jammer dat dit tot gevolg heeft dat er weer negatief gedacht word over studenten.

Dinalfos,als jij dood neervalt zullen we ook lachen,sukkel!!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 11:40
Milos
Milos is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2003 @ 15:02:
Precies, van dat slappe gelul over introducties van mensen die niet eens weten wat studeren is word ik echt helemaal ziek. Dit had niets met een ontgroening te maken zoals hierboven al meermaals is gezegd. Het was gewoon de algemene introductie van de KUN. Elke universiteit en hogeschool heeft een eigen introductie aan het begin van het nieuwe jaar. Dat daarbij gedronken wordt is logisch, jongeren drinken toch altijd al in de kroeg? Waar drank is, is gezelligheid, drank hoort bij feestjes. We hebben het hier over mensen van 18-19 jaar, die zijn oud genoeg om te bepalen hoever ze wel en niet willen gaan.

Overigens is zoals ik hierboven al zei het tijdens ontgroeningen niet meer toegestaan om de feuten alcohol te laten drinken, dus die mogelijkheid kan ook uitgesloten worden.

Het is waarschijnlijk een tragische samenloop van omstandigheden geweest. Ik hoop echt dat dit niet wordt aangegrepen door zielige, verzuurde miemelaars om weer te gaan zeiken over introducties van universiteiten. Laat ze die eerst zelf maar eens meemaken voor ze er een oordeel over vellen.
Helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten