Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Nog een laatste reactie dan, alhoewel je reacties steeds minder inhoud krijgen.
Citaat:
Verder rolleye je maar een eind heen, ik heb mijn punt wel duidelijk gemaakt zo langzamerhand.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat 12 jarige kindje van jou heeft niet genomen, maar daarbij is het toegedient en daarom slaat jou reatie nergens meer op. |
![]() |
||
Citaat:
Je suggerreert m.i. dat het vroeger anders was. Niets is minder waar; traditionele verenigingen kampen met steeds minder leden en ontgroeningen worden elk jaar softer. Toen mijn vader klein was zag je alle nieuwe studenten nog kaalgeschoren door de stad lopen. Wat dat betreft krijgt jij dus je zin. Overigens zie ik absoluut niet in waarom leren en je horizon verbreden niet gepaard kan met bier en feestjes. Studenten hebben altijd al veel bier gedronken, maar dat is toch geen probleem? Waar maak je je druk om, laat ze lekker hun eigen gang gaan. Zodra ze afstuderen is het toch wel afgelopen met veel drinken. Waar baseer je je kennis van "het studentenleven" trouwens op? Waar en wat studeer je/heb je gestudeerd? Gewoon benieuwd ![]()
|
Ik deed introductie voor de studie geneeskunde. ff het verhaal van mijn kant. Op het weekend (Spass Im Glass) werd ons groepje wakker van de telefoon van een van de mentorpappa's die zijn vriendin aan de telefoon had; huilend. Rond 10 uur werd ons mentorgroepje bij elkaar gehaald en werd verteld wat er gebeurt was. Iedereen was echt ineens ontzettend in de war en vooral medelevend. Ouders werden meteen gebeld voor als het op het nieuws zou komen (wij wisten ook nog niet alles en altijd fijn om even te zeggen dat alles goed ging met ons. Om 12 uur werd ook de rest van het kamp ingelicht door de weekendleiding. Erg mooi om te zien hoe iedereen ontzettend meeleefde met wat er gebeurd was. Ook al wisten we absoluut niet alles. In het bgegin werd er natuurlijk veel gespeculeerd over de oorzaak etc. Erg jammer wel, maar begrijpelijk. Gelukkig hield dit snel op.
Ons groepje ging een stukje lopen daar in 'the middle of nowhere' en de groep was nog nooit zo dicht bij elkaar. 'S middags rond 4 uur geloof ik kwam een groepje van studentenzaken naar ons toe met een hele toespraak over wat er gebeurt was. Erg netjes, iedereen die wilde kon naar huis of praten met een persoon die daarvoor speciaal was meegekomen. Verder verliep het weekend normaal als anders alleen er is een keer een minuut stilte geweest en het was ietsje soberder. (Geen foodfight bijvoorbeeld). Verder mijn commentaar op deze post. Het is een geluk (bij een ongeluk natuurlijk) dat het hier niet om drank ging. Dit zou voor de KUN zelf natuurlijk een ontzettende slechte publiciteit zijn. Veel alcohol drinken bij een introductie hoort er gewoon bij. Ik zeg niet dat het moet, maar je leert wel een beetje je grenzen kennen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik meer heb gedronken per dag dan ik normaal doe als ik uitga. Ik heb daar ook enkele malen de gevolgen van mogen ondervinden en ik denk dat dit goed is. Je leert zo wat je wel en wat je niet kan. Verder over studentenverenigingen, over de ontgroening is vaak veel ophef. De reden dat er een ontgroening is, is om een band tussen de groep te creeren. Laat mensen in een groep samen door een hel gaan en ze zullen eruit komen als ontzettend goeie vrienden. De oude truc werkt nog altijd. Zelf ben ik er geen voorstander van want ik denk dat zo'n groep ook op andere manieren zou kunnen worden gevormd. Daarbij denk ik dat je zonder bij een studentenvereniging te gaan ook zat vrienden kunt vinden. De dood van Marlies is heel erg, het zorgt voor een schaduw over het eerste jaar. Maar om te zeggen dat introducties moeten worden afgelast, NEE. De introductie was een van de leukste tijden die ik dit jaar gehad heb. En dit topic gaat niet over ontgroeningen dus ik laat het ook hier bij. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Waarom sommige hier roepen dat dan die studentenfeesten maar afgeschaft moeten worden vind ik onzin.
Ik vind het heel erg voor de ouders/familie/vrienden van dat meisje maar het ligt dus niet aan het feest.Triest dat mensen gelijk beginnen te gillen zonder te weten wat de oorzaak is. Ik heb zelf ook de intro meegemaakt 2 jaar geleden en ik vond het erg tof,je kon zelf bepalen hoeveel je dronk en is er beslist geen sprake van dwang om veel te drinken,als het uit de hand loopt ligt het toch wel aan jezelf vind ik,het zijn mensen van 18/19 jaar en die horen te weten tot hoever ze gaan,en de ouderjaars moeten ook wel zien dat iemand gewoon over zijn grenzen heen gaat en dan is het aan hun ook om tegen diegene te zeggen van dat ze beter kunnen stoppen. Jammer dat dit tot gevolg heeft dat er weer negatief gedacht word over studenten. Dinalfos,als jij dood neervalt zullen we ook lachen,sukkel!! |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|