Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ja dat klopt, dat is dan ook niet shariaans maar je hebt wel gelijk daarin, daar heb ik gisteren nog ene link over gelezen toen ik aan het msn-nen was met een moslim, helaas ben ik de link kwijt. ik denk echter dat juist door de cultuur + minder verleiding in de moslimlanden wel wat minder vreemd word gegaan. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
http://www.hti.umich.edu/cgi/k/koran...size=First+100 |
![]() |
||
Citaat:
en goh, wat was er 2000 jaar geleden toch een harmonie, vandaar dat er constant oorlogen waren, dat slavernij de gewoonste zaak van de wereld was en dat je vrouwen kon kopen en nee duh dat was ook de sharia niet, maar de wetten van toen zijn wel met de sharia te vergelijken en idd, destijds bracht de sharia vernieuwing, nu niet meer ![]() mmm...1 persoon vind iedereen crimineel...heeft dan deze ene persoon gelijk of de rest van de 16.000.000 nederlanders?? beetje arrogant om je eigen mening zo belangrijk te vinden een ideale samenleving is er 1 waarin iedereen hetzelfde doel nastreefd, ongeacht wat dat doel dan daadwerkelijk is. dit is echter niet haalbaar, daarom is een samenleving waarin iedereen zoveel mogelijk zijn eigen leefwijze mag leven het beste en als ik vreemd wil gaan, heeft niemand daar wat mee te maken als ik veel wil drinken is dat mijn zaak als ik homo ben gaat niemand dat iets aan waar haal je het idee vandaan dat de staat uberhaupt een claim op deze zaken zou kunnen doen?? echt, ik raad je aan om es wat andere dingen te lezen dan de koran, misschien dat je blik wat ruimer kan worden, want je komt nogal narrow-minded op me over zo...
|||||||||
Verwijderd
|
Kenny McCormick schreef op 05-09-2003 @ 08:48:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mensenrechten zijn overigens ''bedacht'' om misstanden te voorkomen, de macht van de staat in te perken. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
omdat ze niet in dezelfde god geloven zeggen ze... er zijn echter genoeg moslims die vriendjes zijn met 'ongelovigen'. incluis mijzelf, die emailt met een christelijk meisje/moeder. Citaat:
gelukkig wilt de sharia dan ook alles laten samenleven onder islamitisch bestuur, met extra belasting e.d. voor de ongelovigen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Een Islamitische land; een democratie of een theocratie?
Om te beginnen moet ik vermelden dat Islam de hoofdbron is voor wetgeving binnen een Islamitische land. "Theocratie" wordt in de 'Oxford Advanced Learner's Encyclopedic Dictionary' gedefinieerd als: "(een land met) een systeem of overheid door priesters waarin de wetten van het land worden gezien als de wetten van God." Een "theocratie" heeft dus van oorsprong leiders nodig die gekozen worden uit een groep mensen die als priesters worden gezien in de samenleving. Echter ver van het voorstellend vermogen van waar theocratie voor staat, als principe van het vertegenwoordigen van alle rechten van de hele bevolking, zoals ons vermaand wordt in de Koran is: "..wier beleid onderling beraad is..." 42:38 Deze vermaning uit de Koran laat duidelijk zien dat in een Islamitisch land een systeem/overheid geimplementeerd wordt op basis van onderling beraad. Deze vers uit de Koran laat duidelijk zien dat een systeem van overheden in een Islamitisch land fundamenteel niet gelijk is aan die van een "theocratie". Een Islamitische land basseert haar wetten op de besluitende wetten (lees: regels; lees: Shari'a) uit de Islem. Geen 1 leider is het toegestaan om veranderingen te brengen aan de wetten van de Islem. Laat het dan ook duidelijk zijn dat een Islamitische land geen democratie kan zijn, dit vanwege het feit dat in een democratie de mensen naar hun eigen begeerten zelf de wetten (of grondwet) kunnen maken (of veranderen). Maar, als er met democratie bedoeld wordt dat mensen een mening mogen hebben en hun eigen leiders mogen kiezen, dan is er vanuit dit oogpunt niets mis om het democratisch te noemen, daar in dit geval democratie compatibel is met Islam. Laat het ook duidelijk zijn dat Islem niet gelijk is aan stelsels als communisme, secularisme enz. Kortom, hieraan kunnen we dus zeggen dat een Islamitische gemeenschap de goede eigenschappen van democratie accepteert. Deze gemeenschap heeft het recht om te kiezen voor een leider, als ook het recht om deze weer af te zetten bij gebrek aan verantwoordelijkheid. Deze gemeenschap beschikt ook over het recht op vrijheid van meningsuiting. Verder heeft deze gemeenschap ook recht op een oppositie partij in het bestaande regime. Dit wil niet zeggen dat er geen overeenkomsten zijn met een theocratie (zoals waar de Christelijke landen in de middeleeuwen in Europa zich op basseerden) daar beide soorten regeringen gebasseerd waren op het geloof. Echter, er is een groot verschil tussen deze twee wanneer we het hebben over dat een Islamitische land niet geregeerd wordt door priesters; in plaats daarvan wordt de leider gekozen met een vrije keuze door de gemeenschap. Deze mag geen Islamitische geleerde zijn op welk niveau dan ook. De leider zal echter wel de adviezen van de Islem geleerden raadplegen die de basis van de Sha'riah ('Islamitisch grondwet') vormen. De gemeenschap heeft ook het recht om de leider terecht te stellen. Een theocratie wordt dus geleid door priesters terwijl een Islamitisch land wordt geregeerd met als basis de Sha'riah. In een Islamitische staat moeten de leiders en kopstukken bij een onenigheid kijken naar wat de Koran en Sunnah hierover zegt. Op basis van het voorafgaande kan er dus gesteld worden dat Islem niet kan worden beschreven als een democratische, secularistische of communistische stelsel, daar Islem een voorbestemming is van leven voor de individu. Het heeft raakvlakken met democratie als ook contradicties. Hetzelfde geldt voor secularisme en communisme. Daarom is het niet correct deze als synoniemen te nemen. God de Almachtige verteld ons: ..."Heden heb Ik jullie godsdienst voor jullie voltooid, Mijn genade aan jullie volledig bewezen en de Islem [de overgave aan God] als godsdienst voor jullie goed gevonden."...5:3 Ook zegt de Almachtige God ons: .."Hij heeft jullie vroeger al 'al-moesliemina' [mensen die zich overgeven aan God] genoemd en nu ook hierin, opdat de gezant getuige voor jullie zou zijn en opdat jullie getuigen voor de [alle] mensen zouden zijn."...23:78 Verder is het noemenswaardig te vermelden dat Moeslimien mogen leven in democratische, secularistische of communistische samenlevingen zo lang het hen de vrijheid van godsdienst mogelijk maakt. Ook mogen Moeslimien participeren in de regeringen zo lang dit niet in contradictie is met Islem. Moeslimien moeten hun rechten claimen en hun plichten vervullen volgens de wetten van het land waarin men leeft. En Allah soebhana watta 3ala weet het het best... Bron (y) [edit: ff de lay-out wat aangepast; zo is t ook wel duidelijk. Gatara] Laatst gewijzigd op 05-09-2003 om 17:30. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
contradictio in terminis |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
PS. Heb je mijn reply over jodenhatende moslims gelezen?
Laatst gewijzigd op 05-09-2003 om 17:28. |
![]() |
||||||
Citaat:
het doel van sharia is niet bijzonder te zijn, wel rechtvaardig Citaat:
Citaat:
ook in de strijd tussen moslims en christenen kunnen wetten ontstaan die goed of slecht zijn aan beide kanten. je weet niet hoe het was verlopen als de moslims er niet geweest waren. Citaat:
Citaat:
wel weet ik dat mohammed getrouwd was met zowel een jood als christen als moslim en nog anderen. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zowiezo schijnt het zo te zijn dat de Profeet de Christenen wel mocht, omdat een Christelijke monnik als één van de eersten hem herkende voor wat hij was.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en het gaat niet alleen om mij ook om anderen mensen, zoals kinderen die hier moeten opgroeien en denken dat het normaal is, wat het niet hoort te zijn. Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||||
Verwijderd
|
Kenny McCormick schreef op 05-09-2003 @ 16:44:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||||
Citaat:
en die zin is slechts:echter niet wij maar zij zijn de onrechtplegers. en als ik een joodse tank een palestijns huis omver zie rijden kan ik hun woede heel goed begrijpen. Citaat:
idd ik ben een van de laatste regel. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
moslims hebben inderdaad geen zonde-minderwaardigheidscomplex ze proberen gewoon goed te leven en verder te vertrouwen op Allah. Citaat:
Citaat:
Citaat:
de wet en het geloof zijn 2 verschillende dingen ook al hangen ze samen bij een gelovige. |
![]() |
|
dit wordt wel erg vermoeiend hoor
![]() en ook wel vrij zinloos omdat je niet wil discussieren maar overtuigen de sharia kan gewoon niet werken omdat lang niet iedereen dat wil. als wel iedereen het zou willen, zouden we een ideale samenleving hebben, maar dat geldt voor elk systeem. opleggen ervan kan niet, je kan mensen geen ideeen opleggen (zie bij het communisme) dus als het niet werkt moet je het niet willen invoeren klaar
||
![]() |
Citaat:
Ik ben ook niet voor het invoeren van de sharia, en gelukkig (wat mr kenny misschien niet weet) is het in de islam ook zo dat je niks te zeggen hebt over een land van de andersgelovigen. Maar ga lekker verder. |
![]() |
||
Citaat:
en waarom zou de sharia zo niet werken. niet iedereen vind het leuk om voor rood licht te stoppen. toch stoppen mensen uit angst voor de politie en passen ze zich aan. ik denk dat de sharia het beste ideaal is voor alle probs, ook al zal zonder mensen die in een alziende god geloven iedereen wel blijven proberen de wet te overtreden toch is het minder. en ideeeen opleggen kan wel, zie afghanistan. zie ook vage harry's reactie, waar ik aan wil toevoegen dat het geloof niet op te leggen valt, maar de wet wel, waarom waren er vroeger anders jihads tegen christelijke landen? en won de islam en gaf de christenen vervolgens extra belasting itt de christenen die iedereen die het oneens was uitmoordden. |
![]() |
||||||||||
Verwijderd
|
Kenny McCormick schreef op 06-09-2003 @ 09:28:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||||||
Citaat:
en als een moslim het huis van een moslim omverrijd dan is de omverrijder geen moslim. Citaat:
![]() Overigens heb ik vandaag dus die moslim ontmoet en ben daar een dagje in de moskee geweest werd hartelijk ontvangen, bleef wat praten en natuurlijk bidden , kreeg een boekje, we gingen naar het huis van een Somalische broeder die er met een kind van 10 (mohammed) was. daar nog wat verder gepraat en thee gedronken en gepraat en koekjes gegeten ![]() Citaat:
Waarom de christenen schade veroorzaken... tja omdat die volgens de islam dus niet de juiste god aanbidden om te beginnen. zij aanbidden Jezus en niet God. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
**hoewel ze erg extreem zijn doorgeschoten vind ik dhet niet onderdrukking als je een vrouw verplicht haar in je land te bedekken, zodat mannen niet overal verleiding hoeven te zien. ***zie * zij vinden dat alleen een leven op god gericht goed is;ikzelf vind dat als je eigen leven inrichten betekent dat je je mag gedragen als een amerikaanse kapitalist die de aarde verkwist helemaal niet zo erg. Citaat:
ook nl legt zijn wetten op aan de bewoners van nl. islam let slechts op andere dingen naast stelen etc. Citaat:
Groetjes kenny. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Bij het afhakken van een hand, verdoem je iemand om voor eeuwig een paria te zijn, voor iets wat hij ooit eens een keer fout heeft gedaan. [b] Citaat:
**Eigenlijk geef je hiermee zelf toe dat het wel onderdrukking is. Je laat die vrouw zich bedekken, omdat de man zich niet kan inhouden. Dus eigenlijk verplicht je anderen zich aan jou aan te passen, omdat jij je niet kan beheersen. *** Kijk, wat voor een redenen je ook hebt om een dictatioraal regime te vestigen, het blijft een dictatuur. Wat de achterliggende reden ook is. Wat je bedoelingen ook zijn, het blijft ondemocratisch. Citaat:
Trouwens, je kan jezelf toch met een gelovige omgeving omringen als je dat wil? Er staan in Nederland moskeeën, je kan je eigen huis erop inrichten en je kan makkelijk zat in contact komen met andere gelovigen. Bovendien kan een wet mensen niet waarlijk doen geloven, het lijkt me dat je dat toch wel door zou moeten hebben. Zoals ik al eerder zei, als je je niet kan beheersen, moet je daar zelf wat aan doen, in plaats van de omgeving dan maar aan jou aan te passen.
||||||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
gelukkig hebben we nu electric kunsthanden. Citaat:
**nee hiermee is het wat Oum T. zegt, geen onderdrukking, maar -Waarin er geen jonge meiden zijn die aan psychische ziektes lijden, waarvan de oorzaak het onbedekte lichaam van de 'perfecte' vrouw is... Waarin er geen taboes rusten op seksuele zaken...(Als jullie ene kijkje zouden nemen in de praktiserende islamitische gemeenschap, dan zullen jullie vanzelf merken dat hhierin helemaal geen seksuele taboes zijn, integendeel in islaam wordt openlijk gesproken over seks.)... Waarin de kinderen nog enig respect hebben voor hun ouders... Waarin de vrouw op handen wordt gedragen.... en nog meer dit soort dingen, naast doodgewone zedenleer, je mag hier in nl gelukkig nog net niet naaktlopen is dat dan ook onderdrukking? ennuh ik wil deze wet niet vanwege een zelfbeheersingsprobleem qua vrouwen. ***dan moeten we er maar snel voor zorgen dat we democratisch de sharia hier gaan krijgen. Citaat:
idd maar wel moeilijker ik probeer het zeker mezelf te omringen door gelovigen. mijn eigen huis erop inrichten daar zal ik nog wel wat probs mee hebben. greetz kenny |
![]() |
||
Citaat:
ik zou zeggen, zie roemenie, zie spanje onder franco, zie het communisme, zie de ddr, zie napoleon, zie hitler, etcetcetc je kan geen totalitaire staat beginnen; die valt vroeg of laat toch wel. en daarnaast, in een totalitaire staat zijn mensen hoe dan ook niet gelukkiger als in een andere. mensen hebben gewoon vrijheid nodig om hun eigen denkbeelden te kunnen hebben. dat is altijd overal zo geweest en dat jij denkt dat het met de sharia anders zal gaan getuigd van naiviteit en een blind vertrouwen in het eigen geloof (wat sowieso een gevaarlijk iets is...) en als de jihad inderdaad zo gewonnen had, waarom is niet iedereen hier moslim dan?? een wet is niet op te leggen als deze niet rechtvaardig gevonden wordt door de grote meerderheid, en daarnaast denk ik dat een staat die zo extreem zijn eigen ideeen aan zijn bevolking op wil leggen een politiestaat moet zijn, wat het geluk van allen nooit ten goede kan komen. je bent echt een enge fanaticus, het is jammer dat je je intellect niet ten goede kan gebruiken....
|||||||||
Citaat:
zoals je al had kunnen indenken vind ik als islamiet de sharia totaal niet te vergelijken met al die mensen die jij noemt. Citaat:
doen alle beschavingen dat niet? Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Go Kenny
![]() ![]() ![]() Eindelijk iemand die ziet dat sharia de enige oplossing is voor de politiek. Btw ben jij moslim? En nog iets, van dat stelen dat je hand word afgehakt. Kijk het is niet zo dat als je een koekje uit de supermarkt jat, dat dan meteen je hand wordt afgehakt. Het moet echt om iets groots zijn. En er moeten 4 getuigen zijn (als ik me niet vergis, in ieder geval een bepaald aantal) die dat ook gezien moet hebben. Enne sharia is echt de oplosssing op ALLE problemen. Bv geen alcohol. Als je het toch gebruikt krijg je stokslagen ![]() Laatst gewijzigd op 07-09-2003 om 10:37. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Islam... Een gevaar voor de wereld?
Hmm Elke mening is een gevaar voor de wereld. Vooral wanneer de mensen die deze mening vertolken andere meningen uitsluiten. De ene vorm van uitsluiting is gevaarlijker dan de andere. Op de vraag of de uitsluiting, die manier waarop de Islam omgaat met anders denkenden, gevaarlijk is kan ik het simpele antwoord ja opgeven. Ja netzo gevaarlijk en erg als de VS met de bijbel in de hand haar buitenlandse politiek uitvoert, ja netzo erg als een streng gereformeerde dominee met de bijbel in de hand homos en alles wat anders is verdoemt. Maarja, toch vind ik dat het belangrijk is om een mening te hebben. Al is mening iets zoiets doms, vooral als je nagaat dat je eigenlijk maar heel erg weinig weet, kan voelen. Omdat je bent die je bent, op de plaats waar je leeft. |
![]() |
||||||||||||
Verwijderd
|
Kenny McCormick schreef op 06-09-2003 @ 17:00:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Dat is trouwens wel erg tegenstrijdig, iemand eerst een hand afhakken en hem daarna een kunsthand geven. Dat voorkomt trouwens nog steeds niet dat die persoon een paria wordt. Citaat:
**Jij gaat ervan uit dat het psychische ziektes zijn, maar heb je er ooit rekening mee gehouden dat sommige meisjes het gewoon leuk vinden om er mooi uit te zien. Verder lijkt het me dat het ideaalbeeld wat je hier afspiegeld niet iets is, wat alleen van de islam is, noch dat één wet ervoor zorgt dat iedereen zich zo gedraagt. *** Dat gaat je dus waarschijnlijk niet lukken. Zowiezo is een democratische sharia een contradictio in terminis, zoals Che al aangaf. Citaat:
En dat het moeilijker is, dat is dan jammer. Maar om het voor jou makkelijker te maken, moet je niet de rest van Nederland de mogelijkheid ontnemen om zich op hun manier op het geloof te storten.
||
Citaat:
![]() In de islaam is het gewoon om een koenya te nemen, oftewel een oum of abou naam... Oum betekent Moeder van (in mijn geval Taqiyyah)Maar je kan jezelf ook Oum Sarah ofzoeits dergelijks noemen. Dit houdt in dat je je 1ste kind zo wilt noemen, maar je kan natuurlijk ej 1ste kind anders noemen...Bij mij houdt het dus in dat ik mijn 1ste dochter Taqiyyah wil noemen, , Taqiyyah betekent degene die godsvrees heeft. En Abou (Isa) betekent vader van....(Isa=Jezus). En zo sta je dan bekend onde rje moslim zusters en boroeders, het is natuurlijk egen verplichting om zo'n naam te nemen..
Laatst gewijzigd op 08-09-2003 om 07:58. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||||||||
Citaat:
in wezen zijn het onderdrukte mensen, het etiket palestijn zegt weinig. wie moslim is dat laat ik aan God over. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
sommigen horen god en spelen daarop in. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
geloof kent geen dwang |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
**dat mooi uitzien hoeven ze niet overal te doen dat doen ze thuis maar. mooi is een meisje in gewone kleding zonder seksueel te worden. sharia is ook een bundeling wetten Citaat:
imho is dat wel godsdienstvrij het is slechts een extra last. daar kies je zelf voor. waarom laat nederland dan niet mij vrij in de keus niet overal seks te hoeven zien of verleidingen? |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
**Als ze dat wel overal willen doen, is dat hun goed recht. Een bundeling wetten dan, dat doet verder niet ter zake. ***Ga je hier nog antwoord op geven? Citaat:
Alsof je zelf voor je geloof kiest alsof het iets uit de supermarkt is. Trouwens, als je zelf voor je geloof kiest, dan zijn al die verleidingen in Nederland toch gewoon een "extra last". Zo te zien vind je zoiets compleet rechtvaardig, dus hoef je daar ook niet meer over te zeuren. Verder hoef je niet overal seks en verleiding te zien. Verander je paradigma, schaf een nieuw wereldbeeld aan. Weet waar je wel en niet moet kijken. Ik hoef ook niet overal seks en verleiding gezien, maar heb geleerd het te vermijden, of het anders te negeren. Dat kan jij ook gewoon doen.
||||
Citaat:
Citaat:
**waarom is het niet mijn goed recht in een samenleving te zijn waar die troep niet overal te zien is. ***dat heb ik bij Che Guevara al gedaan ![]() Citaat:
het is gewoon ook hun mentaliteit die alles verprest het draait niet alleen om mij. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() **Je leeft al in zo'n samenleving. Je kan me niet vertellen dat je er ALTIJD en OVERAL mee geconfronteerd wordt. Ik heb daar in ieder geval geen last van, dus anders zou je altijd nog kunnen besluiten bij mij in de buurt te komen wonen. *** Ik dacht dat je eerst had gezegd dat er zowiezo nooit aan de sharia getornd zou worden, omdat dat het woord van Allah is. Mocht het toch gedaan worden, dan gebeurt het toch door een geestelijke raad? Het lijkt me dat die dan weer niet democratisch door het volk gekozen is. Maar dat volk moet uiteindelijk wel met die wet leven. Citaat:
En je hebt me nog niet kunnen overtuigen dat het niet alleen om jou draait, jij bent de enige die tot nu toe aangeeft er echt een probleem mee te hebben om blootgesteld te worden aan "verleidingen". Dus zoals ik al eerder zei, schuif je wereldvenstertje een stukje op, zodat het leven wat draaglijker voor je wordt.
|||||||
Citaat:
het is maar wat je onderdrukking noemt. je zal echt niet gaan huilen 'oh ik mag geen minirokje meer aan nu ga ik dood'. en de nieuwe generatie zal het gewoon vinden om bedekt te gaan en vind het geen onderdrukking. Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik merk het anders nu al. Citaat:
ze doen imho als indirect kwaad in de geesten. alle beetjes verval helpen om de samenleving naar de klote te helpen. Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders Verwijderd | 442 | 14-09-2009 06:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 10:29 |