Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ik ben het verder met je eens dat deze staat allesbehalve goed met ons geld omgaat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Solidarity Everybody wants the same thing, don't they? Everybody wants a happy end They want to see the game on Saturday They want to be somebody's friend Everybody wants to work for a living Everybody wants their children warm Everybody wants to be forgiven They want a shelter from the storm Look at me, I ain't your enemy We walk on common ground We don't need to fight each other What we need, what we need Solidarity Solidarity Solidarity Solidarity Nobody likes to ask for money Nobody likes to play the clown Nobody likes to wait in a long line Nobody likes to be pushed around Everybody wants their family protected They want to express themselves Everybody wants to live forever Look at me I ain't your enemy Don't believe everything you hear This is no time to fight each other What we need, what we need Solidarity Solidarity Solidarity Solidarity Solidarity Solidarity Tekst van het nummer Solidarity van Black Uhuru. Reggae ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom denk je dat al die zaken er niet zouden zijn indien er geen overheid zou zijn? En omdat jij iets asociaal vindt volgt daar nog niet logischerwijs uit dat er een allesoverheersende overheid moet zijn die dit allemaal regelt. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Over dat 2e gedeelte. Als er geen overheid was hadden we anarchie. En het is zeer onrealistisch te denken dat dat ideaal kan worden verwezenlijkt. Zonder overheid komt er niets terecht van naastenliefde, mensen hebben een beetje dwang nodig voordat ze aardig zijn en gul. |
![]() |
|
Ben tegen
![]() Ik vind dat kinderen onder de 4/5 jaar recht hebben op opvoeding, op een ouder in de buurt. Ik vind dat moeders hier het recht moeten hebben om in ieder geval gedurende deze kindertijd voor hun kroost te kunnen zorgen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die zaken zouden er niet zijn zonder overheid, omdat de overheid als coördinerend orgaan optreedt in het geheel. Zonder overheid zouden de inkomsten bovendien niet op democratische wijze besteed kunnen worden. Immers, de meerderheid bepaalt hoe het geld blijkbaar besteed dient te worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En zoals je als zegt, democratie = twee wolven en een schaap die beslissen wat er gegeten gaat worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Controle kan gewoon van de markt komen, dat werkt veel beter. Fosterparentsplan verloor veel leden toen uitkwam dat ze hun geld aan dure interimmanagers uitgaven ipv zielige kindertjes. Is de overheid onafhankelijk dan? Iedereen probeert zich via de overheid te verrijken ten koste van anderen, zie alle lobbyclubs. Democratie is natuurlijk de minst slechte staatsvorm. Maar als je principieel bent en vrijheid verkiest boven dwang zijn er 2 opties, nl een minimale overheid die verantwoordelijk is voor politie en justitie of de anarchistische variant. Al kies ik uit praktisch oogpunt voor de 1e. |
![]() |
|
@ Friedman:
Ik denk dat je de particuliere capaciteit voor liefdadigheid iets te groot inschat. Natuurlijk hebben we allemaal organisaties die zich inzetten voor de 3e wereld, maar dat is een ander soort liefdadigheid dan een heel systeem om werklozen, arbeidsongeschikten etc. op te vangen. Trouwens, kerken handelden ook nog wel eens uit het principe "eerst bekeren, en dan krijg je eten". Of we daar tegenwoordig nog op zitten te wachten is een tweede. De overheid is eigenlijk het enige orgaan wat echt op landelijk niveau de sociale zekerheid een beetje goed kan regelen. Al was het maar omdat de overheid als enige instantie wetten kan uitvaardigen, om het systeem in goede banen te leiden. Verder heeft een overheid gewoon veel meer overzicht en wordt ze beter gecontroleerd. Een sociaal systeem met marktwerking lijkt me namelijk een illusie. Voor goede coördinatie zou je toch één instantie nodig hebben, en het lijkt me niet gewenst dat één particuliere instantie het allemaal zou regelen. Zowiezo zouden de donaties lang niet genoeg zijn om er ook maar iets landendekkends mee uit te voeren. En verder betaal je de belasting natuurlijk niet alleen voor anderen. Ik neem aan dat je ook gebruik maakt van scholing, zorgvoorzieningen, wegen. Verder staat je huis waarschijnlijk droog omdat er door een overheid ooit dijken zijn besteld etc.
||
![]() |
Citaat:
Particuliere instanties hebben er geen baat bij iemand lang te verzorgen, wel om iemand weer het goede pad op te helpen. Overheden niet, anders verliezen al die ambtenaren hun baan en partijen hun kiezers (Ik zou als ik in de bijstand zit ook niet snel op de VVD stemmen). En waarom landelijk? Als je echt zo tegen individualisering bent zou je daar juist niet voor moeten zijn. Dat laatste klinkt leuk, maar ik heb nooit voor die situatie gekozen. Aangezien er ook geen enkel land is dat het recht op secessie eerbiedigt kan ik weinig kanten op dan te verhuizen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Emotionele argumenten kun je weinig mee. Omdat ik vind dat bijstandsmoeders gewoon dienen te gaan werken, ben ik een asociale hork, daarmee direct de discussie afkappend. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik vind wel dat er zaken als de bijstand voor mensen die momenteel geen werk hebben en de gezondheidszorg via overheids wege geregeld moeten worden. En ik vind het asociaal om te zeggen dat die mensen hun eigen boontjes maar moeten doppen en maar moeten gaan bedeln op goed geluk. De overheid kan ervoor zoregn dat het weer goed komt met deze mensen en dat deze mensen niet in absolute moeten verkeren en moeten rekenen op mogelijke liefdadigheid die niet aan iedereen kan worden geboden en ook zeer slecht geregeld is als de overheid het niet doet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Zorg is iets wat mensen nodig hebben die dat zelf niet kunnen doen, aangezien ze daar de juiste kennis niet voor hebben...in tegenstelling tot het bakken van een brood...en commerciele zorg zal niet meer om kwaliteit maar om snelheid gaan om zoveel mogelijk geld in het laatje te brengen... En dat geldt dus ook voor de rest van je etc. argumenten...
|||
Verwijderd
|
Friedman schreef op 06-09-2003 @ 17:54:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|