Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik mag hopen dat Balkenellende en zijn kabinet gelijk krijgen en dat de bezuinigingen die we nu (gaan) ondergaan de komende jaren, uiteindelijk tot iets beters leiden voor ons allemaal, want ik kan er verder toch niks aan doen. Ben alleen maar een speelbal in de handen van de politiek....ze dringen nu ook ons prive-leven binnen en dat heb ik dan maar de accepteren...zij hebben nu eenmaal de macht...ik hoop dat het inderdaad niet alleen pure uitbuiting is maar ons ook uiteindelijk ten goede komt.
De pil daar baal ik zelf wel van, alhoewel ik niet weet hoe dat zit als je particulier verzekerd bent (ik moet nu +- 6,70 eigen bijdrage betalen in de apotheek en verder weet ik het niet). Ook het spiraaltje en vruchtbaarheidsbehandelingen worden niet meer vergoed (vrouwen kiezen ervoor later zwanger te willen worden, dan moeten ze zelf de vruchtbaarheidsrisico's maar dragen aldus die minister vanochtend in de krant). Hmmm, ik denk dat het gewoon een slinks middeltje is om de vergrijzing tegen te gaan ![]() Het is toch aan de ene kant te gek dat we in een welvarend land als NL niet meer zelf mogen bepalen wanneer we een kind willen (omdat we werken). Nu gaan we dadelijk dus terug naar vele tienerzwangerschappen, vele abortussen, vele tienermoeders, meer jongere moeders, meer stellen zonder kinderen die wel kinderen zouden willen, meer vrouwen die maar thuisblijven om voor het kroost te zorgen, minder seksueel verkeer van jongeren omdat ze banger worden voor de risico's van een zwangerschap nu ze de pil niet meer willen slikken vanwege de kosten. Minder vergrijzing omdat nu ook de autochtone bevolking meer kinderen gaat krijgen. Beetje overdrijven mag best ![]() Defensie bezuiningen: ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb echter geen zin om hier een heel verhaal te gaan typen hoe het economisch moet gaan en waarom, grootendeels ben ik het eens met het kabinet. Ik ga maar weer verder met mijn studie economie |
![]() |
|
Ik denk dat de bezuinigingen nodig zijn om de economie structureel te verbeteren, en om de verzorgingsstaat betaalbaar te houden.
Ik vind terecht dat het kabinet een tijdje geleden heeft beloofd om de vervolguitkering van de WW af te schaffen. Het is het kabinet opgevallen dat werklozen opeens een baan vonden, nadat hun ook hun vervolguitkering op het punt stond te verlopen. Zulke mensen leven dus op de schouders van de werkenden. Hieraan moest gewoon een einde worden gemaakt. Ik vind logisch dat mensen die nog (beperkt) kunnen werken, ook aan het werk worden gezet. Voortaan zal de WAO alleen nog maar gelden voor mensen die ook daadwerkelijk arbeidsongeschikt zijn. Terecht. Mensen die (deels) kunnen werken moeten dat ook doen. Ik vind het een moraal plicht om, als je daartoe in staat bent, zo weinig mogelijk te leven op de schouders van de gemeenschap. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
keurig ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk verder dat men helemaal niet bezuinigt om de verzorgingstaat betaalbaar te houden. Men wil de verzorgingsstaat gewoon weg hebben. Dat is een ideetje van Gerrit Zalm, een echte neoconservatieve liberaal, wiens droom het natuurlijk is de overheid te verkleinen. Een terugtredende overheid is een oude droom van de VVD en hij heeft nu de kans dat waar te maken. Over je stukje over werk kan ik kort zijn. Mensen die gedeeltelijk arbeidsongeschikt (of arbeidsgeschikt, hoe je het wilt noemen) zijn, kunnen inderdaad passende arbeid verrichten. Maar dan moet die arbeid wel beschikbaar zijn. Ik erger me nogal aan de manier waarop het kabinet doet alsof het makkelijk is om aan het werk te gaan. Het probleem is nou juist dat er minder banen zijn en dat de productiecapaciteit van Nederland afneemt. Dat moet eerst aangepakt worden, dan pas kunnen we gaan kijken naar het aan het werk zetten van werklozen of arbeidsongeschikten. |
![]() |
|||
Citaat:
Paars niet heeft bezuinigd, daarom moet het huidige kabinet dat doen. Natuurlijk, puur volgens de theorie van Keynes is dit niet logisch. Maar wij hebben haast, veel haast. We moeten ervoor zorgen dat de pensioenen betaalbaar blijven, en we moeten de sociale zekerheid in stant houden. Daarnaast, je moet de kabinetten-Lubbers I en II niet vergeten. Ook deze kabinetten gingen met de botte bijl door de sociale zekerheden. Het heeft er uiteindelijk in geresulteerd dat we tijdens Paars economische bloei hadden. Wat ik overigens verwonderlijk vind, is dat de politieke partijen die nu zeggen dat het kabinet meer moet inversteren in de economie, juist ten tijde van Paars voor meer inversteringen pleitten, dus tegen bezuinigingen. Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-09-2003 om 19:56. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En vooral links is daar goed in. Melkert wilde ook investeren en in PvdA jargon betekent dit structurele uitgaven doen, voornamelijk hogere lonen voor ambtenaren en anderen die van overheidsgeld afhankelijk zijn. Probleempje is dat die uitgaven blijven bestaan bij een teruggang en dan zit je met de gebakken peren. (en ja, dit is zeer zeker ook Zalm aan te rekenen). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Voorstellen voor bezuinigingen uitgelekt T_ID | 59 | 04-03-2009 12:55 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Coalitie: niet bezuinigen op onderwijs Nebel | 1 | 05-11-2004 09:48 | |
Kwaliteit zorg achteruit door bezuinigingen? Gatara | 16 | 02-11-2003 23:41 | |
'Bezuinigingen treffen OV-reiziger' MissCzechMeOut | 80 | 08-09-2003 16:28 | |
4 mld aan bezuinigingen in 2004; 1,5 mld in de zorg Atje85 | 33 | 23-08-2003 20:15 | |
De bezuinigingen bij defensie Rabbi Daniel | 62 | 08-07-2003 10:02 |