Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
O fuck Neem edit 1 aub serieus mensen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
maar ze had t er over dat ze al vriendje had, nog nie egt doorgevraagd, boieit me ook nie.
dit was dus via msn chat tegen vriend, kdacht een leuk meissie gevonden te hebben, al bezet dus, sinds een week ofzo, ken der al een maand, en zegt ze dat ik der type niet ben ![]() Jemig wateen gezeik eigenlijk, tgaat alleen om ctrl-v hier.
|
Verwijderd
|
Sigmund Freud
Sigmund Freud was een Oostenrijks neuroloog en psychiater en de grondlegger van de psychoanalyse, die ook dromen analyseerde en interpreteerde. Hij woonde van 1860 tot 1938 te Wenen, waar hij geneeskunde studeerde. Hij is geboren in 1856 en gestorven in 1939 aan kanker in Londen. Freud geloofde dat de enige oorzaak van psychische stoornissen te vinden was in de seksualiteit. Hij stelde vast dat de seksualiteit al bestaat in de vroege kinderjaren en dat de onderdrukking ervan tot psychische storingen leidt. Freud vergeleek de ziel van een mens met een ijsberg, die slechts voor een klein deel boven het wateroppervlak te zien is, en waarvan veruit het grootste deel onder het wateroppervlak verborgen ligt. Het zichtbare deel van zo'n ijsberg zag Freud metaforisch als het bewustzijn van een mens. Het onzichtbare deel van deze ijsberg, dat onder het wateroppervlak verborgen ligt, vormde voor hem een vervolledigende metafoor voor het onderbewustzijn van een mens. Psychoanalyse De psychoanalyse is een persoonlijkheidstheorie, grotendeels ontwikkeld door Freud, die verklaringen bevat over de structuur van de menselijke persoonlijkheid, haar dynamiek en haar ontwikkeling, evenals over het ontstaan en de behandeling van geestelijke stoornissen. De psychoanalyse onderscheidt 5 fasen in de rijping en in de persoonlijkheidsontwikkeling - De orale fase (eerste levensjaar) - De anale fase (tweede tot derde levensjaar) - De fallische fase (vierde tot zesde levensjaar) - De latentiefase (zesde tot twaalfde levensjaar) - De genitale fase (vanaf het dertiende levensjaar, puberteit) Hij was ook 1 van de eersten die sprak over het Oedipuscomplex (jongen is verliefd op zijn moeder en haat voelt tegenover zijn vader) en het waarschijnlijk ook zijn naam gaf. Belangrijke werken: "Die Traumdeutung" (1900), "Zur Psychopathologie des Alltagslebens" (1901), "Vorlesung zur Einführung in die Psychoanalyse" (1916-1917), "Abriß der Psychoanalyse" (1940) en vele andere. Bronnen: Encarta ‘ 98, De grote encyclopedie 2000, internet (zoekmachine Altavista) |
![]() |
|
![]() |
U bent zeer pessimistisch.
Daarnaast bent u gematigd hoopvol. Toelichting Optimisme en pessimisme hebben te maken met de reacties op falen en succes, op tegenslagen en meevallers. In de theorie van de Amerikaan Martin Seligman ontstaat een gevoel van hulpeloosheid als we de overtuiging ontwikkelen dat we de gebeurtenissen in het leven niet meer in de hand hebben. De verklaringen voor wat we meemaken, zoeken we dan buiten onszelf als het goed gaat, in onszelf als het slecht gaat. In factoren die niet te veranderen zijn (permanent) of alomtegenwoordig (universeel). Ons gevoel van eigenwaarde daalt en de depressie ligt op de loer. Maar niet iedereen gelooft in het noodlot. Gelukkig zijn er ook verklaringen mogelijk die een optimistischer kijk op het leven weerspiegelen. We kunnen ze vinden in externe factoren als het slecht gaat, in onszelf als het goed gaat. In factoren die tijdelijk zijn en dus kunnen veranderen en specifiek, dus beperkt tot een bepaald gebied. Is optimisme altijd positief? De echte optimist is ook een meester in het vinden van uitvluchten, zoals de echte pessimist teveel verantwoordelijkheid op zich neemt voor het leed van anderen. Laten we maar liever realistisch blijven. Voor het dagelijks leven is een gemiddelde score een goed uitgangspunt. Maar een iets hogere score is ook niet te versmaden. Uw totaalscore voor deze test: -4 Uw (wan)hoop score: 8 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() M'n leraar Nederlands vond het anders wel heel netjes dat ik dat in een brief zette. ![]()
|
![]() |
ff kijken
LIEFDE.. VRIENDSCHAP... ONWETENDHEID.. verscholen onwetende gevoelens voor jou.. heb ik gevoelens voor jou of niet... wat moet ik nou.. onwetendheid wat mij laat twijfelen of ik wel iets voor je voel als je tenminste snapt wat ik bedoel... jou ogen die diep in mijn ogen naar mijn hart kijken dit lijkt tenminste, zal ik bezwijken... een lach van jou naar mij.. wat mij diep raakt iets wat mij automatisch een glimlach op mn gezicht maakt die blik waarmee je naar mij kijkt zo liefdevol maar het lijkt wel of je het ontwijkt de aandacht die je mij geeft zo'n eervol gevoel, het lijkt wel of ik nog nooit zo heb geleeft die verkoestering die mij teboven komt en tegerlijkertijd dat gevoel wat mij verstomt daar zit ik dan achter de buis te denken aan jou met dezelfde vraag steeds in mijn hoofd dolend, wat moet ik nou.. zijn dit vriendschappelijke gevoelens of voel ik echt iets voor je gedachtens die stil staan in me... ik weet niet meer wat ik denken of voelen moet de gedachtens bij mezelf.. is dit wel goed... iets wat ik nooit zal weten dit alles kan ik het beste maar kan vergeten tijd zal alles vertellen als ik het kon, zou ik het voorspellen Ow ja ging ik naar mensen doormailen
|
Reisadvies
Van Driehuis naar Amsterdam Centraal Vertrek: dinsdag 7 oktober 2003 Let op, mogelijk vertraging: Let op, mogelijk vertraging: Vertrektijd Aankomsttijd Reistijd Overstappen 8:41 9:11 0:30 0 8:49 9:38 0:49 1 9:11 9:41 0:30 0 9:19 10:08 0:49 1 9:41 10:11 0:30 0 Eerder Later Tijd Treinstation/Locatie Spoor Richting Reisdetails 09:11 Driehuis Haarlem Stoptrein 4820 09:14 Santpoort Noord 09:17 Santpoort Zuid 09:19 Bloemendaal 09:25 Haarlem 09:28 Haarlem Spaarnwoude 09:36 Amsterdam Sloterdijk 09:41 Amsterdam Centraal 2a Tussenstations Treinroute Tijd Treinstation/Locatie Spoor Richting Reisdetails 09:11 Driehuis Haarlem Stoptrein 4820 09:41 Amsterdam Centraal 2a Tussenstations Treinroute Van Driehuis naar Amsterdam Centraal (26 km) Soort kaart 2e klas 1e klas in € vol tarief reductie vol tarief reductie Enkele reis 1 4,00 2,40 6,40 3,80 Retour 1 7,00 4,20 11,20 6,70 Weekendretour 7,00 4,20 11,20 6,70 Vijf Retour 33,20 19,90 53,20 31,80 Railrunner 1 1,00 1,00 1,00 1,00 Maandtrajectkaart 115,00 184,00 Jaartrajectkaart 1.180,00 1.890,00 Jeugdmaandtrajectkaart 98,00 1 In de trein verkrijgbaar. U betaalt een hoger tarief. Soort netkaart 2e klas 1e klas zonder stad-/ streekvervoer met stad-/ streekvervoer zonder stad-/ streekvervoer met stad-/ streekvervoer Dagkaart 37,10 41,60 59,40 63,90 5-Dagkaart 176,20 282,10 Maandnetkaart 307,00 362,00 491,00 546,00 Jeugdmaandnetkaart 261,00 316,00 NS-/OV/jaarkaart 1 persoon 2.495,00 2.928,50 3.990,00 4.423,50 2 personen 2.865,00 3.361,50 4.585,00 5.081,50 3 personen 2.940,00 3.458,00 4.705,00 5.223,00 4 personen 3.015,00 3.546,00 4.825,00 5.356,00 5 personen 3.090,00 3.631,50 4.945,00 5.486,50 6+ personen 3.165,00 3.717,00 5.065,00 5.617,00 Beperkte prijsinformatie Van Driehuis naar Amsterdam Centraal (26 km) Treinprijzen 2e klas 1e klas in € vol tarief reductie vol tarief reductie Uitgebreide prijsinformatie Enkele reis 4,00 2,40 6,40 3,80 Retour 7,00 4,20 11,20 6,70 |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
jah zie dit is ut ROMEO: Have not saints lips, and holy palmers too?
JULIET: Ay, pilgrim, lips that they must use in prayer. ROMEO: O, then, dear saint, let lips do what hands do; They pray, grant thou, lest faith turn to despair. JULIET: Saints do not move, though grant for prayers' sake. ROMEO: Then move not, while my prayer's effect I take. Thus from my lips, by yours, my sin is purged. JULIET: Then have my lips the sin that they have took. ROMEO: Sin from thy lips? O trespass sweetly urged! Give me my sin again. JULIET: You kiss by the book. ![]() |
![]() |
|
Is simpel uitgelegd. Stalingrad bevindt zich in een uitstulping van de wolga, een soort bocht. 6de leger valt Stalingrad aan, maar wordt daar vastgepind. De flanken aan beide zijden zijn licht verdedigd, vooral door inadequate Italiaanse en Roemeense troepen. En dus komt in december van beide flanken af een door de Russen in het geheim voorbereid tegenoffensief dat de Duitsers uiteindelijk insluit in wat zij noemen "de Kessel (ketel) van Stalingrad". Uiteindelijk duurt het tot, ik dacht februari '43, voor de Duitsers worden opgerold. Stalingrad was een titanenstrijd. Hitler wilde koste wat kost deze stad innemen, vooral vanwege het verstrekkende gevolg voor het moreel van de Russen als de stad die naar Stalin was genoemd zou vallen. Ook omdat de wolga een belangrijke levensader was voor de Russen als verbinding tussen het olierijke zuiden en het noorden waar de regering zetelde. Toen de Duitsers in december '42 waren ingesloten was het tij voor de nazi's eigenlijk al gekeerd. In de zomer van '43 volgde nog de tankslag bij Charkov, die in wezen onbeslist eindigde, maar Duitsland uitputte wat tanks betreft. Hierna begon de tocht van de Russen, die nog volop reserves hadden, naar Berlijn. Bij de Stalingrad is de vraag of de weifelende bevelhebber Paulus de boel voor de nazi's had kunnen redden. Had hij zich in weerwil van Hitler al veel eerder moeten terugtrekken (bijv. in september toen de herfst begon). Tegen Hitlers wil ingaan kon deze man niet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw ctrl-v?#M Ray | 500 | 18-09-2006 16:24 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw ctrl-v? Deel#1314 Machiavelli | 500 | 04-02-2005 11:09 | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? fractuur | 500 | 14-09-2004 19:15 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw CTRL - V part 3 A* | 6 | 14-12-2003 16:41 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw CTRL - V part II Bruut | 500 | 14-12-2003 15:56 | |
De Kantine |
Uit de oude doos: Wat staat er onder jouw CTRL-V toets? Denise84 | 6 | 07-05-2003 22:42 |