Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2003, 16:41
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 02-11-2003 @ 17:36:
Mensen in een gevangenis zijn over het algemeen fout bezig geweest, en dat weten ze. Ik heb van mensen gehoord dat sommige (criminele) mensen denken van: de gevangenis is toch een luxe hotel" , nou dat hoort het dus NIET te zijn.
owk ff uitleg:
1) ga zelf maar es naar de gevangenis (zoals ik)...geen vrijheid is t kutste wat er is, de kamers zijn heel klein en er is niets te doen. het is dus echt geen luxe hotel, dat is een populistisch beeld wat door lpf-ers en kranten als de telegraf graag geschetst wordt, maar wat niets met de werkelijheid te maken heeft

2) als je de hele dag opgescheept zit met een ander, ontstaan er al snel irritaties. dit gebeurt al bij mensen die van elkaar houden, laat staan wat er gebeurt als je 2 mensen die sociaal toch niet al te begaafd zijn en vaak geweld niet schuwen bij elkaar zet. nog los van het feit dat dit voor de gevangenen gevaarlijk is, brengt dit veel gevaar voor de bewaarders met zich mee

3) daarnaast kan een medecrimineel handig zijn voor contacten in de onderwereld ed, dus kan iemand er crimineler uitkomen dan ingaan, wat natuurlijk niet de bedoeling is

kortom: een slecht idee, een eventueel expiriment zal mislukken
...hopende zo iets aan je kennelijk nogal tekortschietende opvoeding gedaan te hebben
Oud 02-11-2003, 16:45
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
little nemo schreef op 02-11-2003 @ 17:41:
owk ff uitleg:
1) ga zelf maar es naar de gevangenis (zoals ik)...geen vrijheid is t kutste wat er is, de kamers zijn heel klein en er is niets te doen. het is dus echt geen luxe hotel, dat is een populistisch beeld wat door lpf-ers en kranten als de telegraf graag geschetst wordt, maar wat niets met de werkelijheid te maken heeft

2) als je de hele dag opgescheept zit met een ander, ontstaan er al snel irritaties. dit gebeurt al bij mensen die van elkaar houden, laat staan wat er gebeurt als je 2 mensen die sociaal toch niet al te begaafd zijn en vaak geweld niet schuwen bij elkaar zet. nog los van het feit dat dit voor de gevangenen gevaarlijk is, brengt dit veel gevaar voor de bewaarders met zich mee

3) daarnaast kan een medecrimineel handig zijn voor contacten in de onderwereld ed, dus kan iemand er crimineler uitkomen dan ingaan, wat natuurlijk niet de bedoeling is

kortom: een slecht idee, een eventueel expiriment zal mislukken
...hopende zo iets aan je kennelijk nogal tekortschietende opvoeding gedaan te hebben
je hebt wel gelijk, maar even over punt 1: de mensen vinden door het beeld dat de gevangenis een luxe hotel is het niet erg meer om naar de gevangenis te gaan. en het is bekend dat als je iets fouts hebt gedaan je in de gevangenis kan komen en dat daar je vrijheid wordt ontnomen.
Oud 02-11-2003, 16:50
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 02-11-2003 @ 17:45:
je hebt wel gelijk, maar even over punt 1: de mensen vinden door het beeld dat de gevangenis een luxe hotel is het niet erg meer om naar de gevangenis te gaan. en het is bekend dat als je iets fouts hebt gedaan je in de gevangenis kan komen en dat daar je vrijheid wordt ontnomen.
nou, als je er geweest bent vindt je het daarna wel erg, daarnaast geloof ik niet dat er mensen zijn die het niet erg zouden vinden om in de gevangenis te zitten
oh, en je weet natuurlijk wel dat je vrijheid ontnomen zal zijn, maar je weet niet hoe het is om daadwerkelijk niet vrij te zijn
Oud 02-11-2003, 16:54
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
little nemo schreef op 02-11-2003 @ 17:41:
owk ff uitleg:
Probeer dan op z'n minst zelf ook geen populistisch beeld te schetsen
Oud 03-11-2003, 11:58
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Zaina schreef op 02-11-2003 @ 17:54:
Probeer dan op z'n minst zelf ook geen populistisch beeld te schetsen
nou, mag jij mij uitleggen waar ik dat doe
Reageren

Regels voor berichten