Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2003, 11:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-10-2003 @ 21:09:
Kleding verbieden is natuurlijk dom omdat het het probleem niet oplost, maar de weg die hier door Nieuw Rechts bewandeld wordt leidt natuurlijk alleen nog maar tot meer irritatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2003, 07:45
michael1
michael1 is offline
Citaat:
Koen schreef op 19-10-2003 @ 23:15:
Fok! is een en al rechtse rukkers. Echt sterke argumenten lees ik daar zelden,
Dat zegt Koen , onze koen die niet reageert op priveberichten ,
4 berichten had ik hem gestuurd in een paar weken .
Is dat de linkse manier koen ?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 14:43
Verwijderd
als ze kisten verbieden hebben ze pech, ik blijf er toch op lopen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 15:38
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Havock schreef op 21-10-2003 @ 15:43:
als ze kisten verbieden hebben ze pech, ik blijf er toch op lopen.
Dan heb jij pech. Jij wordt geschorst.

Iedere school dient een leerlingenstatuut te hebben waarin minstens vrijheid van kleding is opgenomen. Wat een ontzettend domme actie om bepoaalde kleding te vebieden. Je moet niet de dragers van de kleding aanpakken, je moet de mensen die bepaalde ideeën hebben aanpakken of proberen ze op het rechte pad terug te brengen.

Nieuw rechts stelt voor met pamfletten te gaan strooien. Dat helpt! Je gaat strooien met pamfletten van een of andere politieke organisatie en je verwacht dat het schoolbestuur naar je luistert. Ik zal je een geheimpje verklappen: Dat doen ze niet (DUHHHHHHHHHH!!) Dit soort zaken moet je goed aanpakken. Je moet goede argumenten hebben, de discussie aangaan met beleidsmakers. Als zij niet in discussie willen treden kun je altijd naar een ombudspersoon stappen. Zolang je kunt beargumenteren dat vrijheid van kleding een absolute basis is van een gemeenschap ben je al een stuk verder.

Mijn reactie: De actie zelf vind ik redelijk ok. De wijze warop en de opruiende teksten die erbij horen zijn ronduit... dom.
Oud 21-10-2003, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef op 21-10-2003 @ 16:38:
Dan heb jij pech. Jij wordt geschorst.
dan ga ik naar een andere school, ik hou niet van dat soort regeltjes.

ik héb neit eens andere schoenen, ja sportschoenen, maar daar krijg ik zere voeten van.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 16:46
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Havock schreef op 21-10-2003 @ 16:53:
dan ga ik naar een andere school, ik hou niet van dat soort regeltjes.

ik héb neit eens andere schoenen, ja sportschoenen, maar daar krijg ik zere voeten van.
mja. Ik denk alleen dat je er beter echtiets aan moet proberen te doen dan als een einzelganger maar geschorst te worden en te gaan schoolhoppen.
Oud 21-10-2003, 17:43
Koen
Koen is offline
Citaat:
michael1 schreef op 21-10-2003 @ 08:45:
Is dat de linkse manier koen ?
Nee, dat is mijn eigen persoonlijk ontwikkelde manier om van die rechtse apen af te komen. Ik help alleen boomknuffelaars.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 19:53
Verwijderd
Jij bent het soort mensen dat Lonsdale-kleding-dragers als neonazi's profileert. Jij bent de oorzaak van het verbieden van deze kleding op scholen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:02
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
wat stom zeg... waarom denk je dat op sommige scholen al overwogen wordt om londsdale te gaan verbieden.
Omdat toch wel de meeste die het dragen verschrikkelijk tegen buitenlanders zijn, of iedereen die ook maar een kleurtje heeft.

Ik weet niet hoe het precies in het noorden van het land is, maar hier tegen de grens van limburg aan is het echt verschrikkelijk, en op de school waar ik vorig jaar zat was het helemaal een ramp. Er waren dan ook vaak gevechten tussen de buitenlanders op die school en "de mensen die londsdale dragen" gabbers dus.
De laatste tijd is hier het gabber tijdperk weer helemaal aan het terugkomen, zoals dat hier verschillende jaren geleden was...

alleen nu zijn die gabbers meer racistisch geworden, en eigelijk niet eens meer echt gabber ( geen kaal hoofd, trainingspak zoals ausi enz enz) Ze dragen wel londsdale en de meeste zijn toch redelijk tot erg racistisch.

en eigelijk vind ik dat echt erg Er lopen hier echt veel van die types rond, en lijken er weer steeds meer te worden.
En komop zeg .... londsdale dragen ze heus niet omdat het zulke mooie kleding is... Maar vooral omdat het ROOD WIT BLAUW is.
Wat dus weer staat voor nederlandse vlag hoe kan het ook anders. Je ziet hier trouwens ook heel veel meisjes met londsale truien en dan rood wit blauwe elastiekjes in hun haar.......

dat is zo lomp
Oud 21-10-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef op 21-10-2003 @ 17:46:
mja. Ik denk alleen dat je er beter echtiets aan moet proberen te doen dan als een einzelganger maar geschorst te worden en te gaan schoolhoppen.
desnoods ga ik een thuisstudie doen, maar ik weiger me aan dat soort regels te houden.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:47
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 21-10-2003 @ 21:02:
wat stom zeg... waarom denk je dat op sommige scholen al overwogen wordt om londsdale te gaan verbieden.
Omdat toch wel de meeste die het dragen verschrikkelijk tegen buitenlanders zijn, of iedereen die ook maar een kleurtje heeft.

Ik weet niet hoe het precies in het noorden van het land is, maar hier tegen de grens van limburg aan is het echt verschrikkelijk, en op de school waar ik vorig jaar zat was het helemaal een ramp. Er waren dan ook vaak gevechten tussen de buitenlanders op die school en "de mensen die londsdale dragen" gabbers dus.
De laatste tijd is hier het gabber tijdperk weer helemaal aan het terugkomen, zoals dat hier verschillende jaren geleden was...

alleen nu zijn die gabbers meer racistisch geworden, en eigelijk niet eens meer echt gabber ( geen kaal hoofd, trainingspak zoals ausi enz enz) Ze dragen wel londsdale en de meeste zijn toch redelijk tot erg racistisch.

en eigelijk vind ik dat echt erg Er lopen hier echt veel van die types rond, en lijken er weer steeds meer te worden.
En komop zeg .... londsdale dragen ze heus niet omdat het zulke mooie kleding is... Maar vooral omdat het ROOD WIT BLAUW is.
Wat dus weer staat voor nederlandse vlag hoe kan het ook anders. Je ziet hier trouwens ook heel veel meisjes met londsale truien en dan rood wit blauwe elastiekjes in hun haar.......

dat is zo lomp
en als je hun kleding verbiedt veranderen hun denkbeelden meteen?
Oud 21-10-2003, 21:10
Poor twisted me
Citaat:
Tampert schreef op 21-10-2003 @ 21:47:
en als je hun kleding verbiedt veranderen hun denkbeelden meteen?
natuurlijk niet, maar ik vind het zo raar dat ze die kleding aantrekken, wanneer je hier rondloopt in zulke kleding weten ze al van je dat je wel iets racistisch zult hebben, en niet alleen niet londsdale dragers weten dat, maar ook de buitenlanders.

En zo krijg je dus ruzie, maar londsdale kleding is opzich niet zo erg als je dan meisjes met die rood wit blauwe elastiekjes ziet lopen, dat is erg....... omdat ze puur laten zien dat ze alleen voor die kleuren staan nederlands dus en alle buitenlanders dus "minder" zijn.

Ik weet niet waar jij woont maar hier wordt londsdale kleding echt zo gezien: Als je het draagt dan ben je nou eenmaal racistisch, want iedereen die hier wat tegen buitenlanders heeft draagt het! en als je het dus aanhebt ookal ben je geen racist dan word je er nog voor aangezien!
Oud 21-10-2003, 21:59
Verwijderd
Op een gegeven moment krijgt iets een bepaalde lading. Het woord kanker heeft dat bijvoorbeeld. Het is sociaal niet geaccepteerd als je dat zegt. Ditzelfde geldt voor het dragen van Lonsdale kleding(de laatste tijd). Dit komt omdat de dragende groep het er zelf naar gemaakt heeft.
Boosoog is gewoon een zielig figuur die heel jaloers is op die neger in de klas met die grote piemel.

En wat bedoel je met in 1940 vonden we het genoeg. Ben jij Duits? Heb je überhaupt de geschiedenisboekjes wel eens ingekeken? Of heb je de Aryan Bible gelezen?
De Nederlanders waren niet zo blij met een paar miljoen Duitse soldaten bommen en granaten.

Ik ben trouwens óók tegen het dragen van die sluiers. Niet omdat het religie betreft. Maar omdat docenten geen oogcontact met de leerlingen kunnen hebben en totaal geen controle hebben over wat de leerlingen doen. Er zijn grenzen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 22:07
michael1
michael1 is offline
Citaat:
Koen schreef op 21-10-2003 @ 18:43:
Nee, dat is mijn eigen persoonlijk ontwikkelde manier om van die rechtse apen af te komen. Ik help alleen boomknuffelaars.
Dan ben jij waarschijnlijk niet geschikt voor hiervoor .
Ik stel jou op een nette manier een vraag , en jij negeert mij gewoon,
Dat je het niet eens bent met mijn posts hier is jouw probleem,
Als ik naar jou verwezen word met een vraag over mijn profiel ,
Verwacht ik gewoon een antwoord terug.
Vrij normaal niet ?
En noem mij geen aap vriend , je weet niet tegen wie je het hebt.
Je maakt me goed pissig.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 22:09
Verwijderd
Citaat:
michael1 schreef op 21-10-2003 @ 23:07:
Vrij normaal niet ?
Je maakt me goed pissig.
kom op zeg, ga even boos worden over iets wat op een forum geschreven wordt. Ik ben het (aan je avatar te zien) waarschijnlijk compleet niet eens met je denkbeelden, maar hier moet je gewoon boven staan......
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 23:15
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Vrij normaal niet ?
Je maakt me goed pissig.
AHAHAHHAHAHAHAHAHH

AHAHAHHAAH

ahahahhahahahah

Oud 21-10-2003, 23:24
michael1
michael1 is offline
Wat is dit nou weer voor trieste reactie ?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 23:28
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
michael1 schreef op 22-10-2003 @ 00:24:
Ik lach je uit. Was dat niet al duidelijk?
Oud 21-10-2003, 23:32
michael1
michael1 is offline
Voor vragen moet je toch bij de forumbazen zijn ?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Je maakt me goed pissig.
Ben je soms de nieuwe minister-president van Nederland? ^_^
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 23:55
michael1
michael1 is offline
Kan je alleen flamen op mijn post forumbaas ?
Beetje kinderachtig allemaal.

Nogmaals ; voor vragen moet je toch bij de forumbazen zijn ?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 09:41
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
michael1 schreef op 22-10-2003 @ 00:55:
Kan je alleen flamen op mijn post forumbaas ?
Beetje kinderachtig allemaal.

Nogmaals ; voor vragen moet je toch bij de forumbazen zijn ?
je weet toch dat je met een p fortuyn avatar meteen gezien wordt als niet serieus mannetje

kun je nog beter allochtoon zijn dan doen ze alles om je te accepteren
Oud 22-10-2003, 10:37
Zaina
Zaina is offline
Of een boomknuffelaar
Oud 22-10-2003, 10:42
Verwijderd
oh well...

Het is natuurlijke een futiele kwestie, maar ik vind die lonsdale kleding dermate lelijk dat het wat mij betreft best mag verdwijnen.
Ik draag het tenslotte toch niet, en ik ben een onverbeterlijke egoist.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 10:46
De Veroorzaker
Citaat:
Zaina schreef op 22-10-2003 @ 11:37:
Of een boomknuffelaar
dan hoor je bij ze
Oud 22-10-2003, 11:25
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 18-10-2003 @ 21:33:
inperking van vrijheid?
fuck ons volkslied, en fuck het vaderland

en ja ik ben nederlander
en fuck je vader en je moeder?

naief en kinderlijk noem ik deze uitspraak
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 22-10-2003 @ 12:25:

Maar Benfatto, je weet toch waar nationalisme toe kan leiden? Ik vind nationalisme een verwerpelijk verschijnsel, voortkomend uit een misplaatst superioriteitsgevoel en xenofobie.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 11:42
Verwijderd
bij deze een reactie op zo ongeveer de laatste on-topic post

Citaat:
evil_angel schreef op 21-10-2003 @ 21:02:

het is een uiting van cultuur, als je die wilt verbieden kan je beter gelijk het schooluniform invoeren (iets waar ik zelf voor pleit, scheelt een hoop gedonder en nutteloze discussies)

En werden die gevechten enkel veroorzaakt door de Lonsdale-dragers? dacht t niet hè
maar dat is typisch Nederlands van je eigen cultuur wegcijferen. Moet het niet van twee kanten komen?

En zijn de Marokkanan, Turken en andere nationaliteiten op jouw school dan niet racistisch? die hangen toch ook enkel rond met mensen van hun eigen cultuur en verachten de rest. dit getuigt toch van een erg eenzijdige kijk

dat is zo lomp
Je mag dat best triest vinden natuurlijk, maar ik vind het bijzonder triest dat je die mensen niet in hun waarde laat(N0

je mag toch trots zijn op de Nederlandse cultuur, op onze rijke historie, onze verdiensten voor de wereld en onze lange traditie van tolerantie en verdraagzaamheid? En op het moment dat hier mensen binnekomen die het niet zo nauw nemen met die tolerantie en verdraagzaamheid, moet je die dan
- zo maar accepteren, zodat je eigen cultuur in gevaar komt,
-moet je je daartegen afzetten, wat in strijd is met de traditie, of
-moet je ze hardhandig de basisbeginselen van onze samenleving opleggen, wat ook al in strijd is met de traditie?

jij kiest voor optie 1, Lonsdale mensen voor optie 2, en ik voor optie 3

maar omdat de vrijheid van meningsuiting in het geding is ga ik misschien nog wel een lonsdale trui aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-10-2003 @ 12:31:
Maar Benfatto, je weet toch waar nationalisme toe kan leiden? Ik vind nationalisme een verwerpelijk verschijnsel, voortkomend uit een misplaatst superioriteitsgevoel en xenofobie.
Nationalisme heeft niks te maken met superioriteitsgevoel en xenofobie.
verdere uitleg nodig of kan je zelf bedenken waarom?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 12:09
Poor twisted me
het is toch lomp dat er telkens van die "groepen"
onstaan tegen een andere groep............
ik vind het onzin dat ze het zo laten zien door allemaal rood wit blauwe zooi te dragen en heel hun boeken vol te kalken met rood wit blauw, de fietspaden te besmeuren met I love Pim,

hun fiets rood wit blauw spuiten enz enz.............

we hadden het hier toch over londsdale dus laten we de buitenlanders er dan maar eff buiten
Oud 22-10-2003, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 22-10-2003 @ 12:43:
Nationalisme heeft niks te maken met superioriteitsgevoel en xenofobie.
verdere uitleg nodig of kan je zelf bedenken waarom?
Natuurlijk wel, nationalisme houdt in dat je trots bent op je land. Daaruit kunnen een misplaatst superioriteitsgevoel en xenofobie voortvloeien, met alle gevolgen van dien. Daarenboven belemmert nationalisme integratie in de ruimste zin van het woord, ik doel op zowel internationale als nationale integratie.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 12:29
Koen
Koen is offline
Citaat:
michael1 schreef op 22-10-2003 @ 00:24:
Sommige mensen moet je ook alles 100x uitleggen. Ik was niet serieus in die post. Dacht dat dat toch vrij duidelijk bleek. :/
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 12:36
pessimistje
pessimistje is offline
Lonsdale is het nieuwe teken voor een hakenkruis!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 12:36
Koen
Koen is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 22-10-2003 @ 13:36:
Wie heeft dat nou weer verzonnen..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-10-2003 @ 13:09:
Natuurlijk wel, nationalisme houdt in dat je trots bent op je land.

de definitie, nu maak je een uitwerking:

Daaruit kunnen een misplaatst superioriteitsgevoel en xenofobie voortvloeien , met alle gevolgen van dien. Daarenboven belemmert nationalisme integratie in de ruimste zin van het woord, ik doel op zowel internationale als nationale integratie.
je stelt een mogelijk gevolg voor
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 22-10-2003 @ 13:09:
het is toch lomp dat er telkens van die "groepen"
onstaan tegen een andere groep............

culturele evolutie heet dat, verwerpen van oude denkbeelden en nieuwe verzinnen. Het is een natuurlijk en over het algemeen gezond fenomeen. heel boeiend trouwens, als je er oog voor hebt

ik vind het onzin dat ze het zo laten zien door allemaal rood wit blauwe zooi te dragen en heel hun boeken vol te kalken met rood wit blauw, de fietspaden te besmeuren met I love Pim,

hun fiets rood wit blauw spuiten enz enz.............

we hadden het hier toch over londsdale dus laten we de buitenlanders er dan maar eff buiten
ik dacht dat jij de buitenlanders erbij haalde
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:14
Verwijderd
Hm ik kan het ergens wel snappen dat nederlanders zich gaan afzetten tegen buitenlanders.
Maar ik vind niet dat lonsdale als rascistisch gezien moet worden en vind ook niet dat het verboden moet worden. Dan kunnen we ook wel de merken gaan verbieden die veel buitenlanders dragen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:23
Poor twisted me
Citaat:
Benfatto schreef op 22-10-2003 @ 14:07:
ik dacht dat jij de buitenlanders erbij haalde
net alsof ik diegene was die daarmee begon
Oud 22-10-2003, 14:14
De Veroorzaker
Citaat:
Benfatto schreef op 22-10-2003 @ 12:25:

wat hebben mn vader en moeder ermee te maken?

ik vind nl gewoon een zeikland en de mensen die er trots op zijn dat ze uit nl komen dom
Oud 22-10-2003, 14:29
Verwijderd
Citaat:
mee eens...

maar ik vind dat het merk niet verboden moet worden hoor... laat die nazi's maar die troep dragen, zodat ik ze meteen herken... en zodat ik ze lekker vuil kan aankijken
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 21:54
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
o.
dus ik ben nazi?
goed dat je het me ff vertelt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 07:06
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Koen schreef op 22-10-2003 @ 13:36:
Wie heeft dat nou weer verzonnen..
degene die het dragen, de leiders daarvan!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 07:06
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 22-10-2003 @ 22:54:
o.
dus ik ben nazi?
goed dat je het me ff vertelt.
Net zo een nazi als je loopt met een trui met een hakenkruis erop
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 07:14
Koen
Koen is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 23-10-2003 @ 08:06:
degene die het dragen, de leiders daarvan!
Dus de zogeheten leider van de nazi's heeft volgens jou ergens publiekelijk gezegd dat iedereen die zich een nazi voelt maar Lonsdale moet gaan dragen? Ik heb daar nooit iets van gehoord. Daarnaast, ben je dan per sé een nazi áls je Lonsdale draagt? Niet toch? Dus staat lonsdale niet per definitie gelijk aan het nazi zijn. Dus dat vind ik nogal krom..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 12:07
Verwijderd
Ach als ze dat zelf zo graag willen dragen.....
Ga bijvoorbeeld eens solliciteren in de driekwartbroek met je kistjes eronder en je lonsdale trui
10 tegen 1 dat ze je weigeren
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 12:39
Verwijderd
Beetje jammer pessimistje .
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:10
Koen
Koen is offline
Net Ali B op NL1 gezien? Zal veel mensen wel niks zeggen maar het is een marokkaan die rapt over allochtonen in Nederland. En die draagt ook af en toe Lonsdale trui-en. Dat is zeker ook een nazi, pessimistje? Een marokkaan die buitenlanders 't land uit wil zetten? Dat lijkt me krom. Hoe verklaar je dat?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:15
De Veroorzaker
tsja niet iedereen weet dat lonsdale sponsor was van het anti-racism festivel

en muhammed ali zal ook wel onbekend klinken...iemand?
Oud 23-10-2003, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 22-10-2003 @ 14:05:
je stelt een mogelijk gevolg voor
Een mogelijk gevolg dat heel waarschijnlijk is. Kijk maar naar nazi-Duitsland en de huidige VS (oei, daar trek ik een gevoelige parallel).
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 21:53
Verwijderd
Lonsdale vergelijken met het hakenkruis getuigt van weinig realiteitszin.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten