Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2003, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 01-11-2003 @ 16:09:
als je 100 mensen aldi-cola en coca-cola liet proeven dan kiezen er minimaal 95 voor coca-cola, dus je kunt stellen dat over t algemeen de producten gewoon beter smaken.

Zelfde fabriek zegt NIX! Een fabriek kan topkwaliteit uitbrengen en tegelijkertijd tegen een lagere prijs ook minder kwaliteitproducten!
Ik kan het artikel en het bijbehorend onderzoek niet meer terug vinden

Dat over die fabriek zegt zeer veel, met hetzelfde product word gewoon op meerdere markten geld verdient

Over die cola kan ik maar 1 ding zeggen, als je 100 mensen de multivitamine van de boer laat proeven en 100 mensen het merk van de aldi, dan weet je dat 95 voor die van de aldi gaan, dus kun je stellen dat over het algemeen de producten gewoon beter smaken

Smaak is heel iets anders dan kwaliteit, smaak is subjectief, kwaliteit kun je objectief vaststellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2003, 17:22
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 01-11-2003 @ 16:32:
Ik kan het artikel en het bijbehorend onderzoek niet meer terug vinden

Dat over die fabriek zegt zeer veel, met hetzelfde product word gewoon op meerdere markten geld verdient

Over die cola kan ik maar 1 ding zeggen, als je 100 mensen de multivitamine van de boer laat proeven en 100 mensen het merk van de aldi, dan weet je dat 95 voor die van de aldi gaan, dus kun je stellen dat over het algemeen de producten gewoon beter smaken

Smaak is heel iets anders dan kwaliteit, smaak is subjectief, kwaliteit kun je objectief vaststellen.
Nee, want de fabriek kan t in een slechtere kwaliteit maken...

whaha dikke onzin dat 95 voor de aldi kiest...maar goed bewijs dan maar es hoe je kwaliteit objectief kunt vaststellen? Want iemand vind Coca-cola misschien wel van hoge kwaliteit en iemand anders weer de Aldi-cola, dus aan de hand van wat wil jij bepalen of iets vandezelfde kwaliteit is? de verpakking en fabriek iig niet.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 01-11-2003 @ 18:22:
Nee, want de fabriek kan t in een slechtere kwaliteit maken...

whaha dikke onzin dat 95 voor de aldi kiest...maar goed bewijs dan maar es hoe je kwaliteit objectief kunt vaststellen? Want iemand vind Coca-cola misschien wel van hoge kwaliteit en iemand anders weer de Aldi-cola, dus aan de hand van wat wil jij bepalen of iets vandezelfde kwaliteit is? de verpakking en fabriek iig niet.
Waarom is dat dikke onzin, dat van jou is dikke onzin
Kwaliteit gaat om wat erin zit en van welke kwaliteit dat is, smaak is altijd subjectief, daar kun je ruzie over maken. Maar het neem tgewoon niet weg dat aldi producten van top kwaliteit heeft.

at van die fabriek is gewoon waar, vond ik persoonlijk zeer leuk aan het artikel, het ging bijvoorbeeld om een produkt van Dr. Oetker dat ze in de verpaking met Dr. Oetker stopten, en precie shetzelfde product kwam nogeens voor de lidl in een andere verpakking

Het kwaliteits argument van het product gaat niet op, dat is nu eenmaal zo, ik vind het echt jammer dat ik het artikel niet meer kan vinden, het was echt interresant.

Bij de AH krijg je meer medewerkers, een beter uitziende winkel etc geboden voor je geld, terwijl daarop word bezuinigd bij de Aldi, waardoor ze minder onkosten hebben. Verder hebben ze niet zo'n groot directie apparaat en chanteren ze de bedrijven die de goederen maken waardoor ze heel goedkoop kunnnen aanbieden, mede door die chantage hebben veel fabrieken besloten hun goede producten speciaal voor de aldi en nog enkele supermarkten in een andere verpakking te leveren
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 22:48
Skyrise
Skyrise is offline
Tjsa.. op het moment is het allemaal gunstig voor de consument natuurlijk, wat alleen hoop ik ook iedereen ziet, is dat als we nu allemaal weer naar de Albert Heijn gaan, er straks andere supermarkten failliet gaan en straks AH weer gewoon de prijzen opschroeft!

dus....

denk eraan.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 23:25
BARON
BARON is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 31-10-2003 @ 22:27:
Daar zit overigens nog een hoop werk in. Het zogenoemde 'spiegelen' (alles recht en mooi neerleggen/-zetten) neemt ongeveer een kwart van mijn werktijd in beslag. Dat hoeven ze bij Aldi en Lidl dan weer niet te doen.

Die slogan is al vrij lang achterhaald hoor Ten eerste gebruikt AH hem gewoon niet meer, en ten tweede let AH al heel lang niet meer op de kleintjes, wat je aan de prijzen goed kon merken.

Dan heb ik nog drie vragen aan jou:
1) Werk jij bij de Jumbo?
2) Wat zijn die 7 zekerheden?
3) Als je echt bij Jumbo werkt, kun je dan niet bij je baas gaan lobbyen voor een Jumbo in Leiden?
1) ik werk bij jumbo
2) kijk op www.jumbosupermarkten.nl ik heb nu geen zin ze allemaal op te sommen en uit te leggen
3) dat laatste kan ik helaas niet voor je regelen, de enige mogelijkheid is dat er zich een franchisenemer aandient in Leiden; zie anders maar is zomaar een pand te krijgen met minstens 1500 m2, en daarbij genoeg (gratis) parkeerplaatsen. Dat kan mijn baas niet regelen, en zelfs Frits van Eerd zelf heeft dat niet zomaar voor het uitkiezen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 14:44
Tyskie
Tyskie is offline
Ik werk ook bij Jumbo en ik wil de interessantste wel even opnoemen.

• Gegarandeerd de laagste prijs. Kom je ergens anders (andere supermarkt) iets goedkopers tegen, dan krijg je van Jumbo het product gratis mee. Tijdelijke prijsverlagingen tellen natuurlijk niet.

• Vlot winkelen. Dit betekent dat de winkels zo worden ontworpen dat de gangen ruim zijn (oke, er zijn uitzonderingen; de oude jumbo's). Maar het leukste is dat dit betekent dat de vierde wachtende klant zijn boodschappen gratis mee naar huis krijgt!! Dit gaat niet op als alle kassa's geopend zijn, of als er al iemand bijgeroepen is en je dus kunt aansluiten bij de kassa die zo direct open gaat.

• Voor alle boodschappen: Jumbo probeert aan alle wensen van de klant te kunnen voldoen. Mist een klant een product, dan probeert Jumbo zo snel mogelijk om dat product toch in het assortiment op te nemen...

• Niet tevreden, geld terug: Is een product toch minder dan je had verwacht, dan krijg je zonder problemen je geld terug. Smaakte de wijn toch wat zuurder dan je had verwacht, dan krijg je dus je geld terug.
Het gaat dus om niet TEVREDEN, dat gaat verder dat niet GOED.

• Vers is ook echt vers. Ga je vandaag winkelen bij jumbo en je ziet iets dat slechts houdbaar is tot morgen, dan krijg je het product gewoon gratis mee!! Jumbo wilt namelijk dat je langer dan vandaag van je product gebruik kunt maken... Is het vandaag de 1ste en je ziet een product van de 2e, dan mag je het dus gratis meenemen!

En dan heb je nog dat de klant koning is en dat de service top hoort te zijn...

Zoals je ziet is Jumbo dus niet alleen een supermarkt met de laagste prijzen, maar is het meer!! Qua kwaliteit benadert Jumbo een heel eind de AH, terwijl de prijzen onder Aldi-niveau liggen... In mijn ogen is Jumbo gewoon een heel eind de ideale supermarkt... Maar ik ben dus wat bevooroordeeld, dus je zult het zelf moeten beoordelen.

Jammer alleen dat Jumbo slechts 3% marktaandeel heeft omdat het een bedrijf is dat pas sinds kort actief aan het uitbreiden is. Ondertussen zit jumbo ook in Den Haag, Groningen, Arnhem en tal van grote steden boven de rivieren, maar helaas nog lang niet altijd! Maar jaarlijks worden er redelijk wat nieuwe filialen geopend, dus goede kans dat jumbo binnen nu en 5 jaar ook in Leiden te vinden is.

Mijn excuses als ik hiermee te veel reclame heb gemaakt... :$
Oud 04-11-2003, 16:31
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef op 03-11-2003 @ 00:25:
1) ik werk bij jumbo
Gezien bepaalde opvattingen van jou vraag ik me af of je al gesolliciteerd hebt bij de AH of de Dirk in A'dam.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 10:47
Stefanie
Stefanie is offline
Tuuuuuurlijk komen de ECHTE Nederlanders dan bij de AH winkelen. Dat is tog altijd zo met geld? Zodra iets gratizzz is of goedkoper zijn de Nederlanders er als de kippen bij...

Ik werk zelf bij de AH en merk het echt wel aan de kassa. Er zijn véél meer mensen met véél grotere boodschap, maar of het nou veel goedkoper is dan al die andere winkels??? Volgens mij zijn ze nu net zo duur als de Komart (en dat is nog steeds niet spotgoedkoop)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 10:54
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
She-Devil schreef op 22-10-2003 @ 20:11:
Maar,

Bij de Albert Heijn lopen de medewerkers wel met je mee wanneer je iets zoekt. Er wordt gekookt in de winkel en laatst heb ik er mijn vetgehaltegetest. Het uiterlijk van de winkels is beter, er worden bekendere merken verkocht, er staat muziek op en alle groenten zijn voorgehakt en dubbel verpakt.

In deze discussie sluit ik mij aan bij nare man. Wanneer je vindt dat er een spelletje met je wordt gespeeld, speel dan mee en g naar een andere supermarkt..

Onnozel gewauwel.

Inderdaad Dat heet nou SERVICE en die heb ik bij de Aldi Lidl nog NOOIT gevonden... AH rulezzz!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 12:26
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 06-11-2003 @ 11:54:
Inderdaad Dat heet nou SERVICE en die heb ik bij de Aldi Lidl nog NOOIT gevonden... AH rulezzz!
Eerder zinloze entertainment
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 12:37
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Er is volgens mij helemaal geen sprake van een echte prijzenoorlog. Het is slechts een correctie, omdat de prijzen sinds de invoering van de euro onredelijk veel gestegen zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:12
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
NN schreef op 04-11-2003 @ 17:31:
Gezien bepaalde opvattingen van jou vraag ik me af of je al gesolliciteerd hebt bij de AH of de Dirk in A'dam.
zo.. dat vind ik een beetje erg goedkoop/kort door de bocht...

qua opvattingen sta ik waarschijnlijk eerder aan jou kant dan die van BARON, en ik heb me vast ook schuldig gemaakt aan persoonlijke aanvallen op meneer BARON, en toch wil ik je ff attenderen op deze kort door de bocht actie

verder niks

Laatst gewijzigd op 06-11-2003 om 17:44.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 18:10
tinus11
tinus11 is offline
prijzenoorlog?? volgens mij is dit de bekentmaking dat de supermarktketens (met name ahold) jarenlang een veel te hoge prijs vroegen voor goedkope producten.

ik denk persoonlijk dta we nu niet te veel moeten inslaan omdat de prijzen nog veel lager kunnen!!!
Oud 06-11-2003, 20:04
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-11-2003 @ 13:26:
Eerder zinloze entertainment
Jij zou het tog ook wel leuk vinden om ''normaal'' behandelt te worden als je vragen hebt of een product is niet in orde... Kijk: dat je nou bij de Aldi zomaar wordt weggestuurd als je iets vraagt. Daar luisteren ze niet eens naar je!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 21:14
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 06-11-2003 @ 21:04:
Jij zou het tog ook wel leuk vinden om ''normaal'' behandelt te worden als je vragen hebt of een product is niet in orde... Kijk: dat je nou bij de Aldi zomaar wordt weggestuurd als je iets vraagt. Daar luisteren ze niet eens naar je!
Ik neem aan dat jij nooit bij de aldi komt
Ze zijn altijd vriendelijk en behulpzaam, nemen de moeite speciaal iets voor je uit het magazijn te halen als het op is in de winkel, ik persoonlijk heb absoluut geen klachten over de aldi. Als een product niet n orde is kun je het gewoon terug brengen en dan krijg je zonder problemen je geld terug.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 21:56
BARON
BARON is offline
Citaat:
NN schreef op 04-11-2003 @ 17:31:
ach, bij dat geval van die dirk van den broek zit ik in een dilemma. Kiezen voor een waardeloze junk of voor agressieve Marokkanen, die weliswaar eerlijk werk hebben. Dan gaat mijn voorkeur toch voor die laatste uit. En ik werd trouwens misselijk van al die krokodillen tranen om die junk.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 08:24
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-11-2003 @ 22:14:
Ik neem aan dat jij nooit bij de aldi komt
Ze zijn altijd vriendelijk en behulpzaam, nemen de moeite speciaal iets voor je uit het magazijn te halen als het op is in de winkel, ik persoonlijk heb absoluut geen klachten over de aldi. Als een product niet n orde is kun je het gewoon terug brengen en dan krijg je zonder problemen je geld terug.
Ik ging daar regelmatig boodschappen doen, maar kheb daar nooit gehoord van klantvriendelijkheid. Misschien omdat het altijd superdruk is en er maar 1 kassa open is. Tiz één en al stress daarow... Maakt mij ook niet uit, kga lekker naar n andere winkel, waar er GEEN dozen op de grond staan en het er uit ziet als een zwijnenstal Khou meer van opgeruimd, you know...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 16:39
simsalabim
simsalabim is offline
Is allemaal leuk en aardig die prijsverlagingen bij de AH en Super de Boer.
Maar daar wordt nu wel iedereen ontslagen van 18 jaar en ouder (weekend en avondcaissieres).
En dat vind ik nu net weer niet kunnen.

Verder zag ik laatst bij een avondprogramma op ned 3 (weet de naam ff niet meer) dat daar de directeuren van Ahold en van Laurus waren. En daar werd gezegd dat de prijzen van de meest verkochte producten wel omlaag gingen, maar dat dat wel gepaard ging met lichte verhoging van andere producten (zogenoemde luxe-producten).

Bronnen:
1 nicht die nog 18 moet worden (weliswaar over 1 maand) die bij Super de Boer werkt.
1 nicht die bij de AH werkt.

Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 17:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten