Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
(hmm misschien kom jij ook nog weleens bij mij op het leokannerhuis : ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 21-10-2003 om 15:11. |
![]() |
|
@Fleet Admiral:
Je hebt hier op het forum al regelmatig laten zien dat je een behoorlijke medische kennis hebt. Ik twijfel er dus niet aan dat jij weet wat het verschil is tussen borderline en Asperger. En wat dat betreft is het goed dat je dus een redelijke diagnose kunt stellen. Maar: kun je een goede diagnose bij jezelf stellen? Ik neem aan dat jij ook weet dat jij onmogelijk objectief naar jezelf kunt kijken. Zeker als je van jezelf weet dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt ben je extra gevoelig voor subjectieve invloeden. Heb jij aan je artsen al een motivatie gevraagd waarom jij Asperger zou hebben en geen borderline? Dat lijkt me het minste waar je recht op hebt.
||
Citaat:
En ik meen het heus wel als ik scheld hoor. Als ik nu zeg dat ik je een lompe stomme k*tl*l vind, dan meen ik dat uit het diepste van mn hart, want je bent echt enorm schijnheilig aan het doen en daar hou ik gewoon niet van. Als je denkt dat ik de lieve brave rhianne ben die je altijd hebt gekend, dan heb je het mis. In het echt ben ik nu een vuil teringwijf, dat jij gelukkig niet kent. [Quote] Maar als ik dit zeg en ik ga ermee door, zit ik straks weer te krassen in m'n arm. ![]() Al snij je jezelf helemaal naar de klote, je bent slim genoeg om te beseffen dat dit de verkeerde manier is om tegen ons te kunnen zeggen, dat je het niet eens bent met onze mening. Je probeert ons een trap na te geven, maar daar trappen wij niet in. Probeer het maar eens op een andere manier.
||
Citaat:
Ik kan je alleen maar adviseren, net als de meesten hier, om hulp te zoeken. Je bent geobsedeerd door het idee dat je borderline zou hebben, en deze obsessie is gebaseerd op een lijst van kenmerken die je bij jezelf meent te herkennen. Ik zeg opzettelijk "meent te herkennen" omdat je zelf onmogelijk kunt vaststellen wat je precies hebt. Alleen een professioneel iemand als een arts, psycholoog of psychiater kan dat, dus ga naar zo iemand toe en hou op met jezelf dingen aan te praten op grond van de een of andere lijst die je van Internet hebt geplukt.
|
even voor de goede orde. ik wil je niet aanvallen, afvallen of heel erg ongelijk geven!
en de opsommingen die jij gaf over wat je in de klas deed daar herken ik heel veel van ik ben precies zo, maar ben geen bordeliner maar dit terzijde. ik snap dat als jij geen asperge hebvt maar bordeliner bent dat je dan beter uit komt op school maar als je bordeliner bent moet je dan niet weg van school?
||
Citaat:
![]() (...)We noemen dit verschijnsel hypochondrie. De patiënt heeft de vaste overtuiging dat hij een ziekte heeft of die binnenkort krijgt. Geruststelling, na uitgebreid onderzoek, helpt soms wel even, maar snel daarna komt de angst weer terug. (Doordat men de arts bijvoorbeeld niet geloofd.) In het ergste geval kan de hypochondrie de vorm aannemen van een zogenoemde hypochondere waan. Dan is de patiënt helemaal niet meer gerust te stellen.
Laatst gewijzigd op 21-10-2003 om 19:13. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Borderliners moeten niet altijd weg van school, maar vaak kunnen ze niet goed functioneren op school, op werk, etc. Maar dit is per persoon anders.
|
het gaat er om dat ie verpleger wil worden
nou met zowel bordeliner als asperger kom je niet ver in dit vak. een te groot inlevings vermogen is niet goed zeker niet in ons vak! te vaak onderbreken van een docent (of het nu echt of toneel is) het snel of juist langzaam praten en verlegenheid zijn nou niet bepaald beroepshoudingen die je nodige hebt!
||
Citaat:
Dus, zoals linda al zei, mochten ze de verkeerde diagnose hebben gesteld, dan kunnen ze daar later altijd nog op terug komen.
|
![]() |
Ik vind 1 ding wel opvallend, FA, op pagina 1 is een hele verhandeling dat je het niet hebt, wat je beweert te hebben.
En wat doe je: je gaat er niet op in met als smoes "ben te moe". De hele discussie/borderline interesseert je geen ene zak, het enige wat je wil is aandacht. Is hier ook iemand die FA IRL kent? Dan ben ik benieuwd wat hij hierover te zeggen heeft... Laatst gewijzigd op 21-10-2003 om 20:45. |
![]() |
||
Citaat:
*BAF!*
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Syndroom van Asperger Sienna M | 26 | 10-04-2010 20:32 | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Psychologie |
"normaal" enzo... yayminay | 7 | 10-02-2009 18:04 | |
Psychologie |
meerdere ziektes hebben C'est moi | 34 | 09-12-2003 20:19 | |
Psychologie |
GGZ en ouders: geheim houden van hulp zoeken Rabbi Daniel | 44 | 29-10-2003 18:57 |