![]() |
|
![]() |
Voor iedereen die mijn verhaal niet gelooft:
http://www.bureaujeugdzorg.nl/ Is een site waarop heel fijntjes word uitgelegd hoe de Nederlandse jeugdzorg, HALT-bureaus, kinderrechters en kinderbescherming werken. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat verdovende middelen betreft: ik heb in m'n hele leven drie glazen alcoholhoudende drank gedronken en 0 sigaretten (of sigaren ![]() En al helemaal geen drugs! |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je de verhalen die daar staan ongeloofwaardig vind: het is nog veel erger. M'n neefje van 7 heeft trouwens hetzelfde probleem. Hij heeft diabetes mellitus (type I) en moet dus vaak geprikt worden (vingertoppen voor meten, benen voor insuline spuiten). Hij heeft dus aardig wat blauwe plekken. Waarop iemand op school de kinderbescherming belde: 'dat kind zit onder de blauwe plekken, het ziet er zo erg uit, jullie moeten er iets aan doen!' En dus kregen m'n zus en schoonbroer een oproep om bij de kinderbescherming te verschijnen. Daar werden ze natuurlijk niet gelooft; nee, ze moesten een formulier dat door drie verschillende artsen ondertekend was meenemen. |
![]() |
||
Citaat:
Dat je stil bent is absoluut geen reden om aan te nemen dat je mishandelt wordt, er zijn genoeg mensen van jouw leeftijd die stil zijn. Ik geloof absoluut niet dat jij hier eerlijk over bent. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En tja, als je het niet gelooft, jammer dan... Ik kan je er niet toe dwingen. |
![]() |
||
Citaat:
En dat wij jou niet geloven is toch echt jouw probleem, niet het onze ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
OK, fijn, je kan nu die examens doen. Super natuurlijk, ik hoop dat je het haalt.
Maar goed, ik heb net even je verhaal gelezen over wat er allemaal mis is gegaan in je jeugd en waarom je zo vaak van school moest wisselen; het klinkt ongelofelijk als een dochter van vrienden van mijn ouders; ze kon goed leren en was ook erg slim, maar ze bezorgde overlast doordat ze slim was. Uiteindelijk ging het bij haar kriebelen; ze voelde dat ze onder haar niveau zat en wilde omhoog gaan, maar dat is altijd tegengehouden; ze is wel heel slim, maar niet heel sociaal... en zoiets is denk ik héél belangrijk. Ik begrijp ook volkomen waarom ze jou geen klas wilden laten overslaan; sociaal moet een kind ook mee kunnen komen, 't moet in balans zijn.. en dat was bij jou, wat ik ervan begrijp, niet zo. Nu is pas de diagnose Asperger bij dat meisje vastgelegd; ze heeft het al jaren, maar niemand heeft er ooit aan gedacht. En ja, als ik haar met jou vergelijk zie ik enorme overeenkomsten in de loop van haar jeugd en nu. Momenteel is ze eerste jaars HBO-V, hiervoor deed ze een jaar de PABO en mja, volgens mij vindt ze HBO-V nu ook al niet echt uitdagend meer... Ik kan geen diagnose stellen en ik ken je ook niet, ik vermoed alleen dat op basis van deze berichten hier dat je flink naar Asperger neigt, als eens aan gedacht? Ok, verder over je opleiding; ben je niet bang dat na een jaar geneeskunde je er op uitgekeken zal zijn? Ik heb het idee dat jij je vaak boven mensen voelt staan (niet per se negatief) en je te slim voelt, maar verwacht je echt dat geneeskunde-studenten je dat gevoel niet gaan geven? (Hierbij impliceer ik overigens niet dat geneeskunde-studenten dom zijn ofzo hoor ![]() Ik ben bang dat je er echt te veel van verwacht.... (En wanneer je berichten niet correct zijn, schaam ik me diep dat ik er serieus op in ben gegaan.) |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1
|
Verwijderd
|
Ik heb net je verhaal gelezen en ik vraag me toch af hoe het komt dat jij zo arrogant bent terwijl je nog niks hebt bereikt. Ik heb teminste mijn mavo afgemaakt en ben nu met mbo bezig. Over 1,5 jaar hbo. Dat is dat wel normaal maar ik doe het teminste. Jij denkt ook echt dat je door de loting komt. Ben toch heel benieuwd hoe jij dat gaat doen met zo'n achtergrond, drugs enz. Zo'n iemand als arts wil ik echt niet hoor.....
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik snap niet dat die gozer dit allemaal plaatst ?
![]() maak eens een keer iets af, zo kom je nergens. en hoort dit bij psychologie ?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
(en ben je nou mannelijk of vrouwelijk? Make up your mind!) |
![]() |
|
wth? Waar is mn replay, zo gemeen wastie nie hoor
![]() Maarjah, dan maar in de woorden van mn psych: Het maakt niet uit met wat voorn hoofd je geboren bent, het gaat om de kop die je er op zet. Hiermee wil ik zeggen: Het maakt niet uit hoe slim je bent of hoe dom je bent, als je maar jezelf op de juiste plek plaatst. En het maakt heus niet uit als je vwo kunt en je komt op de vuilnisbelt te werken, als je het maar naar je zin hebt.
||
Citaat:
![]() Het belangrijkse is dat je ergens werkt waar je het naar je zin hebt
||
![]() |
Citaat:
Ik heb nooit drugs aangeraakt! |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Er moeten toch echt gegronde redenen zijn voordat jeugdzorg iets onderneemt, en voordat er sancties volgen. Citaat:
![]() Het moet onder de huid, als het plekken achterlaat heb je geen goede plooi gepakt en het ergens ingespoten waar het niet hoort ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou zeggen, wees blij dat er mensen zijn die opletten...das beter dan wanneer ze er te laat bij zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben trouwens nooit mishandeld, is mn pa veels te soft voor ![]() |
![]() |
|
Je zei op DK dat je 118 euro had verdiend, dan kan je toch prima 500 euro halen? Kwestie van je geld anders uitgeven (--> niet) en meer werken...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
-School -zelfstudie VWO -zelfstudie biomedische vakken -ochtendkrant -pogingen om een sociaal leven op te bouwen Heb echt geen tijd om nog meer te gaan werken, of ik moet m'n zelfstudies laten vallen. En daarmee is meteen ook de noodzaak van het geld verdienen verdwenen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
- je school; daar wil je nou toch mee stoppen? Tijd zat over dus, lijkt mij - Ochtendkrant is juist een bron van inkomsten. Vraag of je er nog een wijk bij kan nemen. Is wel vroeg de veren uit, maar voor je droom moet je wat over hebben. - zelfstudie biomedische vakken lijken me de komende anderhalve maand niet het belangrijkste. Zet dat even aan de kant en je hebt tijd zat. Later kun je dit makkelijk weer oppakken. - Pogingen om een sociaal leven op te bouwen duurt niet de hele dag. zeg, WIL jij dit eigenlijk wel? En dan bedoel ik niet 'goh ja, dat lijkt me wel leuk', maar ben je bereidt er ook hard voor te werken, er helemaal voor te gaan? Want als ik het zo lees heb je echt kutsmoesjes waarom jij geen 500 euro bij elkaar zou kunnen sprokkelen. Ik heb eerder al een berekening gegeven waaruit blijkt dat je helemaal niet extreem veel moet werken. Een beetje tijd vrijmaken (en ik heb net laten zien hoe dat kan) en je bent d'r al. Als je iets wil moet je d'r ook wat voor doen. Het komt echt niet aangewaaid door te zeggen 'het lukt me niet'.
|
![]() |
Ik kan het gewoon niet opbrengen.
En nee, ik stop niet met school (MBO-V). Van stoppen is geen sprake, absoluut niet. Maarja, ik kan over een half jaar die examens dus doen (een aantal), want ik krijg er geld voor (lening) van m'n zus. Dat betaal ik haar volgend jaar in april weer terug (als ik eindelijk studiefinanciering krijg). Maar ik heb ook iets ME-achtigs, ben altijd moe. Dus werken? Nee zeg... Als ik thuis ben uit school ben ik helemaal kapot. Op vrije dagen ben ik uitgeteld. In vakanties lig ik het liefst op bed. Altijd moe. ![]() Ben altijd doodmoe... |
![]() |
||
Citaat:
![]() heb je weer wat anders gevonden?! ga maar naar de dokter.. |
![]() |
||
Citaat:
en later als arts, hoe ga je dat doen? Dat redt je echt nooit als je 'iets ME-achtigs' hebt en al uitgeteld bent na een dag school. En oh ja, je wil niet stoppen met je MBO-V. Begrijp ik daar dan uit dat je MBO-V en VWO (eerst de algemene vakken, het jaar erop de profielvakken) tegelijkertijd gaat doen? Hoe moet dát dan weer als je met 1 opleiding (MBO-V) al helemaal kapot bent? Hier snap ik dus echt niks van. Jij spreekt jezelf zó tegen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb je altijd al een beetje een rare gevonden maar de gouden eikel/knuppel is duidelijk voor jou deze week... |
![]() |
|
![]() |
Ik heb een longziekte waardoor ik altijd vermoeid ben, zo luidt het verhaal van de longarts.
Maar daar heb ik lang niet altijd last van. En ja, er zijn medicijnen tegen. Met als bijwerking haaruitval. Laat het nu net zo zijn dat ik de afgelopen 6 jaar kaal ben geweest. EN DUS GA IK GEEN MEDICIJNEN SLIKKEN MET ALS BIJWERKING HAARUITVAL! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Hoe moeilijk is wiskunde D op VWO? zb072 | 3 | 31-03-2021 13:01 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Hoe moeilijk is wiskunde D op VWO? zb072 | 1 | 18-02-2017 18:52 | |
Psychologie |
Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur Verwijderd | 8 | 21-06-2012 17:20 | |
Studeren |
Profiel NG : Staatsexamen in wiskunde C ?? , terwijl je wiskunde A hebt! staatsexamen112 | 0 | 23-01-2011 10:20 | |
Algemene schoolzaken |
Dyscalculie Rabbi Daniel | 67 | 06-11-2007 22:48 | |
Algemene schoolzaken |
VWO-diploma halen axgimpa | 11 | 04-07-2006 14:31 |