Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Wat ík er alleen maar mee wil zeggen, is dat je niet zo gemakkelijk kunt zeggen 'eerwraak heeft niks met de Islam te maken' of 'eerwraak is cultureel bepaald en niet religieus', omdat je simpelweg cultuur en religie niet los van elkaar kunt zien. Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. En bovendien - wat is een religie anders, dan de interpretatie die mensen eraan geven? Over het boek Koran discussiëren is leuk als je schriftgeleerde bent, maar wij zijn studentjes die zich bezighouden met de werkelijkheid, dus met hoe de Islam zich in de praktijk manifesteert. Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En over dat enkelbandje (ik ben nu toch bezig) - in principe sta ik er niet afwijzend tegenover. Ik vraag me alleen af of dergelijke inbreuken op de persoonlijke levenssfeer en in zekere zin ook op de bewegingsvrijheid wel gerechtvaardigd kunnen worden door het (wel onmiskenbaar grote) probleem dat gevormd wordt door steeds terugkerende illegalen die daags na uitzetting alweer aan de grens staan.
In ieder geval is het een beter plan dan de identificatiechip waar ik ooit nog over heb gedacht ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Overigens geloof ik niet dat zo'n enkelbandje werkelijk niet te verwijderen zou zijn. Een goede slijptol doet wonderen. |
![]() |
||||
Citaat:
Als amnestyfiguur kan ik dat niet goedkeuren ![]() ![]() ![]() Citaat:
Correctie: hoe de in een bepaald land heersende interpretatie van de Islam zich manifesteert. Citaat:
||
Citaat:
Wel vind ik dat het middel niet erger mag zijn dan de kwaal. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vrees dat het middel erger is dan de kwaal. (economisch gezien zul je t ook flink merken als opeens alle illegalen t land uit zijn.....)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() http://www.e-cookbooks.net/articles/chickpea.htm
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat is er nadelig aan dat op wereldniveau mensen een beetje met elkaar in contact komen en bepaalde gebruiken wellicht van elkaar overnemen? Cultuur is toch geen statisch iets, maar iets wat gedurende een bepaalde tijd kan veranderen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
We kampen momenteel met een vergrijzing dus het niet er naar uit dat we weer arbeidskrachten in het buitenland moeten gaan werven om hier de beroepsbevolking aan te vullen. |
![]() |
||
Citaat:
En dat laatste idee is natuurlijk het meest idiote wat je kunt verzinnen. Als hier te weinig kinderen worden geboren, moet je zorgen dat dat er meer worden. En geen barbaren uit het buitenland halen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik verdedig met mijn vergelijking geen moslims, ik probeer alleen de bespottelijkheid van het idee van NR aan te geven. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als jurist in opleiding erken ik dat een illegaal iemand die is die in strijd met de wet handelt en daar wat aan gedaan moet worden. Maar om te stellen dat ze ongeacht wat dan ook mogen worden opgepakt dat lijkt me onredelijk en ook onmogelijk. Als je zoiets wil moet je een aardverschuiving veroorzaken in de Europese rechtsonwikkeling. Misschien iets voor de mogelijke Europees Parlement-fractie van Smit, Haider en Dewinter? |
![]() |
||
Citaat:
Ook in onze samenleving zijn er velen die zich nergens meer om bekommeren. Het geld stroomt binnen, er is eten in overvloed en ze drinken en neuken zoals zelfs Caligula dat niet gedaan heeft. Dat wil dus niet zeggen dat we dan maar werkeloos moeten toezien hoe we door onze eigen slapheid en egoïsme ten onder gaan. Ik denk dat de overheid best in staat is te zorgen dat het blanke ras niet uitsterft. Gewoon eerst weer de moederrol van de vrouw propaganderen. Verder regelingen op financiële voordelen voor grote gezinnen. En zo zijn er wel meer. Iedere goede dictator (zelfs linkse) wisten dit en zorgden voor een sterk en gemotiveerd volk. En waarom zou dat nu niet meer kunnen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
'Gewoon eerst weer de moederrol van de vrouw propaganderen.'!?!?! dat is gewoon een seksistisch en ouderwets standpunt waarvan ik hoopte dat onze samenleving dat al lang geleden achter zich gelaten had.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat: