Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2003, 11:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 12-11-2003 @ 12:53:
Op zich denk ik dat zo'n enkelbandje geen slecht idee is. Al vind ik dat voor zo'n systeem op landelijk gebied besloten moet worden en dat de gemeente Rotterdam dat niet zomaar alleen kan beslissen. Het is misschien een lichte schending van de privacy, maar wat er nu gebeurt is onwenselijk. Allochtonen verdwijnen vaak in de illegaliteit en komen in de prostitutie terecht of worden dakloos en gaan bedelen. Die situatie is niet wenselijk. Niet voor Nederlanders en niet voor de illegaal. Die immers ook geen enkele aanspraak kan maken op medische voorzieningen etc.
Gaan ze dan eindelijk die mensen aanpakken die hen in dienst nemen tegen een hongerloontje (uitbuiten dus) of is het nieuw rechts alleen te doen om ze te kunnen uitzetten?
Oud 12-11-2003, 11:58
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2003 @ 12:55:
Gaan ze dan eindelijk die mensen aanpakken die hen in dienst nemen tegen een hongerloontje (uitbuiten dus) of is het nieuw rechts alleen te doen om ze te kunnen uitzetten?
Ik denk dat dat toch wel binnen de doelstellinge van Nieuw Rechts zal liggen. Immers, die mensen zijn deels verantwoordelijk voor de illegaliteit.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 11:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 12-11-2003 @ 12:58:
Ik denk dat dat toch wel binnen de doelstellinge van Nieuw Rechts zal liggen. Immers, die mensen zijn deels verantwoordelijk voor de illegaliteit.
Ken je Nieuw Rechts niet
Oud 12-11-2003, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2003 @ 11:42:
Waar zeg ik dat eerwraak ok is?
Zeg je niet, maar ik kreeg die indruk een beetje omdat je het (voor een ander doeleind irrelevante) voorbeeld aanhaalde van Germanen die niet moslim zijn maar wel bloedwraak kennen.

Citaat:
Ik wil alleen maar zeggen dat het niet zomaar uit het niets komt. Bloedwraak bestond al, dat hebben ze een beetje aangepast, malloten die wat smeuige details uit de koran daarbij halen (vaak dingen uit de context trekkend), de meute gek maken, en hup. eerwraak is een feit.
Helemaal mee eens. Natuurlijk kennen mensen al sinds hun ontstaan het fenoneem van wraak wanneer schade is toegebracht aan een lid van de eigen of een bevriende stam. Dat was soms gebaseerd op feitelijk doden, soms op laster, soms op schending van vrouwelijkheid, etc.

Wat ík er alleen maar mee wil zeggen, is dat je niet zo gemakkelijk kunt zeggen 'eerwraak heeft niks met de Islam te maken' of 'eerwraak is cultureel bepaald en niet religieus', omdat je simpelweg cultuur en religie niet los van elkaar kunt zien. Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. En bovendien - wat is een religie anders, dan de interpretatie die mensen eraan geven? Over het boek Koran discussiëren is leuk als je schriftgeleerde bent, maar wij zijn studentjes die zich bezighouden met de werkelijkheid, dus met hoe de Islam zich in de praktijk manifesteert.

Citaat:
(het zal niet zo letterlijk gelopen zijn, maar dat vind ik logischer dan domweg de islam de schuld te geven)
Ik geef de Islam niet 'domweg' de schuld. Ik probeer alleen uit te leggen dat mijns inziens eerwraak in sterke mate verweven is met de Islam. Dat het al langer bestond, in allerlei andere vormen, en niet zijn oorsprong vindt in de Islam, doet daar niet aan af.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 12:02
Verwijderd
En over dat enkelbandje (ik ben nu toch bezig) - in principe sta ik er niet afwijzend tegenover. Ik vraag me alleen af of dergelijke inbreuken op de persoonlijke levenssfeer en in zekere zin ook op de bewegingsvrijheid wel gerechtvaardigd kunnen worden door het (wel onmiskenbaar grote) probleem dat gevormd wordt door steeds terugkerende illegalen die daags na uitzetting alweer aan de grens staan.

In ieder geval is het een beter plan dan de identificatiechip waar ik ooit nog over heb gedacht
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 12:05
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-11-2003 @ 13:02:
En over dat enkelbandje (ik ben nu toch bezig) - in principe sta ik er niet afwijzend tegenover. Ik vraag me alleen af of dergelijke inbreuken op de persoonlijke levenssfeer en in zekere zin ook op de bewegingsvrijheid wel gerechtvaardigd kunnen worden door het (wel onmiskenbaar grote) probleem dat gevormd wordt door steeds terugkerende illegalen die daags na uitzetting alweer aan de grens staan.

In ieder geval is het een beter plan dan de identificatiechip waar ik ooit nog over heb gedacht
Wat is de identificatiechip? Brengen ze die in het lichaam in dan? Dan lijkt het me toch een stuk ingrijpender dan zo'n enkelbandje.

Overigens geloof ik niet dat zo'n enkelbandje werkelijk niet te verwijderen zou zijn. Een goede slijptol doet wonderen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 12:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-11-2003 @ 13:00:
Zeg je niet, maar ik kreeg die indruk een beetje omdat je het (voor een ander doeleind irrelevante) voorbeeld aanhaalde van Germanen die niet moslim zijn maar wel bloedwraak kennen.

Als amnestyfiguur kan ik dat niet goedkeuren anders hoor ik niet bij amnesty thuis

Citaat:

Wat ík er alleen maar mee wil zeggen, is dat je niet zo gemakkelijk kunt zeggen 'eerwraak heeft niks met de Islam te maken' of 'eerwraak is cultureel bepaald en niet religieus', omdat je simpelweg cultuur en religie niet los van elkaar kunt zien. Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. En bovendien - wat is een religie anders, dan de interpretatie die mensen eraan geven? Over het boek Koran discussiëren is leuk als je schriftgeleerde bent, maar wij zijn studentjes die zich bezighouden met de werkelijkheid, dus met hoe de Islam zich in de praktijk manifesteert.

Correctie: hoe de in een bepaald land heersende interpretatie van de Islam zich manifesteert.

Citaat:

Ik geef de Islam niet 'domweg' de schuld. Ik probeer alleen uit te leggen dat mijns inziens eerwraak in sterke mate verweven is met de Islam. Dat het al langer bestond, in allerlei andere vormen, en niet zijn oorsprong vindt in de Islam, doet daar niet aan af.
Eerwraak is in sterke mate verweven met islam, maar islam wil niet per definitie tot eerwraak leiden. Denk dat je daarom ook niet kunt spreken van "de islamitische cultuur" omdat er domweg teveel interpretaties zijn en er te veel verschillen zijn tussen de levenswijze van moslims onderling.
Oud 12-11-2003, 12:10
Gatara
Gatara is offline
Over dat enkelbandje:
hoe willen ze dat om gaan doen? Onder dwang? In dwangbuizen? Gedrogeerd? Geboeid?

Denk maar niet dat een illegaal vrijwillig toestaat om zo'n ding om zijn/haar enkel te krijgen.
Oud 12-11-2003, 12:12
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2003 @ 13:10:
Over dat enkelbandje:
hoe willen ze dat om gaan doen? Onder dwang? In dwangbuizen? Gedrogeerd? Geboeid?

Denk maar niet dat een illegaal vrijwillig toestaat om zo'n ding om zijn/haar enkel te krijgen.
Ach, niet alles hoeft vrijwillig te gebeuren. Lichte dwang moet in bepaalde situaties mogelijk zijn.

Wel vind ik dat het middel niet erger mag zijn dan de kwaal.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 12:14
Verwijderd
Ik vind zo'n enkelbandje een eng idee, is er geen minder ingrijpend middel?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 12:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 12-11-2003 @ 13:12:

Wel vind ik dat het middel niet erger mag zijn dan de kwaal.
Zelfs varkens in de bio-industrie worden beter behandeld dan illegalen die worden uitgebuit door hun werkgevers. En nu straf je de illegalen alsof zij de beesten zijn

Ik vrees dat het middel erger is dan de kwaal.

(economisch gezien zul je t ook flink merken als opeens alle illegalen t land uit zijn.....)
Oud 12-11-2003, 12:37
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2003 @ 13:15:
Zelfs varkens in de bio-industrie worden beter behandeld dan illegalen die worden uitgebuit door hun werkgevers. En nu straf je de illegalen alsof zij de beesten zijn

Ik vrees dat het middel erger is dan de kwaal.

(economisch gezien zul je t ook flink merken als opeens alle illegalen t land uit zijn.....)
Inderdaad is de uitbuiting door de werkgevers een groot probleem, maar dat probleem los je juist op door de illegaliteit harder aan te pakken. Op die werkgevers is vrij moeilijk grip te krijgen, tenzij je daarbij de privacy van iedere ondernemer aan zou tasten.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 12:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 12-11-2003 @ 13:37:
Inderdaad is de uitbuiting door de werkgevers een groot probleem, maar dat probleem los je juist op door de illegaliteit harder aan te pakken. Op die werkgevers is vrij moeilijk grip te krijgen, tenzij je daarbij de privacy van iedere ondernemer aan zou tasten.
Misschien was het niet duidelijk naar voren gekomen, maar ik had meer begrip voor dit plan als het hen was te doen om de uitbuiters aan te pakken (geen werk voor illegalen schrikt immers ook illegalen af), maar is het nieuw rechts te doen om ze het land uit te zetten.
Oud 12-11-2003, 12:55
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Ik denk dat het nieuw rechts wel te doen is om ze het land uit te zetten, idd.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 17:15
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-11-2003 @ 10:36:
Dat is niet met zekerheid vast te stellen, maar naar mijn mening i de kans dat eerwraak gebaseerd is op de islam, althans op de opvatting over de vrouw en haar positie in de islam. Je kunt cultuur en geloof niet los van elkaar zien, omdat het éen het ander in grote mate beïnvloedt. Een maatschappij die bestaat uit mensen die een bepaald geloof aanhangen, is ontegenzeglijk gevormd door dat geloof, en door de interpretatie die die mensen eraan geven. Daarom is de Ethiopische/Somalische islamitische cultuur met vrouwenbesnijdenis e.d. een totaal andere dan de Turkse islamitische cultuur waar eerwraak heel sterk speelt.
Mijns inziens heeft d eomgeving meer invloed op de religie dan andersom :/. Moeilijk aan te tonen however

Citaat:
Met andere woorden, ik ben ervan overtuigd dat eerwraak voortvloeit uit in de islam vastliggende opvattingen, maar dan wel in combinatie met toevallig dát volk of díe volkeren die er hun eigen draai aan geven.
Bestond eerwraak al vóór de islam er kwam? Is eerwraak iets typisch islamitisch? Is het geografisch (en dus per volk) verspreid of per religie ?

Citaat:
Doorzetting van de eigen cultuur, hoewel het in een later stadium wel kan doorschieten naar een aanval op de dominante cultuur. Als je als minderheid afgewezen wordt door de dominante cultuur en er wordt geen of te weinig rekening gehouden met in casu jouw geloof, dan radicaliseer je. Dat is een natuurlijk proces. Als mensen al niet zo flexibel zijn (en dat is, vrees ik, vaak het geval bij gelovigen) en ze worden ook nog in een hoek gedrukt of gestigmatiseerd, dan kan hun passieve houding omslaan in een actieve, en wel éentje waarin ze de dominante cultuur gaan bestrijden.
Jup. Dus ik zie niet echt gevaar ervan in als er integratie van twee kanten is.
Oud 12-11-2003, 17:23
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2003 @ 10:39:
Simpel: je opgebouwde levensvisie en de manier waarop je vormgegeven bent (in figuurlijke zin) is ontstaan vanuit onder andere je joodse cultuur.
Zie ik weinig van terug. Hooguit het utopische einde van de geschiedenis volgens Marx, maar dat is evenzeer christelijk.

Citaat:
Dat kun je niet beoordelen. In hoeverre was het vieren van chanukah van invloed op je leven? In hoeverre is het vieren van kerst van invloed op je leven?
Zeker lastig aan te tonen, dus waarom zou je het claimen. Hmm, zwakke argumentatie van mijn kant . Protestantisme beinvloedde zelf denken, rationalisme, individualisme, kapitalisme. Volgens Weber dan. Door logische argumentatie aangetoond.

Citaat:
heus wel meer, maar geen zin om dat allemaal op te zoeken. Pak de vreemde woordentolk maar erbij (zie je welke culturen invloed hebben gehad op onze nederlandse taal).
Een stuk minder dan Engels, duits, frans, fries, romeins, en grieks in ieder geval . Het aantal overgenomen woorden lijkt me sowieso een zwakke barometer.

Citaat:
ik ken het als israelisch.
Volgens deze site hebben de israelis de falafel van de palestijnen gestolen
http://www.e-cookbooks.net/articles/chickpea.htm
Oud 12-11-2003, 19:12
Pax Eversor
Pax Eversor is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2003 @ 13:15:
Verdienen onschuldige dieren dan ook niet beter dan mensen die over het algemeen zelfbewust de fout in zijn gegaan?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 19:17
Pakist trots
Pakist trots is offline
Die Michiel Smit is wel een rare kerel met die hazelippen en die ideeen van hem. Op één punt geef ik deze onruststoker wel gelijk; pedoseksuelen die herhaaldelijk kinderen verkrachten dienen wel chemisch gecastreerd te worden.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 19:20
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Pakist trots schreef op 12-11-2003 @ 20:17:
Die Michiel Smit is wel een rare kerel met die hazelippen en die ideeen van hem. Op één punt geef ik deze onruststoker wel gelijk; pedoseksuelen die herhaaldelijk kinderen verkrachten dienen wel chemisch gecastreerd te worden.
'T is alleen maar in strijd met internationale verdragen...
Oud 12-11-2003, 20:04
Pakist trots
Pakist trots is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 12-11-2003 @ 20:20:
Wel jammer, want dit was zowat het enige goede punt, dat ik uit de archiefbak van Smit kon vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 12-11-2003 @ 20:20:
Da's een slap argument... Beter is te zeggen dat je gewoon een hersenloze aap bent als je andere mensen wilt martelen/verminken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:17
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef op 11-11-2003 @ 20:06:
welk land is natuurlijk nederland, en de burgers zijn de inwoners die hier al generatie op generatie iets proberen op te bouwen. En niet de profiteurs en gelukszoekers uit allerlei windstreken die hier de laatste 20 jaar heen gaan.
Het overgrote deel van de mensen waar jij en anderen tegen zijn hebben wij hier decennia geleden zelf heengehaald om dat we met de economische bloei na de WO2 veel arbeidskrachten nodig hadden. Dus eigenlijk zijn wij de profiteurs.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:23
NN
NN is offline
Citaat:
volnat schreef op 11-11-2003 @ 20:54:
Iemand vroeg mij wat ik klote vond aan de multiculturele samenleving. Nou ik ben nationalistisch en vind het dus vervelend als er een andere cultuur(in ons geval de islamitische cultuur) onze cultuur verdringt dan wel aantast.

Ik ben geen kortzichtig figuur die zegt dat iedereen die niet onze cultuur heeft moet opzouten. Ten eerste vind ik dat fout en ten tweede is dat nooit te verwezelijken. Ik vind de Islam een bedreiging voor onze cultuur omdat onze westerse(Nederlandse cultuur) daardoor verwatert. Ik wil niet dat mijn evt. kinderen over 30 jaar het suikerfeest mee vieren. Hou het maar bij Sinterklaas denk ik dan. In Nederland hoort de Nederlandse cultuur en in Marokko de Marokkaanse, in Duitsland de Duitse enz. We hebben allemaal een plek op de wereld gekregen. Gaat het kut op die plek dan gaan de rijke westerse landen geld pompen in die landen en laten die mensen daar de boel opbouwen. IEDEREEN BLIJ. Multiculturele samenleving is geen verrijking, het is een verarming want er worden culturen samengevoegd, dus ze verdwijnen dus 1+1=1 dat is geen verrijking.

Volnat
Volnat (& Baron)

Wat is er nadelig aan dat op wereldniveau mensen een beetje met elkaar in contact komen en bepaalde gebruiken wellicht van elkaar overnemen? Cultuur is toch geen statisch iets, maar iets wat gedurende een bepaalde tijd kan veranderen?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:27
NN
NN is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2003 @ 12:44:
Nieuw Rechts wil electronische enkelband (12-11-03)

Illegalen aan de band

In Rotterdam zijn enorme aantallen illegalen, waardoor de stad het afvoerputje is van Nederland wat betreft asielzoekers en illegalen.

In Rotterdam gaan stemmen op, onder andere die van wethouder van der Tak, om illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers in leegstaande asielzoekerscentra te plaatsen. Het alleen plaatsen van illegalen in asielzoekerscentra is natuurlijk geen waarborg is voor hun uiteindelijke vertrek uit Nederland, wat het doel moet zijn van alle acties van de overheid.

In sommige Amerikaanse grensstaten wordt een enkelbandje al gebruikt om illegalen op te kunnen sporen. Ook kan door dit systeem de opsporing en lokalisering van uitgeprocedeerde asielzoekers vergemakkelijkt worden. Ook in België en het Verenigd Koninkrijk worden de mogelijkheden bestudeerd om asielzoekers en illegalen door middel van een niet-verwijderbaar enkelbandje onder elektronisch toezicht te stellen.

Een dergelijke maatregel zal een afschrikeffect zal hebben, waardoor de toestroom van illegalen en asielzoekers naar Rotterdam zal verminderen. Ook is het een discreet systeem, waardoor er geen sprake is van stigmatisering van illegalen

Michiel Smit, de fractieleider van Nieuw Rechts in de Rotterdamse gemeenteraad, zal een initiatiefvoorstel indienen om in de Algemeen Plaatselijke Verordening op te nemen dat in Rotterdam woonachtige asielzoekers en in Rotterdam opgepakte illegalen kunnen worden uitgerust met een enkelbandje, opdat ze goed te traceren zijn indien ze zijn uitgeprocedeerd en moeten worden uitgezet.
http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1068630993.html

---------
Ik weet mij ook iets te herinneren uit de jaren '40 van de vorige eeuw waar het ook een gebruik was om de maatschappelijke verschoppelingen een opvallend identificatiekenmerk te laten dragen. Is dat soms de bedoeling van NR?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:34
BARON
BARON is offline
Citaat:
NN schreef op 12-11-2003 @ 21:17:
Het overgrote deel van de mensen waar jij en anderen tegen zijn hebben wij hier decennia geleden zelf heengehaald om dat we met de economische bloei na de WO2 veel arbeidskrachten nodig hadden. Dus eigenlijk zijn wij de profiteurs.
ook weer zo'n linkse leugen: er zijn enkele tienduizenden arbeidskrachten indertijd gehaald. Hiervan was het grootste deel bovendien Italiaans of Spaans. Later, toen we ze niet meer nodig hadden, kwamen de arbeiders uit Marokko en Turkije. Door allerlei knuffelregelingen begon Nederland echter steeds meer bekend te raken als het land van melk en honing. En door zogenaamde gezinsherenigingen (broer trouwt zus e.d.) hebben we nu al bijna een miljoen fanatici uit de Islamitische wereld. En wat dragen ze bij aan de maatschappij? Helemaal niks, op die shoarmatent om de hoek na dan. En o ja, ze zetten overal hun moskeëen neer, zodat de vijfde kolonne getraind kan worden. We hadden die gasten niet nodig, we hebben ze niet nodig en we zullen ze ook nooit nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:35
BARON
BARON is offline
Citaat:
NN schreef op 12-11-2003 @ 21:27:
Ik weet mij ook iets te herinneren uit de jaren '40 van de vorige eeuw waar het ook een gebruik was om de maatschappelijke verschoppelingen een opvallend identificatiekenmerk te laten dragen. Is dat soms de bedoeling van NR?
o god, moet ik nu in tranen uitbarsten? piss off, idioot
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:39
Verwijderd
BARON, je doet me denken aan Erik van Muiswinkel als Janmaat
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:47
BARON
BARON is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 12-11-2003 @ 21:39:
BARON, je doet me denken aan Erik van Muiswinkel als Janmaat
Als iemand de 2de wereldoorlog er weer bijhaald om moslims te verdedigen verdient hij of zij zo'n reactie.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:49
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 12-11-2003 @ 21:47:
Als iemand de 2de wereldoorlog er weer bijhaald om moslims te verdedigen verdient hij of zij zo'n reactie.
Ik had t meer over je post over de gastarbeiders
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:50
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef op 12-11-2003 @ 21:34:
ook weer zo'n linkse leugen: er zijn enkele tienduizenden arbeidskrachten indertijd gehaald. Hiervan was het grootste deel bovendien Italiaans of Spaans. Later, toen we ze niet meer nodig hadden, kwamen de arbeiders uit Marokko en Turkije. Door allerlei knuffelregelingen begon Nederland echter steeds meer bekend te raken als het land van melk en honing. En door zogenaamde gezinsherenigingen (broer trouwt zus e.d.) hebben we nu al bijna een miljoen fanatici uit de Islamitische wereld. En wat dragen ze bij aan de maatschappij? Helemaal niks, op die shoarmatent om de hoek na dan. En o ja, ze zetten overal hun moskeëen neer, zodat de vijfde kolonne getraind kan worden. We hadden die gasten niet nodig, we hebben ze niet nodig en we zullen ze ook nooit nodig hebben.
Allereerst lijkt het mij niet meer dan billijk dat als wij hier profiteren van iemand die huis&haard achterlaat om bij ons te komen werken, wij zo'n iemand op termijn ook de gelegenheid moeten bieden aan die mensen om hier ook een acceptabel leven op te bouwen. Dat vind ik geen knuffelregelingen.
We kampen momenteel met een vergrijzing dus het niet er naar uit dat we weer arbeidskrachten in het buitenland moeten gaan werven om hier de beroepsbevolking aan te vullen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:51
BARON
BARON is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 12-11-2003 @ 21:49:
Ik had t meer over je post over de gastarbeiders
ik ben het wel eens met mezelf geloof ik
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 12-11-2003 @ 21:51:
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:53
BARON
BARON is offline
Citaat:
NN schreef op 12-11-2003 @ 21:50:
Allereerst lijkt het mij niet meer dan billijk dat als wij hier profiteren van iemand die huis&haard achterlaat om bij ons te komen werken, wij zo'n iemand op termijn ook de gelegenheid moeten bieden aan die mensen om hier ook een acceptabel leven op te bouwen. Dat vind ik geen knuffelregelingen.
We kampen momenteel met een vergrijzing dus het niet er naar uit dat we weer arbeidskrachten in het buitenland moeten gaan werven om hier de beroepsbevolking aan te vullen.
ik zei dus net dat die gasten waar we nu zo'n last van hebben pas later zijn gekomen en weinig hebben bijgedragen.
En dat laatste idee is natuurlijk het meest idiote wat je kunt verzinnen. Als hier te weinig kinderen worden geboren, moet je zorgen dat dat er meer worden. En geen barbaren uit het buitenland halen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:54
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
BARON schreef op 12-11-2003 @ 21:51:
Wanneer niet?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:55
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 12-11-2003 @ 21:53:
Als hier te weinig kinderen worden geboren, moet je zorgen dat dat er meer worden. En geen barbaren uit het buitenland halen.
Haha, een fokverplichting
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:55
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef op 12-11-2003 @ 21:35:
o god, moet ik nu in tranen uitbarsten? piss off, idioot
Wat mij betreft niet. Maar zullen we een beetje vriendelijk tegen elkaar blijven? Dit soort uitlatingen vind ik een soort van Pim-actie, niet op de inhoud in gaan, maar een hoop kabaal maken. En "daar heb geen zin an".

Ik verdedig met mijn vergelijking geen moslims, ik probeer alleen de bespottelijkheid van het idee van NR aan te geven.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:59
BARON
BARON is offline
Citaat:
NN schreef op 12-11-2003 @ 21:55:
Wat mij betreft niet. Maar zullen we een beetje vriendelijk tegen elkaar blijven? Dit soort uitlatingen vind ik een soort van Pim-actie, niet op de inhoud in gaan, maar een hoop kabaal maken. En "daar heb geen zin an".

Ik verdedig met mijn vergelijking geen moslims, ik probeer alleen de bespottelijkheid van het idee van NR aan te geven.
ik ben ijzingwekkend vriendelijk, en ik zal je het nog maar eens duidelijk maken: Een illigaal is een misdadiger, het is immers niet wettelijk. En misdadigers moeten met alle mogelijke middelen opgespoord worden. Of het met een enkelbandje moet of met een groene halve maan op de jas maakt mij niet uit.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 21:00
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef op 12-11-2003 @ 21:53:
ik zei dus net dat die gasten waar we nu zo'n last van hebben pas later zijn gekomen en weinig hebben bijgedragen.
En dat laatste idee is natuurlijk het meest idiote wat je kunt verzinnen. Als hier te weinig kinderen worden geboren, moet je zorgen dat dat er meer worden. En geen barbaren uit het buitenland halen.
Om een ander stukje geschiedenis er bij te halen wat waarschijnlijk minder gevoelig ligt; je hebt het over barbaren. De klassieke Romeinen vonden iedereen buiten hun stad ook barbaren en ze wilden niks met hen te maken hebben. Toch hadden ze die wel nodig voor de verdere expansie en de ontwikkeling van hun rijk. Ik zie niet in hoe jij wil voorzien in een voldoende grote beroepsbevolking, een omgekeerde kindpolitiek dan in China? Elk stel verplicht een aantal kinderen?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 21:04
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef op 12-11-2003 @ 21:59:
ik ben ijzingwekkend vriendelijk, en ik zal je het nog maar eens duidelijk maken: Een illigaal is een misdadiger, het is immers niet wettelijk. En misdadigers moeten met alle mogelijke middelen opgespoord worden. Of het met een enkelbandje moet of met een groene halve maan op de jas maakt mij niet uit.
Fijn dat je vriendelijk bent, die indruk had ik zojuist niet.

Als jurist in opleiding erken ik dat een illegaal iemand die is die in strijd met de wet handelt en daar wat aan gedaan moet worden. Maar om te stellen dat ze ongeacht wat dan ook mogen worden opgepakt dat lijkt me onredelijk en ook onmogelijk. Als je zoiets wil moet je een aardverschuiving veroorzaken in de Europese rechtsonwikkeling. Misschien iets voor de mogelijke Europees Parlement-fractie van Smit, Haider en Dewinter?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 21:15
BARON
BARON is offline
Citaat:
NN schreef op 12-11-2003 @ 22:00:
Om een ander stukje geschiedenis er bij te halen wat waarschijnlijk minder gevoelig ligt; je hebt het over barbaren. De klassieke Romeinen vonden iedereen buiten hun stad ook barbaren en ze wilden niks met hen te maken hebben. Toch hadden ze die wel nodig voor de verdere expansie en de ontwikkeling van hun rijk. Ik zie niet in hoe jij wil voorzien in een voldoende grote beroepsbevolking, een omgekeerde kindpolitiek dan in China? Elk stel verplicht een aantal kinderen?
ik geef toe dat de Romeinen ten onder zijn gegaan aan hun eigen decadentie. Ze lieten de boel verslappen, net zoals de oude Indianen dit ook hebben gedaan. Op het moment dat een volk denkt dat ze alles bereikt hebben en ze menen god zelf te kunnen zijn, slaat het noodlot toe.
Ook in onze samenleving zijn er velen die zich nergens meer om bekommeren. Het geld stroomt binnen, er is eten in overvloed en ze drinken en neuken zoals zelfs Caligula dat niet gedaan heeft.

Dat wil dus niet zeggen dat we dan maar werkeloos moeten toezien hoe we door onze eigen slapheid en egoïsme ten onder gaan. Ik denk dat de overheid best in staat is te zorgen dat het blanke ras niet uitsterft. Gewoon eerst weer de moederrol van de vrouw propaganderen. Verder regelingen op financiële voordelen voor grote gezinnen. En zo zijn er wel meer. Iedere goede dictator (zelfs linkse) wisten dit en zorgden voor een sterk en gemotiveerd volk. En waarom zou dat nu niet meer kunnen?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 23:20
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef op 12-11-2003 @ 22:15:
ik geef toe dat de Romeinen ten onder zijn gegaan aan hun eigen decadentie. Ze lieten de boel verslappen, net zoals de oude Indianen dit ook hebben gedaan. Op het moment dat een volk denkt dat ze alles bereikt hebben en ze menen god zelf te kunnen zijn, slaat het noodlot toe.
Ook in onze samenleving zijn er velen die zich nergens meer om bekommeren. Het geld stroomt binnen, er is eten in overvloed en ze drinken en neuken zoals zelfs Caligula dat niet gedaan heeft.

Dat wil dus niet zeggen dat we dan maar werkeloos moeten toezien hoe we door onze eigen slapheid en egoïsme ten onder gaan. Ik denk dat de overheid best in staat is te zorgen dat het blanke ras niet uitsterft. Gewoon eerst weer de moederrol van de vrouw propaganderen. Verder regelingen op financiële voordelen voor grote gezinnen. En zo zijn er wel meer. Iedere goede dictator (zelfs linkse) wisten dit en zorgden voor een sterk en gemotiveerd volk. En waarom zou dat nu niet meer kunnen?
gelukkig komt door de kloontechnologie de werkelijkheid steeds dichterbij dat we duizenden ariers tegelijkertijd van de lopende band kunnen laten afrollen !!!
Oud 13-11-2003, 12:36
SickOfItAll
SickOfItAll is offline
Citaat:
BARON schreef op 12-11-2003 @ 22:15:

Een sterk gemotiveerd volk... ja zo leek/lijkt het inderdaad maar de manier waarop ze dit volk motiveerden is een heel andere kwestie... Ik zou ook blij kijken als ik een geweer in m'n rug had en iemand die daarbij zei: 'Lachen Klootzak' Ik bedoel kijk naar Irak, dat volk was voor de camera ook altijd rete gemotiveerd om achter saddam aan te lopen... blijkt nu wel iets anders te zijn. Kijk naar Noord-Korea, dat volk lijkt ook hartstikke gemotiveerd terwijl het achter de schermen een grote ellende is... Het zelfde geld in mindere mate voor china. En ook LANG niet alle Duitsers stonden achter Hitler...

'Gewoon eerst weer de moederrol van de vrouw propaganderen.'!?!?! dat is gewoon een seksistisch en ouderwets standpunt waarvan ik hoopte dat onze samenleving dat al lang geleden achter zich gelaten had.
Oud 13-11-2003, 12:39
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
NN schreef op 12-11-2003 @ 22:00:
En uiteindelijk is het Romeinse rijk door diezelfde barbaren ten val gebracht. Zie je de parallel met de gastarbeiders?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 12:40
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
BARON, volgens mij begin jij met de dag extremere nazi-sympathieën te koesteren.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 13:01
SickOfItAll
SickOfItAll is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 13-11-2003 @ 13:40:
BARON, volgens mij begin jij met de dag extremere nazi-sympathieën te koesteren.
Ja joh een sterke moederrol en grote gezinnen... ik denk dat dat zo uit het partijprogramma van de NSDAP kan komen...
Oud 13-11-2003, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Happydeath schreef op 13-11-2003 @ 13:40:
Neem het allemaal niet zo serieus.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 14:59
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
SickOfItAll schreef op 13-11-2003 @ 14:01:
Ja joh een sterke moederrol en grote gezinnen... ik denk dat dat zo uit het partijprogramma van de NSDAP kan komen...
Om te pleiten voor een sterke moederrol en grote gezinnen hoef je absoluut geen nazi te zijn hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 15:05
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 13-11-2003 @ 15:59:
Om te pleiten voor een sterke moederrol en grote gezinnen hoef je absoluut geen nazi te zijn hoor.
Kan inderdaad ook gewoon ChristenUnie/SGP zijn, maar in combinatie met de andere denkbeelden die BARON in hetzelfde stukje poneerde begint het toch wel op nazi-sympathieën te lijken.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 15:06
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 13-11-2003 @ 16:05:
Kan inderdaad ook gewoon ChristenUnie/SGP zijn, maar in combinatie met de andere denkbeelden die BARON in hetzelfde stukje poneerde begint het toch wel op nazi-sympathieën te lijken.
Klopt, maar BARON is dan ook een moderne nazi die ipv de joden de allechtonen weg wil hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 16:35
NN
NN is offline
Is dit een discussie: 'Wat vinden we van BARON?' geworden?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten