|
|
Bekijk resultaten poll: Ben jij racistisch? | |||
Weet niet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 1.50% |
Absoluut niet |
70 | 26.22% |
Weinig |
59 | 22.10% |
beetje |
81 | 30.34% |
Absoluut! |
53 | 19.85% |
Aantal stemmers: 267. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar hij heeft wel ergens een punt, sommigen lopen erbij alsof ze net van hun werk in het plaatselijke Red Light District terugkomen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed, ik doelde meer op het gebrek aan smaak, zoals jij ook zelf al aangeeft. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Nee, mijn vriendenkring is voornamelijk blank, maar ik ga ook goed om met mensen van andere rassen. Ik vind 't juist leuk om dingen uit andere culturen te leren. Een vriend van me doet de ramadan, ik zit er steeds dingen over te vragen
![]()
|
beetjuh laat maar boeiu
ik haat niet alle rassen maar ik vind turken - marokkanen - antiliannen het ergst neem nou die turken hier meoten ze volgens un geloof een hoofddoek dragen kom je in turkije loopt haast geen enkel er mee !! DOM en waarom bouwen we moskee's ?? hun zetten in hun land toch ook niets voor ons neer stommiteit van nederland = dit
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als moslims nou hun geloof willen aanhouden en daarom een hoofddoek willen dragen, heb jij dr dan last van? En heb je last van de moskees die dr in nederland staan? Ik vind t juist geen stommiteit dat ze dat doen.. dat heet om andere denken en dat vind k juist goed.. ![]() |
![]() |
|
een beetje
Met marokanen kan ik moeilijk opschieten met andere rassen heb ik geen problemen mee. Als ik een marokaan met nederlands meisje zie lopen, vind ik het eigenlijk niet kloppen. Met andere bevolkinsgroepen heb ik er geen probleem mee als deze met een nederlands meisje zie lopen.
|
Mja, toch wel.
Ik heb een hekel aan de meeste Marokkanen, dat sowieso, en verder vind ik het blanke ras wel superieur aan de anderen. Maar dat betekent niet dat ik alle negers enzo haat ![]() Je kunt het er ook gewoon op houden dat ik een hekel heb aan criminele allochtonen, misschien klinkt dat minder aanstootgevend.
||
Citaat:
(als het serieus is) Wat ben jij een ontiegelijke doos!
||
![]() |
Citaat:
En criminele nederlanders dan? Daar ook een hekel aan? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
haha zit wat in ![]() Maar je zei wel dat je het 'blanke ras' superieur vond aan andere rassen.. wat is er dan zo anders aan het blanke ras t.o.v 'andere rassen' ? |
![]() |
|
![]() |
Racisme bestaat eigenlijk niet meer in nederland. Racisme gaat eigenlijk alleen over negers omdat ze zwart zijn. Vooroordelen bestaan daarover niet meer (hoogstens dat ze grote lullen hebben 8-)).
Maar het begrip wordt misbruikt, en uitgerekt. Je bent nu ook al een rasist als je marrokanen, communisme of christenen discrimineerd. Racisme, het zit al in het woord betreft alleen de discriminatie tussen volken. Ten tweede heeft racisme een specifieke secundaire eigenschap: Onderscheidt (discimineren) makend van een uiterlijk kenmerk van een mens, en hem een zeer negatief, onjuist (ongenuanceerd, ongefundeerd, onterechte) veralgemeniserend oordeel geven. maw: -negatief -generaliseren -onterecht. Discriminatie op zicht is niet slecht: =onderscheid maken. Wij discrimineren tussen man en vrouw, jong en oud op alle mogelijke manieren. In de volksmond is het woord [discriminatie] een negatieve term, doch niet zo negatief als rasisme. Andere mensen zouden mij racistisch en discriminerend vinden omdat ik bewust onderscheid maak tussen een marrokaan of surinamer of crimineel, in mindere mate turk of moslim en een burger. -Zelf noem ik het noodzakelijke discriminatie (zoals man en vrouw noodzakelijk worden onderscheiden). Je kan er niet onderuit komen: de polarisatie tussen allochtoon/autochtoon is zeer scherp. -Ik noem het ook niet onterecht, omdat ik statistisch gezien mijn voor oordelen aan de juiste kant zitten (niet bewezen). -Ik vind het niet negatief, omdat ik geen afkeur voel of haat tegen deze groep mensen. Ik vind ze niet minderwaardig. Ik ben dus zeer racistisch op dit moment. Maar over 10 jaar is het hele taboe verdwenen, en zijn de algemene maatschappelijke definities verschoven, dan zal ik gewoon inzichtvol zijn.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Discriminatie mag dan wel onderscheid maken zijn, maar de manier waarop dat gebeurd is zo ontzettend laag, dus is discriminatie negatief... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of begrijp ik je verkeerd? En ik ben nog wel Arisch. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en bij nederlanders dannn? ook bevooroordeeld over hun als ze hun petjes scheef hebben? ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
misschien ligt het toch eerder aan de jeugd van tegenwoordig, dan aan allochtonen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is gewoon opgebouwd omdat die gasten meestal wel wat jatten
||
Citaat:
naar mijn ervarring is het wel zo dat er meer problemen zijn met marokkanen