|
|
Bekijk resultaten poll: Wat is jouw IQ? | |||
Weet niet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
64 | 24.33% |
165 of hoger |
18 | 6.84% |
160-165 |
6 | 2.28% |
155-160 |
5 | 1.90% |
150-155 |
4 | 1.52% |
145-150 |
18 | 6.84% |
140-145 |
18 | 6.84% |
135-140 |
18 | 6.84% |
130-135 |
22 | 8.37% |
125-130 |
40 | 15.21% |
120-125 |
12 | 4.56% |
115-120 |
10 | 3.80% |
110-115 |
6 | 2.28% |
105-110 |
3 | 1.14% |
100-105 |
2 | 0.76% |
90-100 |
3 | 1.14% |
80-90 |
3 | 1.14% |
70-80 |
0 | 0% |
50-70 |
0 | 0% |
50 of lager |
11 | 4.18% |
Aantal stemmers: 263. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Uit die BNN-test kwam 141 (geloof ik) uit.
Uit de Mensa-iq test (op verschillende sites oa www.123test.nl) kwam een stuk hogere score. Beiden vertrouw ik niet, maar ik heb maar op 140-145 gestemd. |
![]() |
|
Ik had bij een online test 134 en ik geloof wel dat het ergens in die richting zit, want ik doe VWO en ik voer niet echt zoveel uit en ik haal meestal wel goeie cijfers.
Maar ik geloof niet dat iemands intelligentie echt in een getal uit te drukken is, de een is bvb goed in talen en de ander weer in exacte vakken en volgens mij wordt dat ook niet goed meegewogen in een iq test. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
het valt te merken dat maar 1-2% een IQ hoger dan 135 (of was het 140?) heeft
![]()
||
Citaat:
Ik heb geen uitzonderlijk hoog en ook geen uitzonderlijk laag IQ. Ook geen laag IQ en misschien ook geen gemiddeld IQ. Misschien tussen gemiddeld en hoog in. Of misschien niet.
|
Ik ben verschillende malen getest met verschillende uitkomsten. De een heel hoog, de ander zelfs onder de 100!
![]() Oftewel, praat jezelf niets aan en laat je werkelijke capaciteiten zich in de praktijk omzetten in fraaie (studie)resultaten. Works for me ![]()
Laatst gewijzigd op 21-11-2003 om 20:58. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder valt het inderdaad op dat mensen hier gemiddeld heel hoog scoren, maar dat is vrij logisch te verklaren als je bedenkt dat mensen die van zichzelf denken of vinden dat ze dom zijn en/of een laag IQ hebben natuurlijk niet in dit topic reageren. Verder ben ik het helemaal met Dinalfos eens - je IQ boeit geen drol, het gaat erom hoe je in de praktijk functioneert. Als je cum laude kunt afstuderen in éen of andere zeer moeilijke studie, maar je blijkt een IQ van 95 te hebben, who cares? Blijkbaar kun je je dan goed genoeg handhaven op een hoog academisch niveau. Het omgekeerde geldt ook voor zogenaamd hoogbegaafde mensen - heeft ook echt érg veel nut, lekker roepen dat je zo'n superhoog IQ hebt, terwijl je schoolresultaten gewoon ruk zijn. Ja, met aangepast onderwijs kunnen we het allemaal wel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je problemen ("uitdagingen") anders aanpakt dan je leeftijdsgenoten wordt dat als "anders" gezien en vaak krijg je de stempel "zwak begaafd" op je gedrukt, omdat je klaarblijkelijk aangeeft dat je niet op het niveau van je leeftijdsgenoten fatsoenlijk kunt functioneren. Een test kan uitwijzen of het nu inderdaad om zwak begaafdheid gaat of dat het nu juist om hoog begaafdheid gaat. Het zou zonde zijn als een hoog begaafd iemand continue als zwak begaafd wordt gezien en zo helemaal geen uitdagingen meer heeft en in een gat valt.
||
Citaat:
|
wat zijn er een hoop mensen met 165
![]() is er trouwens een officiele iq test? ik had er eentje tijdens de basisschool, om te kijken of ik nou speciaal onderwijs nodig had of niet(ik had ooit autisme) en bnn heeft er eentje. maar is er een echte?
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Ik weet het niet...ik had op BNN 132 maar aan die test hecht ik totaaaal geen waarde.
En de uitslagen op online testen verschillen van 106 tot 143 ![]() Ik weet wel dat ik goed ben in ruimtelijke testen (figuurtjes in je hoofd draaien, patronen herkennen) en analogieen (krijt staat tot bord als...... tot brood) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
die internettesten zijn behoorlijk onbetrouwbaar,
ik zou daar maar geen waarde aan hechten. ik heb ooit een psychologisch onderzoek gehad en daaruit bleek dat ik een (gemiddeld) iq had van 133. ze maken onderscheid tussen verbaal (taal, algemene kennis etc.) en performaal (rekenen, ruimtelijk inzicht etc.). verbaal had ik een iets hogere score, maar het maakte niet veel uit. gegroet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ach ja, wanneer is een test echt betrouwbaar he.
Als je stoned bent scoor je 100. Als je dronken bent scoor je 110. Als je stoned en dronken bent scoor je 125. Als Bridget de Nationale IQ test presenteert scoor je 65 en als je nuchter bent scoor je 130. Ik vind die testjes trouwens altijd wel leuk (vooral grappig) om te doen en ze hebben ook al heel wat testjes uitgevoerd. Hoogbegaafd, fotografisch geheugen, afwijking in de hersenen, verkeerde jeugd, seksueel gefrustreerd. Voor elk scheldwoordje, elk verkeerd (of juist goed) geschreven woord en elk opvallende eigenschap bestaat tegenwoordig wel een test. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wetenschappelijke humor Swlabr | 56 | 14-08-2007 19:28 | |
De Kantine |
persoonlijke vragen ;) Fantôme | 27 | 07-10-2005 23:08 | |
Muziek |
hillary duff Verwijderd | 154 | 23-02-2004 19:47 | |