Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je moet niet alles aannemen van iemand. Je moet zelf op onderzoek uitgaan. |
![]() |
||
Citaat:
het kan niet zo zijn dat goede daden een interpretabel begrip is. als de bijbel/koran alleen maar zegt: als je goede daden doet, kom je in de hemel, en die goede daden niet nader specificeert, heeft het boek geen enkele waarde. het is dan namelijk zo dat het criterium om in de hemel te komen met de mode mee veranderd, en de criteria hangen dan dus niet meer van de "god" af dus.. wat zijn goede daden, ze moeten in zo'n boek staan.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Mensen die liegen, roddelen, bedriegen, ophitsen, vreemdgaan etc etc. Zo kan je nog wel doorgaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En als je gelooft in Jezus zul je die dingen moeten opgeven. Dit verkondigt de Bijbel ook. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mensen zullen altijd een eigen interpretatie aan "goede daden" geven. Ik zal maar geen voorbeelden noemen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
als de geloven het bepalen van goede daden aan mensen over laat, is dat het bewijs dat de geloven door mensen zijn opgesteld
||
Citaat:
![]() maar de dingen hoef je niet op te geven.. tja meerdere vrouwen maar het is ook niet zo normaal hier in nederland dat je met meerdere vrouwen ben getrouwd.. en je mag ook wel geld hebben maar niet dat je er in de ban van komt en dat het het belangrijkste word van je leven
|
![]() |
Ja ik weet het niet hoor.....waarom heeft de mens een eigen mening gekregen als het eigenlijk allemaal robots horen te zijn die zich aan bepaalde regels moeten houden om in de hemel te komen? ik snap zoveel van het geloof niet, er zal me eerst heel wat uitgelegd moeten worden voor ik zou kunnen geloven. Bovendien vraag ik me af wie het recht kan hebben om te beslissen of je naar de hemel of de hel gaat. Stel dat er iemand is die jouw fouten moet beoordelen, moet diegene zelf dan niet juist beter weten en niet ook in de fout gaan door jouw pijn te doen en naar de hel te sturen? maakt diegene dan niet een veel grotere fout?
En waarom is het hier op aarde de bedoeling dat je ervoor zorgt dat al je fouten vergeven worden, maar bij de beoordeling hemel-hel alles is ineens is gebaseerd op wraak (ervan uitgaande dat je in de hel terecht zou komen). Ik snap het niet hoor, en daarom kan ik ook niet geloven. Ik geloof niet in een hemel of een hel.
||||
Citaat:
Citaat:
ik bedoel maar, er zijn christelijke dorpen in de usa die nog nooit van de koran gehoord hebben gaan die dan naar de hel terwijl ze toch in God geloven en goed zijn voor elkander ![]() lijkt mij niet. Citaat:
wegens twijfel heb ik het weereens gedaan zelfs zonder me echt te bewegen, want ik zat in de auto, en mijn hele state of mind veranderde toen ik me richtte op god en mijn problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.(de profeet zegt als je niet kan staan dan mag je het zittend doen, als dat niet kan mag je het liggend doen, met je hart...) ik zou zeggen ga eens naar een moskee, nadat je op internet geleerd hebt te bidden en bid eens samen met de anderen op de tijd ervoor, je wilt er niet meer weggaan!!! (ik persoonlijk vind dat gebeden met anderen veel sterker zijn dan gebeden zonder, en ook volgens de overlevering is dat zo) Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 19:35. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is dit niet verboden in het christendom??? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hetzelfde geld voor vrouwen. We moeten niet met alles en iedereen het bed in duiken, zoals konijnen dat doen, maar met seks is niets mis. Mits 'goed' gebruikt. Nog een paar andere dingetjes: Natuurlijk geven mensen hun eigen interpretatie aan goede daden. Er zijn echter wel een aantal 'basisregels' die in de Bijbel staan genoemd (Exodus 20) Mocht iemand nog in de wapenrusting tegen de duivels listen geinteresseerd zijn: Efeze 6:10-20.
||
![]() |
Citaat:
Beetje erg egoistisch, nietwaar???? Jullie kennen geen enige vorm van zelfkritiek! |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Dit geldt voor de gelovigen van vroeger. Toen hun geloof nog niet corrupt was. Nu is dat niet meer het geval. Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 20:01. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit zijn toch zeer grote zonden. Hieruit vloeien andere zonden voort. Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 19:57. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben het met je eens dat de zonden die jij noemt grote zonden zijn, zoals in de hedendaagse maatschappij op ons afkomen. Ook hier geld matigheid: een glaasje wijn iedere dag voor het slapen gaan is geen zonde. Gewoon een keertje een gokje wagen omdat dat ontspannend is: niets aan de hand. Ja, het onzedig tonen van het lichaam is natuurlijk wel fout (alles wat onzedig is, is fout). Ook bij seks geldt echter: wees 'goed' en gematigd: seks met één partner, binnen het huwelijk en op een 'beschaafde' manier. Kortom, het is de kunst gematigd te blijven. Het feit dat alcohol, gokken en seks zulke grote zonden zijn, is het feit dat alle drie snel verslavend werken. Dan laat je je leven erdoor beheersen en dan gaat het fout.
||
Citaat:
maar dat maakt niet uit.. dat zulke dingen gebeuren komt omdat de bijbel niet altijd even duidelijk is over bepaalde onderwerpen en deze dingen worden dus verschillend opgevat waardoor er problemen onstaan...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is gewoon het negeren van een verbod. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
b. scheer niet alle Christenen over een kam c. pretendeer niet dat jezelf niet slecht leeft, alsof jij ineens zondeloos bent als je moslim bent d. ik haat verder termen als 'goede' christen en 'slechte' christen en 'goede' moslim en 'slechte' moslim. Het is zo ontzettend arrogant om zo te praten over anderen. e. en begin niet over mijn nickname als ware ik een imbeciel. zo dat moest ik even kwijt ![]()
||
Citaat:
![]() aan mujahideen, ergens over vier glaasjes en nog geen last. het gaat niet om of je dronken wordt slimmerd. er zijn meer zonden waar je lichamelijk geen last van ondervind.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
ik denk dat het erg individueel is bij wie het geloof wel en niet gecorrupteerd is. |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En om nog even op de stelling te reageren: Ik ben ervan overtuigd dat mensen niet naar de hemel of de hel gaan, omdat ik niet geloof in sprookjes. Argumenten? Ik kan niks bewijzen, net zo min als mensen die wel religieus zijn. Ik vind het gewoon volledige onzin. Even nog wat cliche-uitspraakjes waar ik wel achter sta: Het geloof doet meer kwaad dan goed en als ze over 1000 jaar de bijbel kwijt zijn en Lord of the rings vinden, dan geloven we allemaal in elfjes. |
![]() |
||
Citaat:
en dAArom kun je buiten die regels om goed leven, en dAArom krijg je conflicten en dAArom krijg je ruzies om suikerfeesten ed.
||
Citaat:
[2.111] And they say: None shall enter the garden (or paradise) except he who is a Jew or a Christian. These are their vain desires. Say: Bring your proof if you are truthful. [2.62] Surely those who believe, and those who are Jews, and the Christians, and the Sabians, whoever believes in Allah and the Last day and does good, they shall have their reward from their Lord, and there is no fear for them, nor shall they grieve. de islam is het helemaal met je eens. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
misschien dat i het verkeerd opvat, maar dan is de islam het juist niet met mij eens, want ik vind het criterium "doe het op onze manier" van christendom, jodendom, islam nogal zielig...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
buitengesloten ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloof jij niet? Magican2 | 500 | 24-07-2009 12:39 | |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Een paar vraagjes. Eva* | 77 | 01-10-2002 11:47 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |