Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2003, 19:14
charmedgirl
charmedgirl is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2003 @ 20:07:
Nee, helemaal niet. Ik vraag me af waar jullie Satan alias Lucifer plaatsen. Speelt hij nog een rol van betekenis???? Hoe behoedt je je voor hem????
ja tuurlijk speelt satan een rol van betekenis.. Hij is degene die je probeert van Jezus af te houden.. hij wil je verleiden om hem te volgen ipv Jezus.. als je sterft en je gelooft neit dat Jezus voor jou zonden is gestorven kom je bij hem terecht in de hel...
In de bijbel staat een 'wapen' uitrusting om je te behoeden voor de duivel.. ik zal het ff opzoeken
Oud 30-11-2003, 19:15
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
charmedgirl schreef op 30-11-2003 @ 20:08:
ook als je een moord heb gepleegd??
(had ik van een moslim gehoord dat je dan geen vergeving krijgt.. dus dat vraag ik me gewoon ff af.. niet aanvallend
Wat versta jij onder slechte daden????

Je moet niet alles aannemen van iemand. Je moet zelf op onderzoek uitgaan.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:18
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2003 @ 20:15:
Wat versta jij onder slechte daden????

Je moet niet alles aannemen van iemand. Je moet zelf op onderzoek uitgaan.

het kan niet zo zijn dat goede daden een interpretabel begrip is. als de bijbel/koran alleen maar zegt: als je goede daden doet, kom je in de hemel, en die goede daden niet nader specificeert, heeft het boek geen enkele waarde. het is dan namelijk zo dat het criterium om in de hemel te komen met de mode mee veranderd, en de criteria hangen dan dus niet meer van de "god" af

dus.. wat zijn goede daden, ze moeten in zo'n boek staan.
Oud 30-11-2003, 19:18
charmedgirl
charmedgirl is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2003 @ 20:11:
Ik ken een paar christenen en die zijn nou nite bepaald van goede wil. De Heilige Geest zit toch ook in hen. Ze lopen de hele dag moslims en buitenlanders belachelijk te maken en ga zo maar door.
nee ik denk dat dat niet zo is.. ze zijn dan denk ik niet christen in hun hart.. als je een echt christen ben vraag je om de Heilige Geest, dan wil je dat Hij je leven gaat leiden en sturen en als het goed is ga je dan (sort of automatisch) naar Gods wil leven.. natuurlijk doe je nog steeds zonden.. maar als het goed is krijg je daar spijt van en probeer je het niet meer te doen..
Oud 30-11-2003, 19:19
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
charmedgirl schreef op 30-11-2003 @ 20:14:
ja tuurlijk speelt satan een rol van betekenis.. Hij is degene die je probeert van Jezus af te houden.. hij wil je verleiden om hem te volgen ipv Jezus.. als je sterft en je gelooft neit dat Jezus voor jou zonden is gestorven kom je bij hem terecht in de hel...
In de bijbel staat een 'wapen' uitrusting om je te behoeden voor de duivel.. ik zal het ff opzoeken
De meeste mensen zijn de volgelingen van Satan. In deze tijd denken de mensen dat ze zo zeker van hun zaak zijn maar maken een zeer grote vergissing!!!!!
Mensen die liegen, roddelen, bedriegen, ophitsen, vreemdgaan etc etc. Zo kan je nog wel doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:19
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
JaJ schreef op 30-11-2003 @ 20:18:
het kan niet zo zijn dat goede daden een interpretabel begrip is. als de bijbel/koran alleen maar zegt: als je goede daden doet, kom je in de hemel, en die goede daden niet nader specificeert, heeft het boek geen enkele waarde. het is dan namelijk zo dat het criterium om in de hemel te komen met de mode mee veranderd, en de criteria hangen dan dus niet meer van de "god" af

dus.. wat zijn goede daden, ze moeten in zo'n boek staan.
En die worden dan ook vaak genoeg genoemd maar een opsomming lijkt me overbodig omdat het nogal voorzich spreekt.
Oud 30-11-2003, 19:22
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
charmedgirl schreef op 30-11-2003 @ 20:18:
nee ik denk dat dat niet zo is.. ze zijn dan denk ik niet christen in hun hart.. als je een echt christen ben vraag je om de Heilige Geest, dan wil je dat Hij je leven gaat leiden en sturen en als het goed is ga je dan (sort of automatisch) naar Gods wil leven.. natuurlijk doe je nog steeds zonden.. maar als het goed is krijg je daar spijt van en probeer je het niet meer te doen..
Waarom zouden ze de behoefte hebben aan Jezus. Ze hebben nu toch al alles >>>>geld, vrouwen etc.
En als je gelooft in Jezus zul je die dingen moeten opgeven. Dit verkondigt de Bijbel ook.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:23
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Yousra schreef op 30-11-2003 @ 20:19:
En die worden dan ook vaak genoeg genoemd maar een opsomming lijkt me overbodig omdat het nogal voorzich spreekt.
Geef toch maar een opsomming.
Mensen zullen altijd een eigen interpretatie aan "goede daden" geven. Ik zal maar geen voorbeelden noemen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:26
charmedgirl
charmedgirl is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2003 @ 20:19:
De meeste mensen zijn de volgelingen van Satan. In deze tijd denken de mensen dat ze zo zeker van hun zaak zijn maar maken een zeer grote vergissing!!!!!
Mensen die liegen, roddelen, bedriegen, ophitsen, vreemdgaan etc etc. Zo kan je nog wel doorgaan.
maar satan blijft er altijd .. en heeft altijd invloed.. dan hoef je nog geen volgeling van hem te zijn! je bent zondig wat door de satan komt.. als je volgeling van Jezus bent doe je dus nog steeds zonde omdat het je aard is.. als mensen er helemaal geen spijt van hebben dan zit het denk ik niet goed want anders probeer je te veranderen...
Oud 30-11-2003, 19:28
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Yousra schreef op 30-11-2003 @ 20:19:
spreekt voor zich? kom nou, je gelooft toch niet echt dat de normen en waarden altijd het zelfde zullen blijven? Er komt vast nog eens een tijd langs dat overspel geaccepteert is. in de middeleeuwen was het bijvoorbeeld normaal dat je, naast je uitgehuwelijkte vrouw, ook nog een boerenmeid had die je wel leuk vond, als men me de botte zin wil vergeven.

als de geloven het bepalen van goede daden aan mensen over laat, is dat het bewijs dat de geloven door mensen zijn opgesteld
Oud 30-11-2003, 19:29
charmedgirl
charmedgirl is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2003 @ 20:22:
Waarom zouden ze de behoefte hebben aan Jezus. Ze hebben nu toch al alles >>>>geld, vrouwen etc.
En als je gelooft in Jezus zul je die dingen moeten opgeven. Dit verkondigt de Bijbel ook.
zoals je weet geld maakt niet gelukkig
maar de dingen hoef je niet op te geven.. tja meerdere vrouwen maar het is ook niet zo normaal hier in nederland dat je met meerdere vrouwen ben getrouwd.. en je mag ook wel geld hebben maar niet dat je er in de ban van komt en dat het het belangrijkste word van je leven
Oud 30-11-2003, 19:31
wont cry
wont cry is offline
Ja ik weet het niet hoor.....waarom heeft de mens een eigen mening gekregen als het eigenlijk allemaal robots horen te zijn die zich aan bepaalde regels moeten houden om in de hemel te komen? ik snap zoveel van het geloof niet, er zal me eerst heel wat uitgelegd moeten worden voor ik zou kunnen geloven. Bovendien vraag ik me af wie het recht kan hebben om te beslissen of je naar de hemel of de hel gaat. Stel dat er iemand is die jouw fouten moet beoordelen, moet diegene zelf dan niet juist beter weten en niet ook in de fout gaan door jouw pijn te doen en naar de hel te sturen? maakt diegene dan niet een veel grotere fout?
En waarom is het hier op aarde de bedoeling dat je ervoor zorgt dat al je fouten vergeven worden, maar bij de beoordeling hemel-hel alles is ineens is gebaseerd op wraak (ervan uitgaande dat je in de hel terecht zou komen). Ik snap het niet hoor, en daarom kan ik ook niet geloven. Ik geloof niet in een hemel of een hel.
Oud 30-11-2003, 19:31
Isa
Isa is offline
Citaat:
elfiecity schreef op 25-11-2003 @ 23:40:
Ik heb eigelijk nooit gehoord van mensen met een levensdoodervaring, dat zij richting hel gingen, alleen mensen die een fijn gevoel kregen, en dachten dat zij bij god kwamen.
Of zijn er wel mensen die een slechte levensdoodervaring hebben gehad en richting hel gingen, waarvan ik dus nog nooit iemand over gehoord heb.
die zijn er dus wel. er is op www.near-death.com ook een katern van helachtige ervaringen.

Citaat:
Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten , zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. 2:62
ja, hier heb ik een vraag over gesteld in de moskee lang ge;leden, ik was van mening dat ook christenen en joden naar de hemel konden en zij zeiden:alleen Islam.
ik bedoel maar, er zijn christelijke dorpen in de usa die nog nooit van de koran gehoord hebben gaan die dan naar de hel terwijl ze toch in God geloven en goed zijn voor elkander
lijkt mij niet.

Citaat:
Heb jij hem ooit gezien/gehoord/gevoeld?

En zo ja: waar baseer jij dan op dat hij bestaat?
ja vandaag nog, nu ik na een tijdje mijn salaats gemist te hebben
wegens twijfel heb ik het weereens gedaan zelfs zonder me echt te bewegen, want ik zat in de auto, en mijn hele state of mind veranderde toen ik me richtte op god en mijn problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.(de profeet zegt als je niet kan staan dan mag je het zittend doen, als dat niet kan mag je het liggend doen, met je hart...)

ik zou zeggen ga eens naar een moskee, nadat je op internet geleerd hebt te bidden en bid eens samen met de anderen op de tijd ervoor, je wilt er niet meer weggaan!!!
(ik persoonlijk vind dat gebeden met anderen veel sterker zijn dan gebeden zonder, en ook volgens de overlevering is dat zo)

Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 19:35.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:38
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
charmedgirl schreef op 30-11-2003 @ 20:26:
maar satan blijft er altijd .. en heeft altijd invloed.. dan hoef je nog geen volgeling van hem te zijn! je bent zondig wat door de satan komt.. als je volgeling van Jezus bent doe je dus nog steeds zonde omdat het je aard is.. als mensen er helemaal geen spijt van hebben dan zit het denk ik niet goed want anders probeer je te veranderen...
Maar niemand zal toegeven dat hij een volgeling van Satan is. Je herkent deze mensen aan hun daden. Christendom is allang uitgestorven. Er worden deze tijd homosexuele priesters geaccepteerd wat in strijd met het christendom is. Leg mij dit even dan uit.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
JaJ schreef op 30-11-2003 @ 20:28:
als de geloven het bepalen van goede daden aan mensen over laat, is dat het bewijs dat de geloven door mensen zijn opgesteld
Je begint het langzamerhand te begrijpen, jongen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:42
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
charmedgirl schreef op 30-11-2003 @ 20:29:
zoals je weet geld maakt niet gelukkig
maar de dingen hoef je niet op te geven.. tja meerdere vrouwen maar het is ook niet zo normaal hier in nederland dat je met meerdere vrouwen ben getrouwd.. en je mag ook wel geld hebben maar niet dat je er in de ban van komt en dat het het belangrijkste word van je leven
Mannen die getrouwd zijn, vinden het normaal om naar andere vrouwen schuimbekkend te kijken. En als de kans zich voordoet zullen ze zeker deze grijpen. Dit wordt op grote schaal gedaan.
Is dit niet verboden in het christendom???
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:43
Isa
Isa is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2003 @ 20:38:
Maar niemand zal toegeven dat hij een volgeling van Satan is. Je herkent deze mensen aan hun daden. Christendom is allang uitgestorven. Er worden deze tijd homosexuele priesters geaccepteerd wat in strijd met het christendom is. Leg mij dit even dan uit.
laten we inzake homoseksualiteit maar ff teruggrijpen op een welbekende uitspraak:hij onder jullie die zonder zonde is, werpe de eerste steen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:46
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2003 @ 20:22:
Het is niet zo, dat je deze dingen moet opgeven als je in Jezus gelooft. Je moet alleen, om even bij jouw voorbeelden te blijven, geld niet op de 1e plaats in je leven zetten en alles, of iig veel, hiervoor doen. Het hebben van geld, zelfs het nastreven van geld, is geen zonde. Je moet er alleen gematigd mee omgaan.

Hetzelfde geld voor vrouwen. We moeten niet met alles en iedereen het bed in duiken, zoals konijnen dat doen, maar met seks is niets mis. Mits 'goed' gebruikt.

Nog een paar andere dingetjes:

Natuurlijk geven mensen hun eigen interpretatie aan goede daden. Er zijn echter wel een aantal 'basisregels' die in de Bijbel staan genoemd (Exodus 20)

Mocht iemand nog in de wapenrusting tegen de duivels listen geinteresseerd zijn: Efeze 6:10-20.
Oud 30-11-2003, 19:47
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
wont cry schreef op 30-11-2003 @ 20:31:
Stel dat er iemand is die jouw fouten moet beoordelen, moet diegene zelf dan niet juist beter weten en niet ook in de fout gaan door jouw pijn te doen en naar de hel te sturen?
Dit is zo grappig he.
Beetje erg egoistisch, nietwaar???? Jullie kennen geen enige vorm van zelfkritiek!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:51
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Isa schreef op 30-11-2003 @ 20:31:
ja, hier heb ik een vraag over gesteld in de moskee lang ge;leden, ik was van mening dat ook christenen en joden naar de hemel konden en zij zeiden:alleen Islam.
ik bedoel maar, er zijn christelijke dorpen in de usa die nog nooit van de koran gehoord hebben gaan die dan naar de hel terwijl ze toch in God geloven en goed zijn voor elkander
lijkt mij niet.
Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten , zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. 2:62

Dit geldt voor de gelovigen van vroeger. Toen hun geloof nog niet corrupt was. Nu is dat niet meer het geval.

Citaat:
Isa schreef op 30-11-2003 @ 20:31:
ja vandaag nog, nu ik na een tijdje mijn salaats gemist te hebben
wegens twijfel heb ik het weereens gedaan zelfs zonder me echt te bewegen, want ik zat in de auto, en mijn hele state of mind veranderde toen ik me richtte op god en mijn problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.(de profeet zegt als je niet kan staan dan mag je het zittend doen, als dat niet kan mag je het liggend doen, met je hart...)

ik zou zeggen ga eens naar een moskee, nadat je op internet geleerd hebt te bidden en bid eens samen met de anderen op de tijd ervoor, je wilt er niet meer weggaan!!!
(ik persoonlijk vind dat gebeden met anderen veel sterker zijn dan gebeden zonder, en ook volgens de overlevering is dat zo)
Ga zo door jongen.

Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 20:01.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:54
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Pete Bas schreef op 30-11-2003 @ 20:46:
Het is niet zo, dat je deze dingen moet opgeven als je in Jezus gelooft. Je moet alleen, om even bij jouw voorbeelden te blijven, geld niet op de 1e plaats in je leven zetten en alles, of iig veel, hiervoor doen. Het hebben van geld, zelfs het nastreven van geld, is geen zonde. Je moet er alleen gematigd mee omgaan.

Hetzelfde geld voor vrouwen. We moeten niet met alles en iedereen het bed in duiken, zoals konijnen dat doen, maar met seks is niets mis. Mits 'goed' gebruikt.

Dit vind ik nou vreemd. Terwijl het christendom aan de ene kant het monnikschap aanbeveelt, heeft het aan de andere kant nergens de drie deuren naar de meest voorkomende misdaden en zonden verboden, namelijk alcohol, gokken en het onzedig tonen van het lichaam, wat slecht is.

Dit zijn toch zeer grote zonden. Hieruit vloeien andere zonden voort.

Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 19:57.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 20:12
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2003 @ 20:54:
Dit vind ik nou vreemd. Terwijl het christendom aan de ene kant het monnikschap aanbeveelt, heeft het aan de andere kant nergens de drie deuren naar de meest voorkomende misdaden en zonden verboden, namelijk alcohol, gokken en het onzedig tonen van het lichaam, wat slecht is.

Dit zijn toch zeer grote zonden. Hieruit vloeien andere zonden voort.
Ten eerste: waar beveelt het Christendom monnikschap aan? Ik kan me niet herinneren, daar ooit iets over gehoord te hebben.

Ik ben het met je eens dat de zonden die jij noemt grote zonden zijn, zoals in de hedendaagse maatschappij op ons afkomen. Ook hier geld matigheid: een glaasje wijn iedere dag voor het slapen gaan is geen zonde. Gewoon een keertje een gokje wagen omdat dat ontspannend is: niets aan de hand. Ja, het onzedig tonen van het lichaam is natuurlijk wel fout (alles wat onzedig is, is fout). Ook bij seks geldt echter: wees 'goed' en gematigd: seks met één partner, binnen het huwelijk en op een 'beschaafde' manier. Kortom, het is de kunst gematigd te blijven. Het feit dat alcohol, gokken en seks zulke grote zonden zijn, is het feit dat alle drie snel verslavend werken. Dan laat je je leven erdoor beheersen en dan gaat het fout.
Oud 30-11-2003, 20:14
charmedgirl
charmedgirl is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2003 @ 20:38:
zoiezo heb ik niet te maken met priesters.. meer de roomsen..
maar dat maakt niet uit.. dat zulke dingen gebeuren komt omdat de bijbel niet altijd even duidelijk is over bepaalde onderwerpen en deze dingen worden dus verschillend opgevat waardoor er problemen onstaan...
Oud 30-11-2003, 20:16
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Pete Bas schreef op 30-11-2003 @ 21:12:

Ik ben het met je eens dat de zonden die jij noemt grote zonden zijn, zoals in de hedendaagse maatschappij op ons afkomen. Ook hier geld matigheid: een glaasje wijn iedere dag voor het slapen gaan is geen zonde. Gewoon een keertje een gokje wagen omdat dat ontspannend is: niets aan de hand.
Waar trek je de grens????? Sommgie mensen hebben na 4 glazen nog nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 20:17
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
charmedgirl schreef op 30-11-2003 @ 21:14:
zoiezo heb ik niet te maken met priesters.. meer de roomsen..
maar dat maakt niet uit.. dat zulke dingen gebeuren komt omdat de bijbel niet altijd even duidelijk is over bepaalde onderwerpen en deze dingen worden dus verschillend opgevat waardoor er problemen onstaan...
Haha, het was niet duidelijk. Zo ken ik er ook nog een paar.
Het is gewoon het negeren van een verbod.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 20:27
charmedgirl
charmedgirl is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2003 @ 21:17:
ik heb niet gezegd dat ik het ermee eens ben.... want ik denk ook niet dat het goed is eigenlijk.. niet dat ik wat tegen homo's heb hoor vind ze heel aardig .. niks mis mee
Oud 30-11-2003, 20:41
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
JaJ schreef op 30-11-2003 @ 20:28:
spreekt voor zich? kom nou, je gelooft toch niet echt dat de normen en waarden altijd het zelfde zullen blijven? Er komt vast nog eens een tijd langs dat overspel geaccepteert is. in de middeleeuwen was het bijvoorbeeld normaal dat je, naast je uitgehuwelijkte vrouw, ook nog een boerenmeid had die je wel leuk vond, als men me de botte zin wil vergeven.

Ik zal wel iets gemist hebben ofzo want we weten toch allemaal wel zo'n beetje welke goede daden in de boeken genoemd worden? Vreemdgaan hoort daar in ieder geval niet bij, maar de koran spreekt bijvoorbeeld over het voeden en kleden van armen en wezen, en zelfs elk goed woord is een vorm van liefdadigheid. De koran is het woord van God en zeer gedetailleerd dus ik weet niet wat je met die laatste zin wil zeggen.
Oud 30-11-2003, 20:42
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
charmedgirl schreef op 30-11-2003 @ 21:27:
niet dat ik wat tegen homo's heb hoor vind ze heel aardig .. niks mis mee
Dat is natuurlijk ook flauwekul, homo's zijn niet standaard aardig, netzomin als hetero's...
Oud 30-11-2003, 21:21
charmedgirl
charmedgirl is offline
Citaat:
Yousra schreef op 30-11-2003 @ 21:42:
Dat is natuurlijk ook flauwekul, homo's zijn niet standaard aardig, netzomin als hetero's...
doo.. je snapt neem ik aan wat ik bedoel tog??
Oud 01-12-2003, 15:30
Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
JaJ schreef op 30-11-2003 @ 14:08:
kee, franse imbiciel... Che deelt je mening alvast niet blijkbaar

maar in je uitspraak (dus dat geloven de beloning is) zit wel wat wijs. immers: niet het doel maar het streven is het doel. hoe meer ik er over nadenk, hoe beter ik het idee vind dat geloven alleen hier belangrijk is. want in de hemel heb je geen doel meer (lees: de hemel is een schrikbeeld)
wat ik eigenlijk meer bedoelde was het volgende: je gelooft niet óm in de hemel te komen, je gelooft om te geloven, een band te hebben met God. is dit nu duidelijk?
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2003 @ 18:03:
Dit vind ik een zeer kromme gedachte.

Waarom hoeven jullie christenen niks te doen en heeft Jezus jullie zonden op zich genomen???? Dit is wel heel makkelijk. Tegenwoordig leven de meeste christenen zeer slecht. Geldt voor hen ook dat ze naar de hemel gaan?????
a. denk niet zo walgelijk zwart-wit
b. scheer niet alle Christenen over een kam
c. pretendeer niet dat jezelf niet slecht leeft, alsof jij ineens zondeloos bent als je moslim bent
d. ik haat verder termen als 'goede' christen en 'slechte' christen en 'goede' moslim en 'slechte' moslim. Het is zo ontzettend arrogant om zo te praten over anderen.
e. en begin niet over mijn nickname als ware ik een imbeciel.

zo dat moest ik even kwijt
Oud 01-12-2003, 20:42
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Yousra schreef op 30-11-2003 @ 21:41:
Ik zal wel iets gemist hebben ofzo want we weten toch allemaal wel zo'n beetje welke goede daden in de boeken genoemd worden? Vreemdgaan hoort daar in ieder geval niet bij, maar de koran spreekt bijvoorbeeld over het voeden en kleden van armen en wezen, en zelfs elk goed woord is een vorm van liefdadigheid. De koran is het woord van God en zeer gedetailleerd dus ik weet niet wat je met die laatste zin wil zeggen.
ja ja, dat weet ik, je hebt ook gelijk. ik wilde alleen stellen dat de term "goed doen" nikis inhoud. (ik ga mijn doelstelling beter formuleren voort )

aan mujahideen, ergens over vier glaasjes en nog geen last. het gaat niet om of je dronken wordt slimmerd. er zijn meer zonden waar je lichamelijk geen last van ondervind.
Oud 01-12-2003, 21:01
wont cry
wont cry is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2003 @ 20:47:
Dit is zo grappig he.
Beetje erg egoistisch, nietwaar???? Jullie kennen geen enige vorm van zelfkritiek!
Wie is je? ik spreek voor mezelf dus je hoeft er geen andere mensen bij te halen. Als er iemand is die zelfkritiek kent dan ben ik dat, waaruit denk jij op te maken dat ik geen zelfkritiek ken? omdat ik voor eerlijkheid ben? (als de één zelfkritiek heeft, waarom hoeft de ander dat dan niet te hebben?).
Oud 02-12-2003, 09:30
Isa
Isa is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2003 @ 20:51:

Dit geldt voor de gelovigen van vroeger. Toen hun geloof nog niet corrupt was. Nu is dat niet meer het geval.

Ga zo door jongen.
als dat voor de gelovigen van vroeger geld, waarom gaan dan degenen die het jodendom belijden ook naar de hemel, terwijl zij jezus christus al hadden moeten accepteren?

ik denk dat het erg individueel is bij wie het geloof wel en niet gecorrupteerd is.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 09:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Isa schreef op 02-12-2003 @ 10:30:
als dat voor de gelovigen van vroeger geld, waarom gaan dan degenen die het jodendom belijden ook naar de hemel, terwijl zij jezus christus al hadden moeten accepteren?
Niks moet
Oud 02-12-2003, 10:16
Isa
Isa is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-12-2003 @ 10:43:
Niks moet
wel als je in de hemel wilt komen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 10:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Isa schreef op 02-12-2003 @ 11:16:
wel als je in de hemel wilt komen.
dan volstaat geloven en een goed leven leiden
Oud 02-12-2003, 11:52
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-12-2003 @ 11:18:
dan volstaat geloven en een goed leven leiden
Met andere woorden: je aan de regels van de Islam houden.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 12:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-12-2003 @ 12:52:
of christendom, of jodendom...
Oud 02-12-2003, 12:59
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
e r t a njunior schreef op 26-11-2003 @ 14:45:
De mensheid kan onderverdeeld worden in twee groepen. Ten eerste heb je de mensen die verslagen zijn door hun eigen begeertes [...] Ten tweede heb je de mensen die strijden tegen hun eigen begeertes...
Alsof jij niet een onnatuurlijke begeerte naar het hiernamaals hebt. Je volgt enkel het geloof om voor jezelf een relax plaatsje in de hemel te krijgen. Angst voor de hel en een egoistische begeerte naar veiligheid. Er is geen verschil tussen jou en mensen die veel geld begeren.

Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2003 @ 21:17:
(Dit ging over homo's). Vertel mij dan eens waarom homoseksualiteit bestaat, als het verboden is. En kom aub niet aan met het 'homo's kiezen voor de verkeerde kant' of iets dergelijks, want dan mag je me uitleggen op welk punt jij precies gekozen hebt voor heteroseksualiteit.

En om nog even op de stelling te reageren: Ik ben ervan overtuigd dat mensen niet naar de hemel of de hel gaan, omdat ik niet geloof in sprookjes. Argumenten? Ik kan niks bewijzen, net zo min als mensen die wel religieus zijn. Ik vind het gewoon volledige onzin.
Even nog wat cliche-uitspraakjes waar ik wel achter sta: Het geloof doet meer kwaad dan goed en als ze over 1000 jaar de bijbel kwijt zijn en Lord of the rings vinden, dan geloven we allemaal in elfjes.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:54
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-12-2003 @ 12:52:
weet je wat het probleem is met die monotheistische godsdiensten? ze hebben op zich geen fluit te maken met goed of niet goed leven. je kunt goed leven zonder je aan de regels van islam, christendom, jodendom etc te houden. waarom? omdat AL die geloven zo zielig en arrogant (ok, veel te bot, maarja) zijn dat ze zeggen: "niet alleen goed leven, ook geloven dat wij de enigen zijn."
en dAArom kun je buiten die regels om goed leven, en dAArom krijg je conflicten en dAArom krijg je ruzies om suikerfeesten ed.
Oud 02-12-2003, 17:39
pure_evil
pure_evil is offline
ik weet niet zeker of er wel een hel bestaat
Oud 02-12-2003, 19:23
Isa
Isa is offline
Citaat:
JaJ schreef op 02-12-2003 @ 16:54:
weet je wat het probleem is met die monotheistische godsdiensten? ze hebben op zich geen fluit te maken met goed of niet goed leven. je kunt goed leven zonder je aan de regels van islam, christendom, jodendom etc te houden. waarom? omdat AL die geloven zo zielig en arrogant (ok, veel te bot, maarja) zijn dat ze zeggen: "niet alleen goed leven, ook geloven dat wij de enigen zijn."
en dAArom kun je buiten die regels om goed leven, en dAArom krijg je conflicten en dAArom krijg je ruzies om suikerfeesten ed.
Koran:
[2.111] And they say: None shall enter the garden (or paradise) except he who is a Jew or a Christian. These are their vain desires. Say: Bring your proof if you are truthful.

[2.62] Surely those who believe, and those who are Jews, and the Christians, and the Sabians, whoever believes in Allah and the Last day and does good, they shall have their reward from their Lord, and there is no fear for them, nor shall they grieve.

de islam is het helemaal met je eens.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 19:27
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Isa schreef op 02-12-2003 @ 20:23:
Koran:
[2.111] And they say: None shall enter the garden (or paradise) except he who is a Jew or a Christian. These are their vain desires. Say: Bring your proof if you are truthful.

[2.62] Surely those who believe, and those who are Jews, and the Christians, and the Sabians, whoever believes in Allah and the Last day and does good, they shall have their reward from their Lord, and there is no fear for them, nor shall they grieve.

de islam is het helemaal met je eens.
even snel, staat hier dus dat alleen joden, christenen en islamieten naar de hemel gaan als ze goed leven en geloven in allah?

misschien dat i het verkeerd opvat, maar dan is de islam het juist niet met mij eens, want ik vind het criterium "doe het op onze manier" van christendom, jodendom, islam nogal zielig...
Oud 02-12-2003, 22:56
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
JaJ schreef op 02-12-2003 @ 20:27:
even snel, staat hier dus dat alleen joden, christenen en islamieten naar de hemel gaan als ze goed leven en geloven in allah?

misschien dat i het verkeerd opvat, maar dan is de islam het juist niet met mij eens, want ik vind het criterium "doe het op onze manier" van christendom, jodendom, islam nogal zielig...
Heel zielig voor je dat je je buitengesloten voelt.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 07:28
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-12-2003 @ 23:56:
hey frits, reageer ook even op mijn post dan
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 07:59
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-12-2003 @ 23:56:
als ik in de hemel had willen komen had ik wel gelooft hoor. ik denk alleen dat het zeer jammer is dat door machtswellust bij bepaalde geloven, het "goed leven" niet meer de prioriteit is. jullie zegt allemaal: onze god is liefde. echter, niet eens genoeg liefde om zijn trots overboord te gooien wat betreft de credits, om zo het "goed doen" te stimuleren. dat valt mij tegen van iemand die zijn zoon nog zou opofferen voor de mensheid... hoewel niet iedereen die in god gelooft dat ook gelooft.

buitengesloten hoe vaak moet ik je nog uitleggen dat een plek in de hemel, zoals jullie geloven hem uitleggen, niet te ambieren valt.
Oud 03-12-2003, 08:16
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
JaJ schreef op 03-12-2003 @ 08:59:
als ik in de hemel had willen komen had ik wel gelooft hoor. ik denk alleen dat het zeer jammer is dat door machtswellust bij bepaalde geloven, het "goed leven" niet meer de prioriteit is. jullie zegt allemaal: onze god is liefde. echter, niet eens genoeg liefde om zijn trots overboord te gooien wat betreft de credits, om zo het "goed doen" te stimuleren. dat valt mij tegen van iemand die zijn zoon nog zou opofferen voor de mensheid... hoewel niet iedereen die in god gelooft dat ook gelooft.

buitengesloten hoe vaak moet ik je nog uitleggen dat een plek in de hemel, zoals jullie geloven hem uitleggen, niet te ambieren valt.
Vriend, volgens mij begrijp je het doel van dit hele bestaan nog niet? Probeer eerst maar eens uit te vogelen wat wij hier doen?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 08:39
Isa
Isa is offline
Citaat:
JaJ schreef op 02-12-2003 @ 20:27:

hoezo is het bestaan van goed en kwaad en het volgen van de goede weg zielig?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 08:48
Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
JaJ schreef op 03-12-2003 @ 08:59:

ik snap niet wat jouw probleem is met de term 'goed doen'.
Oud 03-12-2003, 09:38
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
Mujahideen schreef van alles
jongen, reageer ook ff op mijn post dan, ben ik wel benieuwd naar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten