Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2003, 20:53
A Flame Of Fire
A Flame Of Fire is offline
Citaat:
Isa schreef op 06-12-2003 @ 13:24:
aan persoon 1:jezus heeft nooit gezegd dat hij god was.
heeft ijs ooit aan iemand verteld, dat hij water is ??

Dus als iemand een keer iets niet heeft gezegd, dan is hij het ook niet. Ik heb nooit verteld dat ik een mens ben, dus dan ben ik dat ook niet ?? Je hebt een andere kijk op dingen moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2003, 21:52
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
A Flame Of Fire schreef op 06-12-2003 @ 21:53:
heeft ijs ooit aan iemand verteld, dat hij water is ??

Dus als iemand een keer iets niet heeft gezegd, dan is hij het ook niet. Ik heb nooit verteld dat ik een mens ben, dus dan ben ik dat ook niet ?? Je hebt een andere kijk op dingen moet ik zeggen.
je interpreteerd zijn woorden totaal verkeerd, als ik dat mag zeggen. als je niet aangevallen wordt, ga dan geen aanval verzinnen, ok? omg
Oud 07-12-2003, 09:49
A Flame Of Fire
A Flame Of Fire is offline
ik wil ook geen aaval doen, ik bedoel alleen maar te zeggen dat hij geen juiste beredenering heeft.

hij zegt heel duidelijk

jezus heeft nooit gezegd dat hij god was.

nou, hier mee wil hij dus uiten dat hij vind dat Jezus de zoon van God niet is. Vind ik geen correcte onderbouwing.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 11:40
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 06-12-2003 @ 12:03:
dialoog
Volgens mij komt dat hier: http://www.chick.com/catalog/tractlist.asp vandaan. Die kerel is een meester in onlogisch redeneren.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 18:08
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
A Flame Of Fire schreef op 07-12-2003 @ 10:49:
ik wil ook geen aaval doen, ik bedoel alleen maar te zeggen dat hij geen juiste beredenering heeft.

hij zegt heel duidelijk

jezus heeft nooit gezegd dat hij god was.

nou, hier mee wil hij dus uiten dat hij vind dat Jezus de zoon van God niet is. Vind ik geen correcte onderbouwing.

... om te beginnen vind ik het knap dat jij zomaar weet wat isa wil uiten, zonder dat je isa bent. verder: als ik zeg: jezus heeft nooit gezegd dat hij god is, hoe maak jij daar van: jezus is de oon van god niet?
belangrijker is de vraag: heeft jezus ou gezegd dat hij god is of niet? en zoja, geef daar eens een vers bij, want een betere bron heb je toch niet
Oud 08-12-2003, 14:17
seeker of ligt
seeker of ligt is offline
Citaat:
... om te beginnen vind ik het knap dat jij zomaar weet wat isa wil uiten, zonder dat je isa bent. verder: als ik zeg: jezus heeft nooit gezegd dat hij god is, hoe maak jij daar van: jezus is de oon van god niet?
oke zal je paar proberen te geven..
Lucas 12-32 Lucas 13-22:30 (hmm hoe zou Jezus al deze dingen weten...)
Maar we gaan even kijken naar het kruis en de opstanding..
Toen Jezus aan het kruis hing zeiden de soldaten en schrifgeleeren: 23:35
Maar Jezus hield vol want hij had al gecht voor ONZE zondes te gaan stereven..(hij stierf voor een ieder van ons persoonlijk en door de eeuwigheid heen en door het verleden)..
Hij schreeuwden aan het kruis: HET IS VOlBRACHT!
Het tempel gordijn scheurde toen ook..
3 dagen later stond Jezus op uit de dood..!
dan heeft Jezus nog met veeel mensen gesprekken, na zen opstanding dus lees.
ten slot lees Lucas 24-13:35 (dan heb je de hele contexst gelijk van dat stukje..)

oke nu heb ik nog maar een klein stukje gepakt van de 4 evangelisten..

teraanvulling Jezus was zeker wel een profeet maar hij was meer dan dat alleen..
Oud 08-12-2003, 15:28
Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 08-12-2003 @ 15:17:
oke zal je paar proberen te geven..
Lucas 12-32 Lucas 13-22:30 (hmm hoe zou Jezus al deze dingen weten...)
Maar we gaan even kijken naar het kruis en de opstanding..
Toen Jezus aan het kruis hing zeiden de soldaten en schrifgeleeren: 23:35
Maar Jezus hield vol want hij had al gecht voor ONZE zondes te gaan stereven..(hij stierf voor een ieder van ons persoonlijk en door de eeuwigheid heen en door het verleden)..
Hij schreeuwden aan het kruis: HET IS VOlBRACHT!
Het tempel gordijn scheurde toen ook..
3 dagen later stond Jezus op uit de dood..!
dan heeft Jezus nog met veeel mensen gesprekken, na zen opstanding dus lees.
ten slot lees Lucas 24-13:35 (dan heb je de hele contexst gelijk van dat stukje..)

oke nu heb ik nog maar een klein stukje gepakt van de 4 evangelisten..

teraanvulling Jezus was zeker wel een profeet maar hij was meer dan dat alleen..
Dat is zeker waar maar Christenen zoals jij en ik hechten weer geen enkele waarde aan de 'profetieen' van Mohammed (en terecht). En zo is de cirkel weer rond.
Oud 08-12-2003, 15:39
Meartje
Meartje is offline
Oud 08-12-2003, 15:59
seeker of ligt
Citaat:
Dat is zeker waar maar Christenen zoals jij en ik hechten weer geen enkele waarde aan de 'profetieen' van Mohammed (en terecht). En zo is de cirkel weer rond.
Er staan trouwens in oude testament wel veel andere profeten..

Der zit een reden aan dat cristenen niet naar de profetien van Mohammed kijken...

Ik zou je aanraden hier us wat meer info over te bemachtigen...
Oud 09-12-2003, 21:01
Bijoux
Bijoux is offline
Citaat:
Yousra schreef op 28-11-2003 @ 16:09:
Jezus was een profeet, niets meer en niets minder.
Jezus is de Zoon van God.
Alles daarover kun je vinden de het NT.
En de profetieen staan in het OT.
Oud 09-12-2003, 23:16
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Bijoux schreef op 09-12-2003 @ 22:01:
Jezus is de Zoon van God.
Alles daarover kun je vinden de het NT.
En de profetieen staan in het OT.
Bedankt, maar ik heb mijn eigen betrouwbare bron
Oud 10-12-2003, 09:37
JaJ
JaJ is offline
zoon van god.

nu even een vraagje
dat is niet op genetisch gebied, aangezien god volgens jullie niet vast is ozi.
de geest van god is te groot voor een mens.

dus wat is nu eigelijk de waarde van het zoon zijn van god, behalve dat het dan edelmoedig dat hij hem opofferd en dat hij belangrijk is?
Oud 10-12-2003, 11:30
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Je doet zonde en daar moet iets voor boete, in het oude testament was dat een dier. De missie van Jezus was dat hij het offer bracht. Dus dat hij voor onze zonden aan het kruis stierf.
En dankzij Jezus kunnen we in de hemel komen
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 11:41
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 10-12-2003 @ 12:30:
Je doet zonde en daar moet iets voor boete, in het oude testament was dat een dier. De missie van Jezus was dat hij het offer bracht. Dus dat hij voor onze zonden aan het kruis stierf.
En dankzij Jezus kunnen we in de hemel komen
Of je komt in de hemel dankzij jezelf en boet voor je eigen zondes...
Oud 10-12-2003, 11:47
ValliantWarrior
Sorry maar zo werkt het niet, je kan niet door je goede werken de hemel inkomen. En voor je eigen zonde boeten kan al helemaal niet, want dan moet je tot in eeuwigheid boeten, want je doet iedere dag wel honderde zonden
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 11:49
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 10-12-2003 @ 12:47:
Sorry maar zo werkt het niet, je kan niet door je goede werken de hemel inkomen. En voor je eigen zonde boeten kan al helemaal niet, want dan moet je tot in eeuwigheid boeten, want je doet iedere dag wel honderde zonden
Die eerste zin snap ik echt niet, hoezo kan je niet door goede werken in de hemel komen???

En waarom niet zelf boeten voor je slechte daden? En gelukkig is er ook nog zoiets als berouw en moet je aan jezelf werken om niet in dezelde zondes te vervallen.

Anders zou het wel erg makkelijk/onlogisch zijn.
Oud 10-12-2003, 12:31
ValliantWarrior
het is goed om goede werken te doen, daar is nix mis mee, maar daardoor kan je geen plek in de hemel verdienen (heeft Jezus ook in de bijbel gezegt)
en het is goed om bij God berouw te tonen, dat vraagt hij ook van je. Zoals in het gebed dat Jezus ons geleerd heeft staat:"en vergeef ons onze zonden" en dat doet God ook doordat Jezus aan het kruis is gestorven voor onze zonden.
En daardoor mag je de hemel in komen, omdat je Gelooft dat Jezus aan het kruis voor je zonden is gestorven
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 12:37
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 10-12-2003 @ 13:31:
het is goed om goede werken te doen, daar is nix mis mee, maar daardoor kan je geen plek in de hemel verdienen (heeft Jezus ook in de bijbel gezegt)
en het is goed om bij God berouw te tonen, dat vraagt hij ook van je. Zoals in het gebed dat Jezus ons geleerd heeft staat:"en vergeef ons onze zonden" en dat doet God ook doordat Jezus aan het kruis is gestorven voor onze zonden.
En daardoor mag je de hemel in komen, omdat je Gelooft dat Jezus aan het kruis voor je zonden is gestorven
Dus als je maar gelooft dat Jezus aan het kruis gestorven is voor jouw zonden, dan kun je zonder vrees de hele dag lopen zondigen?

Doe je echter je best om goede daden te verrichten en zondes te vermijden, dan doe je dat allemaal voor niks?

Dat vind ik echt geen logica, ook geen liefde en al helemaal geen rechtvaardigheid.

Doe mij maar de islam...
Oud 10-12-2003, 15:29
seeker of ligt
Citaat:
Dus als je maar gelooft dat Jezus aan het kruis gestorven is voor jouw zonden, dan kun je zonder vrees de hele dag lopen zondigen?
Goeie vraag! het andwoord is : Dat kunen we als cristen zeker niet..In 1 van de briefen van Paules wordt dit zeer goed uitgelegd..
1 van die dingen die daar staan zijn..:
-Doe God's heilige geest (de vervanger van Jezus op aarde.. zei God voordat hij ging) geen verdriet.
-laat alle gevoelens van wrok en haat en ga zo maar door achterwegen. vergeef elkaar zoals God u heeft vergeven in Cristus.
-Leef als mensen die in het licht staan
en zo staan der nog veeel meer texsten over..
Laat het dus duidelijk zijn dat we niet moeten gaan zondigen als cristenen, maar er is genade en vergeving als het toch wel fout gaat.. snap je hem zo?

Citaat:
Doe je echter je best om goede daden te verrichten en zondes te vermijden, dan doe je dat allemaal voor niks?
Helaas zie je dit wel echt verkeert.. Zonde maken je on-rein.. kosten tijd en binden je.. ze houden je op afstand van God..

Citaat:
Dat vind ik echt geen logica, ook geen liefde en al helemaal geen rechtvaardigheid.
tjah rechtvaardig is God zeker wel.. maar weetje eigenlijk verdienen we allemaal de Hell, maar hij was ons zo genadig om zen zoon te sturen..
Want geloof me op daden haal je de hemel niet!
En het is zeker wel liefde.. hoe wou je dat anders zien dan..? haat?
Oud 10-12-2003, 15:33
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
lollipop schreef op 26-11-2003 @ 20:05:
hier een onderdeel van het christendom dat ik echt nooit heb begrepen ( geen belediging ofzo hoor, ik begrijp het alleen niet, de logica bedoel ik): als je ervan uit gaat dat God een drie eenheid is ( Vader, Zoon en Heilige Geest), waarom word Jezus dan de ene keer als deel van de drie eenheid genoemd, en een andere keer juist als de Zoon van God apart, daarmee bedoel ik echt als zoon, en niet als een deel van de drie eenheid. en waarom zeggen christenen dan aan het eind van het gebed ook: om Jezus' wil, amen? want als Jezus God is, waarom zeg je dan in de naam van Jezus, en niet: in de naam van God?
Omdat ze een drieeenhied zijn maar ook"los" zeg maar. Ook christenen snappen het niet maar ik geloof het wel.
Oud 10-12-2003, 16:16
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 10-12-2003 @ 16:29:
Goeie vraag! het andwoord is : Dat kunen we als cristen zeker niet..In 1 van de briefen van Paules wordt dit zeer goed uitgelegd..
1 van die dingen die daar staan zijn..:
-Doe God's heilige geest (de vervanger van Jezus op aarde.. zei God voordat hij ging) geen verdriet.
-laat alle gevoelens van wrok en haat en ga zo maar door achterwegen. vergeef elkaar zoals God u heeft vergeven in Cristus.
-Leef als mensen die in het licht staan
en zo staan der nog veeel meer texsten over..
Laat het dus duidelijk zijn dat we niet moeten gaan zondigen als cristenen, maar er is genade en vergeving als het toch wel fout gaat.. snap je hem zo?

Helaas zie je dit wel echt verkeert.. Zonde maken je on-rein.. kosten tijd en binden je.. ze houden je op afstand van God..

tjah rechtvaardig is God zeker wel.. maar weetje eigenlijk verdienen we allemaal de Hell, maar hij was ons zo genadig om zen zoon te sturen..
Want geloof me op daden haal je de hemel niet!
En het is zeker wel liefde.. hoe wou je dat anders zien dan..? haat?
Ik reageerde op de uitleg van een christen waar in mijn ogen niks van klopt. Misschien heeft hij het verkeerd uitgelegd maar ik blijf het scheef vinden.
Oud 10-12-2003, 20:01
Franse imbeciel
Citaat:
seeker of ligt schreef op 08-12-2003 @ 16:59:
Er staan trouwens in oude testament wel veel andere profeten..

Der zit een reden aan dat cristenen niet naar de profetien van Mohammed kijken...

Ik zou je aanraden hier us wat meer info over te bemachtigen...
ik heb net galaten gelezen, en dat is al genoeg... maar eeh...
kun je in een of twee zinnen omschrijven waarnaar ik dan zou moeten zoeken?
Oud 10-12-2003, 20:35
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 10-12-2003 @ 12:47:
80 jaar * 360 dagen * 100 zonden per dag.... veel zonden.

maar niet zoveel dat je er t/m de eeuwigheid voor hoeft te boeten lijkt me he? hoogstens 80*360*100 keer boeten ofzo.
Oud 10-12-2003, 21:36
Franse imbeciel
Citaat:
JaJ schreef op 10-12-2003 @ 21:35:

maar niet zoveel dat je er t/m de eeuwigheid voor hoeft te boeten lijkt me he? hoogstens 80*360*100 keer boeten ofzo.
nou in de islam ishet zo dat goede daden 30 keer meer meetellen dan zonden, zodat het niet erg moeilijk wordt om in de hemel te komen. DAt is, Als we Mohammed mogen geloven, en laat ik daar nou net niet van overtuigd zijn.
Oud 10-12-2003, 22:52
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 10-12-2003 @ 22:36:
nou in de islam ishet zo dat goede daden 30 keer meer meetellen dan zonden, zodat het niet erg moeilijk wordt om in de hemel te komen. DAt is, Als we Mohammed mogen geloven, en laat ik daar nou net niet van overtuigd zijn.
Niet moeilijk om in de hemel te komen? Was dat maar waar. Wil jij niet zo uit je nek lopen te kletsen...

Omdat er christenen zijn die zich er gemakkelijk vanaf denken te kunnen maken met die erfzonde van ze, wil jij de aandacht maar weer even op de islam gooien.

Ga dan niet lopen gooien met iets wat je toevallig eens ergens opgevangen hebt ofzo.

Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 22:55.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 11:08
seeker of ligt
Citaat:
JaJ schreef op 10-12-2003 @ 21:35:

Als je in dit leven iemand neer zou schieten he... dan zou je toch levens lang krijgen???
Terwijl je maar 1 zonde hebt begaan... maar zo werkt het dus wel..
Hoe zondes zijn in geestelijke wereld "wegen" weet ik niet.
Ik vind het ook niet relavant, ik geloof dat voor God een zonde een zonde is.. Hij staat er boven en is vergevings gezind.

Maar ja klinkt in MENSELIJKE oren dus best lomp misschien dat je dan eeuwig naar de hel moet gaan ..
Maar het is denk ik wel gewoon een keuze die we moeten gaan maken.. Jezus zei: Wie zijn leven durft te verliezen onwille van mij zal het vinden! En wie aan zijn leven vasthoud zal het verliezen.Wie zijn vader of moeder hoger plaatst dan mij, is mij niet waard..( volgens mij geeft dit stuk ook wel aan dat Jezus zei dat hij God was..).
Tenslotte geloof ik dat God een rechtvaardig God is..
Oud 11-12-2003, 11:53
Isa
Isa is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 11-12-2003 @ 12:08:
Als je in dit leven iemand neer zou schieten he... dan zou je toch levens lang krijgen???
Ik vind het ook niet relavant, ik geloof dat voor God een zonde een zonde is.. Hij staat er boven en is vergevings gezind.
eens.
Citaat:

Maar ja klinkt in MENSELIJKE oren dus best lomp misschien dat je dan eeuwig naar de hel moet gaan ..
Maar het is denk ik wel gewoon een keuze die we moeten gaan maken.. Jezus zei: Wie zijn leven durft te verliezen onwille van mij zal het vinden! En wie aan zijn leven vasthoud zal het verliezen.Wie zijn vader of moeder hoger plaatst dan mij, is mij niet waard..( volgens mij geeft dit stuk ook wel aan dat Jezus zei dat hij God was..).

nee dat geeft alleen aan dat jezus liefdevol is, liefdevol genoeg om meer te zijn dan iemands ouders....
Citaat:

ik denk dat god zich niet echt bezig houd met rechtspraak.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 12:36
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 11-12-2003 @ 12:08:

ik denk dat menselijk recht behalve een terechtwijzende functie op aarde ook nog een "hij is gevaarlijk dus weg ermee" functie heeft. en aangezien die daarboven onbelangrijk is, kunne we die twee rechtspraken niet met elkaar vergeljken.

uiteindelijk hangt of je naar de hemel gaat slechts af van dit: als je oprecht gelooft wel, en anders niet.

(vergeving en berouw en dankbaarheid en de hele reutemeteut komen allemaal enkel voort uit oprecht alles aannemen in je geloof)
Oud 11-12-2003, 14:46
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
Yousra schreef op 10-12-2003 @ 23:52:
Niet moeilijk om in de hemel te komen? Was dat maar waar. Wil jij niet zo uit je nek lopen te kletsen...

Omdat er christenen zijn die zich er gemakkelijk vanaf denken te kunnen maken met die erfzonde van ze, wil jij de aandacht maar weer even op de islam gooien.

Ga dan niet lopen gooien met iets wat je toevallig eens ergens opgevangen hebt ofzo.
wat....! hij zegt gewoon wat hij vind(t)
Oud 11-12-2003, 14:49
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
jesusfreak schreef op 11-12-2003 @ 15:46:
wat....! hij zegt gewoon wat hij vindt
Nee, hij geeft een verkeerde voorstelling van zaken...
Oud 11-12-2003, 19:05
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 10-12-2003 @ 22:36:
In het midden gelaten of je al dan niet een verkeerde voorstelling van zaken geeft (Yousra, als dat zo is, hoe komt het gerucht dan de wereld in? Ik heb het nl. ook wel eens gehoord? Zit er een kleine kern van waarheid in?), zeg ik het volgende:

Wat is er makkelijker als criterium om in de Hemel te komen, dan je overgeven aan Jesus Christus?

Goede daden doen vergt veel inspanning en het lukt mensen toch niet. Jesus Christus aannemen is daarentegen 'makkelijker', voor zover je daarvan kunt spreken.
Oud 11-12-2003, 19:14
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Pete Bas schreef op 11-12-2003 @ 20:05:
In het midden gelaten of je al dan niet een verkeerde voorstelling van zaken geeft (Yousra, als dat zo is, hoe komt het gerucht dan de wereld in? Ik heb het nl. ook wel eens gehoord? Zit er een kleine kern van waarheid in?), zeg ik het volgende:

Wat is er makkelijker als criterium om in de Hemel te komen, dan je overgeven aan Jesus Christus?

Goede daden doen vergt veel inspanning en het lukt mensen toch niet. Jesus Christus aannemen is daarentegen 'makkelijker', voor zover je daarvan kunt spreken.
zodra jij christus hebt aangenomen zijn je intenties goed, en doe je goed. dat is wat ik toen straks zei
Oud 11-12-2003, 19:29
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Pete Bas schreef op 11-12-2003 @ 20:05:
Yousra, als dat zo is, hoe komt het gerucht dan de wereld in? Ik heb het nl. ook wel eens gehoord? Zit er een kleine kern van waarheid in?
Ik had het meer over de conclusie die hij eruit trok, het is namelijk ten eerste veel gemakkelijker om te zondigen dan om goede daden te verrichten en ten tweede weet ik niet waar hij die stelling vandaan haalt dus zou ik daar graag een bron van zien. En dan bedoel ik niet "ja ik hoorde het eens van de achterneef van m'n tante d'r overbuurman" maar een overlevering waaruit blijkt dat de profeet dat gezegd heeft, zoals meneer de franse inbeciel beweert.
Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord maar ik weet wel genoeg andere dingen over de islam die de conclusie van zijn stelling omblazen. Dus blijf gewoon lekker ontopic en ga niet met geruchten lopen smijten over wat er in de islam allemaal wel of niet zou gelden. Ik weet ook niet of het waar is, dus een kern van waarheid zou erin kunnen zitten maar dat er genoeg onwaarheden over de islam rond gaan is ook een feit dus tot die tijd blijven we lekker bij "de zoon van God"...
Oud 11-12-2003, 20:04
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
JaJ schreef op 11-12-2003 @ 20:14:
zodra jij christus hebt aangenomen zijn je intenties goed, en doe je goed. dat is wat ik toen straks zei
Idd, maar ook dan is het doen van goede daden niet makkelijk.

@Yousra: Natuurlijk blijf ik on-topic, ik was alleen benieuwd.
Oud 11-12-2003, 20:10
Franse imbeciel
Citaat:
Yousra schreef op 11-12-2003 @ 20:29:
Ik had het meer over de conclusie die hij eruit trok, het is namelijk ten eerste veel gemakkelijker om te zondigen dan om goede daden te verrichten en ten tweede weet ik niet waar hij die stelling vandaan haalt dus zou ik daar graag een bron van zien. En dan bedoel ik niet "ja ik hoorde het eens van de achterneef van m'n tante d'r overbuurman" maar een overlevering waaruit blijkt dat de profeet dat gezegd heeft, zoals meneer de franse inbeciel beweert.
Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord maar ik weet wel genoeg andere dingen over de islam die de conclusie van zijn stelling omblazen. Dus blijf gewoon lekker ontopic en ga niet met geruchten lopen smijten over wat er in de islam allemaal wel of niet zou gelden. Ik weet ook niet of het waar is, dus een kern van waarheid zou erin kunnen zitten maar dat er genoeg onwaarheden over de islam rond gaan is ook een feit dus tot die tijd blijven we lekker bij "de zoon van God"...
Helaas voor jou, ben ik wel degelijk goed van de feiten op de hoogte. Ik heb het namelijk van een moslim..., van niemand anders dan Kenny McCormick. Ik, toen had ik mijn eigen naam, Roel Pelleboer, postte:
Citaat:
(ik heb trouwens wel gehoord dat goede daden meer meewegen dan slechte daden op de hemelweegschaal in de Islam)
Waarop Kenny McCormick (Isa) antwoordde @ 08-09-2003:
Citaat:
zeer zeker.
zelfs een gedachte aan een sleche daad niet uitvoeren=1 goede.

1 goede daad niet uitvoeren=1 goede
1 goede wel uitvoeren =70 goede.
Dan lijkt het me zeer makkelijk om in de hemel te komen. Stel je dus niet zo aan
Echter, als ik ernaast zit, just shoot me, want ik heb ook het volgende gezegd:
Citaat:
roel pelleboer schreef op 07-09-2003 @ 20:37:
voordat je een oordeel vormt, je eerst moet verdiepen in de religie zelf.
En stop nou eens met dat gezever over on-topic blijven. Het leuke van een discussie is juist dat je afdwaalt.
Oud 11-12-2003, 20:12
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 11-12-2003 @ 21:10:
Helaas voor jou, ben ik wel degelijk goed van de feiten op de hoogte. Ik heb het namelijk van een moslim..., van niemand anders dan Kenny McCormick. Ik, toen had ik mijn eigen naam, Roel Pelleboer, postte:
Dan lijkt het me zeer makkelijk om in de hemel te komen. Stel je dus niet zo aan

Dus...
Het is een moeilijk punt. Nu weet ik nog steeds niet zoveel, maar ik houd me neutraal. In ieder geval is het niet goed om te zeggen dat in de Hemel komen op ook maar enige manier 'makkelijk' is.
Oud 11-12-2003, 20:19
seeker of ligt
Ben het met Yousra eens..
Laten we lekker op het onderwerp blijven..

Heb nog een intressante texst over wat Jezus zei..

"Wie op die dag in het veld is....in die nacht in bed is"(Lucas 17:31,34)
Jezus heeft het hier over zijn terugkomst... Dus na zen dood terug komen... snap je een beetje waar ik op doel !! hihi!

Nog een leuk iets om hier bij te weten is dat Jezus in dit stukje zegt dat wanneer hij terug zal komen de 1 tijdens de DAG bezig op het veld is, en andere tijdens het zelfde moment de NACHT in bed ligt.. Dit kan alleen als de aarde bolvormig is..
Dus Jezus wist al dat de aarde Rond was!!
Zou me niets verbazen Dat Jezus dit al wist wegens een bepaalde reden..!!! hiehie!!
Oud 11-12-2003, 20:20
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 11-12-2003 @ 21:10:

En stop nou eens met dat gezever over on-topic blijven. Het leuke van een discussie is juist dat je afdwaalt.
Helaas voor jou ben jij niet van feiten op de hoogte want Kenny/Isa is geen waardevolle bron in deze kwestie, met alle respect...

Hij kan dan wel moslim zijn, maar jij beweerde dat mohammed een bepaalde uitspraak had gedaan dus dan verwacht ik een overlevering van de profeet en niet van "een moslim".

Dan nog trek jij een verkeerde conclusie uit zijn opmerking: Het voorbeeld wat je hier geeft gaat namelijk enkel over goede daden en niet over slechte daden dus kun jij niet zeggen dat goede daden zwaarder tellen dan slechte daden.

En eigenlijk gaat het over de intentie. Als je van plan bent een goede daad te verrichten en dit vervolgens niet doet, of het niet van plan bent en vervolgens wel doet. Hetzelfde geldt voor een slechte daad; het van plan zijn maar het niet uitvoeren weegt lichter dan het wel uitvoeren. Het geeft alleen aan dat de intentie ook meetelt bij de afweging van goede/slechte daden en de beloning/bestraffing.*

Ik shoot niet, maar je zit er wel degelijk naast en ik raad je aan op je eigen wijze raad op te volgen en je eerst te verdiepen in de islam voor je dergelijke uitspraken doet.

* Is er in het christendom niet een verhaal dat precies hetzelfde principe weergeeft? Zoiets van een vader die zijn 2 zoons een opdracht geeft, de eerste weigert maar doet het later toch en de tweede zegt dat ie het zal doen maar doet het vervolgens niet? En dan is de vraag wie er nou ongehoorzaam is geweest ofzo...

Laatst gewijzigd op 11-12-2003 om 20:24.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 21:30
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Yousra schreef op 11-12-2003 @ 21:20:
Helaas voor jou ben jij niet van feiten op de hoogte want Kenny/Isa is geen waardevolle bron in deze kwestie, met alle respect...

Hij kan dan wel moslim zijn, maar jij beweerde dat mohammed een bepaalde uitspraak had gedaan dus dan verwacht ik een overlevering van de profeet en niet van "een moslim".

Dan nog trek jij een verkeerde conclusie uit zijn opmerking: Het voorbeeld wat je hier geeft gaat namelijk enkel over goede daden en niet over slechte daden dus kun jij niet zeggen dat goede daden zwaarder tellen dan slechte daden.

En eigenlijk gaat het over de intentie. Als je van plan bent een goede daad te verrichten en dit vervolgens niet doet, of het niet van plan bent en vervolgens wel doet. Hetzelfde geldt voor een slechte daad; het van plan zijn maar het niet uitvoeren weegt lichter dan het wel uitvoeren. Het geeft alleen aan dat de intentie ook meetelt bij de afweging van goede/slechte daden en de beloning/bestraffing.*

Ik shoot niet, maar je zit er wel degelijk naast en ik raad je aan op je eigen wijze raad op te volgen en je eerst te verdiepen in de islam voor je dergelijke uitspraken doet.

* Is er in het christendom niet een verhaal dat precies hetzelfde principe weergeeft? Zoiets van een vader die zijn 2 zoons een opdracht geeft, de eerste weigert maar doet het later toch en de tweede zegt dat ie het zal doen maar doet het vervolgens niet? En dan is de vraag wie er nou ongehoorzaam is geweest ofzo...
Dat verhaal bestaat, ja, waarna de conclusie wordt getrokken dat beiden even ongehoorzaam zijn geweest.
Oud 12-12-2003, 15:37
Franse imbeciel
Citaat:
Yousra schreef op 11-12-2003 @ 21:20:

Ok, dan heb jij gelijk, mijn excuses, ik zal mijn ongelijk toegeven.

Isa, zeg jij eens wat...
Oud 12-12-2003, 15:41
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 12-12-2003 @ 16:37:
Isa, zeg jij eens wat...
Alsjeblieft niet zeg...die heeft al weer genoeg gezegd voor vandaag.
Oud 12-12-2003, 22:53
Franse imbeciel
Citaat:
Yousra schreef op 12-12-2003 @ 16:41:
Alsjeblieft niet zeg...die heeft al weer genoeg gezegd voor vandaag.
hij heeft niets gezegd, ik heb hem van een paar maanden terug geciteerd. Ik wil namelijk wel eens zijn complete verhaal horen.
Oud 13-12-2003, 08:15
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 12-12-2003 @ 23:53:
hij heeft niets gezegd, ik heb hem van een paar maanden terug geciteerd. Ik wil namelijk wel eens zijn complete verhaal horen.
Oke, maar ik doelde op iets wat ie hier in een ander topic gezegd heeft maar dat heb je warschijnlijk gemist...
Oud 13-12-2003, 08:59
;-)cow:-)boeh
;-)cow:-)boeh is offline
over in de hemel komen: in de bijbel staat dat je als je Jezus(God) aanneemt als jouw redder en op hem vertrouwt gered zal worden, maar als je jezus(God) niet aan neemt kom je niet in de hemel, want je wil helemaal niet bij jezus(God) zijn daar heb je dan zelf voor gekozen, in de hemel is Jezus (God) maar als je hem niet aan neemt oftewel je wil helemaal niet dat Hij je helpt krijg je je zin want in de hel is God niet.

pff vind het zelf ook moeilijk weet niet echt of het zo te begrijpen is, maar ja kijk maar.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 12:11
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
;-)cow:-)boeh schreef op 13-12-2003 @ 09:59:
over in de hemel komen: in de bijbel staat dat je als je Jezus(God) aanneemt als jouw redder en op hem vertrouwt gered zal worden, maar als je jezus(God) niet aan neemt kom je niet in de hemel, want je wil helemaal niet bij jezus(God) zijn daar heb je dan zelf voor gekozen, in de hemel is Jezus (God) maar als je hem niet aan neemt oftewel je wil helemaal niet dat Hij je helpt krijg je je zin want in de hel is God niet.

pff vind het zelf ook moeilijk weet niet echt of het zo te begrijpen is, maar ja kijk maar.
Ik vind het wel begrijpelijk.....
Oud 13-12-2003, 14:21
seeker of ligt
"Wie op die dag in het veld is....in die nacht in bed is"(Lucas 17:31,34)
Jezus heeft het hier over zijn terugkomst... Dus na zen dood terug komen... snap je een beetje waar ik op doel !! hihi!

Nog een leuk iets om hier bij te weten is dat Jezus in dit stukje zegt dat wanneer hij terug zal komen de 1 tijdens de DAG bezig op het veld is, en andere tijdens het zelfde moment de NACHT in bed ligt.. Dit kan alleen als de aarde bolvormig is..
Zou me niets verbazen Dat Jezus dit al wist wegens een bepaalde reden..!!! hiehie!!

Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 14:26
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 13-12-2003 @ 15:21:
[B

[/B]

Oud 13-12-2003, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 26-11-2003 @ 20:15:
Jezus zelf.

Maar is niet iedereen een kind van God?
Dat is niet waar dat heeft hij niet zelf gedaan. Wie wel weet ik niet maar hij zelf niet.

Jezus = de openbaring van het goddelijke. De verschijning van God in een menselijk gedaante. Hij wordt gezien als onderdeel van de drieeenheid, niet 'los' als zoon dus. De zoon is zelf onderdeel van de drieeenheid.

Wist je trouwens dat hij broers had? (Dus de overige kinderen van Maria en Jozef)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 16:33
Franse imbeciel
Citaat:
Yousra schreef op 13-12-2003 @ 09:15:
Oke, maar ik doelde op iets wat ie hier in een ander topic gezegd heeft maar dat heb je warschijnlijk gemist...
Welk topic, waarde Yousra?
Oud 23-12-2003, 14:38
zuurstokjuh
zuurstokjuh is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 14-12-2003 @ 00:25:
Dat is niet waar dat heeft hij niet zelf gedaan. Wie wel weet ik niet maar hij zelf niet.

Jezus = de openbaring van het goddelijke. De verschijning van God in een menselijk gedaante. Hij wordt gezien als onderdeel van de drieeenheid, niet 'los' als zoon dus. De zoon is zelf onderdeel van de drieeenheid.

Wist je trouwens dat hij broers had? (Dus de overige kinderen van Maria en Jozef)
ja wist ik, was een keer op discovery
Reageren

Regels voor berichten