Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
... om te beginnen vind ik het knap dat jij zomaar weet wat isa wil uiten, zonder dat je isa bent. verder: als ik zeg: jezus heeft nooit gezegd dat hij god is, hoe maak jij daar van: jezus is de oon van god niet? belangrijker is de vraag: heeft jezus ou gezegd dat hij god is of niet? en zoja, geef daar eens een vers bij, want een betere bron heb je toch niet
||
Citaat:
Lucas 12-32 Lucas 13-22:30 (hmm hoe zou Jezus al deze dingen weten...) Maar we gaan even kijken naar het kruis en de opstanding.. Toen Jezus aan het kruis hing zeiden de soldaten en schrifgeleeren: 23:35 Maar Jezus hield vol want hij had al gecht voor ONZE zondes te gaan stereven..(hij stierf voor een ieder van ons persoonlijk en door de eeuwigheid heen en door het verleden).. Hij schreeuwden aan het kruis: HET IS VOlBRACHT! Het tempel gordijn scheurde toen ook.. 3 dagen later stond Jezus op uit de dood..! dan heeft Jezus nog met veeel mensen gesprekken, na zen opstanding dus lees. ten slot lees Lucas 24-13:35 (dan heb je de hele contexst gelijk van dat stukje..) oke nu heb ik nog maar een klein stukje gepakt van de 4 evangelisten.. teraanvulling Jezus was zeker wel een profeet maar hij was meer dan dat alleen..
||
Citaat:
||
Citaat:
Der zit een reden aan dat cristenen niet naar de profetien van Mohammed kijken... Ik zou je aanraden hier us wat meer info over te bemachtigen...
||
![]() |
Citaat:
Alles daarover kun je vinden de het NT. En de profetieen staan in het OT.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
zoon van god.
nu even een vraagje dat is niet op genetisch gebied, aangezien god volgens jullie niet vast is ozi. de geest van god is te groot voor een mens. dus wat is nu eigelijk de waarde van het zoon zijn van god, behalve dat het dan edelmoedig dat hij hem opofferd en dat hij belangrijk is?
|
Je doet zonde en daar moet iets voor boete, in het oude testament was dat een dier. De missie van Jezus was dat hij het offer bracht. Dus dat hij voor onze zonden aan het kruis stierf.
En dankzij Jezus kunnen we in de hemel komen ![]()
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Sorry maar zo werkt het niet, je kan niet door je goede werken de hemel inkomen. En voor je eigen zonde boeten kan al helemaal niet, want dan moet je tot in eeuwigheid boeten, want je doet iedere dag wel honderde zonden
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En waarom niet zelf boeten voor je slechte daden? En gelukkig is er ook nog zoiets als berouw en moet je aan jezelf werken om niet in dezelde zondes te vervallen. Anders zou het wel erg makkelijk/onlogisch zijn.
|
het is goed om goede werken te doen, daar is nix mis mee, maar daardoor kan je geen plek in de hemel verdienen (heeft Jezus ook in de bijbel gezegt)
en het is goed om bij God berouw te tonen, dat vraagt hij ook van je. Zoals in het gebed dat Jezus ons geleerd heeft staat:"en vergeef ons onze zonden" en dat doet God ook doordat Jezus aan het kruis is gestorven voor onze zonden. En daardoor mag je de hemel in komen, omdat je Gelooft dat Jezus aan het kruis voor je zonden is gestorven ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Doe je echter je best om goede daden te verrichten en zondes te vermijden, dan doe je dat allemaal voor niks? Dat vind ik echt geen logica, ook geen liefde en al helemaal geen rechtvaardigheid. Doe mij maar de islam...
||||
Citaat:
1 van die dingen die daar staan zijn..: -Doe God's heilige geest (de vervanger van Jezus op aarde.. zei God voordat hij ging) geen verdriet. -laat alle gevoelens van wrok en haat en ga zo maar door achterwegen. vergeef elkaar zoals God u heeft vergeven in Cristus. -Leef als mensen die in het licht staan en zo staan der nog veeel meer texsten over.. Laat het dus duidelijk zijn dat we niet moeten gaan zondigen als cristenen, maar er is genade en vergeving als het toch wel fout gaat.. snap je hem zo? Citaat:
Citaat:
Want geloof me op daden haal je de hemel niet! En het is zeker wel liefde.. hoe wou je dat anders zien dan..? haat?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
kun je in een of twee zinnen omschrijven waarnaar ik dan zou moeten zoeken?
||
Citaat:
maar niet zoveel dat je er t/m de eeuwigheid voor hoeft te boeten lijkt me he? hoogstens 80*360*100 keer boeten ofzo.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Omdat er christenen zijn die zich er gemakkelijk vanaf denken te kunnen maken met die erfzonde van ze, wil jij de aandacht maar weer even op de islam gooien. Ga dan niet lopen gooien met iets wat je toevallig eens ergens opgevangen hebt ofzo.
Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 22:55. |
![]() |
||
Citaat:
Terwijl je maar 1 zonde hebt begaan... maar zo werkt het dus wel.. Hoe zondes zijn in geestelijke wereld "wegen" weet ik niet. Ik vind het ook niet relavant, ik geloof dat voor God een zonde een zonde is.. Hij staat er boven en is vergevings gezind. Maar ja klinkt in MENSELIJKE oren dus best lomp misschien dat je dan eeuwig naar de hel moet gaan .. Maar het is denk ik wel gewoon een keuze die we moeten gaan maken.. Jezus zei: Wie zijn leven durft te verliezen onwille van mij zal het vinden! En wie aan zijn leven vasthoud zal het verliezen.Wie zijn vader of moeder hoger plaatst dan mij, is mij niet waard..( volgens mij geeft dit stuk ook wel aan dat Jezus zei dat hij God was..). Tenslotte geloof ik dat God een rechtvaardig God is..
||||
Citaat:
Citaat:
nee dat geeft alleen aan dat jezus liefdevol is, liefdevol genoeg om meer te zijn dan iemands ouders.... Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
uiteindelijk hangt of je naar de hemel gaat slechts af van dit: als je oprecht gelooft wel, en anders niet. (vergeving en berouw en dankbaarheid en de hele reutemeteut komen allemaal enkel voort uit oprecht alles aannemen in je geloof)
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat is er makkelijker als criterium om in de Hemel te komen, dan je overgeven aan Jesus Christus? Goede daden doen vergt veel inspanning en het lukt mensen toch niet. Jesus Christus aannemen is daarentegen 'makkelijker', voor zover je daarvan kunt spreken.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord maar ik weet wel genoeg andere dingen over de islam die de conclusie van zijn stelling omblazen. Dus blijf gewoon lekker ontopic en ga niet met geruchten lopen smijten over wat er in de islam allemaal wel of niet zou gelden. Ik weet ook niet of het waar is, dus een kern van waarheid zou erin kunnen zitten maar dat er genoeg onwaarheden over de islam rond gaan is ook een feit dus tot die tijd blijven we lekker bij "de zoon van God"...
||
Citaat:
@Yousra: Natuurlijk blijf ik on-topic, ik was alleen benieuwd.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Echter, als ik ernaast zit, just shoot me, want ik heb ook het volgende gezegd: Citaat:
||
Citaat:
|
Ben het met Yousra eens..
Laten we lekker op het onderwerp blijven.. Heb nog een intressante texst over wat Jezus zei.. "Wie op die dag in het veld is....in die nacht in bed is"(Lucas 17:31,34) Jezus heeft het hier over zijn terugkomst... Dus na zen dood terug komen... snap je een beetje waar ik op doel !! hihi! Nog een leuk iets om hier bij te weten is dat Jezus in dit stukje zegt dat wanneer hij terug zal komen de 1 tijdens de DAG bezig op het veld is, en andere tijdens het zelfde moment de NACHT in bed ligt.. Dit kan alleen als de aarde bolvormig is.. Dus Jezus wist al dat de aarde Rond was!! Zou me niets verbazen Dat Jezus dit al wist wegens een bepaalde reden..!!! hiehie!!
||
![]() |
Citaat:
Hij kan dan wel moslim zijn, maar jij beweerde dat mohammed een bepaalde uitspraak had gedaan dus dan verwacht ik een overlevering van de profeet en niet van "een moslim". Dan nog trek jij een verkeerde conclusie uit zijn opmerking: Het voorbeeld wat je hier geeft gaat namelijk enkel over goede daden en niet over slechte daden dus kun jij niet zeggen dat goede daden zwaarder tellen dan slechte daden. En eigenlijk gaat het over de intentie. Als je van plan bent een goede daad te verrichten en dit vervolgens niet doet, of het niet van plan bent en vervolgens wel doet. Hetzelfde geldt voor een slechte daad; het van plan zijn maar het niet uitvoeren weegt lichter dan het wel uitvoeren. Het geeft alleen aan dat de intentie ook meetelt bij de afweging van goede/slechte daden en de beloning/bestraffing.* Ik shoot niet, maar je zit er wel degelijk naast en ik raad je aan op je eigen wijze raad op te volgen en je eerst te verdiepen in de islam voor je dergelijke uitspraken doet. * Is er in het christendom niet een verhaal dat precies hetzelfde principe weergeeft? Zoiets van een vader die zijn 2 zoons een opdracht geeft, de eerste weigert maar doet het later toch en de tweede zegt dat ie het zal doen maar doet het vervolgens niet? En dan is de vraag wie er nou ongehoorzaam is geweest ofzo...
Laatst gewijzigd op 11-12-2003 om 20:24. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Isa, zeg jij eens wat...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
over in de hemel komen: in de bijbel staat dat je als je Jezus(God) aanneemt als jouw redder en op hem vertrouwt gered zal worden, maar als je jezus(God) niet aan neemt kom je niet in de hemel, want je wil helemaal niet bij jezus(God) zijn daar heb je dan zelf voor gekozen, in de hemel is Jezus (God) maar als je hem niet aan neemt oftewel je wil helemaal niet dat Hij je helpt krijg je je zin want in de hel is God niet.
pff vind het zelf ook moeilijk weet niet echt of het zo te begrijpen is, maar ja kijk maar. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
"Wie op die dag in het veld is....in die nacht in bed is"(Lucas 17:31,34)
Jezus heeft het hier over zijn terugkomst... Dus na zen dood terug komen... snap je een beetje waar ik op doel !! hihi! Nog een leuk iets om hier bij te weten is dat Jezus in dit stukje zegt dat wanneer hij terug zal komen de 1 tijdens de DAG bezig op het veld is, en andere tijdens het zelfde moment de NACHT in bed ligt.. Dit kan alleen als de aarde bolvormig is.. Dus Jezus wist al dat de aarde Rond was!! Zou me niets verbazen Dat Jezus dit al wist wegens een bepaalde reden..!!! hiehie!! ________________ Hier is eigenlijk nog niet op gereageert... derkwam nml die andere discusiie tussen.. bedoel hoeft natuurlijk niet op gereageert op te worden...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jezus = de openbaring van het goddelijke. De verschijning van God in een menselijk gedaante. Hij wordt gezien als onderdeel van de drieeenheid, niet 'los' als zoon dus. De zoon is zelf onderdeel van de drieeenheid. Wist je trouwens dat hij broers had? (Dus de overige kinderen van Maria en Jozef) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |
Is Jezus God? GrijzeWolf | 91 | 04-05-2005 18:28 | |
de manipulatie van het NT Verwijderd | 101 | 26-03-2005 21:14 | |
Help onze kerk gelooft niet dat Jezus de zoon van God is!! Rensketje | 44 | 28-02-2004 22:08 | |
De beoordeling/het profiel van Jezus Christus Verwijderd | 11 | 05-05-2002 18:28 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |