Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2003, 14:55
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 04-12-2003 @ 15:49:
Zoals je ziet zijn mijn meningen verre van ongefundeerd, en ben jij zeker niet representatief voor alle moslima's.
Dat beweer ik ook helemaal niet maar jij presenteert jouw stelling als een feit en zonder de ruimte voor andere mogelijkheden. Trouwens wonderbaarlijk hoe je dergelijke ervaringen van jou tot feiten kunt omtoveren.

1. Die BW-discussie heeft die conclusie bij jou gewekt, dat is dan ook echt het enige. Verder doet het niet ter zake of iemand de hoofddoek wel of niet als noodzakelijk beschouwt. Dat is persoonlijk en daar kun jij naar aanleiding van een simpele forumdiscussie dus geen uitsluitend antwoord op geven.

2. Jouw gesprekken met moslims zijn ook niet van belang. Ik kan ook wel roepen dat in mijn gehele moslimviendenkring geen osama-fans voorkomen DUS bestaan ze niet?

3. Niet iedereen die de hoofddoek draagt doet dat om dezelfde reden. Daarom kun je de hoofddoek niet op 1 punt verbieden.

Joker...
Oud 04-12-2003, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-12-2003 @ 15:50:
Stom
80% van de mensen
Oud 04-12-2003, 15:00
Zaina
Zaina is offline
Had ook een meisje in de klas met hoofddoek. Ik was de enige die er wat 'kritiek' opleverde, toch mocht ze mij wel. De rest had ook wel kritiek, maar dan achter haar rug om.

Ze gaat nu naar het HBO toe, zal ze wel leuk vinden die nieuwe regels.

Citaat:
80% van de mensen
Niet alwetend dan nog altijd.
Oud 04-12-2003, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-12-2003 @ 15:51:
Wel dat een moslima met een hoofddoekje voor je klas staat?
Ik zeg net dat ik van zowel keppel als theedoek een probleem zou maken, wel goed lezen schat
Oud 04-12-2003, 15:07
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 04-12-2003 @ 16:05:
Ik zeg net dat ik van zowel keppel als theedoek een probleem zou maken, wel goed lezen schat
En van een nederlandse, atheïstische preutse troela met een theedoek
Oud 04-12-2003, 15:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 04-12-2003 @ 16:05:
Dat las ik ook eruit, maar achter de zin zou je eventueel kunnen lezen dat je wel een moslima met een hoofddoekje voor de klas had.
Oud 04-12-2003, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Yousra schreef op 04-12-2003 @ 15:55:
Dat beweer ik ook helemaal niet maar jij presenteert jouw stelling als een feit en zonder de ruimte voor andere mogelijkheden. Trouwens wonderbaarlijk hoe je dergelijke ervaringen van jou tot feiten kunt omtoveren.

Leuk dat jij het als zodanig ziet

1. Die BW-discussie heeft die conclusie bij jou gewekt, dat is dan ook echt het enige. Verder doet het niet ter zake of iemand de hoofddoek wel of niet als noodzakelijk beschouwt. Dat is persoonlijk en daar kun jij naar aanleiding van een simpele forumdiscussie dus geen uitsluitend antwoord op geven.

Jawel, want bij regels zal je altijd moeten generaliseren

2. Jouw gesprekken met moslims zijn ook niet van belang. Ik kan ook wel roepen dat in mijn gehele moslimviendenkring geen osama-fans voorkomen DUS bestaan ze niet?

Ik geef, op jouw verzoek, de achterliggende redenen aan waarop ik mijn poging tot het verklaren van het fenomeen 'hoofddoek' baseer.
Wat zijn volgens jou dan motieven voor het dragen van een hoofddoek, mishandelende vaders? Vertel eens, wat is jouw motief om er één te dragen?

3. Niet iedereen die de hoofddoek draagt doet dat om dezelfde reden. Daarom kun je de hoofddoek niet op 1 punt verbieden.

Niet iedereen die een vuurwapen bezit doet dat om een misdrijf mee te plegen. Daarom kun je vuurwapens niet verbieden

Joker...
meldpunt en mededelingen

*roggel*
Oud 04-12-2003, 15:16
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 04-12-2003 @ 16:13:
*roggel*
Oud 04-12-2003, 15:23
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 04-12-2003 @ 16:13:
Wat zijn volgens jou dan motieven voor het dragen van een hoofddoek, mishandelende vaders? Vertel eens, wat is jouw motief om er één te dragen?
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

...oke

Lieve Benfatto, de één draagt een strakke broek, de ander een minirok, weer een ander een wijde overgooier en sommigen kiezen voor de hoofddoek! Waarom? Waarom draag jij een broek en geen minirok?

Ik draag een hoofddoek omdat ik dat wil. Ik geloof dat het vanuit de islam is voorgeschreven ter bescherming van de vrouw. Daar hoef jij het niet mee eens te zijn en je kunt je beroggelde koran er wel op na slaan om het tegendeel te bewijzen maar ik hoef niet gered te worden van onder mijn hoofddoek hoor. Ik vermaak me hier prima en ik heb in ieder geval geen last van foute knipogende ventjes of kontenknijpers.

Ik hoef alleen maar een beetje respect.
Oud 04-12-2003, 15:26
Zaina
Zaina is offline
Net of dat die hoofddoek over je kont heen hangt
Oud 04-12-2003, 15:29
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Zaina schreef op 04-12-2003 @ 16:26:
Net of dat die hoofddoek over je kont heen hangt
Een hoofddoek werkt blijkbaar nogal afschrikkend, zie de angstige reacties op dit forum.
Oud 04-12-2003, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Yousra schreef op 04-12-2003 @ 16:23:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

...oke

Lieve Benfatto, de één draagt een strakke broek, de ander een minirok, weer een ander een wijde overgooier en sommigen kiezen voor de hoofddoek! Waarom? Waarom draag jij een broek en geen minirok?

Omdat het koud is, ik geen mooie benen heb, en panty's zo knellen in m'n kruis

Ik draag een hoofddoek omdat ik dat wil. Ik geloof dat het vanuit de islam is voorgeschreven ter bescherming van de vrouw. Daar hoef jij het niet mee eens te zijn en je kunt je beroggelde koran er wel op na slaan om het tegendeel te bewijzen maar ik hoef niet gered te worden van onder mijn hoofddoek hoor. Ik vermaak me hier prima en ik heb in ieder geval geen last van foute knipogende ventjes of kontenknijpers.

Ik hoef alleen maar een beetje respect.
Zo, dus dat is voor jouw de beweegreden. Eindelijk is 'ie eruit
Er zijn natuurlijk meerdere beweegredenen, noem er 's nog wat

Eigenlijk ben je niet zo slim bezig met je pleiten voor sociale acceptatie van de hoofddoek. Op den duur zul je dan toch last krijgen van fout knipogende ventjes en kontknijpers (dat eerste zie ik al regelmatig op mn werk)
Oud 04-12-2003, 15:31
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 04-12-2003 @ 16:30:
Zo, dus dat is voor jouw de beweegreden. Eindelijk is 'ie eruit
Er zijn natuurlijk meerdere beweegredenen, noem er 's nog wat

Eigenlijk ben je niet zo slim bezig met je pleiten voor sociale acceptatie van de hoofddoek. Op den duur zul je dan toch last krijgen van fout knipogende ventjes en kontknijpers (dat eerste zie ik al regelmatig op mn werk)
Wat wil je horen jongen? Dan zijn we sneller klaar met dit gedoe...
Oud 04-12-2003, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Yousra schreef op 04-12-2003 @ 16:29:
Een hoofddoek werkt blijkbaar nogal afschrikkend, zie de angstige reacties op dit forum.
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet bang voor hoofddoekjes, en ik wil je best wel in je kont knijpen hoor waar woon je?
Oud 04-12-2003, 15:32
Gatara
Gatara is offline
Zou er ook geprotesteerd worden als een Schot in een kilt voor de klas komt te staan?

(ik zal dan in ieder geval niet protesteren ff een willekeurige foto eruit gepikt. het gaat niet om deze jongen niet mijn type )
Oud 04-12-2003, 15:33
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 04-12-2003 @ 16:32:
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet bang voor hoofddoekjes, en ik wil je best wel in je kont knijpen hoor waar woon je?
Ze is al getrouwd.
Oud 04-12-2003, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Yousra schreef op 04-12-2003 @ 16:31:
Wat wil je horen jongen? Dan zijn we sneller klaar met dit gedoe...
jij vond de door mij genoemde motieven belachelijk, ik vraag :"kom eens met wat anders dan."

vertel
Oud 04-12-2003, 15:35
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 04-12-2003 @ 16:32:
Ja ik kan jou driften natuurlijk niet onder controle houden, dat zal je zelf moeten doen, maar mijn kledingkeuze laat zich dan ook niet zozeer door mannen bepalen ookal had jij gehoopt van wel om hier een Isa-tintje aan te kunnen geven.

Mijn uiterlijk is van mij en ik doe daar mee wat ik wil en niemand heeft last van het niet zien van mijn haren dus laat me met rust.
Oud 04-12-2003, 15:36
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Yousra schreef op 04-12-2003 @ 16:29:
Ben geen groot fan van hoofddoekjes, maar zo afschrikkend is het nou toch ook weer niet. Op me werk bijvoorbeeld, alleen jammer dat ze al getrouwd is en een kind heeft.

Maar ik ga weer eens mensen, chat ze.

Laatst gewijzigd op 04-12-2003 om 15:38.
Oud 04-12-2003, 15:37
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 04-12-2003 @ 16:34:
jij vond de door mij genoemde motieven belachelijk, ik vraag :"kom eens met wat anders dan."

vertel
Ik ben al met iets anders gekomen maar het is duidelijk dat jij ergens anders heen wil. Voor Bin Laden-sympathiën hoef je in ieder geval niet bij mij te zijn en mode doet me ook niks. Mijn vader of man dwingen me ook niet en er zit ook geen flesje bier verboregn onder mijn hoofddoek.
Oud 04-12-2003, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Yousra schreef op 04-12-2003 @ 16:35:
Ja ik kan jou driften natuurlijk niet onder controle houden, dat zal je zelf moeten doen, maar mijn kledingkeuze laat zich dan ook niet zozeer door mannen bepalen ookal had jij gehoopt van wel om hier een Isa-tintje aan te kunnen geven.

Mijn uiterlijk is van mij en ik doe daar mee wat ik wil en niemand heeft last van het niet zien van mijn haren dus laat me met rust.
Moslims en humor
Oud 04-12-2003, 15:39
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 04-12-2003 @ 16:37:
Moslims en humor
Ik ben hier niet om sarcasme te verspreiden in tegenstelling tot de grote joker himself: benfatto

Mag ik nu ook zeggen dat je de inhoud van de discussie ontwijkt.
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 04-12-2003 @ 16:33:
Ze is al getrouwd.
Ow shit ja, bij moslima's moet je er voor hun twaalfde jaar al bij zijn
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 04-12-2003 @ 16:39:
Ow shit ja, bij moslima's moet je er voor hun twaalfde jaar al bij zijn
Niet-moslims en humor
Oud 04-12-2003, 15:41
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Yousra schreef op 04-12-2003 @ 16:39:
Niet-moslims en humor
Je bent wel een beetje aan het stigmatiseren zus dus wil je alsjeblieft op je woorden letten anders moet ik weer naar M&M.
Oud 04-12-2003, 15:41
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 04-12-2003 @ 16:41:
Je bent wel een beetje aan het stigmatiseren zus dus wil je alsjeblieft op je woorden letten anders moet ik weer naar M&M.
Ga ervoor zou ik zeggen...vergeet je Benfatto ook niet te melden?
Oud 04-12-2003, 15:43
Gatara
Gatara is offline
blah

Regels voor berichten