Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2003, 15:08
cha0s
cha0s is offline
Brian Setzer (Stray Cats, Brian Setzer Trio, Brian Setzer Orchestra, Comeback Special '68)

Johnny, Joey, Deedee, Tommy ()

Rob Wright, John Wright, Craig Bougie, Dean Rusk & France Preseven (en in 't bijzonder Rob, voor z'n teksten en de manier waarop 'ie bast. NoMeansNo, overigens.)
Oud 09-12-2003, 20:50
lana
lana is offline
Citaat:
Tolchok schreef op 09-12-2003 @ 15:58:
tja genie.. mijn rijtje is eigenlijk meer 'mensen die ik heel erg vette shit vind doen' (of hebben gedaan)
Eric Clapton
David Bowie
Paul Simon
Neil Young
Ennio Morricone
Jimi Hendrix
Marc Bolan
George Michael
Jeff Buckley
Carlos Santana
Jan Akkerman kan in ook wel erg waarderen sinds kort , maar ik heb nog niet zo heel veel gehoord

tja...beetje het standaard rijtje, eigenlijk

EDIT: o ja en The Beatles, voor mij toch wel (een van) de beste band ooit.

Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 14:26.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 19:39
funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 09-12-2003 @ 16:08:
Brian Setzer (Stray Cats, Brian Setzer Trio, Brian Setzer Orchestra, Comeback Special '68)

die hoort er idd bij!!!!!
Oud 10-12-2003, 20:13
Bambikill
Bambikill is offline
Jimi Hendrix, Kurt Cobain en John Frusciante
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 20:44
memory
memory is offline
Kurt Cobain
Jeff Buckley
Jim Morrisson
Michael Stipe
Thom Yorke
Oud 10-12-2003, 21:04
FaZ
FaZ is offline
Kurt Cobain. Waarom? Zijn levensverhaal is ten eerste erg boeiend, ik heb al veel naslagwerken hierover gelezen. En dan de manier waarop hij met een kanonslag alternatieve rock introduceerde in de mainstream hitparades, en ook nog gedeetelijk onbedoeld. Een briljante songwriter/zanger/gitarist

Jon Schaffer. Als ik daarover nadenk dan is het onmogelijk om voor te stellen dat hij praktisch alle muziek van Iced Earth heeft geschreven.
Oud 10-12-2003, 21:05
Nebula
Nebula is offline
Filmcomponist John Williams won 5 Academy Awards (voor: Fidler on the Roof, Jaws, Star Wars, E.T. the Extra-Terrestrial en Schindler's List), en werd 42 keer genomineerd voor diezelfde prijs.

Hij won 2 Emmy Awards (voor Heidi en Jane Eyre) en werd voor de Emmy Award 5 keer genomineerd.

Verder nog drie Golden Globe Awards (voor Jaws, Star Wars en E.T.) en waarvoor hij 18 keer werd genomineerd.

Ook won hij 18 Grammy Awards (voor: Jaws, 3 voor Star Wars, 2 voor Close Encounters of the Third Kind, 2 voor Superman, 2 voor The Empire Strikes Back, Raiders of the Lost Ark, 3 voor E.T. the Extra-Terrestrial, Olympic Fanfare, Schindler's List, Saving Private Ryan en Angela's Ashes). Hij werd 52 keer genomineerd voor de Grammy Award.

Verder nog 16 "Honorary Degrees" van andere instanties (voornamelijk universiteiten).

Die heeft hij allemaal te danken aan het feit dat hij zo verschrikkelijk goed is.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 21:44
Damaged Justice
Damaged Justice is offline
Keej, mijn lijstje dan maar. In willekeurige volgorde:

Jim Morrison
Ozzy Osbourne
James Hetfield
Kirk Hammet
Cliff Burton
Gary Moore
Layne Staley
Jimi Hendrix
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 21:47
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Frank Zappa, erg smaakvol.
Oud 11-12-2003, 02:32
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Sci-Fi fan schreef op 10-12-2003 @ 22:05:
Filmcomponist John Williams won 5 Academy Awards (voor: Fidler on the Roof, Jaws, Star Wars, E.T. the Extra-Terrestrial en Schindler's List), en werd 42 keer genomineerd voor diezelfde prijs.

Hij won 2 Emmy Awards (voor Heidi en Jane Eyre) en werd voor de Emmy Award 5 keer genomineerd.

Verder nog drie Golden Globe Awards (voor Jaws, Star Wars en E.T.) en waarvoor hij 18 keer werd genomineerd.

Ook won hij 18 Grammy Awards (voor: Jaws, 3 voor Star Wars, 2 voor Close Encounters of the Third Kind, 2 voor Superman, 2 voor The Empire Strikes Back, Raiders of the Lost Ark, 3 voor E.T. the Extra-Terrestrial, Olympic Fanfare, Schindler's List, Saving Private Ryan en Angela's Ashes). Hij werd 52 keer genomineerd voor de Grammy Award.

Verder nog 16 "Honorary Degrees" van andere instanties (voornamelijk universiteiten).

Die heeft hij allemaal te danken aan het feit dat hij zo verschrikkelijk goed is.
beste post.

*buigt*

Ik wou zelf aandragen:

John Zorn.

John Zorn, saxofoonspeler. Dat volstaat niet. Hij werkte samen, met mensen als Mike Patton, Naked City (waarmee hij vrij revolutionaire jazz maakte) en tal van anderen.

Bracht een stapel 'filmworks' op de markt (geloof nu bij nr.13), waarop hij allerlei soundscapes, en filmmuziek ten gehore laat brengen (nr.9 roeleert).

Werkte samen met Masada Chamber Ensemble, om joodse muziek op cd te zetten (Bar Kokhba, geweldige dubbel cd).

Droeg veel filmmuziek aan en werkte aan films. Werkte aan video's. Begenagigd jazzschrijver.
Oud 11-12-2003, 06:33
Muzzle
Muzzle is offline
Billy Corgan

Omdat ik vind dat het een geweldig persoon is (althans dat denk ik door de talloze filmpjes en documentares die ik heb gezien).

Met de Smashing Pumpkins heeft hij de meest geweldige emotionele nummers geschreven, hij heeft een geweldige stem, met altijd mooie zanglijnen. Zijn uitstraling vind ik ook heel erg fijn.

Het is moelijk uit te leggen, maar die man bewonder ik echt enorm, gewoon om alles eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 06:58
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 11-12-2003 @ 07:33:
Billy Corgan

Omdat ik vind dat het een geweldig persoon is (althans dat denk ik door de talloze filmpjes en documentares die ik heb gezien).

Met de Smashing Pumpkins heeft hij de meest geweldige emotionele nummers geschreven, hij heeft een geweldige stem, met altijd mooie zanglijnen. Zijn uitstraling vind ik ook heel erg fijn.

Het is moelijk uit te leggen, maar die man bewonder ik echt enorm, gewoon om alles eigenlijk.

Ik ook!
Oud 16-12-2003, 20:22
Drommels
Drommels is offline
Santana
Jimi Hendrix
Matthew Bellamy
Thom Yorke
Bob Marley
Bob Dylan
Frank Sinatra
Oud 16-12-2003, 21:20
Another Way
Another Way is offline
De zanger achter Underworld Die teksten die hij maakt zijn geniaal! (Ook al slaan ze nergens op)
Oud 16-12-2003, 21:23
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Blues Saraceno
Michael Lee Firkins
Scott Henderson
Shawn Lane
Scott Mishoe
Richie Kotzen
Greg Howe
Ilse de Lange
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 00:16
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Shakeel schreef op 16-12-2003 @ 22:23:

Ilse de Lange

You suck at life
Oud 17-12-2003, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Shakeel schreef op 16-12-2003 @ 22:23:
Ilse de Lange
Dude... I mean.... Shit..... Dang...... You do really suck at life, don't you...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 08:46
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
sheesh.. sarcasme is moeilijk te ontdekken he, maar ik neem aan dat jullie al die andere artiesten uit men lijstje niet kennen anders hadden jullie em wel door..
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 08:51
Escapism
Escapism is offline
die anderen ken ik allemaal niet
Oud 17-12-2003, 20:28
Daevrem
Daevrem is offline
Tsss, ik dacht al, wat doet die daar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren