Advertentie | |
|
![]() |
|
Kurt Cobain. Waarom? Zijn levensverhaal is ten eerste erg boeiend, ik heb al veel naslagwerken hierover gelezen. En dan de manier waarop hij met een kanonslag alternatieve rock introduceerde in de mainstream hitparades, en ook nog gedeetelijk onbedoeld. Een briljante songwriter/zanger/gitarist
Jon Schaffer. Als ik daarover nadenk dan is het onmogelijk om voor te stellen dat hij praktisch alle muziek van Iced Earth heeft geschreven.
|
![]() |
Filmcomponist John Williams won 5 Academy Awards (voor: Fidler on the Roof, Jaws, Star Wars, E.T. the Extra-Terrestrial en Schindler's List), en werd 42 keer genomineerd voor diezelfde prijs.
Hij won 2 Emmy Awards (voor Heidi en Jane Eyre) en werd voor de Emmy Award 5 keer genomineerd. Verder nog drie Golden Globe Awards (voor Jaws, Star Wars en E.T.) en waarvoor hij 18 keer werd genomineerd. Ook won hij 18 Grammy Awards (voor: Jaws, 3 voor Star Wars, 2 voor Close Encounters of the Third Kind, 2 voor Superman, 2 voor The Empire Strikes Back, Raiders of the Lost Ark, 3 voor E.T. the Extra-Terrestrial, Olympic Fanfare, Schindler's List, Saving Private Ryan en Angela's Ashes). Hij werd 52 keer genomineerd voor de Grammy Award. Verder nog 16 "Honorary Degrees" van andere instanties (voornamelijk universiteiten). ![]() Die heeft hij allemaal te danken aan het feit dat hij zo verschrikkelijk goed is. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
*buigt* Ik wou zelf aandragen: John Zorn. John Zorn, saxofoonspeler. Dat volstaat niet. Hij werkte samen, met mensen als Mike Patton, Naked City (waarmee hij vrij revolutionaire jazz maakte) en tal van anderen. Bracht een stapel 'filmworks' op de markt (geloof nu bij nr.13), waarop hij allerlei soundscapes, en filmmuziek ten gehore laat brengen (nr.9 roeleert). Werkte samen met Masada Chamber Ensemble, om joodse muziek op cd te zetten (Bar Kokhba, geweldige dubbel cd). Droeg veel filmmuziek aan en werkte aan films. Werkte aan video's. Begenagigd jazzschrijver.
|
Billy Corgan
Omdat ik vind dat het een geweldig persoon is (althans dat denk ik door de talloze filmpjes en documentares die ik heb gezien). Met de Smashing Pumpkins heeft hij de meest geweldige emotionele nummers geschreven, hij heeft een geweldige stem, met altijd mooie zanglijnen. Zijn uitstraling vind ik ook heel erg fijn. Het is moelijk uit te leggen, maar die man bewonder ik echt enorm, gewoon om alles eigenlijk. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ook! ![]()
|
|