Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2004, 21:04
Verwijderd
Dat heb ik al vaker gedaan, uiteraard. Vooral n.a.v. het incident in een Chinees restaurant dat twee jaar geleden plaats had, waarbij mijn broertje een stukje kip tussen mijn Foe Yong Hai had gestopt en het nogal hilarisch vond dat ik het, niet wetende dat het tussen mijn saus zat, op had gegeten. (Ik ben daarna overigens direct naar de wc gerend om het dáár nog uit te kunnen kotsen, en niet midden in het restaurant.)

Ook mijn zusje heeft me een paar keer zoiets proberen te flikken; ze deed dan een stukje vlees onder een stukje stokbrood en probeerde me dat te geven. Gelukkig is ze veel te doorzichtig met dat soort dingen en had ik het steeds door.

Ik probeer me er meestal niet veel van aan te trekken, maar dat soort dingen gaat me natuurlijk te ver. Ook kan ik simpelweg misselijk worden wanneer iemand voor m'n neus vis gaat zitten eten (dat zit inderdaad volledig tussen mijn oren). Natuurlijk probeer ik niets te laten merken en ga ik snel chronisch kleine slokjes van mijn thee nemen, opdat ik de geur niet ruik, maar ze weten wel dat ik het niet prettig vind.

Natuurlijk heb ik er dus over gepraat, vooral met mijn ouders. Ze begrijpen dat ik het gedrag dat mijn broertje en zusje soms vertonen niet tolereer en willen er zorg voor dragen dat het niet meer voorkomt. Echter kunnen ze ze evenmin dwingen respect te hebben voor mijn denkbeelden. Ze geven wel straf enzo als het te erg wordt.

Het heeft echter niet écht veel nut, behalve dan dat dit soort pesterijtjes nu steeds minder plaats heeft. Het idee is nog hetzelfde; m'n broertje en zusje pesten me volgens mij alleen maar minder om niet op hun kop te krijgen van m'n ouders, die wél respect opbrengen voor mijn principes.
Ach, het zal ook hun onvolwassenheid wel zijn, ik moet maar gewoon afwachten tot ze een jaar of 16 zijn ofzo.

Wat betreft dat geroddel op school, daar heb ik natuurlijk wél last van en dat zal ook voorlopig wel zo blijven. Gelukkig heb ik ervaring met niet geaccepteerd worden, van m'n basisschooltijd. Sommigen zullen voorlopig wel doorgaan mij niet te accepteren, totdat ze inzien dat ik er weinig (duidelijke) reacties op toon. Dat zal nog wel een aantal maanden op zich laten wachten, maar dat maakt niet zo heel veel uit, ik wacht gewoon.

Helaas zal ik altijd weer opnieuw dit soort reacties krijgen, omdat ik altijd van milieu zal blijven wisselen, zij het misschien niet zo heel veel. In die zin heb ik dus last van sommige 'omnivoren', op een manier die diegenen die daarvoor verantwoordelijk zijn niet ervaren.

[edit]

'Omnivoren' moet natuurlijk tussen aanhalingstekens, sorry!

Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 21:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2004, 21:10
Verwijderd
Als mijn zusjes of ouders mij vlees hadden laten eten, dan was ik ook kwaad geworden, want dat vind ik gewoon misselijk.

Wat ik zelf een beetje 'vreemd' vind...is dat jij mensen die vlees eten 'omnivoren' noemt...ik weet wel dat ze dat zijn en dat veganisten/vegetariërs ook zo genoemd worden...maar dan nog, 'k vind het een beetje vreemd klinken.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 21:16
Verwijderd
Ik heb vergeten 'omnivoren' tussen aanhalingstekens te zetten, mijn excuses. Volgens mij heb ik dit in mijn vorige posts wél gedaan, zo hoort het ook, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 23:52
Verwijderd
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 09-01-2004 @ 21:57:
Vlees is goed voor je, Brood en Aardappelen ect. zijn juist slecht! daar ben ik dan ook mee gestopt!
Alles met mate is goed voor je
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 11:02
'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
Misschien interessant, romdom tien over atkins:

http://info.omroep.nl/ncrv/tv?nav=zbbvHsHfHEIJGX
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 11:04
Verwijderd
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 10-01-2004 @ 12:02:
Misschien interessant, romdom tien over atkins:

http://info.omroep.nl/ncrv/tv?nav=zbbvHsHfHEIJGX
Sommige mensen geloven dat Atkins gebeuren, anderen weer niet.
't is dus maar net wat je gelooft.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 11:04
'EliteZeehond'
Het werkt voor mij iig wel
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 11:09
Verwijderd
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 10-01-2004 @ 12:04:
Het werkt voor mij iig wel
Mooi zo.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 12:06
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 09-01-2004 @ 19:46:
Je kan het heel overtuigend aanvoeren. Stel dat we gewoon in een natuurlijke situatie leven. Er van uitgaande dat de mens niet technisch ver is. Dus als gewone apen leven in bomen of op de grond ofzo.
Als we dan een kokosnoot zouden eten die in de omgeving groeien en het melk drinken is dat zeer natuurlijk. De kokosnoot is de vrucht van die boom en bedoeld daarvoor.
Maar zodra je aan als aap aan de uiers gaat hangen van een of ander hoefdier, terwijl die melk bestempeld is als voedingsstof voor de geborene, dan kan je wel stellen dat dit niet natuurlijk is.
De menselijke vrouwen geven toch ook geen borstvoeding aan de kalfjes? Daarom zeer onnatuurlijk.
Er zijn geen kokosnoten in de buurt, dus onnatuurlijk. Er zijn wel koeien in de buurt en die kan je melken. Dus natuurlijk.
Het is maar net hoe je het bekijkt.

Citaat:
De smaak kan je vergelijken met die halve maan dingen van chocola met binnen in ook sinaasappel. Alleen die zijn vol met gemalen botten enzo.
geen idee waar je het over hebt
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 12:09
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
perseus schreef op 09-01-2004 @ 22:04:
Dat heb ik al vaker gedaan, uiteraard. Vooral n.a.v. het incident in een Chinees restaurant dat twee jaar geleden plaats had, waarbij mijn broertje een stukje kip tussen mijn Foe Yong Hai had gestopt en het nogal hilarisch vond dat ik het, niet wetende dat het tussen mijn saus zat, op had gegeten. (Ik ben daarna overigens direct naar de wc gerend om het dáár nog uit te kunnen kotsen, en niet midden in het restaurant.)
Dat je gruwelijk boos wordt, daar kan ik inkomen. Dat je het gaat uitkotsen op de plee, dat vind ik schromelijk overdreven
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 12:17
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-01-2004 @ 13:06:
[B]Er zijn geen kokosnoten in de buurt, dus onnatuurlijk. Er zijn wel koeien in de buurt en die kan je melken. Dus natuurlijk.
Het is maar net hoe je het bekijkt.
Nee, nee, nee...

Je begrijpt denk niet wat ik wil zeggen. De omgeving is voor mensen nu de hele wereld en ook kokosnoten zijn 'dichtbij'. De functie van die kokosnoot is het eten enzo.
De functie van het melk is en blijft niet dat het bestemd is voor andere dieren, maar voor de zuigelingen. Biologisch gezien is het dus niet natuurlijk.

Als je zegt dat het eten van vlees natuurlijk is, dat kan ik niet ontkennen (even weggenomen dat de methode om het te krijgen wel niet juist is). Dat kan zo zijn. Zoals wel vaker dieren dieren eten.
Maar melk drinken is biologisch gezien gewoon onjuist.

Citaat:
geen idee waar je het over hebt
Eh, laat dan maar.
Oud 10-01-2004, 12:25
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 10-01-2004 @ 13:17:
Nee, nee, nee...

Je begrijpt denk niet wat ik wil zeggen. De omgeving is voor mensen nu de hele wereld en ook kokosnoten zijn 'dichtbij'. De functie van die kokosnoot is het eten enzo.
De functie van het melk is en blijft niet dat het bestemd is voor andere dieren, maar voor de zuigelingen. Biologisch gezien is het dus niet natuurlijk.

Als je zegt dat het eten van vlees natuurlijk is, dat kan ik niet ontkennen (even weggenomen dat de methode om het te krijgen wel niet juist is). Dat kan zo zijn. Zoals wel vaker dieren dieren eten.
Maar melk drinken is biologisch gezien gewoon onjuist.
ja,ja,ja

wat heb ik aan een door ouw imaginaire (voor ons hollanders) gecreeerde wereld? Geen reet, want zo kan ik ook wel deze wereld verzinnen:

Anno 2000 voor christus. Nederland is al door de egyptenaren, die voor deze periode regeerden over de wereld, voolgestort met puin zodat er leven mogelijk is. Enkele vergevorderde neandertalers zijn, evenals koeien, naar nederland geimmigreerd. Het weer is mooi en op een zonnige dag stapt henk zijn IKEA bedje uit. IKEA bestond al 100 jaar in Nederland sinds Atilla de hun de egyptenaren had verdreven. Hij loopt naar wasbak, en wast zijn grove overbehaarde huidje met het koude water. Dit laatste maakt hem niet uit want dat is mannelijk in die tijd. Na zich gewassen te hebben gaat hij naar zijn huiskoe greta wisse smit. Hij zegt 'mogguh' waarop greta antwoord met een luide 'moooeee'. Henk zegt tegen greta dat hij een kopje melk en zet zijn kopje op de grond. Greta gaat op haar achterpootjes staan en doet een schotse volksdans waarbij haar uiers zo gemasseerd worden dat er melk uitkomt en met pure vakkundigheid pompt ze het glas vol melk. "Dank je Greta", roept Henk haar nog na, zijn kopje leegdrinkend en rennend naar zijn vissershutje.

Conclusie, met zelf geschapen werelden kun je elke situatie naar je hand trekken.

Laatst gewijzigd op 10-01-2004 om 12:30.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 12:40
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-01-2004 @ 13:25:
ja,ja,ja

wat heb ik aan een door ouw imaginaire (voor ons hollanders) gecreeerde wereld? Geen reet, want zo kan ik ook wel deze wereld verzinnen:
Het gaat om dat melk drinken onnatuurlijk is oftewel onbiologisch. Zijn er toevallig wat biologen?

Melk is en blijft voor kalfjes...
Oud 10-01-2004, 17:03
'EliteZeehond'
Citaat:
TechXP schreef op 10-01-2004 @ 13:40:
Het gaat om dat melk drinken onnatuurlijk is oftewel onbiologisch. Zijn er toevallig wat biologen?

Melk is en blijft voor kalfjes...
Brood en aardappelen eten is even onnatuurlijk
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 17:28
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 10-01-2004 @ 18:03:
Brood en aardappelen eten is even onnatuurlijk
De/Een functie van broodingredienten/aardappelen is voer voor ander leven.

De functie van melk is ook wel voeding, maar daar is het voeding van jongen. De functie is zeker niet voeding van andere dieren.

Ik weet niet wat je er niet aan snapt?

Of het nu natuurlijk word geproduceerd of niet staat terzijde. Als je de NU-situatie wegdenkt, dan kan je het snappen.
Oud 10-01-2004, 17:31
'EliteZeehond'
Melk is niet voor ons bedoelt nee, daar heb je gelijk in
maar graan, aardappelen, rijst e.d. netzomin
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 17:41
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 10-01-2004 @ 18:31:
Melk is niet voor ons bedoelt nee, daar heb je gelijk in
maar graan, aardappelen, rijst e.d. netzomin
Kan je dan uitleggen waarom dat net zo min voor ons is bedoeld?

Wat is de biologische functie van melk volgens jou?

Wat is de biologische functie van rijst, graan, etc.?
Oud 10-01-2004, 17:51
'EliteZeehond'
de mensheid eet pas zo'n 5000 jaar die dingen, daarvoor at men alleen vlees, vruchten en noten en dergelijke, en in die tijd is ons lichaam nauwlijks veranderd
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 18:29
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 10-01-2004 @ 18:51:
de mensheid eet pas zo'n 5000 jaar die dingen, daarvoor at men alleen vlees, vruchten en noten en dergelijke, en in die tijd is ons lichaam nauwlijks veranderd
Hoe weet je dat men nauwelijks verandert is? Bron?

Mensen veranderen zeker wel.
Oud 10-01-2004, 19:06
'EliteZeehond'
Hoe weet jij dat het wel is?? Evolutie gaat niet zo snel
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 19:14
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 10-01-2004 @ 20:06:
Hoe weet jij dat het wel is?? Evolutie gaat niet zo snel
Onze leefwijze is verandert, onze prioriteiten zijn verandert, doelen zijn verandert.

Qua lichaam: ligt per gebied anders, maar in westen zijn we langer geworden.
Oud 10-01-2004, 19:24
'EliteZeehond'
maar we hebben nog precies dezelfde genen als 10.000 jaar geleden
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 20:21
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 10-01-2004 @ 20:24:
maar we hebben nog precies dezelfde genen als 10.000 jaar geleden
nope
als we nog precies dezelfde zouden hebben zouden we dan evuloeren?

+ als omstandigheden veranderen kan er na 100 generaties als een merkbaar verschil

en ja 100 generaties duurt bij mensen langer als bijvoorbeeld bij bacterien
Oud 10-01-2004, 22:56
Saddam Hussein
Saddam Hussein is offline
Hier in het gevang is het net of ik veganist ben, vrreemde menssen, die Amerikanen. Je zou toch verwachten dat je fastfood in een Amerrikaanse gevangenis zou krijgen, maar wat krijg ik? Ik krijg godverdomme niets anders dan groentuh, frruit en brruine bonen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 01:06
'EliteZeehond'
Citaat:
Warsocket schreef op 10-01-2004 @ 21:21:
nope
als we nog precies dezelfde zouden hebben zouden we dan evuloeren?

+ als omstandigheden veranderen kan er na 100 generaties als een merkbaar verschil

en ja 100 generaties duurt bij mensen langer als bijvoorbeeld bij bacterien
volgens mij zijn we nogsteeds "homo-sapiens" toch??
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 01:40
Verwijderd
Onze genen zijn uiteraard wel veranderd, maar we zijn inderdaad nog steeds homo sapiens, zoveel is er niet veranderd m.b.t voedselvertering.

Wat wél heel erg veranderd is, is ons milieu. In ons hedendaagse milieu is the sky the limit, alles kan op het gebied van voeding, of het nou natuurlijk is of niet.

Ik denk dat het heel belangrijk is wat je nou eigenlijk onder 'natuurlijk' verstaat. Versta je daaronder hoe de eerste mensen waren en leefden, hoe men 6000 jaar geleden leefde, of beschouw je alles dat de mens doet als natuurlijk (strikt genomen is de mens een dier en hoort de mens dus ook tot de natuur)?

Als je daar een individueel (!) antwoord op hebt, kun je logischerwijs gaan nadenken over wanneer iets natuurlijk is of niet. Ik meng mij dan ook niet in deze (eindeloze) discussie.

Citaat:
Fade of Light schreef op 10-01-2004 @ 13:09:
Dat je gruwelijk boos wordt, daar kan ik inkomen. Dat je het gaat uitkotsen op de plee, dat vind ik schromelijk overdreven
Ik vind vlees nou eenmaal behoorlijk vies nu, dat zit tussen m'n oren, daar ben ik mij van bewust, maar ik kan daar niets aan doen. De gedachte maakte me misselijk, het is niet zo dat ik bewust een vinger in m'n keel heb gestopt ofzo.

Laatst gewijzigd op 11-01-2004 om 01:51.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 10:42
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
perseus schreef op 11-01-2004 @ 02:40:
Ik vind vlees nou eenmaal behoorlijk vies nu, dat zit tussen m'n oren, daar ben ik mij van bewust, maar ik kan daar niets aan doen. De gedachte maakte me misselijk, het is niet zo dat ik bewust een vinger in m'n keel heb gestopt ofzo.
Dat je het vies vindt, dat snap ik ook (naja ik kan erin komen ), maar je had het al doorgelsikt, je proefde het niet eens dus de smaak is er al niet meer...naja het zal idd wel een raar mental issue zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 11-01-2004 @ 11:42:
Dat je het vies vindt, dat snap ik ook (naja ik kan erin komen ), maar je had het al doorgelsikt, je proefde het niet eens dus de smaak is er al niet meer...naja het zal idd wel een raar mental issue zijn.
Hij zegt zelf ook al dat het 'tussen zijn oren' zit. Ik lust best vlees, vind veel zelfs lekker (tenminste, voor zo ver ik weet van een jaar of 11 terug), maar als ik nu vlees/vis eet, dan wil ik het ook uitkotsen, niet om de smaak, maar om het idee dat ik een beest eet. (Sorry. )
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 11:32
TechXP
TechXP is offline
Als je per ongeluk vlees eet als vegetarier/veganist zijnde, dan is het beter om het uit te kotsen meteen.

Je kan namelijk dan ziek worden daarvan. Je lichaam is namelijk al ingesteld op het eten van geen vlees enzo, dus dan kan deze het niet meer aan.
Oud 11-01-2004, 12:06
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 11-01-2004 @ 12:32:
Als je per ongeluk vlees eet als vegetarier/veganist zijnde, dan is het beter om het uit te kotsen meteen.

Je kan namelijk dan ziek worden daarvan. Je lichaam is namelijk al ingesteld op het eten van geen vlees enzo, dus dan kan deze het niet meer aan.
je eet geen hele kip, maar een stukje...daar word je echt niet ziek van ...overdrijven is ook een vak
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 12:35
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 11-01-2004 @ 13:06:
je eet geen hele kip, maar een stukje...daar word je echt niet ziek van ...overdrijven is ook een vak
Nee, echt waar. Ik heb genoeg erover gehoord. Mensen die per ongeluk vlees hadden genomen en ook ziek werden.
Hoewel het waarschijnlijk erger is met grotere stukken, maar het kan dus wel. De darmen zijn dan niet meer berekend op het verwerken van bepaalde stoffen en kunnen dus een beetje in de war raken.

Het zal wel niet zo zeer superziek zijn ofzo, maar je zal wel last van je maag krijgen denk ik.

Ik zal het denk niet zomaar uitkotsen als ik iets heb genomen waar iets van dier inzat. Ik zal me er wel schuldig over voelen. En als iemand het expres heeft gedaan, dan zal ik wel mijn wraak nemen.

Als een restaurant de schuldige is, dan zal ik zeker wel een kleine schadevergoeding willen.
Oud 13-01-2004, 15:29
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
TechXP schreef op 11-01-2004 @ 13:35:
Nee, echt waar. Ik heb genoeg erover gehoord. Mensen die per ongeluk vlees hadden genomen en ook ziek werden.
Hoewel het waarschijnlijk erger is met grotere stukken, maar het kan dus wel. De darmen zijn dan niet meer berekend op het verwerken van bepaalde stoffen en kunnen dus een beetje in de war raken.

Het zal wel niet zo zeer superziek zijn ofzo, maar je zal wel last van je maag krijgen denk ik.
Dat kan best, ik heb nl. van een andere vegatariër gehoord dat je de eerste maand nadat je stopt met vlees eten last kunt hebben van je maag, omdat deze nog gewend is aan vlees.
Ik heb iig nergens last van gehad toen ik vegetariër werd en ook niet toen ik een tijdje weer vlees ging eten (ben nu alweer een tijd vegetarisch en zal nu nooit meer vlees of vis eten, mijn ouders hadden me destijds opgedrongen weer vlees te gaan eten met onzinsmoesjes dat ik ziek werd door het vegetarisch zijn).
Oud 14-01-2004, 13:59
drama
drama is offline
Stoppen vanwege gezondheidsredenen is niet aan mij besteed...Ik rook.
Stoppen vanwege de herkomst, de gevolgen daarentegen is tamelijk makkelijk. Op een gegeven moment wilde ik gewoon geen kadavers meer eten en op een ander moment wilde ik ook niet meer meewerken aan de hele industrie rondom het eten van kadavers (waar de zuivelindustrie dus niet van los te koppelen is)
Reageren

Regels voor berichten