Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En dat anderen iets vergelijkbaars zeggen maakt het allemaal minder onwaarschijnlijk dan jij denkt. Chomsky is bijv. een serieuze wetenschapper, een van de belangrijkste oo het gebied van linquistiek, hij kan het zich eenvoudigweg niet veroorloven om onzin uit te kramen.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Iemand die een reputatie hoog te houden heeft schrijft over t algemeen geen onzin die nergens op gebaseerd is. Dat soort dingen worden altijd gecheckt. Hij baseerd zich vooral op officiele regeringsdocumenten.,
||
Citaat:
||
Citaat:
||||||||
Citaat:
![]() Nee, dit kan ik hier niet nu onderbouwen, ik heb verschillende documentaires gezien en stukken gelezen waarin dit werd aangehaald (oa over de banden tussen Israel en Amerika en het Palestina conflict) Als ik vakantie heb ga ik et wel uitpluizen voor de nonbelievers Waarom ze de aanslagen gepleegd hebben? Dat heeft Gauloises al duidelijk gemaakt: Die hebben een groot belang erbij dat de VS in het midden oosten de touwtjes in handen heeft, omdat ze zichzelf met hun zionisten politiek zo ongewild hebben gemaakt Daarnaast zijn zowel Israel als Amerika erbij gebaat conflicten te onderhouden: beide landen verdienen miljarden met de wapenhandel (voor wie het niet wist: Israel maakt ontzettend veel hightech wapens voor Amerika en andere landen, Amerika heeft een goed aandeel in de wapenhandel voor het midden-oosten, niet iedereen wil met die russische troep vechten ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat ze de schade van de aanslag (vooral op het WTC) niet zo groot hadden ingeschat is volstrekt aanneembaar: Iedereen die OOIT het WTC in het echt gezien heeft (met of zonder bouwkundige kennis) had niet kunnen verzinnen dat die torens ooit zouden instorten, met of zonder Boeing. (dat geld ook voor mij dus, trouwens: over het instorten van het WTC en het waarom, weet meneer Sky-scraper eumh High-rise wel alles ![]() (dikke gouden knuppel voor die man die in de Metro schreef dat brandvertragende lagen op staal geldverspilling waren ![]() Ook de bouwers van het WTC, hulpdiensten etcetera zijn allemaal de mist in gegaan doordat ze dachten dat de torens (wel langer) zouden blijven staan. Waarom waren deze aanslagen zo gunstig voor Amerika? * Ze krijgen weer meer controle in het Midden Oosten * Olie... het klinkt cliche, maar het is toch waar * De Wapenindustrie laaait weer op * Ze kunnen vervelende "niet-meewerkende" mannetjes zoals Osama bin Laden en Saddam Hussein met grof geweld uit hun landen halen. * Oorlog en eenheid is goed voor de zittende president, * Angst is een middel voor machtsinstellingen om het volk te bespelen. * Terrorisme is een argument dat overal goed voor is: het omzeilen van de VN, het negeren van verdragen, het instellen van "bedenkelijke" sancties en wetten, het opsluiten van verdachten zonder berechting. goed er zijn vast nog wel meer zaken, maar dit vind ik wel volstaan. ![]() ********* HIERONDER NOG RUIMTE VOOR HET NIET BOEIENDE Citaat:
Ik heb geen onderbouwing nodig, want ik geloof de "bewijzen" die er zijn niet, dus ik weet niet wie het gedaan heeft, maar jij: JIJ hebt wel onderbouwing nodig, tenzij je zegt dat je gewoon op de bronnen afgaat die hebben gezegd dat et Moslimterroristen zijn... dus? Jij geeft toe dat je de bronnen die de Moslimterroristen aanwijzen geloofd? Fijn kunnen we verder in deze discussie. Citaat:
![]() Koerdische terroristen zijn verkeerd, maar Koerdische mensen... ![]() Citaat:
Gelieve niet meer te reageren want zo wordt het alleen maar NOG onleesbaarder voor mensen die WEL geinteresseerd zijn in deze discussie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder denk ik dat die koerden geen haar beter zijn als Saddam en dat als zij ooit macht krijgen ze onderling een burgeroorlogen gaan voeren, het enige wat de koerden in Irak bond was Saddam Hussein, nu deze bindingsfactor weg is gaan alle koerdenstammen weer hun eigen belangen na, wat op den duur niet goed zal gaan. |
![]() |
||
Citaat:
Net als Moore heeft Chomsky regelmatig een punt, maar door overdrijving, verdraaiing van de feiten en regelrechte leugens schieten ze hun doel voorbij.
||
Verwijderd
|
Nog zo'n lap interessante tekst van dezelfde site. De teksten zijn zeker wel onderbouwd, want het betreft namelijk artikelen van een nederlandse krant. deze krant heet de waarheid. en deze artikelen zijn dus vn hun site.
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Betreft 11 september:
Dat bin laden erachter zit dat is duidelijk. Maar dat hij alleen erachter zit dat kan niet. de aanslag was te perfect daarvoor. volgens hun berekeningen had al qaida op een kleiner aantal slachtoffers gerekend dan er totaal gevallen zijn. ze hadden erop gerekend dat 3 tot 4 etages van de WTC het zouden begeven. Als je dan ziet dat de beide WTC torens neergaan, dan klopt er iets niet. of al qaida heeft zich onderschat of iemand anders wist van tevoren van de aanslagen en heeft er zelf wat extra aan toegevoegd met als gevolg grotere schade die immers in de schoenen van alqaida geschoven wordt. ik vindt het ook zeer vreemd dat die wtc torens zo netjes ingestort zijn. en dat ze uberhaupt ingestort zijn is vreemd. Een gebouw van zo'n omvang zou toch omvallen denk je , maar nee het wtc is netjes van boven naar beneden ineengezakt. vreemd. zoiets kan alleen gestuurd naar beneden worden gehaald. met explosieven in het gebouw zelf op bepaalde plaatsen. zoals men oude gebouwen met dynamiet sloopt. ik denk niet dat al qaida de kennis heeft om dat te kunnen. en waarom is het WTc uberhaupt neer gestort? De vliegtuigen zijn hoog in de gebouwen gevlogen. je zou dan zeggen dat het gedeelte boven de punten waar de vliegtuigen zijn ingeslagen alleeen naar beneden komt , daaronder is alles nog heel waarom moet dat deel dan instorten? het zou wel kloppen als de vliegtuigen op de grond rijdend de gebouwen in zouden rijden. het is net als met het omhakken van een boom. als je de bovenkant afhakt blijft de onderkant gewoon staan. als je aan de onderkant hakt komt alles naar beneden. kortom: Bin laden kan dit nooit alleen gedaan hebben. de VS wist er van tevoren vanaf. heeft er slim gebruik van gemaakt ddor de rest van de wtc neer te healen , want bin laden heeft toch de schuld, en dus zo een reden te heben om ten eerste de privacy en dus rechten van mensen te schenden en ten tweede om oorlog te voeren en dus meer macht over de wereld te krijgen. |
![]() |
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
McCaine weet het ook goed te zeggen, trouwens, in zijn post hierboven. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Zie New York Times Co. vs Sullivan.
||
Citaat:
Je hebt dus op veel punten gelijk, ik geef het toe, echter, je ziet één ding over het hoofd: als er personen zijn die een kruistocht aan het voeren zijn, zijn het de Moslims met hun Jihad; Bush gaat er gewoon keihard tegenin, het is dus in zekere zin een verdedigingsoorlog, maar, er zijn veel kenmerken van een kruistocht, OK. De Islamieten doen echter exact hetzelfde! Terwijl jij het dus zit op te nemen voor de medemoslims, maken ze zich wel schuldig aan schandalige praktijken die het daglicht niet zouden mogen zien, en die niet het predicaat 'Islam' zouden mogen hebben (ik excuseer mij voor de schandalige generalisering door mij toegepast, die mij even goed uitkwam). Bovendien raad ik je aan niet meer te sympathiseren met organisaties als Al-Qaeda, want daardoor bewerkstellig jij ZELF een islamofobie. Misschien zou je eens blij moeten zijn met het feit dat de Iraqi nu vrij zijn en niet bang hoeven te zijn om morgen geexecuteerd te worden. Bush is helemaal niet zo'n tiran als je denkt. Per slot van rekening is zijn doelstelling niet het bestrijden van de Islam.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Dat het WTC zou instorten had denk ik niemand (behalve de architecten en projectontwikkelaars) kunnen denken. Citaat:
(je moet eigenlijk even de discovery-documentaire kijken, die verklaart bijna alles, maargoed toch zal ik et ff uitleggen) Het World Trade Center is gebouwd met een staalconstructie aan de buitenkant, je kan eigenlijk zeggen dat het staal rond de ramen (buitenkant van het vierkant) voornamelijk het gewicht droeg. ![]() (in alledrie tekeningen zijn de gewichtdragende delen ROOD en de delen die practisch geen gewicht dragen GROEN) In de kern van de torens zaten vrijwel geen "support beams" die bij andere constructies verantwoordelijk zijn voor het dragen van het gewicht, dit ziet er zo uit: ![]() (even sterk overdreven dragen hier niet de buitenkanten, maar de rode-vierkantjes het gewicht.) Als je zelf een toren bouwt van papier, met aan de buitenkanten sterk karton (WTC / "steel tube"-constructie) en je bouwt een toren van papier met in het midden een paar kartonnen "pilaren" en je oefent druk uit met je hand bovenop je knutselwerkjes zal je zelf zien dat de bovenste constructie de neiging heeft om als een harmonica in elkaar te zakken, terwijl de onderste constructie veel sneller een kant op helt, dit komt omdat hier de draagconstructie precies in het midden ligt, bij een overhelling naar een kant, is de gehele constructie dus veel eerder over het "keerpunt" heen. (tis misschien nog beetje vaag, maar zoek dus maar snel die documentaire, kan et zo in tekst ook niet veel duidelijker maken ![]() (wat aan de tekeningen al duidelijk te zien is, is dat de WTC constructie erg voordelig is qua ruimte: er is bijna geen "office space" verspild voor een kern of dragende delen, want die zitten allemaal aan de buitenkant, meer ruimte om te verhuren dus, aan de andere kant: de conventionele constructie bied meer opties voor glazen wanden etcetera: immers, de buitenkant draagt toch practisch niets) Citaat:
![]() Vergelijken met een boom is een beetje vreemd, als je een boom zou vergelijken met het WTC zou de draagconstructie er ongeveer zo uitzien (sterkte vergeleken met een boom he?) (jaja daar komen de tekeningetjes weer ![]() ![]() (de rode vierkantjes zijn nu massief staal of beton gemixt met staal... eigenlijk kan het helemaal niet, want met Beton kon er niet zo hoog gebouwd worden, op een gegeven hoogte kan het beton zijn eigen gewicht niet meer aan,....) Een stam van een boom is namelijk ook massief hout, goed om dingen te dragen, er blijft echter van dit WTC niet meer veel kantoorruimte over, 50% van de toren is een 'massieve' stam, (vrij weinig ruimte om te verhuren dus ![]() bovendien ligt bij een boom niet alles recht boven het zwaarte punt, een tak of stuk van een boom (zeg je zaagt em half door midden) valt gewoon een kant op, omdat het keerpunt (draagpunt) weer precies in het midden ligt, dit keerpunt lag bij et WTC ook in et midden (altijd) maar de dragende constructie lag rondom, hierdoor storte het rechtnaar beneden in, want over het keerpunt hellen kon niet. Waarom de constructie zo verzwakt was, kwam door de kerosinebrand van het (de twee) vliegtuig (en). Beide vliegtuigen zaten flink vol met kerosine (mooi gepland, vieze kutterroristen ![]() Staal verliest heel veel van zijn draagkracht als het heet wordt, hierdoor kon het geen kracht meer dragen, en bogen de balken door alsof et plastic was. Als de vliegtuigen ECHT boven in de torens waren gevlogen waren ze misschien niet ingestort, daar heb je volledig gelijk in, ook als de vliegtuigen niet zo vol hadden gezeten met Kerosine (of de brandwerende laag beter was geweest, die was slecht namelijk) hadden de torens een betere kans, maar nu was EN de staalconstructie verzwakt, EN er waren (bij de zuidelijke toren nog zeg +/- 40 en de noordelijke nog +/- 20) verdiepingen boven die STEUNDEN op die balken die verzwakt waren. Citaat:
ALS ze het wisten zouden ze niet hebben kunnen weten dat het zulke schade ten gevolge had. (Niet alleen het WTC is ingestort, naast WTC 6, en de gebouwen die op hetzelfde "superblock" stonden is ook de hele metro-structuur beschadigd geraakt, dit is nog eens gigantisch, om nog niet te spreken over de ondergrondse "dam" die het water van de Hudson river buiten moest houden (grondwater)) Laatst gewijzigd op 12-01-2004 om 23:50. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-01-2004 om 23:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben zo vrij om Lenin eens te citeren: "Het imperialisme is de laatste fase van het kapitalisme" De vraag is nu, hoelang gaat het duren voordat de wereld gemeenschap dit niet meer accepteerd ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Amerika kunnen we desnoods vernietigen, hoewel dat onze eigen ondergang wordt, het systeem dat erachter zit niet. dat is ongrijpbaar, on-openbaar, onduidelijk, onvindbaar en die switchen zo makkelijk naar een andere "faction" |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
b) ik weet niet wat jouw mening is, maar ik denk dat jij over het algemeen ook gauw dingen gelooft die je leest. Ligt er maar aan waar het vandaan komt...
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
*zoekt zijn stukje over moraal weer eens op*
||
Citaat:
![]() ![]() Ach, producten importeren uit de VS wordt steeds goedkoper. Helaas is een slechte economie in de VS ook slecht voor de onze, maar ik zie de VS op deze manier nog wel een keer over de kop gaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar als Osama eens flink met aandelen gaat speculeren kan hij daardoor de beurs laten crashen en de gehele westerse economie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Eeeehm, ik denk niet dat een professor zomaar een beetje uit zijn nek gaat kleppen beetje zonde van zijn reputatie
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Iran - VS Supersuri | 440 | 23-04-2007 11:19 | |
Het grote Israel/PA topic mét poll Vlaamse | 500 | 07-02-2004 21:45 | |
Oorlog tegen het terrorisme kan 50 jaar duren! e r t a njunior | 52 | 18-01-2004 15:06 | |
Games |
Waarheid over de XBOX, PS2 is krachtiger! Diablos | 274 | 20-09-2003 03:34 | |
VS broedt op "straf" voor Frankrijk Gatara | 79 | 27-04-2003 13:43 | |
Games |
waarheid over de x-box ? ps2 is krachtiger. GpMaStEr | 7 | 13-07-2002 01:54 |