Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2004, 18:45
Charlottetje
Charlottetje is offline
(Wanneer de vrouw ouder is dan de man is het toch heel anders.
En ja, wanneer de een 20 is en de ander 30 heeft de dertiger inderdaad 'dubbel' zoveel 'volwassen' jaren achter de rug)

'Andijvie' heeft inderdaad een duidelijke conclusie.
De discussie is inderdaad ook wel een beetje aan het aflopen.
Bij welke groep (ik houd niet van groepjes) ik hoor, tsja, uhhm, ertussenin misschien.
Het blijft gewoon heel erg van de personen afhangen. Bij de een heb ik sneller de neiging om het af te keuren dan bij de ander.
Ik blijf het liefst in 'niemandsland' in dat geval.
Ik heb mijn eigen mening en verder niet.
Oud 19-01-2004, 19:18
juno
juno is offline
Waarom zou het anders zijn voor een oudere man en een jongere vrouw, of een oudere vrouw en een jongere man? dat mag je me toch echt eens uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 20:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 19:45:
(Wanneer de vrouw ouder is dan de man is het toch heel anders.
En ja, wanneer de een 20 is en de ander 30 heeft de dertiger inderdaad 'dubbel' zoveel 'volwassen' jaren achter de rug)
Je bent nu wel heel erg je eigen argumenten aan het ontkrachten. Waarom zou het wel kunnen als de vrouw jonger is, maar andersom niet? Ik vind een vrouw van 26 met een ventje van 16 net zo goed pedo, sorry hoor
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 20:41
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-01-2004 @ 19:36:
Discussie is volgens mij een beetje dood gegaan
Ja sorry, moest naar huis

Citaat:
Andijvie schreef op 19-01-2004 @ 19:36:

Ik sluit me aan bij de eerste groep, gek genoeg... Ik heb er even over nagedacht, maar heb besloten dat ik me daar toch fijner bij voel. Er blijven natuurlijk uitzonderingen, maar doorgaands zal het niet lukken en doorgaands is het verschil wél te groot. Alleen sta ik er niet meteen negatief tegen over (hoewel ik betwijfel of nare man dat bv ook wel bij voorbaat doet... ik noem het 'afstand houden' en het niet direct afkeuren maar ook niet direct accepteren).
Kijk, als je mekaar leert kennen, en absoluut schijt hebt aan je omgeving, go for it, ik heb d'r geen last van. Maar aangezien iedereen recht heeft op z'n eigen mening (ja hoor, ook als het niet de mijne is ) vind ik ook dat ik het recht heb het ronduit ranzig te vinden dat een vent van 30 een meid van 20 aan 't porken is, sorry.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 19-01-2004 @ 21:41:
vind ik ook dat ik het recht heb het ronduit ranzig te vinden dat een vent van 30 een meid van 20 aan 't porken is, sorry.
Iedereen die 'porkt' is, imo, ronduit ranzig
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 23:06
juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-01-2004 @ 21:38:
Je bent nu wel heel erg je eigen argumenten aan het ontkrachten. Waarom zou het wel kunnen als de vrouw jonger is, maar andersom niet? Ik vind een vrouw van 26 met een ventje van 16 net zo goed pedo, sorry hoor

En zij 36 en hij 26? Ik zou daar echt niet mee zitten. Het is die 16 die het pedo maakt, niet die tien jaar.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 12:48
bloemkool
bloemkool is offline
ik heb zelf, toen ik 16 was, een relatie gehad met iemand van 27.
ik zou niet weten waarom dat niet kan, leeftijd is maar een getal, en als je gelukkig met elkaar bent, why not?

meestal is het de buitenwereld die er een probleem van maakt.
Oud 20-01-2004, 12:56
juno
juno is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 20-01-2004 @ 13:48:
ik zou niet weten waarom dat niet kan, leeftijd is maar een getal, en als je gelukkig met elkaar bent, why not?

Maar de relatie was dus toch geen lang leven beschoren begrijp ik, dus dat bevestigt onze mening dat een groot leeftijdsverschil niet werkt in een relatie, als de jongste nog niet zelf volwassen is.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 12:56
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 20-01-2004 @ 13:48:

Je zou er versteld van staan als je eens wist dat die buitenwereld wel vaker problemen maakt van dingen die gewoon niet kunnen.

Ja, ik heb toen ik 18 was ook geneukt met een vent van 28, dus? Het blijft gewoon een gevoelige zaak.

Het kan me nog niet eens schelen wat die buitenwereld ervan vindt, maar het kan me wel schelen dat ik in een dergelijke relatie geacht wordt volwassener te zijn dan dat ik ben.

Misschien dat die vent van 27 van je nog bij mammie woonde, maar die vent van 28 van mij zat gigantisch in de knoei met contracten met zijn werkgever en hypothecaire zekerheden en betaal jij de boodschappen, dan doe ik de vaste lasten. En op zondag naar paps en mams in Groningen zeker, nee, vriendelijk bedankt.

Persoonlijk hou ik het tegenwoordig maar op jongens die ook nog wel eens een stad in willen en niet gaan zuchten als ik een ijsje wil. Dan wil ik er misschien ook nog wel eens over nadenken om die boodschappen te betalen.

In een relatie gaat het om gelijk niveau.
Oud 20-01-2004, 13:08
elena v
elena v is offline
vinden jullie dat 15 en 21 kan?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:17
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
elena v schreef op 20-01-2004 @ 14:08:
Ja.
Oud 20-01-2004, 13:23
juno
juno is offline
Hangt van jullie af. Hoe 15 ben jij, hoe 21 is hij? Het is niet onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fysiek zal het zeker passen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Niet als jij het belangrijk vindt of wij dat vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:47
Maarten
Maarten is offline
Jah precies Sarah...

Het is bijna altijd zo: Als ze horen wat ze willen horen zetten ze het extra hard door en als ze niet horen wat ze willen horen zijn ze oostindisch doof geworden
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 14:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Misschien een hele stomme vraag, maar wanneer zeggen jullie dat het een groot leeftijdsverschil is? Is dat al als er 6 jaar tussen zit, of is dat 8 jaar verschil, of 10 jaar of meer???

Ik heb denk ik dit allemaal niet goed gelezen, want ik heb t niet echt kunnen vinden wat jullie nou onder een groot leeftijdsverscil vatten...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 15:01
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 20-01-2004 @ 15:47:
Misschien een hele stomme vraag, maar wanneer zeggen jullie dat het een groot leeftijdsverschil is? Is dat al als er 6 jaar tussen zit, of is dat 8 jaar verschil, of 10 jaar of meer???

Ik heb denk ik dit allemaal niet goed gelezen, want ik heb t niet echt kunnen vinden wat jullie nou onder een groot leeftijdsverscil vatten...
dat verschilt dus per 'relatie' zeg maar.

Het probleem is volgens mij gewoon dat iemand zichzelf altijd heel anders ziet dan de ander die persoon ziet....
Oud 20-01-2004, 15:08
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 20-01-2004 @ 16:01:
dat verschilt dus per 'relatie' zeg maar.

Het probleem is volgens mij gewoon dat iemand zichzelf altijd heel anders ziet dan de ander die persoon ziet....
hmmm, ok bedankt
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 16:00
replaygirly17
replaygirly17 is offline
Ik ben 18 en mijn vriend 27. Het leeftijdsverschil is bij ons is niet eens te merken. Mijn vriend is dan ook nog wel erg kinderlijk hoor, en ik ben weer net iets serieuser. Tussen ons zijn er geen problemen.
Ik vind het wel een groot leeftijdsverschil, als je merkt dat iemand gewoon echt 27 is, en een 17 of 18 jarige ook echt 17 of 18 is. Dan zul je ook wel voelen dat er niet echt en goede 'klik' aanwezig is.Ik weet niet of jullie snappen wat ik bedoel, maar ik heb het zo goed mogelijk geprobeerd uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:53
Komkommertje
Komkommertje is offline
Okey, ik ben 16 hij is 25.
Alleen het getalletje is een probleem, voorderest passen we erg goed bijelkaar. Het spijt me, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om in zo'n situatie alleen om het "getalletje" uit te maken. Misschien gaan we wel niet trouwen of kindjes krijgen.. you never know. Ik bekijk het altijd vanaf het moment, je kan nooit meteen naar de toekomst kijken, ik zie wel...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 22:10
Charlottetje
Charlottetje is offline
Het is inderdaad ook mijn visie, dat het niet gaat om het getal, maar meer om de manier waarop je in het leven staat, de manier van omgang met elkaar, dat soort dingen.
*word filosofisch*
Of zoals W.F. Hermans (ja, die schrijver inderdaad) ook wel heeft gezegd (ik parifieer):
De waarheid bestaat niet. Men schept een beeld van een waarheid om zo orde te kunnen scheppen en verbanden te kunnen leggen in een wereld van chaos.
In dat geval zou het dus zo zijn dat wij een 'normaal' bedenken en zeggen dat alles buiten dat 'normaal' niet kan (dat noemen we de waarheid) om zo dus inderdaad orde te kunnen scheppen.
Dan zouden wij dus alleen maar relaties aangaan met mensen van dezelfde leeftijd vanwege het beeld van orde dat dan geschapen wordt!
Is dit nog te begrijpen? (het is lastig verwoorden, zeker zo op een beeldscherm, hmm, klopt niet helemaal, maar kan het even niet anders uitleggen)
Oud 20-01-2004, 22:23
juno
juno is offline
He, "parafieer"? Bedoel je niet "parafraseer"?

Laatst gewijzigd op 21-01-2004 om 10:57.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 16:42
Bart2002
Bart2002 is offline
Citaat:
juno schreef op 20-01-2004 @ 23:23:
He, "parafieer"? Bedoel je niet "parafraseer"?
Wijsneus!
Oud 21-01-2004, 17:54
Verwijderd
Ik vind het trouwens raar dat mensen zeggen dat het "niet kan".

Het kan blijkbaar wel en misschien ben ik daar wel een bewijs van. Ik scheel 17 jaar met mn vriend en het gaat al een half jaar goed. En als het ooit uitgaat dan is onze leeftijd zeker niet de reden.

Dus ja, het kan.

Of je het normaal vindt moet je dan zelf maar uit maken.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 13:42
Sjoerd
Sjoerd is offline
Als het echte liefde is, waarom zou het dan uitmaken ald diegene veel ouder/jonger is??
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 13:58
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
zjoerd schreef op 23-01-2004 @ 14:42:
Als het echte liefde is, waarom zou het dan uitmaken ald diegene veel ouder/jonger is??
Er zijn hier dus mensen van mening dat je dan te verschillend in het leven staat......
Reageren

Regels voor berichten