Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2004, 18:33
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
cut_off schreef op 20-01-2004 @ 19:32:
gast dat was voor mij.
dan zou 'ie jou wel quoten
en volgens mij bedoelt ie met Noise 't Noise2 gebeuren in Almere vorig jaar
Oud 20-01-2004, 18:34
Verwijderd
oooooooh oeps.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:35
cha0s
cha0s is offline
hehe
Oud 20-01-2004, 18:39
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Phunkie schreef op 20-01-2004 @ 15:44:
Kan ik hier ook gewoon meedelen dat het me niet zo heel veel kan schelen, zonder als gevoelloos en naief bestempeld te worden?

Nee he?
niet echt nee. Gevoelloos en naief persoon
Oud 20-01-2004, 18:52
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 20-01-2004 @ 19:30:
lijkt me sterk. toen at ik al geen vlees meer volgens mij.
sowieso beetje loze opmerking van je.
Het komt uit een goed hart moet je maar denken <3<3<3
Oud 20-01-2004, 18:59
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 20-01-2004 @ 19:52:
Het komt uit een goed hart moet je maar denken <3<3<3
ja joh,.. komt goed.
en die hamburgers, dat was alleen om Steph te versieren
Oud 23-01-2004, 14:24
Verwijderd
valt me nogal tegen hoeweinig vleeseters hier reageren
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 23-01-2004 @ 15:24:
valt me nogal tegen hoeweinig vleeseters hier reageren
Ik wil best reageren, hoor. Naar mijn mening is er weinig mis met het doden en opeten van dieren. Dat is vrij natuurlijk. Het dient wel op een enigszins humane manier te gebeuren. Geen dieren in kleine hokjes, geen gruwelijke praktijken waarbij dieren lang lijden. Maar snel en efficiënt doden om te eten mag best. Ik zie namelijk niet in waarom niet.

Ik denk trouwens dat er weinig vleeseters reageren omdat ze gewoon genoeg hebben van dat gewauwel van die vegafreaks, die ze proberen een minderwaardigheidscomplex aan te praten en aan komen zetten met oneigenlijke argumenten.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:31
Otis
Otis is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-01-2004 @ 15:26:

Ik denk trouwens dat er weinig vleeseters reageren omdat ze gewoon genoeg hebben van dat gewauwel van die vegafreaks, die ze proberen een minderwaardigheidscomplex aan te praten en aan komen zetten met oneigenlijke argumenten.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:33
Verwijderd
Het irriteert mij echt enorm. Net alsof elke vleeseter in discussie moet gaan met een veganist, om te verdedigen waarom hij vlees eet ofzo. Ik ben op geen enkele manier verantwoording verschuldigd voor mijn eetgedrag.

Net zo min als ik hoef uit te leggen waarom ik heel hypocriet ben, omdat ik wel graag naar de Burger King ga, maar anderzijds het ook vreselijk vind dat kalveren op een bepaalde manier geslacht worden.

Dubbelwaardigheid? Vast wel. Maar ik laat mijn eigenbelang, in de vorm van genieten van lekker eten, gewoon vóor gaan. Dat is mijn goed recht. Dat laat ik niet bederven door een stelletje vega's die andere meningen toegedaan zijn.

Alsof iedereen altijd maar moet kunnen verantwoorden waarom hij of zij iets doet of juist niet doet. Zo ken ik er nog wel een paar.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:34
Verwijderd
Wat is een vegafreak?

Iemand die geen vlees eet omdat hij/zij inziet dat dat niet nodig is, en daarmee de samenleving stimuleert tot alternatieve voedingsbronnen. Voeding die niet ontstaat uit het overdadig consumeren van dieren?

Als je daar geen respect voor hebt ben je triest.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:40
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Idd mensen die denken dat vegas geen vleeseten omdat ze dan denken dat ze "beter" zijn dan zij die het wel doen missen het punt van geen vleeseten ongeveer op een afstand van de diameter van de aardbol.
Oud 23-01-2004, 14:47
Otis
Otis is offline
hierom hebben veel ''vleeseters'' geen zin om te reageren.
ik heb heel veel respect voor mensen die geen vlees eten e.d.
maar dat wil niet zeggen dat ik het zelf ga doen.
Noem me een hypocriet maar het vleeseten zit er gewoon ingebrand bij mij.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:51
Verwijderd
Ik ben het eens met Nare Man.
En ik ben voor de groene weg etc, maar ga ook idd weleens naar MacDonalds.
Dat is misschien hypocriet, maar zo ken ik er nog wel een paar.
Geen vlees eten omdat het niet noodzakelijk is, maar wel meer kleding kopen dan noodzakelijk is, en voor het gemak even vergeten dat het misschien door een 4-jarig kind in Thailand gemaakt is.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Noé schreef op 23-01-2004 @ 15:51:
Ik ben het eens met Nare Man.
En ik ben voor de groene weg etc, maar ga ook idd weleens naar MacDonalds.
Dat is misschien hypocriet, maar zo ken ik er nog wel een paar.
Geen vlees eten omdat het niet noodzakelijk is, maar wel meer kleding kopen dan noodzakelijk is, en voor het gemak even vergeten dat het misschien door een 4-jarig kind in Thailand gemaakt is.
In dat geval :

beter vegetarier en 'verkeerde' kleding komen
dan vlees eten EN 'verkeerde kleding kopen

Ongeveer wat Mark eerder zei : het is makkelijk van de zijlijn mee te kijken en kritiek te geven.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:56
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 23-01-2004 @ 15:52:
In dat geval :

beter vegetarier en 'verkeerde' kleding komen
dan vlees eten EN 'verkeerde kleding kopen

Ongeveer wat Mark eerder zei : het is makkelijk van de zijlijn mee te kijken en kritiek te geven.
Dat is de mening van de vegetariers, maar hoe kom je erbij dat je per definitie beter bent als je geen vlees eet?
Jeetje jullie lijken wel een stel Jehova getuigen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:57
Verwijderd
ik ben een tijdje vegetarisch geweest, toen ik nog thuis woonde, maar hield het niet vol.
nu zou ik zowieso geen vegetarier unnen worden: vleesvervangers zijn zo duur, en aangezien deze student alleen bij de aldi boodschappen doet, en ze daar geen goede vleesvervangers hebben, eet ik zo nu en dan wel vlees (wat ook erg duur is)

ik heb wel respect voor vega's, maar als je voor 10 eruo p week boodschappen moet doen....tsja dan heb je weinig keus
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Noé schreef op 23-01-2004 @ 15:56:
Dat is de mening van de vegetariers, maar hoe kom je erbij dat je per definitie beter bent als je geen vlees eet?
Ik ging in op jóúw opmerking over de consumeren zonder te weten waar je product vandaan komt. Jij trok die vergelijking.

Waarom ik in deze samenleving geen vlees eet staat enkele posts hierboven.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 23-01-2004 @ 15:58:
Ik ging in op jóúw opmerking over de consumeren zonder te weten waar je product vandaan komt. Jij trok die vergelijking.

Waarom ik in deze samenleving geen vlees eet staat enkele posts hierboven.
Dat snapte ik, maar ik zei nergens dat ik dat zelf niet net zo hard doe.
Ik vind het gewoon een vreemde stelling dat vegetariers per definitie beter zijn dan vleeseters.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Noé schreef op 23-01-2004 @ 16:00:
Dat snapte ik, maar ik zei nergens dat ik dat zelf niet net zo hard doe.
Ik vind het gewoon een vreemde stelling dat vegetariers per definitie beter zijn dan vleeseters.
Dat zeg ik niet. In voedingsopzicht echter natuurlijk wel, anders koos ik er niet voor.

Maar mijn reactie op jou was : je kunt beter IETS DOEN (geen vlees en veel consumeren) dan NIETS doen (vlees eten en veel consumeren. Makkelijk wijzen en beschuldigen van vegetariers dan.. snapje.

Laatst gewijzigd op 23-01-2004 om 15:11.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 23-01-2004 @ 16:05:
Dat zeg ik niet. In voedingsopzicht echter natuurlijk wel, anders koos ik er niet voor.

Maar mijn reactie op jou was : je kunt beter IETS DOEN (geen vlees en veel consumeren) dan NIETS doen (vlees eten en veel consumeren. Snapje?
Maar er zijn nog meer dingen dan geen vlees eten.
Ik vind mezelf bijvoorbeeld beter voor de samenleving dan die irritante greenpeace mensen in de stad.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Noé schreef op 23-01-2004 @ 16:11:
Maar er zijn nog meer dingen dan geen vlees eten.
Ik vind mezelf bijvoorbeeld beter voor de samenleving dan die irritante greenpeace mensen in de stad.
Oh ?

Maar ik bedoel je kunt moeilijk zeggen dat vegetarisme slecht is voor het milieu.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:14
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 23-01-2004 @ 16:12:
Oh ?

Maar ik bedoel je kunt moeilijk zeggen dat vegetarisme slecht is voor het milieu.
Dat zeg ik ook niet.
Ik ben ook tegen die massale slachtingen en dingen als in dat filmpje, maar zolang het met mate wordt gedaan vind ik dat er ook niks mis is met vlees eten.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:22
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Geniet, maar slacht massaal in mate? zoiets?
Oud 23-01-2004, 15:26
Verwijderd
Citaat:
OriginalMisfit schreef op 23-01-2004 @ 16:22:
Geniet, maar slacht massaal in mate? zoiets?
Jij snapt het!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:48
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 23-01-2004 @ 15:34:
(...)

Als je daar geen respect voor hebt ben je triest.
Wel godverdomme. Het gaat dus weer precies zoals ik al weer dacht dat het zou gaan. Er kan gewoon op geen normale manier gepraat worden over wat jullie drijft, het moet altijd meteen weer getrokken worden in de sfeer van 'respect hebben' of ander geblaat.

Zie jij ergens dat ik geen respect heb voor vegetariërs of veganisten? Nee? Dat dacht ik ook niet. Jouw stelling is sowieso halfbakken: 'beter iets doen dan niets doen'. Zal allemaal best, maar in mijn geval valt de afweging anders uit dan in jouw geval. Deal with it.

Het punt is dat wij (zijnde vleeseters) gewoon geen zin hebben om doelloze, eindeloze (en sowieso op alle mogelijke manieren loze) discussies aan te gaan met veganisten van wier posts het misplaatste superioriteitsgevoel werkelijk af druipt. Jullie willen naar alternatieve voedingsbronnen zoeken, prima. Ik hap graag een hamburgertje of een schnitzel, prima. Niemand die zeurt, toch?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:54
Marshall
Marshall is offline
ik als zijnde tè lui ook maar enigszins in te gaan op deze loze discussie quote nare man iedere letter
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:55
Verwijderd
Ik heb het ook wel weer gezien, hoor. Ik heb wel nuttiger dingen te doen dan een beetje in 'discussie' te gaan met dat stelletje. Ik wilde eigenlijk alleen even ingaan op de vraag, waarom er zo weinig vleeseters reageerden.

Nou, om bovenstaande dus.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-01-2004 @ 16:48:

Zie jij ergens dat ik geen respect heb voor vegetariërs of veganisten? Nee? Dat dacht ik ook niet.
Goed dan, easy on me. WAS DUS NIET PERSOONLIJK GERICHT, lichtelijk-heetgebakerd figuur .

Citaat:
nare man schreef op 23-01-2004 @ 16:48:

Jouw stelling is sowieso halfbakken: 'beter iets doen dan niets doen'. Zal allemaal best, maar in mijn geval valt de afweging anders uit dan in jouw geval. Deal with it.
Ja goed, jouw afwijkende afweging is inderdaad jouw recht. Ik voel me niet superieur, ik beweer niet perfect te zijn. Ik help slechts een handje op de plek waar ik dat nodig vind.

Ik heb hier nog geen vleeseter afgezeken... check mijn posts nou eens. Goed voor je bloeddruk.

Laatst gewijzigd op 23-01-2004 om 16:02.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:11
Marshall
Marshall is offline
als ik je woorden al niet irriterend zou vinden is het je toon van schrijven wel maar dat heb je dan zelf waarschijnlijk weer niet door
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Marshall schreef op 23-01-2004 @ 17:11:
als ik je woorden al niet irriterend zou vinden is het je toon van schrijven wel maar dat heb je dan zelf waarschijnlijk weer niet door
Bedankt voor je morele steun in deze kwestie. Ohja, mijn toon .
Get out of Wouter's ass.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:15
Marshall
Marshall is offline
graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:21
zo-af-en-toe
zo-af-en-toe is offline
ben nu 5 jaar vegetarier, en tis in het begin echt moeilijk, omdat het echt een gewoonte was, maar je leert er mee leven en mis t nu echt nie meer. maar vind wel dat iedereen het lekker zelf moet weten.verder geen commentaar.
kirsten
Oud 25-01-2004, 14:06
Fog
Fog is offline
ik ga hier ook maar even mn frustraties uiten.

ik ben vegetarier en ik vind het zoooo vervelend dat het "hip" is. het is toch een keuze die je voor jezelf maakt, een levensstijl, je moet er 100% achterstaan anders is het gewoon zo fout. ik ben er nog nooit echt over in discussie gegaan, dat kap ik gelijk af omdat mensen die niet vegetarisch zijn het toch niet snappen, iedereen heeft er heus wel eens over nagedacht het heeft gewoon geen zin om mensen te gaan overtuigen en dat is ook nergens voor nodig. ik heb gewoon een rot gevoel als ik vlees eet maar daarom hoeft een ander dat nog niet te hebben.

ik vind het echt zo dom om vegetarisch of helemaal veganistisch te worden omdat het bij de rest van je stijl past en t dan ook gelijk tegen iedereeeeen te vertellen.
Oud 25-01-2004, 16:06
kuik
kuik is offline
triestheid, gelukkig ben ik vegetarier
Oud 25-01-2004, 16:10
kuik
kuik is offline
de meeste mensen eten alleen vlees omdat ze t lekker vinden, dat is het enige argument, ik vind t maar een slap argument... daarom reageren er zo weinig vleeseters, ze hebben geen argumenten om hun standpunt te onderbouwen
Oud 25-01-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:
kipjuh! schreef op 25-01-2004 @ 17:10:
de meeste mensen eten alleen vlees omdat ze t lekker vinden, dat is het enige argument, ik vind t maar een slap argument... daarom reageren er zo weinig vleeseters, ze hebben geen argumenten om hun standpunt te onderbouwen

Ja nu snap ik inderdaad waarom er zo weinig vleeseters op dit topic reageren. Ik zou ook een beetje gestoord worden van iedereen die me probeert te bekeren tot het vegetarisme

Laat die mensen toch lekker met rust.

En verder men ik het eens met Annuuuuhhhh
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 17:04
Verwijderd
Ach...ik weet dat er tegenwoordig (iig voor mij) geen enkel excuus voor vlees eten meer is, maar toch kan ik me een leven zonder vlees bij het avondeten niet voorstellen.
En ik heb veel respect voor vegetariërs, maar de dieren hebben daar weinig aan.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 17:06
Verwijderd
Citaat:
kipjuh! schreef op 25-01-2004 @ 17:10:
ik mag geen stuk chocola in mn mond stoppen mits ik daar een geldig reden en welonderbouwde argumentatie voor heb?

Ik ben geen vegetarier meer omdat ik een voedselallergie heb voor tarwe melk soja en ei, en als ik dan ook nog eens vlees en vis ga vermijden en de vervangende producten (soja grotendeels, wat ik dus niet mag) dan word ik ziek door ondervoeding. Thuis eten we vlees met maten, meer vis dan vlees, nooit rund of varkensvlees en zijn er dus wel bewust van. Ik was vergetarier meer omdat ik vooral rund en varkensvlees niet lekker vind, en niet zo zeer om 'vegetarismefilosofie'. Ondanks ik de theorie van vegetarisme wel begrijp vind ik het onzin om daarom absoluut geen dierlijk vlees meer te eten. Ik denk dat je er gewoon veel meer aan hebt om biologsch vlees te eten, en dan ook vooral met mate. Mensen hebben immers altijd al dieren geslacht om zichzelf met voedsel te voorzien, zolang dat met mate gebeurt en dus vooral niet meer dan nodig is het circkeltje rond.

Laatst gewijzigd op 25-01-2004 om 17:11.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 25-01-2004 @ 15:06:
je moet er 100% achterstaan
Erzijn zoveel standpunten voor en tegen, zie daar het nut van discussie. Je steeks van er wat van op.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 25-01-2004 @ 15:06:
ik ga hier ook maar even mn frustraties uiten.

ik ben vegetarier en ik vind het zoooo vervelend dat het "hip" is.
Als het je doel is om zo min mogelijk dieren te doden, en meer mensen helpen je dat doel te bereiken, wat boeit het dan in godsnaam wat hun reden is?
Dat je nou met muziek en kleding persé alles underground wil, oke.
Maar nu stel je je toch echt een beetje aan.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 17:33
Fog
Fog is offline
Citaat:
cut_off schreef op 25-01-2004 @ 18:21:
Erzijn zoveel standpunten voor en tegen, zie daar het nut van discussie. Je steeks van er wat van op.
ja maar het is gewoon niet boeiend voor jezelf, je weet toch waar je zelf voor staat en het is ook vrij vermoeiend om iedere keer weer dezelfde discussie aan te gaan....

@ noe:
zo bedoel ik het niet, ik bedoel dat ik gewoon niet snap dat mensen hun hele leven zelfs qua voeding aanpassen omdat het bij een bepaalde stijl hoort, dat is toch heel erg overdreven lijkt me. ik vind het ook wel beter als er meer mensen vegetarier worden natuurlijk maar als je er eigenlijk niet echt helemaal achter staat hou je het ook niet vol.

Laatst gewijzigd op 25-01-2004 om 17:37.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 25-01-2004 @ 18:33:

@ noe:
zo bedoel ik het niet, ik bedoel dat ik gewoon niet snap dat mensen hun hele leven zelfs qua voeding aanpassen omdat het bij een bepaalde stijl hoort, dat is toch heel erg overdreven lijkt me.
Bij welke stijl hoort dat dan?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 17:37
Vice
Vice is offline
Er zijn ook mensen die geen vlees eten omdat ze er niet goed tegen kunnen.
Oud 25-01-2004, 17:39
Fog
Fog is offline
wat is t, hardcore/sxe/emo/alto ofzo
Oud 25-01-2004, 17:48
strafcorner
strafcorner is offline
Ik denk dat mensen niet into vega's turnen omdat het bij een bepaalde stijl past, maar meer omdat er in bepaalde subculturen gewoon veel vega's rondlopen. En als je veel met die mensen omgaat, praat uit eten gaat, is de kans gewoon veel groter dat je zelf ook vega wordt... dan die zou zijn als je alleen maar met boerenpummels () ofzo zou omgaan
Oud 25-01-2004, 17:54
Fog
Fog is offline
dat is misschien waar maar als je dan ouder word en andere mensen leert kennen die niet zo zijn ben je het misschien ineens niet meer, je moet toch duidelijk kunnen zien waar je het zelf mee eens bent en voor hoever je beinvloed word door je omgeving, ik zou tenminste gek van mezelf worden als ik zo beinvloed zou worden.
Oud 25-01-2004, 18:00
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 25-01-2004 @ 18:54:
dat is misschien waar maar als je dan ouder word en andere mensen leert kennen die niet zo zijn ben je het misschien ineens niet meer, je moet toch duidelijk kunnen zien waar je het zelf mee eens bent en voor hoever je beinvloed word door je omgeving, ik zou tenminste gek van mezelf worden als ik zo beinvloed zou worden.
Je wordt overal door beinvloed jij ook. iedereen. Bovendien is het helemaal niet fout om je ogen geopent te krijgen door de invloed van anderen.. Ik denk ook eigelijk niet dat mensen die eens vega geworden zijn snel terug zullen vallen...
Oud 25-01-2004, 18:06
Fog
Fog is offline
op die manier is het ook wel goed, als je door anderen in ziet dat je het er wel mee eens bent, maar er zijn volgens mij ook zat mensen die zoiets hebben van het hoort bij die subcultuur en anders ben ik niet true genoeg.
Oud 25-01-2004, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 25-01-2004 @ 19:06:
op die manier is het ook wel goed, als je door anderen in ziet dat je het er wel mee eens bent, maar er zijn volgens mij ook zat mensen die zoiets hebben van het hoort bij die subcultuur en anders ben ik niet true genoeg.
ja dus? al is het maar een image, hoe meer veggie's en vegans, hoe beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten