Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() en die hamburgers, dat was alleen om Steph te versieren ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk trouwens dat er weinig vleeseters reageren omdat ze gewoon genoeg hebben van dat gewauwel van die vegafreaks, die ze proberen een minderwaardigheidscomplex aan te praten en aan komen zetten met oneigenlijke argumenten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het irriteert mij echt enorm. Net alsof elke vleeseter in discussie moet gaan met een veganist, om te verdedigen waarom hij vlees eet ofzo. Ik ben op geen enkele manier verantwoording verschuldigd voor mijn eetgedrag.
Net zo min als ik hoef uit te leggen waarom ik heel hypocriet ben, omdat ik wel graag naar de Burger King ga, maar anderzijds het ook vreselijk vind dat kalveren op een bepaalde manier geslacht worden. Dubbelwaardigheid? Vast wel. Maar ik laat mijn eigenbelang, in de vorm van genieten van lekker eten, gewoon vóor gaan. Dat is mijn goed recht. Dat laat ik niet bederven door een stelletje vega's die andere meningen toegedaan zijn. Alsof iedereen altijd maar moet kunnen verantwoorden waarom hij of zij iets doet of juist niet doet. Zo ken ik er nog wel een paar. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat is een vegafreak?
Iemand die geen vlees eet omdat hij/zij inziet dat dat niet nodig is, en daarmee de samenleving stimuleert tot alternatieve voedingsbronnen. Voeding die niet ontstaat uit het overdadig consumeren van dieren? Als je daar geen respect voor hebt ben je triest. |
![]() |
|
Idd mensen die denken dat vegas geen vleeseten omdat ze dan denken dat ze "beter" zijn dan zij die het wel doen missen het punt van geen vleeseten ongeveer op een afstand van de diameter van de aardbol.
|
Verwijderd
|
Ik ben het eens met Nare Man.
En ik ben voor de groene weg etc, maar ga ook idd weleens naar MacDonalds. Dat is misschien hypocriet, maar zo ken ik er nog wel een paar. Geen vlees eten omdat het niet noodzakelijk is, maar wel meer kleding kopen dan noodzakelijk is, en voor het gemak even vergeten dat het misschien door een 4-jarig kind in Thailand gemaakt is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
beter vegetarier en 'verkeerde' kleding komen dan vlees eten EN 'verkeerde kleding kopen Ongeveer wat Mark eerder zei : het is makkelijk van de zijlijn mee te kijken en kritiek te geven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jeetje jullie lijken wel een stel Jehova getuigen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik ben een tijdje vegetarisch geweest, toen ik nog thuis woonde, maar hield het niet vol.
nu zou ik zowieso geen vegetarier unnen worden: vleesvervangers zijn zo duur, en aangezien deze student alleen bij de aldi boodschappen doet, en ze daar geen goede vleesvervangers hebben, eet ik zo nu en dan wel vlees (wat ook erg duur is) ik heb wel respect voor vega's, maar als je voor 10 eruo p week boodschappen moet doen....tsja dan heb je weinig keus |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom ik in deze samenleving geen vlees eet staat enkele posts hierboven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het gewoon een vreemde stelling dat vegetariers per definitie beter zijn dan vleeseters. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar mijn reactie op jou was : je kunt beter IETS DOEN (geen vlees en veel consumeren) dan NIETS doen (vlees eten en veel consumeren. Makkelijk wijzen en beschuldigen van vegetariers dan.. snapje. Laatst gewijzigd op 23-01-2004 om 15:11. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind mezelf bijvoorbeeld beter voor de samenleving dan die irritante greenpeace mensen in de stad. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik bedoel je kunt moeilijk zeggen dat vegetarisme slecht is voor het milieu. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben ook tegen die massale slachtingen en dingen als in dat filmpje, maar zolang het met mate wordt gedaan vind ik dat er ook niks mis is met vlees eten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zie jij ergens dat ik geen respect heb voor vegetariërs of veganisten? Nee? Dat dacht ik ook niet. Jouw stelling is sowieso halfbakken: 'beter iets doen dan niets doen'. Zal allemaal best, maar in mijn geval valt de afweging anders uit dan in jouw geval. Deal with it. Het punt is dat wij (zijnde vleeseters) gewoon geen zin hebben om doelloze, eindeloze (en sowieso op alle mogelijke manieren loze) discussies aan te gaan met veganisten van wier posts het misplaatste superioriteitsgevoel werkelijk af druipt. Jullie willen naar alternatieve voedingsbronnen zoeken, prima. Ik hap graag een hamburgertje of een schnitzel, prima. Niemand die zeurt, toch? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Ik heb hier nog geen vleeseter afgezeken... check mijn posts nou eens. Goed voor je bloeddruk. Laatst gewijzigd op 23-01-2004 om 16:02. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Get out of Wouter's ass. |
![]() |
|
ik ga hier ook maar even mn frustraties uiten.
ik ben vegetarier en ik vind het zoooo vervelend dat het "hip" is. het is toch een keuze die je voor jezelf maakt, een levensstijl, je moet er 100% achterstaan anders is het gewoon zo fout. ik ben er nog nooit echt over in discussie gegaan, dat kap ik gelijk af omdat mensen die niet vegetarisch zijn het toch niet snappen, iedereen heeft er heus wel eens over nagedacht het heeft gewoon geen zin om mensen te gaan overtuigen en dat is ook nergens voor nodig. ik heb gewoon een rot gevoel als ik vlees eet maar daarom hoeft een ander dat nog niet te hebben. ik vind het echt zo dom om vegetarisch of helemaal veganistisch te worden omdat het bij de rest van je stijl past en t dan ook gelijk tegen iedereeeeen te vertellen. ![]()
|
de meeste mensen eten alleen vlees omdat ze t lekker vinden, dat is het enige argument, ik vind t maar een slap argument... daarom reageren er zo weinig vleeseters, ze hebben geen argumenten om hun standpunt te onderbouwen
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ja nu snap ik inderdaad waarom er zo weinig vleeseters op dit topic reageren. Ik zou ook een beetje gestoord worden van iedereen die me probeert te bekeren tot het vegetarisme ![]() Laat die mensen toch lekker met rust. En verder men ik het eens met Annuuuuhhhh |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben geen vegetarier meer omdat ik een voedselallergie heb voor tarwe melk soja en ei, en als ik dan ook nog eens vlees en vis ga vermijden en de vervangende producten (soja grotendeels, wat ik dus niet mag) dan word ik ziek door ondervoeding. Thuis eten we vlees met maten, meer vis dan vlees, nooit rund of varkensvlees en zijn er dus wel bewust van. Ik was vergetarier meer omdat ik vooral rund en varkensvlees niet lekker vind, en niet zo zeer om 'vegetarismefilosofie'. Ondanks ik de theorie van vegetarisme wel begrijp vind ik het onzin om daarom absoluut geen dierlijk vlees meer te eten. Ik denk dat je er gewoon veel meer aan hebt om biologsch vlees te eten, en dan ook vooral met mate. Mensen hebben immers altijd al dieren geslacht om zichzelf met voedsel te voorzien, zolang dat met mate gebeurt en dus vooral niet meer dan nodig is het circkeltje rond. Laatst gewijzigd op 25-01-2004 om 17:11. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat je nou met muziek en kleding persé alles underground wil, oke. Maar nu stel je je toch echt een beetje aan. |
![]() |
||
Citaat:
@ noe: zo bedoel ik het niet, ik bedoel dat ik gewoon niet snap dat mensen hun hele leven zelfs qua voeding aanpassen omdat het bij een bepaalde stijl hoort, dat is toch heel erg overdreven lijkt me. ik vind het ook wel beter als er meer mensen vegetarier worden natuurlijk maar als je er eigenlijk niet echt helemaal achter staat hou je het ook niet vol.
Laatst gewijzigd op 25-01-2004 om 17:37. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik denk dat mensen niet into vega's turnen omdat het bij een bepaalde stijl past, maar meer omdat er in bepaalde subculturen gewoon veel vega's rondlopen. En als je veel met die mensen omgaat, praat uit eten gaat, is de kans gewoon veel groter dat je zelf ook vega wordt... dan die zou zijn als je alleen maar met boerenpummels (
![]()
|
dat is misschien waar maar als je dan ouder word en andere mensen leert kennen die niet zo zijn ben je het misschien ineens niet meer, je moet toch duidelijk kunnen zien waar je het zelf mee eens bent en voor hoever je beinvloed word door je omgeving, ik zou tenminste gek van mezelf worden als ik zo beinvloed zou worden.
||
Citaat:
|
op die manier is het ook wel goed, als je door anderen in ziet dat je het er wel mee eens bent, maar er zijn volgens mij ook zat mensen die zoiets hebben van het hoort bij die subcultuur en anders ben ik niet true genoeg.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|