Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Enquête Roken
1. Hoe oud ben je? 18 2. Rook je? (Zo nee, zie vraag 5)! nee 5. Wat vind je van de nieuwe wet sinds 1 januari 2004? Ben je het ermee eens dat er niet gerookt mag worden in bepaalde ruimtes? Of vind je het onzin? Erg goed, ik ben voor de nieuwe wetgeving. Eindelijk worden niet-rokers eens voor de rokers gesteld. 6. Wat vind u ervan dat er in openbare gebouwen niet gerookt mag worden, maar in de horeca wel? onzin. Horeca in de zin van uitgaansgelegenheden, dan is het wel okee dat je daar wel mag roken, maar onder de horeca vallen ook restaurants, en dat vind ik dan weer stom. 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? Het is slecht voor je gezondheid, je huid wordt lelijk, je gaat eerder dood.
|
1. Hoe oud ben je?
16 2. Rook je? (Zo nee, zie vraag 5)! ja 3. Zo ja, hoeveel sigaretten per dag rook je? half pakje per dag 4. Waarom ben je begonnen met roken? proberen wat het was, en heb het nooit vies gevonden, en om stoer te zijn zal ook wel zijn 5. Wat vind je van de nieuwe wet sinds 1 januari 2004? Ben je het ermee eens dat er niet gerookt mag worden in bepaalde ruimtes? Of vind je het onzin? opzich begrijpelijk, maar soms overbodig 6. Wat vind u ervan dat er in openbare gebouwen niet gerookt mag worden, maar in de horeca wel? op stations is belachelijk omdat die rookpaal gewoon letterlijk een rookpaal is waar alleen maar rook uitkomt van al die sigaretten die liggen te verbranden onderin. Zo hebben mensen er denk ik veel meer last van ![]() 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? minder geld in de portemonnee ![]()
Laatst gewijzigd op 20-03-2004 om 11:02. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, het is zo dat ik met het lekker vinden van roken meer mensen zou kunnen schaden dan met het (niet) drinken van cola. Maar de voorkeur zelf is hetzelfde. Iets wel of niet lekker vinden ligt op een bepaald niveau, en zowel het lekker vinden van roken als van cola behoort daartoe. Mijn linkse achtergrond heeft er echter vrij weinig mee te maken. Ik ben een sociale roker, en als iemand op een fatsoenlijke toon vraagt of ik mijn sigaretje uit wil maken, dan doe ik dat. Ik rook niet op plekken waar het verboden is, enzovoort. Kortom, met mijn gerook schaad ik over het algemeen zo min mogelijk mensen. Maar, als er dan rare wetten worden ingevoerd die bijvoorbeeld rookcoupe's verbieden, heb ik dan niet het recht om het een kankerwet te vinden? Er was niets mis met de rookcoupe's. Alle rokers bij elkaar gooien, rokers blij, andere lui blij, mm? Maar nee, onze regering besloot maar weer met de scepter te zwaaien en om hun eigen verdachte bewegingen de vrijheid van de rokers zodanig in te perken dat sommige van de arme lieverds van hun dagelijkse portie gif moesten ontzien. Verstandige keus, ja, maar niet als het een noodgedwongen keuze is. Alle gekheid op een stokje, met het nieuwe rookbeleid worden er meer mensen geschaad dan er goed mee gedaan wordt. De rokers worden flink genaaid, terwijl de niet-rokers er niet eens zo'n last van hadden. Behalve misschien tijdens uitgaan, ik meen me te herinneren dat uit die hoek de meeste klachten kwamen. Balen dat roken in de horeca nog mag. Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Enquête Roken
1. Hoe oud ben je? 12 2. Rook je? (Zo nee, zie vraag 5)! af en toe 3. Zo ja, hoeveel sigaretten per dag rook je? , 4. Waarom ben je begonnen met roken? af en toe voor de gezelligheid 5. Wat vind je van de nieuwe wet sinds 1 januari 2004? Ben je het ermee eens dat er niet gerookt mag worden in bepaalde ruimtes? Of vind je het onzin? onzin, ![]() 6. Wat vind u ervan dat er in openbare gebouwen niet gerookt mag worden, maar in de horeca wel? ik vind dat je overal gewoon moet kunnen roken, dus nogal stom dat het daar wel mag en daar niet 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? dat gedoe wat algemeen bekend is, kanker etceterrra meh |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit meisje geeft aleen haar situatie weer zoals het in de enquete gevraagd werd. Helaas ze rookt, moet je iemand daarom zo afkraken, heb jij zelf geen slechte eigenschappen, of sterker nog, heb jij geen eigen leven??? |
![]() |
|
Verwijderd
|
1. Hoe oud ben je?
18 2. Rook je? (Zo nee, zie vraag 5)! nee 3. Zo ja, hoeveel sigaretten per dag rook je? nvt 4. Waarom ben je begonnen met roken? nvt 5. Wat vind je van de nieuwe wet sinds 1 januari 2004? Ben je het ermee eens dat er niet gerookt mag worden in bepaalde ruimtes? Of vind je het onzin? Dat er niet gerookt mag worden op het werk vind ik een hele goede wet; dat het in openbare gebouwen ook geldt, vind ik iets m,inder hard nodig maar nog steeds een goed idee. Dat er niet gerookt mag worden in treinen vind ik begrijpelijk maar niet hard nodfig; als ze gewoon het systeem van rookcoupes hadden veranders had ik dat genoeg gevonden (dus dat er niet in één ruimte zowel een rookdeel is als een rookvrij deel met een paar stom me halve glaswandjes ertussen die niet helpen). Dat er niet gerookt mag worden op stations vind nik onzin want het is toch open lucht, de rook is zó weg. 6. Wat vind u ervan dat er in openbare gebouwen niet gerookt mag worden, maar in de horeca wel? Begrijpelijk. Mensen kiezen er niet echt zelf voor om bijvoorbeeld naar het gemeentehuis te gaan., maar als je naar een cafe gaat dan weet je toch dat er gerookt gaat worden en je kiest er zelf voor; als je niet van rook houdt kun je op het terras gaan zitten. Maar als het ook in de horeca verboden zou worden dan zou ik dat niet érg vinden ofzo. 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? Nouja, de gewonen dingen he, zoals chronische verkoudheid en longkanker en hart-en vaatklachten en uitdroging van slijmvliezen en dat soort dingen, en een slechter uithoudingsvermogen en een legere portemonnee. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
1. Hoe oud ben je? 15
2. Rook je? (Zo nee, zie vraag 5)! Nope 5. Wat vind je van de nieuwe wet sinds 1 januari 2004? Ben je het ermee eens dat er niet gerookt mag worden in bepaalde ruimtes? Of vind je het onzin? Ik vind het goed, want andere mensen hebben er gewoon last van, plus het is nog ongezond voor hen ook. 6. Wat vind u ervan dat er in openbare gebouwen niet gerookt mag worden, maar in de horeca wel? Nogal tegenstrijdig, en nu gaan sommige mensen niet uit omdat ze niet tegen die rook kunnen. 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? Grotere kans op hart- en vaatziekten, slecht voor je conditie, je krijgt lelijke tanden en nagels.
|
Verwijderd
|
Enquête Roken
1. Hoe oud ben je? 16 2. Rook je? (Zo nee, zie vraag 5)! nee 5. Wat vind je van de nieuwe wet sinds 1 januari 2004? Ben je het ermee eens dat er niet gerookt mag worden in bepaalde ruimtes? Of vind je het onzin? ik ben het er wel mee eens, ik heb er alleen maar voordeel van, heb ik tenminste geen last van die vieze lucht, al vind ik het soms wel wat overdreven, om ze nou met z'n allen rond een paalte te decoren 6. Wat vind u ervan dat er in openbare gebouwen niet gerookt mag worden, maar in de horeca wel? ja, openbare ruimten is heel iets anders dan horeca, bij uitgaan hoort roken, misschien een beetje raar maar zonder roken verliest de horeca denk ik veel geld 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? geen geweldige gevolgen voor je longen |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Enquête Roken
1. Hoe oud ben je? 16 jaar 2. Rook je? Ja 3. Zo ja, hoeveel sigaretten per dag rook je? Stuk of 10, 15 4. Waarom ben je begonnen met roken? Gezellig, proberen 5. Wat vind je van de nieuwe wet sinds 1 januari 2004? Ben je het ermee eens dat er niet gerookt mag worden in bepaalde ruimtes? Of vind je het onzin? Wel mee eens, maar in cafes is zoiets niet haalbaar 6. Wat vind u ervan dat er in openbare gebouwen niet gerookt mag worden, maar in de horeca wel? Me eens, je kunt zelf bepalen f je naar het cafe gaat. 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? Slecht
|
Enquête Roken
1. Hoe oud ben je? 11. 2. Rook je? (Zo nee, zie vraag 5)! Nee. 3. Zo ja, hoeveel sigaretten per dag rook je? 4. Waarom ben je begonnen met roken? 5. Wat vind je van de nieuwe wet sinds 1 januari 2004? Ben je het ermee eens dat er niet gerookt mag worden in bepaalde ruimtes? Of vind je het onzin? Sommige afspraken daarvan zijn wel nuttig, maar het is té overdreven.. 6. Wat vind u ervan dat er in openbare gebouwen niet gerookt mag worden, maar in de horeca wel? Best hoor.. 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? lees de rook-pakjes maar! |
![]() |
|
1. Hoe oud ben je?
18 2. Rook je? (Zo nee, zie vraag 5)! Nee 5. Wat vind je van de nieuwe wet sinds 1 januari 2004? Ben je het ermee eens dat er niet gerookt mag worden in bepaalde ruimtes? Of vind je het onzin? Wel mee eens 6. Wat vind u ervan dat er in openbare gebouwen niet gerookt mag worden, maar in de horeca wel? Goed 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? Zie de waarschuwingen op pakjes sigaretten |
![]() |
|
Enquête Roken
1. Hoe oud ben je? 16 2. Rook je? (Zo nee, zie vraag 5)! neej 3. Zo ja, hoeveel sigaretten per dag rook je? 4. Waarom ben je begonnen met roken? 5. Wat vind je van de nieuwe wet sinds 1 januari 2004? Ben je het ermee eens dat er niet gerookt mag worden in bepaalde ruimtes? Of vind je het onzin? niet meej eens, ik vind dat je gewoon mag roken 6. Wat vind u ervan dat er in openbare gebouwen niet gerookt mag worden, maar in de horeca wel? beter, als er in de horeca niet meer gerookt mag worden, gaat niemand meer uit, lijkt mij.. 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? ziektes ensow huidkanker, longkanker... Bedankt voor het beantwoorden van deze enquête!
|
![]() |
Enquête Roken
1. Hoe oud ben je? 18 2. Rook je? (Zo nee, zie vraag 5)! neen 3. Zo ja, hoeveel sigaretten per dag rook je? 4. Waarom ben je begonnen met roken? 5. Wat vind je van de nieuwe wet sinds 1 januari 2004? Ben je het ermee eens dat er niet gerookt mag worden in bepaalde ruimtes? Of vind je het onzin? Ik vind het onzin n volledig belachelijk dat ze de mensen gewoon laten roken wara da ze willen zolang ze mij ni storen ist voor mijn part goe 6. Wat vind u ervan dat er in openbare gebouwen niet gerookt mag worden, maar in de horeca wel? Ik vindt dat er in restaurants niet gerookt mag worden want dan eet je maaar in cafetaria's mogen ze roken 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? Longkanker, slokdarmkanker, mondkanker, hart problemen, tande da geel worden, en de dood natuurlijk
|
Enquête Roken
1. Hoe oud ben je? 14 2. Rook je? (Zo nee, zie vraag 5)! nee 5. Wat vind je van de nieuwe wet sinds 1 januari 2004? Ben je het ermee eens dat er niet gerookt mag worden in bepaalde ruimtes? Of vind je het onzin? ik ben het er wel mee eens 6. Wat vind u ervan dat er in openbare gebouwen niet gerookt mag worden, maar in de horeca wel? slecht 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? grote gevolgen |
![]() |
|
![]() |
Enquête Roken
1. Hoe oud ben je? 17 Jaar 2. Rook je? (Zo nee, zie vraag 5)! Ja 3. Zo ja, hoeveel sigaretten per dag rook je? Tussen de 2 en 7 4. Waarom ben je begonnen met roken? Iedereen was er tegen, ik was eigenwijs dus wou ikhet uitproberen 5. Wat vind je van de nieuwe wet sinds 1 januari 2004? Ben je het ermee eens dat er niet gerookt mag worden in bepaalde ruimtes? Of vind je het onzin? Voor een groot deel goed, er zijn natuurlijk altijd mensen die er last van hebben, heb je vind ik, rekening met houden. Alleen dat roken in de horeca dat ze dat af willen schaffen, daar ben ik het niet zo mee eens.. 6. Wat vind u ervan dat er in openbare gebouwen niet gerookt mag worden, maar in de horeca wel? Goed 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? Kanker ed.
|
Enquête Roken
1. Hoe oud ben je? 17 2. Rook je? (Zo nee, zie vraag 5)! nee 5. Wat vind je van de nieuwe wet sinds 1 januari 2004? Ben je het ermee eens dat er niet gerookt mag worden in bepaalde ruimtes? Of vind je het onzin? Helemaal mee eens 6. Wat vind u ervan dat er in openbare gebouwen niet gerookt mag worden, maar in de horeca wel? Er is een duidelijk verschil tussen horeca en "andere" openbare gelegenheden, voor veel rokers horen gezelligheid en roken bij elkaar. Ik heb er in ieder geval geen last van in de horeca, maar als mensen op het station nog even de laatste rook van hun sigaret in mn gezicht uitblazen vind ik t wel nogal vervelend. Klinkt een beetje hypocriet, heeft denk ik met gewenning te maken. 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? zowel voor de roker als voor de meeroker dood door niet prettige ziektes
|
Verwijderd
|
1. 18
2. Nee 5. Ik ben het er wel mee eens dat er in bepaalde ruimtes niet gerookt mag worden. Maar bijvoorbeeld op het station, vind ik het belachelijk. Daar heb je er weinig last van en het is slecht te controleren. 6. Ik vind het logisch, in de horeca ben je om te ontspannen en voor de rokers hoort daar een sigaret bij. op openbare plaatsen moet je meer rekening houden met anderen. 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? Hart, long en vaat ziekten. Slechte conditie, slechte adem, verslaafdheid. |
![]() |
||
Citaat:
|
1. Hoe oud ben je?
18 2. Rook je? (Zo nee, zie vraag 5)! Nee 5. Wat vind je van de nieuwe wet sinds 1 januari 2004? Ben je het ermee eens dat er niet gerookt mag worden in bepaalde ruimtes? Of vind je het onzin? Ik ben het er wel mee eens. Eigenlijk vind ik dat het in restaurants ook verboden moet worden. Het iz zo vervelend als daar een iemand zit te roken en de rest ervan 'mee mag genieten' Café's vind ik wat overdreven om daar een rookverbod op te zetten en voor coffeshops is een rookverbod al helemaal belachelijk. 6. Wat vind u ervan dat er in openbare gebouwen niet gerookt mag worden, maar in de horeca wel? Zie hierboven, daar staat het al zo'n beetje. 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? Veel. Ik ben een beetje lui dus ga ik ze niet allemaal opschrijven. Die zijn toch al wel bekent. (zeker wat betreft gezondheid)
|
Enquête Roken
1. Hoe oud ben je? 19 2. Rook je? (Zo nee, zie vraag 5)! nee 5. Wat vind je van de nieuwe wet sinds 1 januari 2004? Ben je het ermee eens dat er niet gerookt mag worden in bepaalde ruimtes? Of vind je het onzin? Ligt eraan waar. In restaurants vind ik het vies al die rook, maar dingen zoals coffeeshops vind ik weer onzin. 6. Wat vind u ervan dat er in openbare gebouwen niet gerookt mag worden, maar in de horeca wel? Openbare gebouwen mogen van mij wel rookvrij blijven. Voor horeca zie vraag boven. 7. Wat denkt u dat roken voor gevolgen heeft? Behalve dat je uit je bek gaat stinken is het niet echt gezond voor je lichaam.
||
Citaat:
TS nu niet zoveel meer aan nieuwe antwoorden heeft. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
enquete roken rare | 51 | 20-06-2012 15:59 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête over roken LuCernaA | 2 | 31-05-2008 08:10 | |
De Kantine |
Enquete: Rook jij? ThunderW | 79 | 06-03-2006 12:41 | |
Drugs & Alcohol |
blow enquete...zou je willen invullen please? evanescence | 73 | 09-07-2005 22:50 | |
Algemene schoolzaken |
Enquête Gebruik van tabak en alcohol onder jongeren Foxy_oud | 72 | 09-07-2004 17:08 | |
Algemene schoolzaken |
enquete voor wiskunde over roken *Little heaven | 8 | 06-12-2003 17:26 |