Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2004, 10:08
Wicked Witch
Wicked Witch is offline
Ik heb het even opgezocht: de volledige naam is Claus-Casimir Bernhard Marius Max, Graaf van Oranje Nassau, Jonkheer van Amsberg. En het is idd een vreselijke naam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2004, 13:38
rijk_v
rijk_v is offline
*Deze opmerking was niet erg gepast*

Laatst gewijzigd op 21-03-2004 om 18:09.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 21-03-2004 @ 15:23:

Juliana heeft ook 32 jaar lang elk jaar een fors bedrag van de staat nederland ontvangen als koningin, en daarna nog eens 24 jaar een zeer aardige som als prinses.
Het grote verschil was dat juliana zich mevrouw liet noemen, en beatriks majesteit.
Dus hoewel ik het koninklijk huis veracht staat juul toch hoger op mijn ranglijst dan bea
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 15:38
Go
Go is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 21-03-2004 @ 00:21:
Ik dacht even dat je wilde zeggen, "prins claus overleden, nu juliana, ik wacht op Willem-Alexander z'n dood"
Ik twijfelde ook even hoe ik het moest zeggen. Als een politicus dit had gezegd had er vast wel een leuke jouranlist het uit zijn context gehaald
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 15:53
Severus
Severus is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 21-03-2004 @ 15:52:
Het grote verschil was dat juliana zich mevrouw liet noemen, en beatriks majesteit.
Dus hoewel ik het koninklijk huis veracht staat juul toch hoger op mijn ranglijst dan bea
Mee eens. Beatrix lijkt veel te veel op haar vader, die ik nogal een gluiperd vind en voor geen cent zou vertrouwen. Die kouwe kikker van een Bernhard is een typische Duitser en heeft ook nog eens tig buitenechtelijke kinderen. Ik vind het echt zielig voor Juliana dat ze met zo'n man getrouwd moest zijn. Zo'n warme en goede vrouw als zij verdiende veel beter dan die Bernhard.

Willem-Alexander heeft gelukkig al eerder laten blijken dat hij wil regeren in de stijl van Juliana, nu maar hopen dat hij dat daadwerkelijk ook doet. Maar ik denk dat hij, doordat hij toch een beetje houterig is, er niet echt in zal slagen. Ik denk dat zijn dochter, Catharina-Amalia, meer op Juliana zal lijken en ook meer zoals haar zal regeren straks (zeker met Máxima als moeder). ...Ja, dat wordt nog wat met dat meisje (zeker met het Latijnse bloed dat ze in zich heeft).
Oud 21-03-2004, 16:18
MikeyMo
MikeyMo is offline
Sorry voor haar familie. Ik ken haar niet goed/persoonlijk, du ik kan er ook niet om rouwen.
Oud 21-03-2004, 17:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ripper schreef op 21-03-2004 @ 16:53:
Die kouwe kikker van een Bernhard is een typische Duitser en heeft ook nog eens tig buitenechtelijke kinderen.
Een typische Duitser?
Oud 21-03-2004, 17:03
mmuddy
mmuddy is offline
ze had moeten blijven leven, het hele programma op de zenders zijn veranderd.
kutzooi.
Oud 21-03-2004, 17:06
Qamra
Qamra is offline
Juul wordt dinsdag begraven in Delft, nu hoor ik net dat de TU dicht gaat, Haagse Hogeschool, etc.

Nou geloof ik er geen barst van (hmm), maar aangezien ik dan tentamens heb, wil ik het tóch even weten.

Casimir... Doet me denken aan "Kashmir" en Claus-Casimir doet me denken aan "Clausimir"... Dat arme kind......
Oud 21-03-2004, 19:47
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Koen schreef:
*Deze opmerking was niet erg gepast*
Laat 'm toch...
Oud 22-03-2004, 10:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 20-03-2004 @ 20:25:
Jep, lekker laf naar engeland gevlogen en haar volk heeft ze in de steek gelaten, goede steun en toeverlaat
Aangezien de mensen die dat meegemaakt hebben het daar helemaal mee eens waren, zie ik geen enkele reden zo te gaan zitten zeiken. Haar enige alternatief was moeten meewerken met de Duitse bezetters. De dagelijkse toespraken van Wilhelmina waren in de oorlog een grote inspiratie voor de verzetsstrijders, ze heeft in Engeland veel meer gedaan dan ze in NL had kunne doen.

Laatst gewijzigd op 22-03-2004 om 10:26.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 10:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Wicked Witch schreef op 21-03-2004 @ 10:43:
En nu is Laurentien ook nog net bevallen van een zoon: Claus Casimir.
Idd. Wat doe je zo'n kind aan.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 11:44
Severus
Severus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 22-03-2004 @ 11:23:
Aangezien de mensen die dat meegemaakt hebben het daar helemaal mee eens waren, zie ik geen enkele reden zo te gaan zitten zeiken. Haar enige alternatief was moeten meewerken met de Duitse bezetters. De dagelijkse toespraken van Wilhelmina waren in de oorlog een grote inspiratie voor de verzetsstrijders, ze heeft in Engeland veel meer gedaan dan ze in NL had kunne doen.
Helemaal mee eens! En als ze was gebleven, was er met haar hetzelfde gebeurd als met de Belgische koning Leopold. Die vertikte het namelijk om zijn land te verlaten (wat op zich wel prijzenswaardig is), maar hij werd daardoor wel gedwongen om enigzins te collaboreren met de Duitsers (als hij dat niet deed, was het leven van hem en zijn familie in gevaar). Na de oorlog is dat Leopold ook verweten en is hij (onder dwang, geloof ik) moeten aftreden.

Datzelfde zou ook met Wilhelmina & co. gebeurd zijn als ze hier waren gebleven, dus ik kan alleen maar zeggen dat het de juiste beslissing was om het land te verlaten.
Oud 22-03-2004, 12:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ripper schreef op 22-03-2004 @ 12:44:
Helemaal mee eens! En als ze was gebleven, was er met haar hetzelfde gebeurd als met de Belgische koning Leopold. Die vertikte het namelijk om zijn land te verlaten (wat op zich wel prijzenswaardig is), maar hij werd daardoor wel gedwongen om enigzins te collaboreren met de Duitsers (als hij dat niet deed, was het leven van hem en zijn familie in gevaar). Na de oorlog is dat Leopold ook verweten en is hij (onder dwang, geloof ik) moeten aftreden.

Datzelfde zou ook met Wilhelmina & co. gebeurd zijn als ze hier waren gebleven, dus ik kan alleen maar zeggen dat het de juiste beslissing was om het land te verlaten.
Precies; de koningskwestie van 1950.
Trouwens, ik geloof dat Juliana niet veel in te brengen had en met Wilhelmina mee moést naar Londen. Lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 12:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MarkB schreef op 22-03-2004 @ 13:30:
Precies; de koningskwestie van 1950.
Trouwens, ik geloof dat Juliana niet veel in te brengen had en met Wilhelmina mee moést naar Londen. Lijkt me.
Tuurlijk, ze is pas in '48 koninging geworden, toen was ze nog gewoon de-dochter-van.

Ik vind het op zich wel sneu voor Bea. Eerst d'r man, en nu d'r moeder.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 13:43
juno
juno is offline
Als gijzelaars mochten de leden van de koninklijke familie natuurlijk nooit in handen vallen van het duitse leger. Vertrekken was de verstandige zet.

Het nederlandse leger heeft nog een verdomd taaie strijd geleverd, maar door het bombardement op Rotterdam moesten ze het wel opgeven. Bovendien waren ze tegen een dergelijke overmacht van mensen en materieel eenvoudigweg niet opgewassen. Ze hebben de capitualatie net lang genoeg weten uit te stellen om het koningshuis en de regering de kans te geven op het vliegtuig naar Engeland te stappen.

Als ze waren gebleven dan had dit de duitse bezetters een veel te legitiem tintje gegeven, dan had de regering als stromannen moeten fungeren. Nu was van het begin af aan duideijk dat een bezettingsmacht de leiding had overgenomen, al regeerden ze nog zo met hun ijzeren vuist in een fluwelen handschoen. Wie zich niet verzette, werd correct behandeld. Ze hadden niks tegen de nederlanders. Wij waren gewoon ook een van de landjes die tot het groot duitse rijk moesten behoren. En die joden, tja, die moesten ze even wegwerken, en dan was het duizend jaren voorspoed. Dat dachten ze echt.

En ach, al die boze mensen die het Wil en Benno verweten gevlucht te zijn...wat deden ze zelf? Het nederlandse volk is voor 99 % een stel lafbekken gebleken dat miepte omdat de koffie op de bon was en er geen sigaren meer waren. Er is pas een ernstig calorieen tekort gekomen, en dan alleen nog in het westen van nederland vanaf 1944. Tot die tijd viel het allemaal wel mee en was het zoveel mogelijk business as usual. Zo erg zijn de duitsers hier en in Belgie en Scandinavie niet eens tekeer gegaan, gezien het feit dat wij immers ook ariers waren, onderdeel van het groot duitse rijk.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:48
Severus
Severus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 22-03-2004 @ 13:38:
Ik vind het op zich wel sneu voor Bea. Eerst d'r man, en nu d'r moeder.
Ja, en haar vader redt het ook niet lang meer. Het schijnt onzeker te zijn of Bernhard bij de begrafenis aanwezig zal zijn... hij voelt zich erg slecht.
Oud 27-03-2004, 18:38
REIE
REIE is offline
Brrr, anglicismen en gallicismen...

Voor uggemenugge:

Princes

Had ik een lettermes,
Ik sneed weg dit abces,
Wees toch geen zondares,
al doe je het niet expres.

Voor vandaag dus een wijze les,
Onze taal is immers een delicatesse;