Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Willem-Alexander heeft gelukkig al eerder laten blijken dat hij wil regeren in de stijl van Juliana, nu maar hopen dat hij dat daadwerkelijk ook doet. Maar ik denk dat hij, doordat hij toch een beetje houterig is, er niet echt in zal slagen. Ik denk dat zijn dochter, Catharina-Amalia, meer op Juliana zal lijken en ook meer zoals haar zal regeren straks (zeker met Máxima als moeder). ...Ja, dat wordt nog wat met dat meisje (zeker met het Latijnse bloed dat ze in zich heeft). ![]() ![]()
|
Juul wordt dinsdag begraven in Delft, nu hoor ik net dat de TU dicht gaat, Haagse Hogeschool, etc.
Nou geloof ik er geen barst van (hmm), maar aangezien ik dan tentamens heb, wil ik het tóch even weten. Casimir... Doet me denken aan "Kashmir" en Claus-Casimir doet me denken aan "Clausimir"... Dat arme kind......
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-03-2004 om 10:26. |
![]() |
||
Citaat:
Datzelfde zou ook met Wilhelmina & co. gebeurd zijn als ze hier waren gebleven, dus ik kan alleen maar zeggen dat het de juiste beslissing was om het land te verlaten.
||
Citaat:
![]() Trouwens, ik geloof dat Juliana niet veel in te brengen had en met Wilhelmina mee moést naar Londen. Lijkt me. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het op zich wel sneu voor Bea. Eerst d'r man, en nu d'r moeder. |
![]() |
|
Als gijzelaars mochten de leden van de koninklijke familie natuurlijk nooit in handen vallen van het duitse leger. Vertrekken was de verstandige zet.
Het nederlandse leger heeft nog een verdomd taaie strijd geleverd, maar door het bombardement op Rotterdam moesten ze het wel opgeven. Bovendien waren ze tegen een dergelijke overmacht van mensen en materieel eenvoudigweg niet opgewassen. Ze hebben de capitualatie net lang genoeg weten uit te stellen om het koningshuis en de regering de kans te geven op het vliegtuig naar Engeland te stappen. Als ze waren gebleven dan had dit de duitse bezetters een veel te legitiem tintje gegeven, dan had de regering als stromannen moeten fungeren. Nu was van het begin af aan duideijk dat een bezettingsmacht de leiding had overgenomen, al regeerden ze nog zo met hun ijzeren vuist in een fluwelen handschoen. Wie zich niet verzette, werd correct behandeld. Ze hadden niks tegen de nederlanders. Wij waren gewoon ook een van de landjes die tot het groot duitse rijk moesten behoren. En die joden, tja, die moesten ze even wegwerken, en dan was het duizend jaren voorspoed. Dat dachten ze echt. En ach, al die boze mensen die het Wil en Benno verweten gevlucht te zijn...wat deden ze zelf? Het nederlandse volk is voor 99 % een stel lafbekken gebleken dat miepte omdat de koffie op de bon was en er geen sigaren meer waren. Er is pas een ernstig calorieen tekort gekomen, en dan alleen nog in het westen van nederland vanaf 1944. Tot die tijd viel het allemaal wel mee en was het zoveel mogelijk business as usual. Zo erg zijn de duitsers hier en in Belgie en Scandinavie niet eens tekeer gegaan, gezien het feit dat wij immers ook ariers waren, onderdeel van het groot duitse rijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Brrr, anglicismen en gallicismen...
Voor uggemenugge: Princes Had ik een lettermes, Ik sneed weg dit abces, Wees toch geen zondares, al doe je het niet expres. Voor vandaag dus een wijze les, Onze taal is immers een delicatesse; Het woordje prinses, Schrijven we met 2 maal de S. REIE
|
![]() |
|
|