Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2004, 15:09
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
phensicske schreef op 01-04-2004 @ 00:49 :
Ik laat nog steeds mijn dreads uitgroeien, maar nu dat ik ze niet meer bijwerk trekken ze hoe langer hoe minder op iets.

Aan de mensen die reeds hun dreads uitgekamd hebben:

Hou je nog veel haar over? Want ik heb nu al op zich weinig haar.
Tot welke lengte (vanaf hoofdhuid) liet je ze uitgroeien? Bedoel dan, vanaf wanneer trekt het echt op niets meer?

Is het normaal dat ik nu van die dikke fakken krijg i.p.v. mijn fijne dreads als uitgroei? Moet ik die uit elkaar halen? 't Is toch niet mijn bedoeling dreads te houden.

Iemand tips?

Hoelang zaten jullie aan het uitkammen? Kamden jullie dit dan echt uit of was het meer ontwarren met de vingers?

Wat ik bij sommige dreadjes al gedaan heb is gewoon het haar er van bovenuit uittrekken tot ik al het nog 'levende' (vasthangende) haar eruit heb en dan nog een stukje gedread haar in mijn handen heb...en dát jaagt me nu net die angst aan, aangezien het wel grote stukken zijn die overblijven.
ik heb mijn dreads uitgekamd.. ik had ze 9 maanden, maar opzich was het nog best te doen.
Ik heb nog veel haar over, het onderste deel van mn haar was wel echt súper dun en dood.. maar dat heb ik er gewoon afgeknipt. Het haar boven op mn hoofd is nog goed. Gewoon wat maskershit enzo ingooien

Dikke fakken

Ik heb er wel redelijk lang over gedaan om ze uit te kammen.. ben op een woensdag begonnen en was zondag avond klaar.. maar die vrijdag en zaterdag heb ik wel echt bijna de hele dag gekamd, samen met twee vriendinnen..
Ik heb het gewoon met een kam gedaan.. maar dan zo'n kam met een punt eraan en vooran met die punt alles uit elkaar gehaald.. als je met een kam op je haar gaat raggen maak je het alleen maar kapotter

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Oud 01-04-2004, 16:22
drezzz
drezzz is offline
Dikke fakken Swaaaaa

Ga je sien jonguh!

Loesoe!

Oud 01-04-2004, 17:17
Drez
Drez is offline
ik heb mn dreads ook uitgekamt, ik had ze anderhalf jaar en ik heb er heel erg lang over gedaan (2 maanden) maarja ik ben dan ook lui ik heb ze wel laten uitgroeien, maar dat hielp niet, ze gingen gewoon zelf verder aanelkaar vast dreaden en groeien dus toen was het nog veel moeilijker om uit te kammen.
en ik heb ze idd gewoon gekamt, heel vaak gewassen met veeeel crèmespoeling enzo...en dan was ik ongeveer een kwartier per dread bezig. ik heb opzich nog best veel haar over, wel minder dan ´normaal´ maar das logisch...het lijkt eerst vooral of je niets overhoudt, maar dat valt nog wel mee. en het onderste was idd heel erg dood en gekronkelt dus dat heb ik eraf geknipt.

nouja, succes
Oud 01-04-2004, 20:00
Gadje
Gadje is offline

zo mn dreads na een maandje of 3
Oud 01-04-2004, 20:07
Verwijderd
Kan je die foto niet een slagje draaien? Ik krijg kramp in mijn nek zo
Ik zag in het fototopic ook een foto van je, daar leek je geen dreads te hebben.. klopt dat?
Heb je je elastiekjes erin gehouden? Ze lijken zo dun aan de bovenkant...
Ik zal ook eens een foto zoeken...
Oud 01-04-2004, 20:10
Verwijderd
Voila, hier mijn 4 maanden oude dreadjes (met mooie strik, ik was sneeuwwitje ) Niet zo'n heel duidelijke foto, een betere volgt ooit...

Laatst gewijzigd op 01-04-2004 om 20:14.
Oud 01-04-2004, 20:20
Gadje
Gadje is offline
nee in mn fotoboek lijkt t idd net alsof ik ze niet heb, maar das wel zo. ik heb mn haar ook altijd vast eigenlijk
ja ik heb mn stiekjes nog, ga ze er welles uithalen denk.
ze zijn ook best dun, heb niet zoveel haar en wat ik heb is dun
Oud 01-04-2004, 20:30
Verwijderd
Hmm zo dun zien ze er toch niet uit? Die van mij zijn niet veel dikker denk ik. Heb ze trouwens ook eigenlijk altijd vast, 1 staart, 2 staartjes, knot.. daar houdt mijn inspiratie wel weer op!
Ik heb bovenin bij een paar dreads nog wel een stiekje, maar volgens mij zakt dat met het wassen, ik haal ze er dan altijd uit en doe ze weer opnieuw in maar las dat er ook mensen ze omhoog duwen. Komen alle haartjes er dan wel in? En hebben jullie ook van die losse 'nekharen'?
Oud 01-04-2004, 20:32
Gadje
Gadje is offline
ja ik duw ze eigenlijk ook altijd omhoog, nu ik erover na denk niet echt slim. ja ik heb keiveel losse nekharen, maar dat moet er es een x terug ingestopt worden. ikmoet ze eiegnlijk ook weereens waxen...en uitgroei bijwerken...nouja nog veel te doen iig
Oud 01-04-2004, 20:49
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 01-04-2004 @ 21:30 :
En hebben jullie ook van die losse 'nekharen'?
hihi ja ik wel. dat probeer ik dan bij het uitgroei bijwerken in de onderste dreads erbij te draaien maar het gaat er toch steeds weer uit.
@ gadje: heb je je dreads aan de bovenkant heel veel geknoopt ofzo? ze zien er gedraaid uit aan de bovenkant, maar verder zijn ze mooi hoor! helemaal niet het 'zooitje' waar jij het overhad
Oud 01-04-2004, 22:17
Verwijderd

niet erg duidelijk (lief achternichtje he??)
Oud 02-04-2004, 05:19
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
cornershop schreef op 01-04-2004 @ 16:09 :
Dikke fakken

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Ja, ik ben al een eind gevorderd, zowat aan de helft, dus ik denk dat ik ze vandaag of morgen er allemaal uit heb. 'k Had ze dan ook nog maar sinds half december of zo.

Dikke fakken, ehm...zal wel weer een dialect woord zijn van me waarvan ik dacht dat het mooi Nederlands was.
Fakken zijn ehm, hoe zeg je dat, klitten, grote stukken haar bijeen, maar dan niet zoals je het wil, als dreads...zoiets.
Oud 02-04-2004, 05:20
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
drezzz schreef op 01-04-2004 @ 17:22 :
Dikke fakken Swaaaaa

Ga je sien jonguh!

Loesoe!

Nu begrijp ik er niet al te veel van...

Loesoe? (loser??)
Oud 02-04-2004, 05:26
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
dReZ schreef op 01-04-2004 @ 18:17 :
ik heb mn dreads ook uitgekamt, ik had ze anderhalf jaar en ik heb er heel erg lang over gedaan (2 maanden) maarja ik ben dan ook lui ik heb ze wel laten uitgroeien, maar dat hielp niet, ze gingen gewoon zelf verder aanelkaar vast dreaden en groeien dus toen was het nog veel moeilijker om uit te kammen.
en ik heb ze idd gewoon gekamt, heel vaak gewassen met veeeel crèmespoeling enzo...en dan was ik ongeveer een kwartier per dread bezig. ik heb opzich nog best veel haar over, wel minder dan ´normaal´ maar das logisch...het lijkt eerst vooral of je niets overhoudt, maar dat valt nog wel mee. en het onderste was idd heel erg dood en gekronkelt dus dat heb ik eraf geknipt.

nouja, succes
Mijn uitgroei ging wel, had al iets van 3-4 cm of zo, maar het ging me te traag. 'k Ben op zich ook wel lui, want dat bijwerken van die dreads was me er te veel aan, had ik ff niet meegerekend.

Nu ik besloten heb ze eruit te halen, wil ik dat het vlug gaat, want anders zo in het openbaar te moeten komen, met een kop met paar dreads, dan weer losse 'fakken' (stressen?)...

'k Zit er ook 10 à 15 minuten aan, maar die crèmespoeling lijkt me niet al te veel te helpen. Mjah, gaat wel op't gemak als je voor tv zit, behalve dan dat je na een eindje krampen in je armen krijgt.

Ik lijk wel de helft van mijn haar te verliezen, maar 'k ga ze nog eens wassen en dan de schade nog eens herbekijken.

@ Gadje

Je dreads lijken idd nogal geknoopt, dat zou ik niet te veel doen. Het staat minder mooi en als je ze ooit wil uitkammen is het héél moeilijk.

Anders vind ik dat je best veel haar hebt, hoor.
Oud 02-04-2004, 08:20
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 01-04-2004 @ 23:17 :
[afbeelding]
niet erg duidelijk (lief achternichtje he??)
(l) (l)

gaan jullie mij trouwens vermoorden als ik over een paar daagjes mijn nepdreads in dit topic drop Moeten ze wel lukken, maar ja
Oud 02-04-2004, 08:36
Gadje
Gadje is offline
mn dreads heb ik eigenlijk helemaal niet geknoopt
volgens mij komt dat omdat ze lijken te glanzen. dat haar is nog niet 'dood' , daarom lijken ze geknoopt/gevlochten
(ok 1tje is wel gevlochten/geknoopt )
Oud 02-04-2004, 11:07
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
Qamra schreef op 02-04-2004 @ 09:20 :
(l) (l)

gaan jullie mij trouwens vermoorden als ik over een paar daagjes mijn nepdreads in dit topic drop Moeten ze wel lukken, maar ja
Ik heb zelfs m'n kale hoofd en afgeknipte dreads gepost, dus die paar nepdreads moet je ook wel overleven!
Oud 02-04-2004, 12:03
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
drezzz schreef op 02-04-2004 @ 12:07 :
Ik heb zelfs m'n kale hoofd en afgeknipte dreads gepost, dus die paar nepdreads moet je ook wel overleven!
Hmm...
Oud 02-04-2004, 22:46
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Gadje schreef op 02-04-2004 @ 09:36 :
mn dreads heb ik eigenlijk helemaal niet geknoopt
volgens mij komt dat omdat ze lijken te glanzen. dat haar is nog niet 'dood' , daarom lijken ze geknoopt/gevlochten
(ok 1tje is wel gevlochten/geknoopt )
Kan idd daar aan liggen.

Pff...'k heb nu al uren zitten ontnestelen...nog 13 dreads.
'k Denk om toch maar morgen verder te doen.

(en veel hulp krijg ik niet, behalve veel haargetrek en verlies )
Oud 02-04-2004, 23:12
Verwijderd
whoei, mijn dreadjes hebben vandaag allemaal elastiekjes gekregen, nu blijven de losse haartjes eindelijk eens bij de juiste dread , alleen mijn hoofd doet wel pijn
Oud 02-04-2004, 23:13
Vice
Vice is offline
Citaat:
Qamra schreef op 02-04-2004 @ 13:03 :
Hmm...
Tuurlijk wel. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze er uit zien.
Oud 03-04-2004, 21:13
Maija
Maija is offline
Ik ook....!!!
Oud 04-04-2004, 04:05
phensicske
phensicske is offline
Nog vijf dreads of zo en dan weer normaal haar.

De schade is erg beperkt, ik heb wel veel haar verloren en ik had er al niet veel, maar lelijk ziet het er absoluut niet uit.
Het krult nu veel meer dan anders (voordien was het vooral golvend) en heb reeds wat complimentjes in de wacht gesleept.

Ik denk dat het door de vele crème is en de balsem waar ik het dan (als ik bijna klaar was) mee gewassen heb.

De crème heet btw (voor mensen die de schade willen beperken bij of na het uitkammen ):

L'Oréal, Elsève
herstelkuur

herstelt en geeft glans
(zonder uitspoelen)

kéra-proteïnes.
uitgedroogd of beschadigd haar
Oud 04-04-2004, 07:41
Qamra
Qamra is offline
Owke, owke..

Los, in een staart, punthoofd en cheeky.

58 blonde, 6 oranje, 11 roze, allemaal enkele dreads behalve die gedraaide, dat zijn twee dubbelen.

don't kill me
Oud 04-04-2004, 10:53
Maija
Maija is offline
Ik vind ze niet echt mooi, ik vind ze te kleurrijk, ik had t mooier gevonden als die witte dreads in je eigen kleur was... en de rest dan als je dat echt wilt, kleurtjes..

Maar het algemeen staat je wel mooi...
Oud 04-04-2004, 12:06
Qamra
Qamra is offline
Het is blond, niet wit.

En er zitten maar 17 gekleurden in.
Oud 04-04-2004, 12:49
Maija
Maija is offline
jah, sorry ik vind ze niet mooi.. sorry, zeker die glitter oranje..
Oud 04-04-2004, 13:27
Qamra
Qamra is offline
Is geen glitter
Oud 04-04-2004, 14:12
Maija
Maija is offline
Neej... o ik dacht het wel...

Ik hou gewoon niet van de kleurencombi...

Deed het niet pijn.. (het ziet er namenlijk erg strak uit op de hoofdhuid..)
en ik ken iemand die kreeg door dat strakke allemaal uitslag (rare rode bultjes) op dr hoofd.. AUW!!)( maar dat waren wel vlechtjes...)

Ik hou gewoon meer van echte dreads!!
Oud 04-04-2004, 14:24
Qamra
Qamra is offline
Nee hoor, doet geen pijn. En als het pijn doe, dan zet ik die ene gewoon opnieuw in.

Puistjes krijg ik ook, maar die trekken vanzelf weg.

En jij wilde mijn nepdreads zien, moet je niet gaan mekkeren dat je nepdreads zo lelijk vind, daar postte ik ze niet om.
Oud 04-04-2004, 14:28
Maija
Maija is offline
ik was wel benieuwt.. of ze zo echt lijken..
en als je ze plaats kan je natuurlijk positief of negatieve reactie's krijgen!!

.. niet gaan huilen bitte...
Oud 04-04-2004, 14:29
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
BizZz schreef op 04-04-2004 @ 15:28 :
ik was wel benieuwt.. of ze zo echt lijken..
Natuurlijk lijken ze niet echt, ze zijn gemaakt van PLASTIC!
Oud 04-04-2004, 14:34
Maija
Maija is offline
Ik ken namanlijk iemand.. en die heeft neppe, en met een band in het haar.. zie je echt geen verschill!!.. alleen dat ze naar mijn mening iets dunner en precies perfect van maat gelijk zijn!!..

maar ze glimmen niet, en lijken echt!!

behalve voor dat geknoopte dan!!
Oud 04-04-2004, 14:58
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
BizZz schreef op 04-04-2004 @ 15:34 :
Ik ken namanlijk iemand.. en die heeft neppe, en met een band in het haar.. zie je echt geen verschill!!.. alleen dat ze naar mijn mening iets dunner en precies perfect van maat gelijk zijn!!..

maar ze glimmen niet, en lijken echt!!

behalve voor dat geknoopte dan!!
Nou ík heb ze nog nooit gezien (echt lijkenden dan... hmm). Maar goed ik heb dan ook echt enorme bergen met nepdreads in mijn handen gehad en gezien. Misschien heb ik een getrained oog

Maar goed, die oranje glimmen idd te veel, ook naar mijn zin. Was gewoon slecht haar wat ik daarvoor had.
Oud 04-04-2004, 16:01
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
Qamra schreef op 04-04-2004 @ 15:24 :
Nee hoor, doet geen pijn. En als het pijn doe, dan zet ik die ene gewoon opnieuw in.

Puistjes krijg ik ook, maar die trekken vanzelf weg.

En jij wilde mijn nepdreads zien, moet je niet gaan mekkeren dat je nepdreads zo lelijk vind, daar postte ik ze niet om.
joh je vraagt toch om een mening... laat mensen die dan ook gewoon geven.
Oud 04-04-2004, 17:22
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
cornershop schreef op 04-04-2004 @ 17:01 :
joh je vraagt toch om een mening... laat mensen die dan ook gewoon geven.
Waar vraag ik dat dan?
Oud 04-04-2004, 17:30
Ramble On
Ramble On is offline
Je vraagt er niet om, maar je kunt verwachten dat mensen hun mening geven als je je foto hierop zet. En die kan niet altijd maar positief zijn.
Oud 04-04-2004, 17:48
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 04-04-2004 @ 18:30 :
Je vraagt er niet om, maar je kunt verwachten dat mensen hun mening geven als je je foto hierop zet. En die kan niet altijd maar positief zijn.
Daar ging het mij ook niet om, ik dacht dat Bizz ze sowieso lelijk vond omdat het nepdreads waren. En dat leek me een beetje oneerlijk omdat ze zelf graag wilde zien en dat terwijl allang al duidelijk was dat ze nep waren.

En dát staat mij niet aan. Maar volgens mij heb ik het gewoon verkeerd begrepen
Oud 04-04-2004, 20:37
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Qamra schreef op 04-04-2004 @ 08:41 :
Owke, owke..

Los, in een staart, punthoofd en cheeky.

58 blonde, 6 oranje, 11 roze, allemaal enkele dreads behalve die gedraaide, dat zijn twee dubbelen.

don't kill me
Ik vind het wat te kleurrijk, maar het lijkt me wel passend voor de zomer. Ze lijken me erg licht, eigenlijk. Toen ik fakes in mijn haar had was dat echt zwaar, héél zwaar. De eerste twee dagen kon ik mijn hoofd nauwelijks bewegen. Later beterde dat, maar ik bewoog niet meer zo spontaan.

Het was een grote opluchting ze te kunnen uitdoen. Toen ik echte erin maakte, was dit veel gemakkelijker om te bewegen en zo. Voelde je niets van. Maar het klote eraan was dan weer het bewerken en zo, bij die fakes heb je dat zo niet.
Toch zagen die fakes er na een paar weken niet meer zo goed uit, kwamen ze los...

Dreads zijn gewoon niet gemakkelijk, vind ik. Ik had het echt onderschat. 'k Dacht van jeuj, niet zoveel werk aan, ben ik ff gemakkelijk. Maar met mijn gewoon haar ben ik veel gemakkelijker. Ik moet (mag ) het veel meer wassen en dat doet deugd. Ik kam mijn haar zowiezo nooit en laat het gewoon aan de lucht drogen.

Nu heb ik bijna al mijn dreads eruit en iedereen vind het mooier.
Ze vonden de dreads ook mooi, maar ik heb krullen en zie er nu een stuk liever uit.

Het enige nadeel is dat ik bijna geen haar meer heb en een panische raak-mijn-haar-niet-aan-angst ontwikkeld heb.

Misschien laat ik het wel versnijden/toppen, zodat het weer wat voller lijkt. Maar dan moet de kapper aan mijn haar komen...
Oud 04-04-2004, 21:41
Drez
Drez is offline
Citaat:
Qamra schreef op 04-04-2004 @ 18:48 :
bla
hoe heb je ze nou pcies vastgezet? ziet er een beetje vaag uit... en heb je die enkele dreads zelfgemaakt of..?
Oud 05-04-2004, 07:02
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dReZ schreef op 04-04-2004 @ 22:41 :
hoe heb je ze nou pcies vastgezet? ziet er een beetje vaag uit... en heb je die enkele dreads zelfgemaakt of..?
Zelfgemaakt. En ik heb gewoon de dread al 1 pluk en mijn haar als twee plukken van een vlechtje gebruikt.
Oud 05-04-2004, 14:37
Verwijderd
Hmm Quamra; die blonde lijken wel een beetje grijs, is dat in het echt ook zo of komt dat door de foto? Voor nepdreads vind ik ze trouwens nog best mooi maar ik zou toch die blonde meer in mijn eigen haarkleur gedaan hebben, nu zie je ook zo heel goed dat je donkerblond/bruin haar hebt met een grijs/wit/blonde nepdread eraan (niet dat anders niet te zien zou zijn dat ze nep zijn, maar het lijkt mij gewoon mooier, minder nep)
Oud 05-04-2004, 14:51
Qamra
Qamra is offline
Nee die zijn écht blond. Ze lijken niet eens grijs. Dus dat zal wel door de foto komen
Oud 05-04-2004, 15:25
Verwijderd
Ah gelukkig maar. Want grijze dreads lijkt me niet bijzonder hip. Alhoewel... grijze nepdreads in elk geval niet
Oud 05-04-2004, 16:12
Maija
Maija is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 04-04-2004 @ 18:30 :
Ik word gesteunt..
*draait dansje in t rond*

Ik weet het niet, het neppe komt naar mijn mening door de kleurtjes... maarja.. BLAAT!!
Oud 05-04-2004, 17:56
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
BizZz schreef op 05-04-2004 @ 17:12 :
Ik word gesteunt..
*draait dansje in t rond*

Ik weet het niet, het neppe komt naar mijn mening door de kleurtjes... maarja.. BLAAT!!

Ik steun helemaal niemand, ik gaf alleen een reactie op Qamra.
Oud 05-04-2004, 18:41
Gadje
Gadje is offline
weet iemand toevallig waar je in utrecht dreads benodigdheden kan krijgen?
ik zoek iig dreadkraaltjes

dalijk mn haar eens waxen
Oud 05-04-2004, 22:29
Drez
Drez is offline
Citaat:
Qamra schreef op 05-04-2004 @ 08:02 :
Zelfgemaakt. En ik heb gewoon de dread al 1 pluk en mijn haar als twee plukken van een vlechtje gebruikt.
hoe blijft het bovenaan dan zitten?
Oud 06-04-2004, 07:06
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 05-04-2004 @ 19:41 :
weet iemand toevallig waar je in utrecht dreads benodigdheden kan krijgen?
ik zoek iig dreadkraaltjes

dalijk mn haar eens waxen
Ja, ik zoek (ook?) van die metalen dingetjes voor om den dread =)
Oud 06-04-2004, 07:15
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dReZ schreef op 05-04-2004 @ 23:29 :
hoe blijft het bovenaan dan zitten?
Gewoon

Euhm, lastig uit te leggen. De pluk echt haar is door de lus bovenaan de dread getrokken en vervolgens in tweeën gesplitst en samen met de dread gevlochten. Als je dus aan het nephaar trekt, dan zakt dat dus niet vanwege die twee strengen echt haar.

Hmmja, beetje vaag.

Regels voor berichten