Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ergens moet de grens trekken tussen seculier en religieus. Voor mij komt die grens in zicht wanneer bepaalde religieuze groeperingen de lijn overschrijden die bepaalt dat ons land op een religieuze basis bestaat. Als een Jood op het plein voor de St. Pieter folders gaat uitdelen om mensen te bekeren tot het Jodendom wordt 'ie ook uit Vaticaanstad getrapt. (Alleen gebeurt dat niet, want Joden bekeren niet actief. Helemaal niet zelfs, in principe. Het Jodendom is absoluut niet op zoek naar bekeerlingen, zoals de christenen.) |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zijn t christenen die zich meer op het OT richten dan NT?
|
Verwijderd
|
Who the hell cares? Voor mijn part is het de meest bizarre tussenvorm die je tot nu toe gezien hebt, dat wil niet ineens zeggen dat ze maar verboden moeten worden.
Het punt is gewoon dat de Israeli's hun geloof krampachtig zuiver en puur willen houden en dat dat met middelen gebeurt die naar moderne beschaafde maatstaven niet aanvaardbaar worden geacht. |
![]() |
||||
Citaat:
Ahum. Wellicht vonden de joden de romeinen ook wel zeikers vanwege hun meerdere goden voor vanalles en nog wat? Dat je een andere mening/religie e.d. heeft, is geen reden om niet goed behandeld te worden. Of zie jij een andere reden vanuit de Romeinen om de joden "zeikerds" te vinden? Citaat:
Maar van andere religies wordt het wel geaccepteerd? Waarom dan? Citaat:
||
![]() |
Citaat:
2. Dat is niet zo; die segregatie is alleen omdat lui zoals de 'Shalomgemeente' erop gericht zijn Joden tot het christendom te bekeren. Als zij dat niet zouden doen zouden we veel meer open kunnen zijn. Reken er maar op dat als de Joodse scholen de eis dat leerlingen Joods moeten zijn laten vallen zich meteen tientallen jonge leden van de 'Shalomgemeente' aanmelden die op de Joodse scholen eens lekker feest gaan vieren (evangeliseren). 3. Het Joodse volk is een volk, en het lidmaatschap is te vergelijken met het staatsburgerschap van een land. Als je ouders (in dit geval je moeder) tot dat land behoren, behoor jij er ook toe. En als dat niet zo is, moet je door een naturalisatieprocedure heen, en de IND (rabbinaat) is heel streng. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze doen zich voor als joden, maar het zijn gewoon ordinaire christenen. Die dus in groepen naar Israel reizen om daar Joden te 'redden' (evangeliseren). En dat soort reisjes wil ik verbieden. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder stel ik ook niet dat een ander geloof een reden is om niet goed behandelt te worden. Wat kun jij dingen uit hun verband trekken óf je leest niet goed, dat kan ook. Het enige dat ik (naar mijn mening voldoende duidelijk) heb gesteld, is dat de drang naar afzondering, de drang naar behoud, naar puurheid van het geloof, naar afscheiding, van veel joden en van de staat Israel, veel wrijving op kan wekken. Niets meer en niets minder. Citaat:
Citaat:
[edit: quote tag even veranderd] Laatst gewijzigd op 28-03-2004 om 14:06. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Even een lange tekst (sorry dat 'ie zo lang is), maar dit geeft wat meer inzicht in de evangelisatie-praktijken van die lui. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet wel genoeg, vond het op zich een interessant topic, maar het is me nu wel duidelijk wat voor gedachten hieraan ten grondslag liggen. Succes verder he ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() 2. Nee. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je wilt mensen die voor een niet-joods geloof kiezen rechten ontnemen!!! Daarmee zeg je dus eigenlijk dat je vrijheid van geloof niet tolereert mits andersgelovigen voor het jodendom kiezen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Evengoed als dat de islamitische landen waar jij zo'n fervent supporter van bent mensen ook (alle) rechten ontnemen als ze voor een niet-islamitisch geloof kiezen. Dat is hun goed recht. Als die landen islamitisch willen zijn, best. Wij willen joods zijn. |
![]() |
||||||
Citaat:
Nee, maar dat er een andere reden vanuit de Romeinen moet zijn dan slechts een andere religie. Of ben je een Romein? ![]() Citaat:
Mm, het gaat erom dat zelfs als een religieus persoon aandringt op behoud van religie in nakomelingen enzo, dat dat alsnog geen reden zou moeten zijn om ze slecht te behandelen. Citaat:
Ja, tot wrijving kan het leiden (jaloezie? gevoel van "waarom ik niet"? etc). Maar nogmaals: dat is geen reden om joden te gaan haten. ![]() Citaat:
Wist je trouwens dat de Duitse wet vrije immigratie geeft aan mensen die kunnen bewijzen dat ze van Duitse bloed zijn? Dus als je etnisch Duitser (m/v) bent dan kun je kostenloos emigreren naar Duitsland. Citaat:
Nee hoor. Je kunt ook alija maken als je je bekeerd hebt tot het jodendom. Dan valt die etniciteit dus weer af.
||
Citaat:
![]() (vrij naar Achmed)
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een nieuwe Jood is 100% joods, zo joods als het maar kan. Het is zelfs verboden om een bekeerling aan zijn niet-joodse afkomst te herinneren. En wat voor aanvullende eisen? Die bestaan niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Probeer bv. eens als joodse vrouw in Iran over straat te wandelen. |
![]() |
||
Citaat:
Joden mogen het land slechts verlaten via 1 luchthaven. Joden moeten het leger 2 jaar dienen, maar kunnen nooit promoveren naar een hogere rang. Ze mogen Israel niet bezoeken. Joodse kinderen moeten naar school op zaterdag, terwijl dat sjabbat is.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Vandaar ook die 300.000 Russen in Israel die gewoon varken eten, hoor ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
* Bekering is een proces dat altijd van twee kanten komt: Het is niet zo dat een christen (bijvoorbeeld) net zolang op een jood (bijvoorbeeld) inpraat totdat hij of zij christen (bijvoorbeeld ) wil worden. Evangelisatie is een proces van vragen en antwoorden, waarin de beide personen een evenwichtig deel hebben.
* Zoals ik al zei, de Tweede WO heeft geleerd dat religies met respect en gelijkheid moeten worden behandeld, niet dat iedere religie zich zoveel mogelijk van anderen moest afkeren
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||