Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2004, 14:02
just.a.girl
just.a.girl is offline
ik ben gisteren begonnen..2 weken mei-vakantie..1e week heb ik gewoon lekker vakantie gehad..en deze week toch wel goed doorlezen..al die stof. maar jha..ik heb liever dat ik het nu al redelijk goed ken,dan dat ik in de examen-week nog echt moet leren...
Advertentie
Oud 04-05-2004, 15:13
PV
PV is offline
ah joh het valt allemaal best mee voor talen enzo kan je eigenlijk alleen maar oefenen.. naja daar ben je ook na een dag wel mee klaar.
en dan rest alleen nog geschiedenis en economie enzo... daar moet je wel wat meer tijd in steken maar als je er nu redelijk goed voor staat is het niet eens zo erg als je 't een beetje verprutst.
relax gewoon
Oud 05-05-2004, 12:48
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik ben nog steeds niet begonnen
Oud 05-05-2004, 14:04
Verwijderd
ik ben vanochtend begonnen met leren (nederlands tekstje gemaakt) echt lekker ging het niet,ik kan de motivaite gewoon niet opbrengen.gewoon omdat ik het gevoel al dat ik er ben (wat ik ook al ben,tenzij ik het echt hard verneuk)
Oud 05-05-2004, 14:38
Geartsje
Geartsje is offline
Ik ben al een tijdje aan het leren...
Hebben meer mensen ook samenvattingen van leraren gekregen van de boeken?
Wij hebben voor bijvoorbeeld Aardrijkskunde en Geschiedenis samenvattingen gekregen over het hele boek, die hebben de leraren van de uitgevers gekregen en zo wij wwer van de leraren...
Best handig eigenlijk, ik ben daar al een tijdje mee aant leren en de stof doornemen van m&o en economie... Gelukkig dat we van m&o alle formulles krijgen.. anders zou ik die ook allemaal nog moeten leren!

mare mensen waaromzou je nu niet nog kunnen beginnen te leren... Als het goed is heb je in de lea ook al wat opgevangen en je hebt toetsen gemaakt over de stof, (soms voldoende gemaakt) en dan moet het toch ongeveer wel in je hoofd zitten!!!

nou allemaal heeel veel succes... (over 20 dagen eerste examen al )
xxx
Oud 05-05-2004, 14:41
Freule
Freule is offline
Gister echt begonnen met leren. Elke dag doe ik een vak. Gister was het biologie, een examen daar voor gemaakt en ik had een 7. Vandaag natuurkunde en ik had een 2 voor het examen
Het komt uiteindelijk wel goed.
Oud 05-05-2004, 17:40
SSER
SSER is offline
Heb me vandaag voorgenomen om te beginnen
Oud 05-05-2004, 22:40
Icheb
Icheb is offline
Ben eergister begonnen met scheikunde examens maken.
Vandaag tweede oude examen ervan gedaan na het doornemen van een paar hoofdstukjes, en natuurlijk kwam dat een vol punt lager uit dan zonder te leren.

Voor wiskunde B12 wordt het klassikaal besproken (vrijwillige opkomst), maar dat was al een week of 3 voor begin van de vakantie begonnen.
Oud 06-05-2004, 07:09
little_devotion
little_devotion is offline
Citaat:
Geartsje schreef op 05-05-2004 @ 15:38 :
(over 20 dagen eerste examen al )
xxx
Ik over een dag of 12 al!!
Oud 06-05-2004, 10:18
Briseïs
Briseïs is offline
Ik ga vandaag beginne. Hoop ik.
Oud 06-05-2004, 10:21
Autolycus
Autolycus is offline
leren? 2 weken van tevoren moet lukken. voor ieder vak twee a drie dagen blokken moet genoeg zijn. Het word eens tijd om die 7 jaar niks doen te vervangen door 2 weken kei hard te blokken . iig suc6 allemaal, groeten Tom
Oud 06-05-2004, 11:20
suikerprinses
suikerprinses is offline
ik ben wel begonnen, maar heb eigenlijk nog niet zoveel gedaan.
sigaretje oproken, en beginnen voor vandaag..
Oud 06-05-2004, 12:17
Boney Slim
Boney Slim is offline
Ik ben vandaag "begonnen" dat wil zeggen: ik heb een samenvatting gemaakt van de eerste paragraaf van GS....twil nog niet egt lukken helaas....
Oud 06-05-2004, 12:32
johnbiezen
johnbiezen is offline
met mij lukt het ook niet, ik wordt steeds afgeleidt, ik begin volgende week wel...
Oud 06-05-2004, 13:10
Silvie
Silvie is offline
Ik ben maandag begonnen met leren: Geschiedenis en Economie.
Ben druk bezig geweest met samenvattingen maken en van Geschiedenis heb ik nu al 1 katern helemaal samengevat en van Economie 3 hoofdstukken. Echt hard schiet het nog niet op maar het is een begin
Oud 06-05-2004, 13:16
jannuhthapannuh
jannuhthapannuh is offline
Jah ik begin vandaag! Nee echt! en zou gaat het vaker..

Heb nu alleen wat van geschiedenis samengevat..maar ik begin daar altijd met goede moed aan maar dan kijk ik hoeveel bladzijdes ik nog moet en dan worden de samenvattingen steeds korter...
En het onderwerp boeit me ook echt geen flikker, de industriele revolutie.. gatver zoo saai... Hoewel ik geschiedenis een hartstikke leuk vak vind..gaat dit er echt niet in

Maarjaa
Oud 06-05-2004, 13:36
Machiavelli
Machiavelli is offline
Neen.
Oud 06-05-2004, 13:40
wissie
wissie is offline
Ik ben gisteren begonnen met leren
Oud 06-05-2004, 13:50
Autolycus
Autolycus is offline
Ik zie dat iedereen samenvattingen aan t maken is, maar dat hoeft niet...ik heb van gs van beide katerenen meerdere samenvattingen en zo ook voor eco. kijk maar op examenhulp.tk en dan onder het kopje geschiedenis of economie "centraal examen". Ik heb eindelijk alle samenvattingen van alle vakken verzameld en ben vandaag begonnen met leren eigenlijk. En oh oh wat heb ik er weer een zin in .
Oud 06-05-2004, 15:02
kneisje
kneisje is offline
Hehe eindelijk schiet het een beetje op. Heb vandaag het hoofdstuk kansberekening afgerond uit de examenbundel wiskunde B1. Gaat steeds beter
Oud 06-05-2004, 15:08
Freule
Freule is offline
Citaat:
kneisje schreef op 06-05-2004 @ 16:02 :
Hehe eindelijk schiet het een beetje op. Heb vandaag het hoofdstuk kansberekening afgerond uit de examenbundel wiskunde B1. Gaat steeds beter
Heb je hoofdstuk analyse ook gemaakt? Ik snap daar echt niets van
Oud 06-05-2004, 15:32
Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
Ik ben vandaag begonnen met geschiedenis. Samenvattingen gemaakt van 2 hoofdstukken en proeftoets van hoofdstuk 1. Is niet veel, maar wel een begin .

heeft iemand ook proeftoetsen op school? Bij ons worden er 4 dagen voor uitgetrokken. Zodat je ongeveer weet hoe het op het examen ook gaat. Wel makkelijk omdat je de stof nu ook al leert. (ik ga wisk, gs, ak en nederlands maken, dan heb je de stof al wat geleerd )
Oud 06-05-2004, 18:47
Irenexx
Irenexx is offline
helloo, ik heb vandaag 1 boekje van ak gedaan.. en een keer examenopgaven van nederlands gemaakt. Heb het idee dat ik nite meer zoveel hoef te doen door laatste toetsweek.
Hebben meer mensen hier last van? haha..nahja de komende dagen nog heel veel doen dan maar..
xx

succes!
Oud 06-05-2004, 18:53
Liss
Liss is offline
Ben nog steeds niet begonnen, heb echt geen zin en geen tijd. Denk ook niet dat ik nog echt ga leren ook eigenlijk
Oud 06-05-2004, 18:56
Babette
Babette is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef op 05-05-2004 @ 13:48 :
Ik ben nog steeds niet begonnen
Oud 06-05-2004, 20:25
Daboman
Daboman is offline
Ik heb in de meivakantie t/m gister passief geleerd; alles doorgenomen.

Morgen begin ik met actief leren; sommen maken (ik heb vooral die vakken waarbij oefening nodig is)

En ik leer ook af en toe een dagje tussendoor niet; dan is het veel makkelijker vol te houden
Oud 06-05-2004, 23:55
Kezmenneke
Kezmenneke is offline
mmz, heb al een aantal bladzijden gelezen van het eerste ak-boekje. , morge maar echt beginnen dan ?????
Oud 07-05-2004, 08:14
Nemera
Nemera is offline
BEn nu een kleine week bezig met dingen uit die examen bundels te maken en dat gaat aardig behalve wiskunde dan maar dat moet uiteindelijk goed komen.......

Kusje
Oud 07-05-2004, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 06-05-2004 @ 19:53 :
Ben nog steeds niet begonnen, heb echt geen zin en geen tijd. Denk ook niet dat ik nog echt ga leren ook eigenlijk
same here, behalve het laatste..
ik ga vanaf maandag echt beginnen...
Oud 07-05-2004, 10:02
Sherco
Sherco is offline
Ik doe ook nog niet echt iets, maar ik ga voor Nederlands en Engels sowieso niet leren (voor Nederlands heb ik tijdens de lessen wel 6 examens geoefend en dat ging best goed).
Verder had ik mijn laatste tentamen week bijna alleen tentamens die over de complete examenstof gingen en dat ging gewoon goed, dus ga ik er vanuit dat ik niet zoveel meer hoef te doen. Misschien nog wat dingen doorlezen of een examentje oefenen, maar verder toch echt niet veel...
Oud 07-05-2004, 12:30
Verwijderd
Nog steeds niet, maar ik moet mij voorbereiden op herkansingen school examen frans
Oud 07-05-2004, 14:10
dls
dls is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 30-04-2004 @ 20:46 :
haha... nou als ik die samengevat boekejs lees gaat er een wereld voor me open..
ow..dus daar ging het al die tijd over..
niks herhaling

Toch wel erg makkelijk die Samengevat boekjes, maar ik vind ze wel vaag in gedeeld. Ik ben natuurlijk mijn eigen boeken gewend
Oud 07-05-2004, 16:42
Balance
Balance is offline
Er begint nou een beetje vaart in te komen. Heb nou 3,5 examen gemaakt voor Frans, 3 examens voor Engels, de geschiedenis boekjes samengevat, de maatschappijleerboekjes samengevat, 10 oefeningen gemaakt voor Nederlands en 20 oefeningen voor Wiskunde + 1 examen.

Veel heb ik al op school gedaan (oude examens bijvoorbeeld), maar ben nou eindelijk ook in m'n vakantie begonnen.
Oud 07-05-2004, 16:58
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Ik wil wel beginnen, echt waar, maar het lukt niet, dan zet ik de tv weer aan, of ga dvdtje kijken..
Ik moet echt, maar ik kan me na 5 minuten al niet meer concentreren....
Oud 08-05-2004, 08:59
dummiedegum
dummiedegum is offline
gaat lekker hier

ik heb een heuse planning gemaakt, iets waar ik de laatste 2 jaar fel op tegen was mede dankzij mijn mentor laten we zeggen dat ik het leuk vond om me af te zetten tegen hem

voor alle vakken die ik moet leren ben ik begonnen: aardrijkskunde, geschiedenis, economie en m&o. Aardrijkskunde ben ik meteen na mijn toetsweek maar begonnen met natuur en milieu, was een beetje tegengevallen in de toetsweek Geschiedenis doe ik niet veel voor, heb voor al die katernen een 7 gehaald. Dus een keertje doorlezen en het zal wel! Economie heb ik alle lesbrieven al 1x doorgenomen, en nu ben ik bezig met elke dag voor economie 1 lesbrief. Voor m&o hetzelfde

Moet zeggen dat het op deze manier goed te doen is, lekker s'ochtends meteen als ik uit mijn bed kom, ben ik nog fris enzo! Ik maak me in ieder geval minder druk dan ik verwacht had...
Oud 09-05-2004, 15:07
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
doet me toch wel goed om te horen dat er meerdere mensen zijn die nog niet echt zijn begonnen met leren ik heb zelf nu net voor t eerst t gs boekje over Nederland gelezen en daar heb ik de hele week over gedaan.. nu nog lancashire, maar dat boekje ben ik kwijt, dus dat schiet ook niet echt op.. Ik ga denk ik allebei de boekjes 2 keer lezen en dan leren en verder alleen voor wiskunde en Nederlands nog wat examenopgaven maken.. t valt allemaal best mee denk ik steeds.. maarjah, of dat nou de juiste instelling is..
Oud 09-05-2004, 16:25
kever
kever is offline
nee, eerst pw
Oud 09-05-2004, 16:52
sdekivit
sdekivit is offline
ik heb deze hele vakantie biologie geleerd --> ga komende week oudere examens maken.
Oud 10-05-2004, 11:10
GsuBeLLe
GsuBeLLe is offline
Ik wou gister echt gaan beginnen!
Ging ik ff m&o samenvatting doorlezen en steeds vielen mn ogen dicht, dus toen ben ik maar gaan slapen!
Nou ga ik vandaag dus echt beginnen.....(A)

Ik denk er veel te makkelijk over, heb zo in mn hoofd van ik ga het toch wel halen! Maar als ik er niks aan doe dan heb ik daar zo mn twijfels over, alleen kan ik mezelf er niet toe zetten om echt te gaan leren
Oud 10-05-2004, 11:26
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
ben net begonnen
Oud 10-05-2004, 19:01
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
nee, nog steeds niet. ik ben te lui...
maar ik moet er binnenkort echt aan geloven anders worden geschiedenis, latijn en wiskunde een drama
Oud 10-05-2004, 19:13
x-Jola-x
x-Jola-x is offline
ben vandaag echt flink aan het leren gegaan.. maar ben nu al in de stres geschoten, zie het ech nie zitten. Valt meej hoe ik ervoor sta, alleen een 5,6 voor bio en een 5,7 voor eco, hoewel dat nie zow heel best is... dus ik vraag me af of ik ga slagen.. ik heb echt geen idee waar ik in hemelsnaam mee moet beginnen, vooral economie is echt bagger ......
khoop dat ut nog te doen is..
whaaaahh ik wil niej meer
Oud 10-05-2004, 19:22
zus
zus is offline
Toen ik net vrij was, had ik de vaart erin en ben alle samenvattingen gaan maken. Daarna had ik meteen geen zin meer..en nu nog niet.. Ga denk ik deze week maar wel even wat leren..
Oud 10-05-2004, 20:11
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ben nog steeds niet begonnen, ik heb vandaag m'n laatste herkansingen gehad.

Morgen ga ik écht beginnen!
Oud 10-05-2004, 20:30
luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb al precies één keer iets gedaan..
Als het in dit tempo door gaat gaat het niet meer goed komen terwijl ik er toch heel goed voor sta
Oud 10-05-2004, 21:23
jannuhthapannuh
Citaat:
GsuBeLLe schreef op 10-05-2004 @ 12:10 :
Ik denk er veel te makkelijk over, heb zo in mn hoofd van ik ga het toch wel halen! Maar als ik er niks aan doe dan heb ik daar zo mn twijfels over, alleen kan ik mezelf er niet toe zetten om echt te gaan leren
Same here

En ik weet dat het slagingspercentage van onze school best wel hoog is en dat er vorig jaar maar 2 mensen zijn gezakt op havo-niveau dusss

Maar toch..
Oud 10-05-2004, 21:47
jannuhthapannuh
Citaat:
Autolycus schreef op 06-05-2004 @ 14:50 :
Ik zie dat iedereen samenvattingen aan t maken is, maar dat hoeft niet...ik heb van gs van beide katerenen meerdere samenvattingen en zo ook voor eco. kijk maar op examenhulp.tk en dan onder het kopje geschiedenis of economie "centraal examen". Ik heb eindelijk alle samenvattingen van alle vakken verzameld en ben vandaag begonnen met leren eigenlijk. En oh oh wat heb ik er weer een zin in .
Uuuh ik krijg www.examenhulp.tk niet geopend..
Oud 10-05-2004, 22:19
Verwijderd
@ Autolycus: de essentie van het samenvatten voor mij is dat ik leer van het samenvatten, niet van de samenvatting doorlezen.

Ik ben nou écht goed begonnen.
Oud 11-05-2004, 08:08
Greenpeacegirl
Greenpeacegirl is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 30-03-2004 @ 17:40 :
(...)Ik las laatst namelijk de examenkrant en daar stond in: 'Nog niet begonnen? Het kan nog!!' Met andere woorden: je bent eigenlijk al veel te laat, maar als je nu heeeel hard gaat werken, red je het nog wel.(...)

Ja dat was mij ook opgevallen, dat overdreven gedoe in dat krantje.
Ehm. nee ik ben (lang ) nog niet begonnen..
Maarja, ik leer mijn schoolonderzoeken ook maar de avond van tevoren, of soms zelfs pas de zelfde ochtend nog even..
Oud 11-05-2004, 17:42
Balance
Balance is offline
Vandaag een Duits examen gemaakt (binnen 5 kwartier en een 5,8) en 50 oefeningen gemaakt voor Nederlands.
Gaat lekker

Regels voor berichten