![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voor de Christenen is hij de zoon van God (Wat voor de andere twee godslastering is) Voor de Moslims is hij een profeet. Dat is dus niet precies hetzelfde. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En kom niet met die christelijke drie-eenheid want daar snap ik niks van ![]()
||
Citaat:
En waarom zou God na Jezus nog een profeet sturen die beweert dat Jezus niet de zoon van God is maar een profeet wat dus lijnrecht tegen de christelijke leer gaat? |
![]() |
|||
Citaat:
en hoe is het in theorie dan? Citaat:
Misschien dat christenen flauwekul verkopen.
||
![]() |
Citaat:
![]() Lees dit: http://www.jewfaq.org/gentiles.htm According to traditional Judaism, G-d gave Noah and his family seven commandments to observe when he saved them from the flood. These commandments, referred to as the Noahic or Noahide commandments, are inferred from Genesis Ch. 9, and are as follows: 1) to establish courts of justice; 2) not to commit blasphemy; 3) not to commit idolatry; 4) not to commit incest and adultery; 5) not to commit bloodshed; 6) not to commit robbery; and 7) not to eat flesh cut from a living animal. These commandments are fairly simple and straightforward, and most of them are recognized by most of the world as sound moral principles. Any non-Jew who follows these laws has a place in the world to come. Die 7 geboden houdt het grootste deel van de wereld zich ook wel aan. Jij in ieder geval, denk ik. (Het Jodendom kent ook de 10 geboden, maar die spelen hier geen rol.) Juist om deze reden vind ik het jodendom beter dan het christendom en de islam: omdat dat van de drie grote geloven de enige is die zegt dat je niet *hun* geloof hoeft te hebben om in de volgende wereld te komen. ![]() Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 20:32. |
![]() |
||
Citaat:
'Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.' Je wordt niet afgerekend op goede werken, de 10 geboden zijn door God gegeven als 'levenslijnen.' Lees de brief van Paulus aan de Galaten eens, daar staat in beschreven wat voor doel de wet heeft in verband met 'het staan voor Gods Troon.'
Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 20:15. |
![]() |
||
Citaat:
Ik lees trouwens op internet bij punt 5 van "The Seven Noachide Categories": Idolatry is forbidden: Man is commanded to believe in the One G-d alone and worship only G-d. Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 20:24. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En dan... Wel... Het verschil is gewoon dat Joden 613 geboden hebben om zich aan te houden, terwijl niet-Joden maar 7 geboden hebben om zich aan te houden. Je bent als niet-Jood dus vééél beter af. Waarom ik dat dan toch wil? Tja. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En als laatste het laatste: is dat dan ook verzonnen door de mens? |
![]() |
|||
Citaat:
even zoeken ![]() Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
In het Jodendom gaat het er trouwens ook om dat je een bloedoffer nodigt hebt om tot God te komen. De bijbel zegt dat we bloed nodig hebben om ons schoontewassen en zo tot God te komen. De bijbel zegt ook zoiets als : Door 1 man kwam de zonde de wereld in en door 1 zal die er ook weer uit gehaalt worden..(als men zoiets als zonde uberhaupt erkent, en daaraanverbonden Jezus zou willen aanvaarden). Volgens de bijbel is Jezus de gene waar we moeten zijn als we tot God willen naderen, de man waardoor je van je zonde kan weglopen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij is het bij de cristenen niet zo zeer dat ze geboden nodig hebben, volgens mij gaat het er in het cristendom om dat je intimiteit met God hebt, en de meer je dat hebt de meer je ook zal handelen naar God's wil, en dan zul je misschien wel al die geboden naleven zonodig op het despetreffende leven tot toepassing.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dus boeddhisten, hindu's, native Americans, wiccans, christenen, moslims, en alles wat er nog meer op Aarde rondloopt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En dan kan en gaat ook meestal de behoeft naar zonde weg, bedoel ik blijf opzich en zondig mens maar merk wel dat als ik dicht bij God leef de behoefte derna veel minder is. dus daar doelde ik een beetje op Maar wat ik probeerde te zeggen is dat juis Jezus door het kruis laat zien dat hij onze zondes heeft gedragen en dat wij dod voor de zonde zouden moeten zijn...(iets in die trand?!)
||
Citaat:
die 7 geboden voor niet Joden, wat bedoel je daar mee.. zijn ook geloven, zoals Evo-Theorie waar geen standaart is en dus ook geen geboden... Maar jij doelt dus echt op alle Niet-Joden? zo ja, welke 7 geboden bedoel je dan?
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Lees dit: http://www.jewfaq.org/gentiles.htm According to traditional Judaism, G-d gave Noah and his family seven commandments to observe when he saved them from the flood. These commandments, referred to as the Noahic or Noahide commandments, are inferred from Genesis Ch. 9, and are as follows: 1) to establish courts of justice; 2) not to commit blasphemy; 3) not to commit idolatry; 4) not to commit incest and adultery; 5) not to commit bloodshed; 6) not to commit robbery; and 7) not to eat flesh cut from a living animal. These commandments are fairly simple and straightforward, and most of them are recognized by most of the world as sound moral principles. Any non-Jew who follows these laws has a place in the world to come. Die 7 geboden, de noachitische geboden. |
![]() |
||
Citaat:
De profetien die dus in vervulling gaan.....
||
Citaat:
en zozijn er meer niet-Joden die hier totaal niets van geloven..Behalve het cristendom geloven toch alleen de Joden plus Islamieten hier in?
||
Citaat:
Bedoel ik geloof zeker dat God voor mijn zonde gestorven is, Maar! Het is niet zo dat je grootste zonde;s maar moet begaan enzowiezo is die hele strekking een beetje onjuist, want volgens mij hoort het juist zo te zijn dat omdat wij bij God leven en dat offer aangenomen hebben we juist niet meer die zonde's willen , Maar meer van God.. Lees Brieven van Paules maar die over genade gaan, daar zouden we ook wel enorm lang over kunnen praten..
||
![]() |
Citaat:
Er zijn toch christenen die mensen vermoorden en verkrachten? En er zijn toch moslims die dat doen? En tegelijkertijd zijn er ook mensen die niet religieus zijn en hier toch in geloven. 1) to establish courts of justice; 2) not to commit blasphemy; 3) not to commit idolatry; 4) not to commit incest and adultery; 5) not to commit bloodshed; 6) not to commit robbery; and 7) not to eat flesh cut from a living animal Er staat niet eens als eis bij dat je in G-d moet geloven! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
ongelovingen zijn niet-joden. Citaat:
||
Citaat:
zou beetje raar zijn als God er bij zou zeggen! OOOh jah uhm weetje Nocah ik wil ook dat je gelooft dat ik besta!, ja ik praat wel tegen je maar ik vernoem het maar even voor de zekerheid...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
2. De zogenaamde roeping die het verschil tussen jood en niet-jood maakt die FA vergelijkt met het klooster in gaan. |
![]() |
||
I repeat myself:
Citaat:
Explain please... |
![]() |
||
Citaat:
hij zei.. Hey er staat niet bij dat je in God zelf hoeft te geloven,... Toen reageerde ik met de opmerking. tuurlijk zei die dat niet, want ze geloovde al in hem..
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Onrecht,geweld,wraak ofzo ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Wanneer de HEER uw God u in het land heeft gebracht dat u in bezit gaat nemen, en Hij vele volken voor u verdrijft, de Hethieten, Girgasieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten, zeven volken, talrijker en sterker dan uzelf, 2 en wanneer de HEER uw God ze aan u uitlevert, zodat u ze verslaat, dan moet u ze aan de vernietiging wijden. U mag geen verbond met hen sluiten en geen medelijden met hen hebben. Fleets Bijbel: Laat de Hethieten, Girgasieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten met rust en lekker doorzondigen in hun waarde en zelf verzinnen wat goed voor hen en mijn aardetuin is. Citaat:
Daar kwam een wetgeleerde naar Hem toe om Hem op de proef te stellen. `Rabbi,' zei hij, `wat moet ik doen om deel te krijgen aan het eeuwige leven?' 26 Hij zei tegen hem: `Wat staat er in de wet geschreven? Hoe leest u dat?' 27 Hij gaf ten antwoord: `U zult de Heer uw God liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel, met heel uw kracht en met heel uw verstand, en uw naaste als uzelf.' 28 Hij zei tegen hem: `Juist geantwoord! Doe dat en u zult leven.' 29 Maar hij wilde zich rechtvaardigen en vroeg aan Jezus: `Ja maar, wie is mijn naaste?' 30 Jezus nam weer het woord en zei: `Op reis van Jeruzalem naar Jericho viel iemand in handen van rovers. Ze schudden hem uit, mishandelden hem en lieten hem halfdood achter. 31 Toevallig kwam er een priester langs die weg; hij zag hem, maar liep in een boog om hem heen. 32 Ook een Leviet die voorbijkwam en hem zag, liep in een boog om hem heen. 33 Toen kwam er een Samaritaan langs die op reis was; hij zag hem en was ten diepste met hem begaan. 34 Hij ging naar hem toe, goot olie en wijn op zijn wonden en verbond ze. Toen zette hij hem op zijn eigen rijdier en bracht hem naar een herberg, waar hij hem verder verzorgde. 35 De volgende ochtend haalde hij twee denariën tevoorschijn en gaf ze aan de waard. "Zorg voor hem,'' zei hij, "en als u nog meer kosten moet maken, zal ik ze u op mijn terugreis vergoeden.'' 36 Wie van die drie is naar uw mening de naaste geweest van de man die in handen van de rovers was gevallen?' 37 Hij zei: `Hij die hem barmhartigheid heeft bewezen.' Jezus zei tegen hem: `Doe dan voortaan net als hij.' |
Advertentie |
|
![]() |
|
|