Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2004, 14:54
RawTofu
RawTofu is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 02-04-2004 @ 15:47 :
Whahahahahahahahahahahahaha *grinnik*

Dus jij vindt dat je je volwassener gedraagt ten opzichte van mij en die andere persoon van 21?

Joh, ga buiten in de zandbak spelen alsjeblieft
Als diegene van 18 en 21 degene met een andere mening uitschelden voor debiel dan vind ik dat inderdaad ja.
En die laatste opmerking zegt ook wel iets.
Oud 02-04-2004, 15:04
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
misschien klinkt het onvolwassen in jullie oren om iemand te vergelijken met hitler

maar dan moet je maar niet discrimineren op afkomst, dan roep je dat nazi gevoel namelijk bij een hoop mensen op...
Oud 02-04-2004, 15:06
RawTofu
RawTofu is offline
Ik ben het trouwens grotendeels oneens met de stellingen van concorddawn, maar wat ik dan ook quote-e was dat ik iemand nietmeer serieus neem wanneer hij/zij zegt 'Ik houd niet zo van buitenlanders'
Oud 02-04-2004, 15:07
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
RawTofu schreef op 02-04-2004 @ 15:54 :
Als diegene van 18 en 21 degene met een andere mening uitschelden voor debiel dan vind ik dat inderdaad ja.
En die laatste opmerking zegt ook wel iets.

Je kan ook iets sarcastisch bedoelen
En ik noemde niemand een debiel. ik "lachte" er alleen om.

Enuhm 16jarig persoon, ik discrimineer niet, droom nu maar lekker verder, want je wordt voorspelbaar ...
Oud 02-04-2004, 15:13
RawTofu
RawTofu is offline
Ergens lol om hebben is iets anders als iets sarcastisch bedoelen, wat bedoel je nu precies dan?
En om zon opmerking lachen kan ik eigenlijk ook niets anders dan kinderachtig vinden..
Net als de opmerking 'ga lekker in een zandbak spelen'.
Oud 02-04-2004, 15:14
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
RawTofu schreef op 02-04-2004 @ 15:37 :
Beetje zielig, voor iemand van jouw leeftijd zou je toch een volwassenere reactie verwachten..
Iemand met een andere manier van denken voor debiel uitmaken
het is maar een mening dus maak je niet druk: vrijheid van meningsuiting (artikel 7 van de Grondwet)
Oud 02-04-2004, 15:18
RawTofu
RawTofu is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 02-04-2004 @ 16:14 :
het is maar een mening dus maak je niet druk: vrijheid van meningsuiting (artikel 7 van de Grondwet)
Wat heeft dat er in vredesnaam mee te maken?
Ik zei alleen dat ik het verschrikkelijk kinderachtig vond, en kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik de enige ben die daar zo over denk.
En ik kap met deze topic want het gaat totaal niet meer over het eigenlijke onderwerp.
Oud 02-04-2004, 15:19
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 02-04-2004 @ 12:11 :
AMSTERDAM - Sociale uitkeringen als de bijstand en de wao moeten alleen nog worden verstrekt aan mensen die de Nederlandse nationaliteit hebben. Toekomstige immigranten moeten werk hebben, of een goedverdienende partner om zich in ons land te kunnen vestigen.
Lijkt mij een wel erg economische inslag met IMO teweinig ethiek.

Citaat:
Dat zijn enkele hoofdpunten van het verstrekkende integratieplan van de Lijst Pim Fortuyn. De Nederlandse nationaliteit kan alleen nog maar worden verkregen wanneer een allochtoon tien jaar legaal in ons land heeft gewoond, waarvan hij minimaal zeven jaar legaal heeft gewerkt,
Negatief idee. Je kunt niet zo'n onderscheid maken met de rest van de bevolking. Iedereen heeft recht op een bestaansminimum. Eisen stellen aan werkverleden lijkt me niet redelijk. Je moet stimuleren, niet forceren.

Citaat:
en geen strafblad heeft.
Zo'n asociaal misverstand; je kan niet het kaf van het koren scheiden en met het koren je voordeel doen en het kaf retour afzender. Je kan dat niet maken ten opzichte van jezelf en van het land van herkomst van die personen.

Citaat:
Tevens moet een staatsexamen inburgering met succes zijn afgerond en moet de allochtoon aantoonbaar respect hebben voor de hier geldende normen en waarden.
Men moet mensenrechten respecteren. Men moet zich aan de wet houden of iif concequenties van gedragingen accepteren, maar bovenal moet men een individu blijven. Inburgeren is een rotwoord, en legt niet de vinger op de zere plek. Ga humaan met elkaar om, wederzijds respect en de doorsnee allochtoon wil graag 'intergreren'! Maar zorg dan ook voor gelijke kansen t.o.v. de niet-allochtonen. Misschien toch maar de positieve discriminatie aanwakkeren, zoals we zien vrouwen t.o.v. mannen.

Citaat:
Homo's
Spannend

Citaat:
Als een allochtoon erin slaagt het Nederlanderschap te verwerven, krijgt hij vervolgens een proeftijd van vijf jaar.
BOLLOCKS! Lijkt me niet humaan en onwenselijk, als iemand nederlands is, blijft zij/hij dat. Niet met proeftijd oid.

Citaat:
Hij moet een contract tekenen met de staat waarin plechtig wordt beloofd zich te houden aan onze wetten en de gelijkheid van man en vrouw en hetero's en homo's.
Dan wil ik dat elke 'Nederlander' een contract tekent waarbij hetzelfde wordt beloofd en waarbij strafrechtelijke vervolging mogelijk is bij het niet naleven van dat contract. Daarbij mag natuurlijk ook geen onderscheid gemaakt worden vanwege afkomst of geloof. Het is niet man/vrouw homo/hetero allochtoon/autochtoon. Het is MENS = MENS.

Citaat:
Doet hij dat niet, dan volgt alsnog uitzetting. "Contractbreuk", noemt de LPF dat.
En voor ongehoorzame medelanders reserveren we de eilanden, of zou daar teweinig ruimte zijn?

Citaat:
Volgens LPF-Kamerlid en oud-minister Nawijn moet het huidige minderhedenbeleid inclusief de subsidie aan Turkse en Marokkaanse organisaties volledig worden afgeschaft.
Tuurlijk; als gasten binnenhalen, en de WC is schoon oprotten maar! Tuurlijk niet, men dient verantwoordelijkheid te nemen en ereschuld te erkennen.

Citaat:
"We moeten met een schone lei beginnen", aldus Nawijn die ook de in groten getale aanwezige schotelantennes in veel wijken in de grote steden hekelt. "Kijken naar buitenlandse zenders is slecht voor de integratie. Tegen die schotels moet wat worden gedaan."
Ja, en tegen CNN ook. Leven we nou in een vrij land? Hoe voorgevormd moet het allemaal zijn? Waar is het zelfbeschikkingsrecht? Of is dat een autochtonen voorrecht.....Toch wel een mazzelaar die Nawijn, zomaar hier geboren.....

Citaat:
Een sterke vermindering van de immigratie "is een noodzakelijke voorwaarde" voor echte integratie, aldus Nawijn.
Onzin. Intergratie is mentalitietsafhankelijk en niet zozeer getalsafhankelijk. De intergratie problematiek is gecreeerd en niet ontstaan.

Citaat:
"Als het zo doorgaat, telt ons land volgens het CBS in 2050 vijf miljoen inwoners van allochtone afkomst en dat is funest voor de integratie."
Ach, ach, ach....Nawijn toch, de tranen schiet in m'n ogen. Kom op nou; van mijn part waren het er nu vijf miljoen. Als je zoals het hier gebeurt over mensen praat dan lukt het nog niet om 10 mensen te laten intergreren. RESPECT draait het om.

Citaat:
Ook wil de LPF de komst van importbruiden flink indammen. Zo moeten allochtonen die een partner uit het buitenland willen halen in ons land over een eigen woonruimte beschikken en 24 in plaats van de huidige 18 jaar zijn.
Zeer gevaarlijke discriminatie. Binnenkort moet ik wel met iemand in t Noorden trouwen, immers de randstad kom ik niet meer in. Men mag zelf weten met wie men trouwt zolang er niet BEWEZEN sprake is van een schijnhuwelijk.

Citaat:
Volgens Europese normen moet de minimumleeftijd 21 jaar zijn, maar Nawijn stelt een wachttijd van drie jaar voor, ingaande na de aanvraag om een partner te laten overkomen.
Tuurlijk, moeten we hier ook maar invoeren. JE PRAAT OVER MENSEN! Niet over kleipoppetjes!

Citaat:
Nawijn is dit Europees gezien wel toegestaan. Ook moet iemand 130 procent van het wettelijk minimumloon verdienen. Het kabinet wil de leeftijd vastpinnen op 21 jaar en het inkomen op 120 procent van het minimumloon.
Dat 21 jaar in nog wel enigzins acceptabel, het 120% minimum niet. Levensgeluk mag niet wegens economischen motieven door de overheid gestuurd worden, als het geen economisch levensgeluk betreft. En als men dan stelt dat dat vaak het geval is, moet je niet de regels strenger maken maar de controle.

Citaat:
allochtonen moeten hun gevangenschap in hun land van herkomst uitzitten, aldus Nawijn. Daarvoor moet Nederland verdragen sluiten met bijvoorbeeld Marokko en Turkije.
Onzin. Als men hier wordt gestraft krijgt men hier die straf. Ik wil wel 1 uitzondering maken; mogelijk celstraf voor Nawijn mag IMO best in Turkije uitgezeten worden, het lieft in de meeste volle cel....met veel homo's, want discrimineren op geaarheid, dat mag niet

Citaat:
wil de LPF het stemrecht voor de gemeenteraadsverkiezingen voor allochtonen die vijf jaar legaal in ons land zijn, opheffen.
Tuurlijk. Levert een zeteltje meer op..........

Citaat:
Andere punten uit het LPF-plan zijn: het afschaffen van de dubbele nationaliteit,
Niet nodig. Is vaak al niet mogelijk trouwens.
Citaat:
aanpak huisjesmelkers
GOED IDEE

Citaat:
uitzetting en eventueel het afnemen van de Nederlandse nationaliteit van terroristen na hun gevangenschap.
Weer niet te doen t.o.v. land van herkomst.

Citaat:

Ik vind het op zich een goede zaak, maar ik vind wel dat dit soort regels en eisen wel voor iedere Nederlander moet gelden (met uitzondering van een aantal andere punten zoals het uitzitten van een straf in het land van herkomst).
Tuurlijk, ga meer richting de politiestaat :rol oog:

Citaat:
Mocht dit doorgevoerd worden dan zal Nederland een stuk minder aantrekkelijk zijn voor 'mossies' en andere allochtonen welke voor financiele doeleinde hier komen [/B]
Tien Turken voor jou, ik zou nu ruilen! wat een mentalietit zeg. Sorry, maar ik het maar 1 samenvattend oordeel-smilie-symbool nl.;
Oud 02-04-2004, 15:24
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
RawTofu schreef op 02-04-2004 @ 16:13 :
Ergens lol om hebben is iets anders als iets sarcastisch bedoelen, wat bedoel je nu precies dan?
En om zon opmerking lachen kan ik eigenlijk ook niets anders dan kinderachtig vinden..
Net als de opmerking 'ga lekker in een zandbak spelen'.

Als je altijd zo serieus bent, dan kan ook niet helemaal gezond voor je zijn...
En noem je steeds een post van iemand anders kopieren dan wel volwassen?
Oud 02-04-2004, 15:24
RawTofu
RawTofu is offline
Citaat:
Dan wil ik dat elke 'Nederlander' een contract tekent waarbij hetzelfde wordt beloofd en waarbij strafrechtelijke vervolging mogelijk is bij het niet naleven van dat contract. Daarbij mag natuurlijk ook geen onderscheid gemaakt worden vanwege afkomst of geloof. Het is niet man/vrouw homo/hetero allochtoon/autochtoon. Het is MENS = MENS.
Vooral dit ben ik volledig met je eens.
Zoveel homofobe/sexistische autochtonen..
Maar dan mag het, want het is tenslotte je eigen land.
Vlieg toch op, autochtoon of allochtoon dat moet hoe dan ook aangepakt worden.
Oud 02-04-2004, 15:25
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 02-04-2004 @ 16:07 :
Je kan ook iets sarcastisch bedoelen
En ik noemde niemand een debiel. ik "lachte" er alleen om.

Enuhm 16jarig persoon, ik discrimineer niet, droom nu maar lekker verder, want je wordt voorspelbaar ...
die voorstellen van de lpf zijn anders behoorlijk discriminerend jegens allochtonen hoor meisje
en jij beweerd er achter te staan
dus je discrimineerd
en dat roept nazi gevoelens bij me op...

wat snap je niet aan mijn redenering?

en voorspelbaar... ach sommige dingen zitten nou eenmaal simpel in elkaar.
Oud 02-04-2004, 15:26
RawTofu
RawTofu is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 02-04-2004 @ 16:24 :
Als je altijd zo serieus bent, dan kan ook niet helemaal gezond voor je zijn...
En noem je steeds een post van iemand anders kopieren dan wel volwassen?
Als ik een discussie voer blijf ik inderdaad serieus ja, en wanneer ik geen discussie voer en niet serieus ben wil dat ook niet altijd even gezond voor me zijn dus daar niet van
En ik zou niet inzien wat er kinderachtig is aan het quoten van iemand omdat ik zijn mening deel nee? Leg dat is uit?
Oud 02-04-2004, 15:30
Gebakken Lucht
Citaat:
Shitonya schreef op 02-04-2004 @ 15:32 :
jongetje van 16 concord geval

geloof maar wat je wilt over mij, maar ik ben het gewoon eesns met de LPF, omdat hun eindelijk is wat aan het asielzoekerprobleem willen doen en de rest maar jarenlang zinloos blijft discuseren, maar jah
Use your brains, if you have any

Ik zou ut blijven proberen als ik jou was........
Oud 02-04-2004, 15:32
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 02-04-2004 @ 16:25 :
die voorstellen van de lpf zijn anders behoorlijk discriminerend jegens allochtonen hoor meisje
en jij beweerd er achter te staan
dus je discrimineerd
en dat roept nazi gevoelens bij me op...

wat snap je niet aan mijn redenering?

en voorspelbaar... ach sommige dingen zitten nou eenmaal simpel in elkaar.

Het zijn gewoon maatregelen, ik noem ze niet discriminerend, voor jou misschien wel, maar jah, jij noemt al snel iets discriminerend
Dus als je discrimineerd, wordt je al meteen vergeleken met hitler? ....tjah....
Ik snap je wel, maar ik vind je conclusies gewoon nogal ver gezocht.

En voorspelbaar...zit simpel in elkaar? Ja daar geef ik je groot gelijk in, jij zit ook idd simpel in elkaar
Oud 02-04-2004, 15:33
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
RawTofu schreef op 02-04-2004 @ 16:26 :
Als ik een discussie voer blijf ik inderdaad serieus ja, en wanneer ik geen discussie voer en niet serieus ben wil dat ook niet altijd even gezond voor me zijn dus daar niet van
En ik zou niet inzien wat er kinderachtig is aan het quoten van iemand omdat ik zijn mening deel nee? Leg dat is uit?

niet kinderachtig, oke, dan niet, in elk geval wel nutteloos om iemand na te praten
Oud 02-04-2004, 15:34
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Gebakken Lucht schreef op 02-04-2004 @ 16:30 :
Use your brains, if you have any

Ik zou ut blijven proberen als ik jou was........

Heb ik ooit beweerd dat ik wel hersens heb?

Enuhm, bedankt, hou ook van jou
RawTofu
RawTofu is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 02-04-2004 @ 16:33 :
niet kinderachtig, oke, dan niet, in elk geval wel nutteloos om iemand na te praten
Ik neem deel aan een discussie oa. omdat ik behoefte heb mijn mening te uiten, dus mijninziens niet nutteloos..
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 02-04-2004 @ 16:32 :
En voorspelbaar...zit simpel in elkaar? Ja daar geef ik je groot gelijk in, jij zit ook idd simpel in elkaar
Als je niet kunt dissen moet je dat ook niet proberen, dit lijkt natuurlijk nergens op

maar goed dit topic is toch al naar de maan
Oud 02-04-2004, 15:35
RawTofu
RawTofu is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 02-04-2004 @ 16:33 :
Trouwens 'napraten' is iets anders als iemands mening delen.
Gebakken Lucht
Citaat:
Shitonya schreef op 02-04-2004 @ 16:32 :
Het zijn gewoon maatregelen, ik noem ze niet discriminerend, voor jou misschien wel, maar jah, jij noemt al snel iets discriminerend
Discriminerernd is het. Dat staat vast, geen discussie mogelijk. Alleen is het positieve of negatieve discriminatie, daar draait het om.......
RawTofu
RawTofu is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 02-04-2004 @ 16:34 :
Als je niet kunt dissen moet je dat ook niet proberen, dit lijkt natuurlijk nergens op

Gniffel En tjah, volgens mij kan hier maar beter een slotje op
Oud 02-04-2004, 15:36
Gebakken Lucht
Citaat:
Shitonya schreef op 02-04-2004 @ 16:34 :
Heb ik ooit beweerd dat ik wel hersens heb?

Enuhm, bedankt, hou ook van jou
Neuj. ik ook van jou

*kusje*
Oud 02-04-2004, 15:36
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
warom zit ik simpel in elkaar

however...
dit is discriminerend bv omdat een allochtoon niet mag trouwen met iemand uit eigen land maar een autochtoon wel.

probeer maar te ontkennen dat dit niet discriminatie is...
Oud 02-04-2004, 15:37
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
RawTofu schreef op 02-04-2004 @ 16:34 :
Ik neem deel aan een discussie oa. omdat ik behoefte heb mijn mening te uiten, dus mijninziens niet nutteloos..

fijn, praat andere maar na, i don't care
Oud 02-04-2004, 15:38
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 02-04-2004 @ 16:34 :

ik dis niks

en dat dit topic naar de maan is, ligt niet aan mij, jij bent degene die opeens heil hitler gaat roepen, waardoor dit topic een heel andere wending krijgt
Oud 02-04-2004, 15:39
RawTofu
RawTofu is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 02-04-2004 @ 16:37 :
fijn, praat andere maar na, i don't care
Zoals ik al zei, ik deel zijn mening, napraten is iets anders, en als het je niks scheelt, waarom ga je er dan zo op in?
Oud 02-04-2004, 15:39
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 02-04-2004 @ 16:38 :
ik dis niks

en dat dit topic naar de maan is, ligt niet aan mij, jij bent degene die opeens heil hitler gaat roepen, waardoor dit topic een heel andere wending krijgt
ahum...
dat was niet LaResistance

dat was ik...
Oud 02-04-2004, 15:40
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Gebakken Lucht schreef op 02-04-2004 @ 16:35 :
Discriminerernd is het. Dat staat vast, geen discussie mogelijk. Alleen is het positieve of negatieve discriminatie, daar draait het om.......

Hmm.. JIJ stelt het eventjes vast dat het discriminatie is? Nahja, ik zal me inhouden, discussie is ook niet mogelijk omdat daar toch geen einde aan zal komen....

The End
Oud 02-04-2004, 15:41
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 02-04-2004 @ 16:36 :
warom zit ik simpel in elkaar

however...
dit is discriminerend bv omdat een allochtoon niet mag trouwen met iemand uit eigen land maar een autochtoon wel.

probeer maar te ontkennen dat dit niet discriminatie is...

Een autochtoon woont hier al wat langer dan een allochtoon
Oud 02-04-2004, 15:43
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 02-04-2004 @ 16:41 :
Een allochtoon die hier 30 jaar geleden is komen wonen, was hier eerder dan jij! En al was dat niet zo, WAT EEN FLUTARGUMENT!
Je had na "The End" beter niet meer kunnen reageren
Oud 02-04-2004, 15:44
Gebakken Lucht
Citaat:
Ja, jij woont hier al langer dan de gastarbeiders......Je leven moet niet afhankelijk zijn van het geluk op een bepaald stuk grond uitgepoept te worden......
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
ja hallo...
jezus heb je geen school gehad ofzo...
kijk eens op www.cbs.nl en kijk naar de definitie van allochtoon
...
ik ben een allochtoon!

nou betwijfel ik niet dat ik korter in nederland woon dan jij

maar ik denk dat je mijn punt wel snapt?

of misschien moet ik het toch nog even aan het kleine meisje uitleggen:

een allochtoon is iemand waarvan op zijn minst één van zijn ouders in het buitenland is geboren.
naam onbekend
naam onbekend is offline
Natuurlijk is dat discriminatie. Verschillende groepen worden ongelijk behandeld = discriminatie. Discriminatie is niets anders dan het maken van onderscheid.

Dat het discriminatie is staat dus vast. Of het in dit geval te verdedigen is, daar kan over getwist worden.
Oud 02-04-2004, 15:45
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 02-04-2004 @ 16:39 :
ahum...
dat was niet LaResistance

dat was ik...

Fijn dat je je dat nog kunt herinneren
Oud 02-04-2004, 15:45
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Gebakken Lucht schreef op 02-04-2004 @ 16:44 :
Ja, jij woont hier al langer dan de gastarbeiders......Je leven moet niet afhankelijk zijn van het geluk op een bepaald stuk grond uitgepoept te worden......
Oud 02-04-2004, 15:46
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 02-04-2004 @ 16:45 :
Fijn dat je je dat nog kunt herinneren
zeg dan niks

zou je ook nog (fatsoenlijk) op de andere reacties in kunnen gaan?
Oud 02-04-2004, 15:47
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 02-04-2004 @ 16:44 :
ja hallo...
jezus heb je geen school gehad ofzo...
kijk eens op www.cbs.nl en kijk naar de definitie van allochtoon
...
ik ben een allochtoon!

nou betwijfel ik niet dat ik korter in nederland woon dan jij

maar ik denk dat je mijn punt wel snapt?

of misschien moet ik het toch nog even aan het kleine meisje uitleggen:

een allochtoon is iemand waarvan op zijn minst één van zijn ouders in het buitenland is geboren.

Allochtoon, etnische minderheid, gastarbeider, asielzoeker, boeiend...zucht....en kleine meisje? En dat zegt dat kleine jongetje van 16 ?
Oud 02-04-2004, 15:48
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 02-04-2004 @ 16:43 :
Een allochtoon die hier 30 jaar geleden is komen wonen, was hier eerder dan jij! En al was dat niet zo, WAT EEN FLUTARGUMENT!
Je had na "The End" beter niet meer kunnen reageren

Idem dito
Oud 02-04-2004, 15:49
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 02-04-2004 @ 16:46 :
zeg dan niks

zou je ook nog (fatsoenlijk) op de andere reacties in kunnen gaan?

zucht....

Ja hoor, maar gaat dit nog over het topic? neen

zeg dan ook niks
Oud 02-04-2004, 15:50
RawTofu
RawTofu is offline
Slotje Slotje Slotje Slotje
Oud 02-04-2004, 15:50
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 02-04-2004 @ 16:47 :
Allochtoon, etnische minderheid, gastarbeider, asielzoeker, boeiend...zucht....en kleine meisje? En dat zegt dat kleine jongetje van 16 ?
het is wel degelijk van belang hoe je ze noemt...
is een jood een allochtoon (hij is een etnische minderheid)? waarschijnlijk niet, aangezien ze al generaties hier wonen.
dan hoef je ze ook niet bij dit debat te betrekken toch?
of moet je joden die werkloos zijn ook het land uit zetten
want volgens jou is een allochtoon is een etnische minderheid is een gastarbeider.

tja lichamelijk ben ik misschien 16, geestelijk ook...
maar jij bent iig geestelijk geen 18...
Oud 02-04-2004, 15:51
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 02-04-2004 @ 16:49 :
zucht....

Ja hoor, maar gaat dit nog over het topic? neen

zeg dan ook niks
Daar ging het wel degelijk over! Jij beweerde dat een autochtoon meer rechten heeft dan een allochtoon omdat een autochtoon hier al langer woont. Die stelling is ontkracht en dan wil je ineens niet meer op het onderwerp ingaan en kom je weer met je loze praatjes aan. zwak hooorrrrrrr
Oud 02-04-2004, 15:55
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik heb trouwens het artikel met het LPF-plan maar eens even gelezen. Ik vind dat ze op zich wel een punt hebben. Ik ben het alleen niet eens met hun opvattingen over schotels, subsidies en stemrecht. Bovendien vind ik dat deze regels dan voor iedereen moeten gelden. Wettelijke gelijkheid is immers een van de pijlers van onze democratie, waar de dames en heren LPF-ers zo trots op en blij mee zijn.
Oud 02-04-2004, 15:56
Gebakken Lucht
Citaat:
Shitonya schreef op 02-04-2004 @ 16:40 :

The End
*ter redding der topic*

The End
Oud 02-04-2004, 15:56
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
RawTofu schreef op 02-04-2004 @ 16:50 :
Slotje Slotje Slotje Slotje

Oud 02-04-2004, 15:57
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-04-2004 @ 16:55 :
Ik heb trouwens het artikel met het LPF-plan maar eens even gelezen. Ik vind dat ze op zich wel een punt hebben. Ik ben het alleen niet eens met hun opvattingen over schotels, subsidies en stemrecht. Bovendien vind ik dat deze regels dan voor iedereen moeten gelden. Wettelijke gelijkheid is immers een van de pijlers van onze democratie, waar de dames en heren LPF-ers zo trots op en blij mee zijn.
^

Hé hé hé! Ik probeer hier een topic weer op de rails te zetten, ja?
Oud 02-04-2004, 15:58
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Natuurlijk zit er wel wat in. Maar aangezien het in dit geval allemaal om ongelijkheid draait, verliest het plan al zijn waarde.
Oud 02-04-2004, 15:59
Gebakken Lucht
Citaat:
Beleid generalsieerd sowieso, maar wel met mate. Ik denk dat er, wat regelgeving betreft, best wat onderscheid mag zijn, echter niet op deze wijze. Er moet een middenweg tussen ethiek en continuitiet gevonden worden.....
Oud 02-04-2004, 16:17
Gaea
Gaea is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 02-04-2004 @ 16:50 :
het is wel degelijk van belang hoe je ze noemt...
is een jood een allochtoon (hij is een etnische minderheid)? waarschijnlijk niet, aangezien ze al generaties hier wonen.
dan hoef je ze ook niet bij dit debat te betrekken toch?
of moet je joden die werkloos zijn ook het land uit zetten
want volgens jou is een allochtoon is een etnische minderheid is een gastarbeider.

tja lichamelijk ben ik misschien 16, geestelijk ook...
maar jij bent iig geestelijk geen 18...

Het enige wat jij kunt, is het brullen dat het niet eerlijk is, oplossingen die worden genoemd, worden door jou gelijk weer als extreem-rechts of Hitler-achtig genoemd.

Ik zou zeggen, als je het zelf allemaal zo goed weet, kom dan zelf met een paar goede oplossingen, i.p.v. iedereen met een andere mening dan de jouwe gelijk uit te maken voor een extreem-rechts persoon, of een Hitler-aanhanger.
Oud 02-04-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 02-04-2004 @ 12:11 :
Tevens moet een staatsexamen inburgering met succes zijn afgerond en moet de allochtoon aantoonbaar respect hebben voor de hier geldende normen en waarden.
Dan moet diezelfde inburgeringscursus eerst wel wat verbeteren. Ik noem lage kwaliteit, hoge kosten en wachtlijsten. Dat respect vind ik wel een mooi idee; naar Nederland komen (nb: niet als asielzoeker of vluchteling) betekent eigenlijk dat je het hier beter vindt dan in het land waar je op dat moment verblijft. Daarbij past een zekere waardering. (Die autochtonen net zo goed horen te tonen.)

Citaat:
Als een allochtoon erin slaagt het Nederlanderschap te verwerven, krijgt hij vervolgens een proeftijd van vijf jaar. Hij moet een contract tekenen met de staat waarin plechtig wordt beloofd zich te houden aan onze wetten en de gelijkheid van man en vrouw en hetero's en homo's. Doet hij dat niet, dan volgt alsnog uitzetting. "Contractbreuk", noemt de LPF dat.
Hier vind ik Pim's vriendjes wat doorslaan.

Citaat:
Volgens LPF-Kamerlid en oud-minister Nawijn moet het huidige minderhedenbeleid inclusief de subsidie aan Turkse en Marokkaanse organisaties volledig worden afgeschaft. "We moeten met een schone lei beginnen", aldus Nawijn die ook de in groten getale aanwezige schotelantennes in veel wijken in de grote steden hekelt. "Kijken naar buitenlandse zenders is slecht voor de integratie. Tegen die schotels moet wat worden gedaan."
Volgens mij zijn het meer de wijken zelf die Nawijn irriteren. Voor een deel begrijpelijk, integreren gaat beter in een gemengde buurt/school enzovoorts. Die buitenlandse zender moeten natuurlijk blijven, als er maar een Nederlandse tegenhanger blijft. Volgens mij is een gebrek aan Nederlandse kranten en tijdschriften meer een probleem voor integratie.

Citaat:
Criminele allochtonen moeten hun gevangenschap in hun land van herkomst uitzitten, aldus Nawijn. Daarvoor moet Nederland verdragen sluiten met bijvoorbeeld Marokko en Turkije. Verder wil de LPF het stemrecht voor de gemeenteraadsverkiezingen voor allochtonen die vijf jaar legaal in ons land zijn, opheffen.
Allebei onzin natuurlijk.

Citaat:
Andere punten uit het LPF-plan zijn: het afschaffen van de dubbele nationaliteit, de aanpak van huisjesmelkers en de uitzetting en eventueel het afnemen van de Nederlandse nationaliteit van terroristen na hun gevangenschap.
Afschaffen van dubbele nationaliteit kan ik me nog wel in vinden (waar zou je die voor nodig hebben?), huisjesmelkers is een heel ander onderwerp en het afnemen van de Nederlandse nationaliteit is onzin. Als je terrorisme strenger wil straffen, moet dat zich uiten in hogere boete of langere gevangenisstraf, niet het afnemen van iemands nationaliteit.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten