Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2004, 15:13
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
koekjes schreef op 18-04-2004 @ 14:18 :
ik vind vegetarisch om het idee dat dieren mishandeld worden een beetje scheef.. ik bedoel ze gaan toch wel dood dus kan je ze beter op eten als laten rotten ofzo..

maar ja je moet t allemaal zelf weten...
Jij gaat ook wel dood, wat een idiote kutpost zeg, jij gaat ook dood dus we kunnen jouw ook wel in een kist laten opgroeien met een kutleven en je dik maken en als je dik ben lekker doodmaken en dan roosteren he, lekker opeten, want
Citaat:
ze[jij] gaan[gaat] toch wel dood dus je kun ze[jou] beter op eten als laten rotten ofzo
, gatverdamme zeg, dit is echt de laagste mening ooit!

TechXP, ik vind jou laatste twee posts over die vergelijking met slavernij en over omnivoren zeer goed

MM2 ze post, ook bullshit. ECHT. Ook al zou een mens een omnivoor zijn, als het beter is om geen vlees te eten, dan doe je dat toch. De evolutietheorie zegt toch niet dat je niet mag veranderen?! Alle wezens ontwikkelen zich en verbeteren zich. Dan kunnen wij dat vandaag ook doen. Dat is evolutie. We evolueren naar iets beters en dat is in harmonie leven met de andere wezens. "Mens is omnivoor", er staat nergens geschreven dat je daar niet van moet afwijken. We zijn constant bezig onszelf te verbeteren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2004, 13:04
Sithan
Sithan is offline
Ik vraag me nog steeds af waarom we niet gewoon mensen eten, ik bedoel daar zijn er toch zat van.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 00:23
Dannemann
Dannemann is offline
Veel fruit en groente eten en af en toe wat eerlijk vlees
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 10:44
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
Replica schreef op 20-04-2004 @ 01:19 :
Even een vraagje over vegetarisch eten.. Moet je nou vitamines aanvullen? Of zijn groentenburgers ed alleen genoeg?

Ik zit er sterk over te denken om het weer eens te proberen, omdat ik a) steeds meer moeite krijg met het wegeten van lieve kalfjes, bij wijze van en omdat ik b) denk dat het mijn gezondheid wel eens goed zou kunnen doen. Maar ik heb geen behoefte aan vitamine en mineralen tekort, dus kan iemand me helpen?
Je krijgt geen tekort. Ik heb er geen verstand van hoor. Maar als je om de zoveel dagen een bordje Brinta of corn flakes of havermout neemt met wat melk zal het wel goed zijn. Het moet wel ergens op internet te vinden zijn, qua voedingsstoffen, maar ik verdiep me er niet zo in, leef al 8 jaar gezond vegetarisch (vooral vroeger weleens moe, maar ik weet niet of er een oorzakelijk verband is, en so what, beter 1 mens af en toe moe dan 100 dieren dood, ofzo. maar ik denk niet dat het er iets mee te maken heeft hoor).
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 16:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Replica schreef op 20-04-2004 @ 01:19 :
Even een vraagje over vegetarisch eten.. Moet je nou vitamines aanvullen? Of zijn groentenburgers ed alleen genoeg?

Maar ik heb geen behoefte aan vitamine en mineralen tekort, dus kan iemand me helpen?
Als je goed en gevarieerd eet, dan is er niks aan de hand.
Op voedingscentrum staan veel grafiekjes/tabelletjes over wat en hoeveel waarvan.

Je moet iig vaker fruit eten en wat meer groenten en gevarieerd. En goed volkorenbrood voor de ijzer enzo.

En wat groentenburgers erbij is ook goed en lekker
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 17:16
Verwijderd
nee t is meer van die koeien worden toch wel geslacht dus dan kan je ze net zo goed opeten anders zijn ze zinloos geslacht...
en dat is pas cru voor zon koe als ie zinloos word geslacht...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 17:18
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
koekjes schreef op 20-04-2004 @ 18:16 :
nee t is meer van die koeien worden toch wel geslacht dus dan kan je ze net zo goed opeten anders zijn ze zinloos geslacht...
en dat is pas cru voor zon koe als ie zinloos word geslacht...
domme hond
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 17:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
koekjes schreef op 20-04-2004 @ 18:16 :
nee t is meer van die koeien worden toch wel geslacht dus dan kan je ze net zo goed opeten anders zijn ze zinloos geslacht...
en dat is pas cru voor zon koe als ie zinloos word geslacht...
Tsja zo dacht men vroeger ook. Zo komt er geen vooruitgang. Als je het ergens niet mee eens bent, dan ga je zeker ook nooit tegen iets in?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 00:27
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Sithan schreef op 19-04-2004 @ 14:04 :
Ik vraag me nog steeds af waarom we niet gewoon mensen eten, ik bedoel daar zijn er toch zat van.
Opzich geen slecht idee. Als de overledene persoon geen ziektes heeft zou het wel kunnen. Bespaard ook een hoop grond.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 09:04
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 20-04-2004 @ 18:39 :
Tsja zo dacht men vroeger ook. Zo komt er geen vooruitgang. Als je het ergens niet mee eens bent, dan ga je zeker ook nooit tegen iets in?
wel waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 11:02
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
koekjes schreef op 21-04-2004 @ 10:04 :
wel waarom niet?
je moet doen wat juist is, niet wat de markt je toevallig aanbied

als je heroïne krijgt aangeboden zeg je toch ook nee, of is dat dan zonde, want stel je voor dat ze het weggooien

bovendien verander je wel degelijk wat. als er minder mensen vlees eten zullen er minder beesten door de boeren gehouden worden. ze zullen de produktie echtwel aanpassen als ze met een overschot zitten.

en ook al passen ze de produktie niet aan. dan zou ik toch vegetariër zijn. je werkt toch niet mee aan iets wat je niet goedkeurt?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 12:23
Verwijderd
Citaat:
cactus metro schreef op 21-04-2004 @ 12:02 :
je moet doen wat juist is, niet wat de markt je toevallig aanbied

als je heroïne krijgt aangeboden zeg je toch ook nee, of is dat dan zonde, want stel je voor dat ze het weggooien

bovendien verander je wel degelijk wat. als er minder mensen vlees eten zullen er minder beesten door de boeren gehouden worden. ze zullen de produktie echtwel aanpassen als ze met een overschot zitten.

en ook al passen ze de produktie niet aan. dan zou ik toch vegetariër zijn. je werkt toch niet mee aan iets wat je niet goedkeurt?
oke je hebt gelijk...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 12:28
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
koekjes schreef op 21-04-2004 @ 13:23 :
oke je hebt gelijk...
oke

uhm en sorry van me eerste post maar ik werd een beetje boos

wordt je nu vegetariër?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 19:48
Verwijderd
neej sorry.. ik hou te veel van vlees...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 20:47
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Dat hoor je toch echt vaker dan "Ik houd van groente"

Citaat:
koekjes schreef op 21-04-2004 @ 20:48 :
neej sorry.. ik hou te veel van vlees...
Je kan wel minder vlees eten.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 22:10
Verwijderd
zoveel vlees eet ik nou ook weer niet...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 23:19
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
koekjes schreef op 21-04-2004 @ 23:10 :
zoveel vlees eet ik nou ook weer niet...
biologisch vlees dan dan hebben ze iig een beter leven
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 23:30
Verwijderd
Biologisch vlees is een optie, inderdaad.

Maar geen vlees eten is, als je het echt wilt, eigenlijk best makkelijk. Na twee weken weet je niet beter.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 12:00
Verwijderd
biologisch vlees is veel duurder... en hoe weet ik zeker dat die dieren goed zijn behandeld?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 12:02
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
koekjes schreef op 22-04-2004 @ 13:00 :
biologisch vlees is veel duurder... en hoe weet ik zeker dat die dieren goed zijn behandeld?
het kost idd duurder ja maar dat komt omdat het opvoeden van die dieren ook duurder is

en je weet het zeker als er een EKO keurmerk op staat, geloof ik, kijk maar gewoon eens bij je favo supermarkt wat ze daar hebben
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 12:05
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 22-04-2004 @ 13:00 :
biologisch vlees is veel duurder... en hoe weet ik zeker dat die dieren goed zijn behandeld?
het is niet veel duurder, het is iets duurder . Zo veel scheelt het helemaal niet, zeker niet als je niet zo heel vaak vlees eet.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 12:22
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
koekjes schreef op 22-04-2004 @ 13:00 :
biologisch vlees is veel duurder... en hoe weet ik zeker dat die dieren goed zijn behandeld?
Door het keurmerk weet je dat de dieren 'beter' zijn behandeld.
En idd biologisch is iets duurder, maar als je nu bv elke dag vlees eet terugbrengt naar minder per week dan is maakt de prijs niet zoveel uit.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 12:36
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Dit is wat ik te zeggen heb:

http://maddox.xmission.com/sponsor.html

\M/
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 12:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 22-04-2004 @ 13:36 :
Dit is wat ik te zeggen heb:

http://maddox.xmission.com/sponsor.html

\M/
zucht...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 12:56
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 22-04-2004 @ 13:36 :
Dit is wat ik te zeggen heb:

http://maddox.xmission.com/sponsor.html

\M/
ja je bent gewoon een beetje gestoord jij
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 22-04-2004 @ 13:36 :
Dit is wat ik te zeggen heb:

http://maddox.xmission.com/sponsor.html

\M/
Je hebt helemaal niets te zeggen wanneer je je eigen mening niet kan formuleren. Heb je eigenlijk wel een eigen mening? Eerlijk gezegd kom je op me over als iemand die eigenlijk niet zo heel veel weet van dit onderwerp en maar gewoon iets van internet heeft geplukt.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 13:47
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Haha! Gefrustreerd omdat het gewoon waar is wat daar staat?
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 13:48
Verwijderd
Ik ben wél goed geïnformeerd over dit onderwerp en zal waarschijnlijk niets nieuws leren van die Amerikaanse, vertekende propaganda, dus ik heb niet eens op die link geklikt. Gefrustreerd? Nee. Geïrriteerd? Ja. Houd je er gewoon buiten als je niet kan discussiëren.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 13:49
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 22-04-2004 @ 14:47 :
Haha! Gefrustreerd omdat het gewoon waar is wat daar staat?
Hallo je bent gewoon een idioot konijn

ik snap niet hoe iemand ooit last kan hebben van vegetarische eetgewoonten
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:08
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Amerikaanse, vertekende propaganda
oooooh, zijn we ook al anti Amerikaans? Nou hoor je er écht bij hoor.

Citaat:
ik heb niet eens op die link geklikt.
Bang voor de waarheid?

Citaat:
Gefrustreerd? Nee.
shit

Citaat:
Geïrriteerd? Ja.
hoera

Citaat:
Houd je er gewoon buiten als je niet kan discussiëren.
Makkelijk om te zeggen als je niet eens in die link kijkt

Citaat:
ik snap niet hoe iemand ooit last kan hebben van vegetarische eetgewoonten
ik heb geen last van de eetgewoonten, maar de houding van vegatariers.
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:14
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
de houding van vegetariërs? net of ze allemaal hetzelfde zijn wat versta je dan onder die houding
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:23
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Ik heb geen zin het helemaal op te gaan schrijven maar dit is aardig in de richting

Citaat:
Ever get the feeling that vegetarians consider themselves morally superior to you? Like they think that not eating meat makes them so special that their shit doesn't stink? As if when someone stops eating meat, they suddenly become holy and dignified and it excuses them for the years of inconvenience and frustration they inevitably inflict upon their friends, family and co-workers who just want to go to a restaurant and order a damn steak without constantly being reminded that they're going to hell for eating an animal that spends most of its life shitting in a field. There are those of us who don't have a hyperactive sense of guilt and we don't give a shit about your mixed up self-righteous moral vegetarian agenda.
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:27
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 22-04-2004 @ 15:08 :
ik heb geen last van de eetgewoonten, maar de houding van vegatariers.
Nou ik denk dat hierboven de meeste het eens zijn dat je nogal een eentonig beeld hebt van vegetariers en ook in het stuk tekst van die link komt dat erin terug. Het zijn allemaal foute conclusies en argumenten over het vegetarisme welke alleen maar opgesteld zijn door gefrustreerde mensen die zich 'aangevallen' voelen.

Je hebt het over de houding van vegetariers. Je doet nu of je ze allemaal kent. Ken je alle vegetariers? Alle soorten vegetariers? Alle vegetariers met verschillende redenen voor hun vegetarisme?
Of ken je maar een enkele vegetarier?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 22-04-2004 @ 15:08 :
oooooh, zijn we ook al anti Amerikaans? Nou hoor je er écht bij hoor.

Ik ben niet Amerikaans, echter is deze vertekende propaganda gek genoeg bijna altijd Amerikaans. Dit is trouwens irrelevant.
Citaat:

Bang voor de waarheid?

Welnee.

*Zucht.*

Okay, ik heb het nu doorgelezen. Wat ik zie is een pagina met een slappe slogan, daaronder staat een kort verhaal, dat lang lijkt door die idioot grote letters (is die pagina speciaal geschreven voor mensen met een tekort aan vitamine-A?). Het begint al meteen goed:"Ever get the feeling that vegetarians consider themselves morally superior to you?" Onder andere dat taalgebruik geeft al direct aan dat dit gericht is tegen alle vegetariërs. De schrijver van deze tekst heeft dus duidelijk de ballen verstand van vegetariërs, omdat deze denkt dat alle vegetariërs zich arrogant opstellen tegenover mensen die vlees eten. Natuurlijk weet ik het beter, want ik ben zelf vegetariër en ken ook andere vegetariërs die zich niet zo gedragen, maar omdat jij zo vervelend doet (we zijn nou toch al op de man aan het spelen), zal ik nog heel even verderlezen.

Goh, wat vreemd de schrijver gaat verder op diezelfde generaliserende toon, waaruit blijkt dat hij er geen zak vanaf weet (jij dus ook niet). Verder staan er nog een paar adviezen over die kinderachtige tegenacties. Een belachelijke tekst dus. Het feit dat jij die tekst helemaal geweldig vindt, geeft aan dat je je eerst eens meer zult moeten verdiepen in dit onderwerp, alvorens je zelf echt een zo objectief mogelijke mening kan vormen.

Verder zal ik niet meer op je reageren, je maakt me moe. Gelukkig zijn maar heel weinig mensen die vlees eten zoals jij.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 16:02
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
TechXP schreef op 20-04-2004 @ 17:07 :

En goed volkorenbrood voor de ijzer enzo.

en noten, gedroogde vruchten (dadels, rozijnen, tuttifrutti), peulvruchten en donkergroene groenten..
Ik vind volkorenbrood (bruinbrood uberhaupt) echt super-superranzig dus ik eet veel van bovenstaande.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 16:15
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
extinction schreef op 22-04-2004 @ 17:02 :
en noten, gedroogde vruchten (dadels, rozijnen, tuttifrutti), peulvruchten en donkergroene groenten..
Ik vind volkorenbrood (bruinbrood uberhaupt) echt super-superranzig dus ik eet veel van bovenstaande.
Nou het ligt net aan welk brood je hebt. De ene bakt lekkerder bruinbrood dan de ander.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 19:35
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Ik ben niet Amerikaans, echter is deze vertekende propaganda gek genoeg bijna altijd Amerikaans. Dit is trouwens irrelevant.
Als we het toch over voor oordelen hebben, jij hebt anders ook een simpele visie. De anti-Amerikaanse houding van de media slaat kennelijk ook over op mensen... heh...
Welnee.

Citaat:
*Zucht.*

Okay, ik heb het nu doorgelezen. Wat ik zie is een pagina met een slappe slogan, daaronder staat een kort verhaal, dat lang lijkt door die idioot grote letters (is die pagina speciaal geschreven voor mensen met een tekort aan vitamine-A?). Het begint al meteen goed:"Ever get the feeling that vegetarians consider themselves morally superior to you?" Onder andere dat taalgebruik geeft al direct aan dat dit gericht is tegen alle vegetariërs. De schrijver van deze tekst heeft dus duidelijk de ballen verstand van vegetariërs, omdat deze denkt dat alle vegetariërs zich arrogant opstellen tegenover mensen die vlees eten. Natuurlijk weet ik het beter, want ik ben zelf vegetariër en ken ook andere vegetariërs die zich niet zo gedragen, maar omdat jij zo vervelend doet (we zijn nou toch al op de man aan het spelen), zal ik nog heel even verderlezen.

Goh, wat vreemd de schrijver gaat verder op diezelfde generaliserende toon, waaruit blijkt dat hij er geen zak vanaf weet (jij dus ook niet). Verder staan er nog een paar adviezen over die kinderachtige tegenacties. Een belachelijke tekst dus. Het feit dat jij die tekst helemaal geweldig vindt, geeft aan dat je je eerst eens meer zult moeten verdiepen in dit onderwerp, alvorens je zelf echt een zo objectief mogelijke mening kan vormen.

Verder zal ik niet meer op je reageren, je maakt me moe. Gelukkig zijn maar heel weinig mensen die vlees eten zoals jij. [/B]
Precies. Voor elk stuk vlees dat je niet eet, eet ik er drie
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 19:37
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 22-04-2004 @ 20:35 :
Precies. Voor elk stuk vlees dat je niet eet, eet ik er drie
Hoe voel je je dan als je dat doet?

Overigens... Hebbie wel meer kans om kanker te krijgen, ongezond te leven, slecht voor hard- en bloedvaten en je wordt zeker dikker als normaal.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 20:10
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
cactus metro schreef op 22-04-2004 @ 20:37 :
Hoe voel je je dan als je dat doet?

Overigens... Hebbie wel meer kans om kanker te krijgen, ongezond te leven, slecht voor hard- en bloedvaten en je wordt zeker dikker als normaal.
Laat hem maar. Hij gaat eerder dood, dus dan kan hij geen vlees meer eten, waardoor er dus tig keer zoveel dieren 'gespaard' blijven
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 20:27
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-04-2004 @ 21:10 :
Laat hem maar. Hij gaat eerder dood, dus dan kan hij geen vlees meer eten, waardoor er dus tig keer zoveel dieren 'gespaard' blijven
hehe
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 23:52
MM2
Avatar van MM2
MM2 is offline
Citaat:
Sithan schreef op 19-04-2004 @ 14:04 :
Ik vraag me nog steeds af waarom we niet gewoon mensen eten, ik bedoel daar zijn er toch zat van.
Cannibalisme leid uiteindelijk tot een ziekte. Ik heb het een keer op een documentaire gezien. Je kan je lachen niet meer beheersen. Vergelijk het met gekke koeienziekte.
Dit komt overigens alleen voor bij mensen die vaker menselijk vlees eten. Je moet niet denken dat als je "per ongeluk" een hap uit je vriendin haar been neemt dat je dan meteen besmet bent
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 23:53
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
MM2 schreef op 23-04-2004 @ 00:52 :
Cannibalisme leid uiteindelijk tot een ziekte. Ik heb het een keer op een documentaire gezien. Je kan je lachen niet meer beheersen. Vergelijk het met gekke koeienziekte.
Dit komt overigens alleen voor bij mensen die vaker menselijk vlees eten. Je moet niet denken dat als je "per ongeluk" een hap uit je vriendin haar been neemt dat je dan meteen besmet bent
uhm
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 01:52
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
cactus metro schreef op 22-04-2004 @ 20:37 :
Hoe voel je je dan als je dat doet?

Overigens... Hebbie wel meer kans om kanker te krijgen, ongezond te leven, slecht voor hard- en bloedvaten en je wordt zeker dikker als normaal.
Ik voel me prima als ik dat doe. Het geeft me een soort voldoening

Citaat:
Laat hem maar. Hij gaat eerder dood, dus dan kan hij geen vlees meer eten, waardoor er dus tig keer zoveel dieren 'gespaard' blijven
Ha ha! Het kan me niet schelen dat ik mischien 2 jaar eerder sterf. Ik heb ten minste mijn hele leven lekker gegeten. Ik geniet van het leven, dag tot dag. Als je denkt dat je dieren spaart als je geen vlees eet: EEEEHHH! fout! Er blijft meer vlees over bij de slager, en die gooit het weg als de datum is verlopen. Dan zijn die beesten voor niks gestorven. Veel erger eigenlijk. HA HA HA!

Koeien, varkens, kippen en schapen zijn gemaakt om te eten. Het zijn gewoon domme beesten die hun hele leven grazen en poepen. Dan verdien je het toch om gegeten te worden.
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 10:02
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 23-04-2004 @ 02:52 :
Ik voel me prima als ik dat doe. Het geeft me een soort voldoening

Ha ha! Het kan me niet schelen dat ik mischien 2 jaar eerder sterf. Ik heb ten minste mijn hele leven lekker gegeten. Ik geniet van het leven, dag tot dag. Als je denkt dat je dieren spaart als je geen vlees eet: EEEEHHH! fout! Er blijft meer vlees over bij de slager, en die gooit het weg als de datum is verlopen. Dan zijn die beesten voor niks gestorven. Veel erger eigenlijk. HA HA HA!

Koeien, varkens, kippen en schapen zijn gemaakt om te eten. Het zijn gewoon domme beesten die hun hele leven grazen en poepen. Dan verdien je het toch om gegeten te worden.
Die laatste alinea vind ik wel lachwekkend jammer dat er mensen bestaan die het echt geloven

Je kan ook lekker eten zonder vlees en van het leven genieten. En je spaart ze wel, onze economie is gebaseerd op vraag en aanbod, en als die slager iedere keer veel vlees over houd reageert hij wel ff naar de leverancier hoor. Niet dat die dieren hem wat kunnen bommen, maar anders is ze geld kwijt zonder winst.

Bovendien kan het mij niks schelen of er verandering komt in de markt en dieren industrie. Het gaat mij erom dat ik gewoon wil doen wat juist is. Ja, zelfs als jij er dan drie eet.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 12:56
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 23-04-2004 @ 02:52 :
Ha ha! Het kan me niet schelen dat ik mischien 2 jaar eerder sterf. Ik heb ten minste mijn hele leven lekker gegeten. Ik geniet van het leven, dag tot dag. Als je denkt dat je dieren spaart als je geen vlees eet: EEEEHHH! fout! Er blijft meer vlees over bij de slager, en die gooit het weg als de datum is verlopen. Dan zijn die beesten voor niks gestorven. Veel erger eigenlijk. HA HA HA!

Reken maar op dat als ik als 90-jarige veganist lekker zit te relaxen, dat jij al misschien 40 jaar de pijp uit bent

Citaat:
Koeien, varkens, kippen en schapen zijn gemaakt om te eten. Het zijn gewoon domme beesten die hun hele leven grazen en poepen. Dan verdien je het toch om gegeten te worden.
Hoe bedoel je egotrippen? Het is wel erg om te denken dat dieren voor je gemaakt zijn. Misschien dat je christenen bent ofzo?
Laatste zinnetjes kan je ook op de mens afschuiven.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:18
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Reken maar op dat als ik als 90-jarige veganist lekker zit te relaxen, dat jij al misschien 40 jaar de pijp uit bent


Eh.... Mijn grootouders eten iedere dag vlees. Mijn opa is 79 en mijn oms 83. Ze zijn allebei nog kerngezond. Geen enkel mankement.

Je kan het ook zo bekijken. Stel dat ik als 90 jarige vleeseter lekker zit te relaxen, terwijl jij 60 jaar geleden overreden bent door een tram.

Ik reken er echt niet op dat ik snel doodga omdat ik vlees eet. Mensen eten al milennia vlees, dieren eten ook vlees (en daar heb je geen veratariers).

Citaat:
Hoe bedoel je egotrippen? Het is wel erg om te denken dat dieren voor je gemaakt zijn. Misschien dat je christenen bent ofzo?
Laatste zinnetjes kan je ook op de mens afschuiven. [/B]
Nee ik ben geen Christen. Ik geloof in geen enkele godsdienst. Godsdiensten hebben alleen maar voor shit gezorgd.

Ik zal even opsommen:
Mensen kunnen praten, koeien, varkens en kippen niet
Mensen kunnen schrijven, koeien, varkens en kippen niet
Mensen kunnen dingen bedenken, koeien, varkens en kippen niet
Mensen kunnen lekkere hamburgers en biefstuk bakken, koeien, varkens en kippen omdat ze dan zichzelf moeten braden

Ik heb niks tegen slimme dieren. Honden zijn bijvoorbeeld geweldig.
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:37
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 23-04-2004 @ 18:18 :

Eh.... Mijn grootouders eten iedere dag vlees. Mijn opa is 79 en mijn oms 83. Ze zijn allebei nog kerngezond. Geen enkel mankement.
Aten ze altijd vlees en elke dag? Hun hele leven? Vroeger kon men niet altijd vlees op tafel zetten heb ik gehoord. De laatste jaren zit overal 'vlees' door en op en in. Dat zie je ook wel in de toename van hart- en vaatziekten, kanker enzo. Hoewel er nog wel meer factoren zijn.

Overigens zou jij elke dag vanaf nu 3 keer zoveel eten als een vegetarier niet doet. Dus dat zou dan 3 keer het gemiddelde zijn. Dat is dan 3 x 90 kg vlees = 270 kg vlees. Terwijl je opa en oma ongeveer 90kg eten naar alle waarschijnlijkheid.


Citaat:
Je kan het ook zo bekijken. Stel dat ik als 90 jarige vleeseter lekker zit te relaxen, terwijl jij 60 jaar geleden overreden bent door een tram.
Dat zijn alleen ongelukken, dat kan iedereen gebeuren. Dat heeft niet echt wat men voeding te maken he?

Citaat:
Ik reken er echt niet op dat ik snel doodga omdat ik vlees eet. Mensen eten al milennia vlees, dieren eten ook vlees (en daar heb je geen veratariers).
Mensen al langere tijd vlees klopt, maar dat was niet constant vlees eten. Heel vroeger was het zelfs een echte luxe. Vooral de top at veel vlees, waar de gewone burger maar een enkele keer vlees at. Door de bioindustrie is juist de productie enorm gegroeid. Nu zit vlees overal en ook de afval producten zitten in allerlei dagelijkste producten.

Citaat:
Nee ik ben geen Christen. Ik geloof in geen enkele godsdienst. Godsdiensten hebben alleen maar voor shit gezorgd.
Ja, dat is zo.

Citaat:
Ik zal even opsommen:
Mensen kunnen praten, koeien, varkens en kippen niet
Praten is een menselijke benoeming voor het omvormen van lucht in trillingen die geluid produceert met een structurele beweging.
Dat doen dieren ook. Elk dier communiceert op een andere manier.
Dat de mens dat met 'praten' doet, betekent niet dat andere dieren niet kunnen communiceren. Het is al aangetoond dat dieren gewoon kunnen communiceren.

Citaat:
Mensen kunnen schrijven, koeien, varkens en kippen niet
Schrijven is wel een apart geval. Echter is dit ook een manier van communiceren, dat idd de mens alleen beheert. Andere dieren hebben weer manieren die de mens niet gebruikt voor communiceren.

Citaat:
Mensen kunnen dingen bedenken, koeien, varkens en kippen niet
Niet juist. Dieren kunnen ook net als de mens gebruik maken van omgeving oftewel ze kunnen dingen inschatten en bedenken.
Kraaien bijvoorbeeld staan bekend dat ze dus ijzerdraad gebruiken om een stuk eten te pakken. Deze buigen ze om tot een haak.
Varkens staan juist bekend dat ze goed kunnen leren. Worden jammer genoeg voor vele kunstjes enzo gebruikt (vroeger ook veel).
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 18:09
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Boeiend dat dieren een aantal dingen niet kunnen, dat is nog geen reden om ze op te eten. Gehandicapten en baby's eet je ook niet op.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 20:57
Verwijderd
ik eet ook elke dag vlees...wat boeit dat...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 21:03
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
koekjes schreef op 23-04-2004 @ 21:57 :
ik eet ook elke dag vlees...wat boeit dat...
wat het boeit?


helemaal niks


voor jou niks......


niet voor jou nee.....


Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Maarten DuSaai #1604
DeZiekeGnoe
500 06-02-2012 18:08
Eten & Drinken Waarom eet je vlees?
Verwijderd
342 26-09-2005 23:03
Eten & Drinken Waarom ben jij vegetariër?
WeR
369 27-10-2004 10:43
Eten & Drinken bekeren tot vegetarisme
Kill me Ce soir
146 13-03-2004 20:51
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 10:55
Lichaam & Gezondheid Vegetarisch eten.......
Lady Ann White
62 14-10-2001 19:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.