Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2004, 09:16
Gwen.
Gwen. is offline
Ik weeg nu btw 68/69 kilo, begin oktober woog ik rond de 78 kilo. Mijn streefgewicht was 58, maar de laatste paar kilo's van de eerste 10 waren vrij heftig en kostten veel tijd en moeite.
Wat ik nu nog wil af vallen is 5 tot 6 kilo. Hier heb ik 2 maanden voor, dus ik denk dat het wel mogelijk is. Ik heb de laatste tijd alleen weer veel moeite met volhouden. Mijn moeder haalt allemaal lekkere dingen in huis voor mijn broertje en vader zonder er aan te denken dat ik ook een chocoholic ben. Als ik niet snoep kom ik aan een calorieinname van 1000 tot 1500 kcal per dag en ik drink 2 liter water (verder alleen een glas vitamel en een glas sinaassappelsap). Het is alleen het weerstaan van tussendoortjes dat het zo moeilijk maakt.
Oud 20-04-2004, 09:51
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Whoa, ik ging gister weer hartstikke goed! Afgelopen weekend heb ik wel een paar keer zwaar gezondigd, maar daar voel ik me niet schuldig over ofzo. Vanaf nu ga ik dat gewoon niet meer doen. Het komt allemaal goed, hoera!!
Oud 20-04-2004, 10:53
FrantiC
FrantiC is offline
heey allemaal!
een hele lange tijd geleden was ik hier al eerder actief, maar om verschillende redenen ben ik toen gestopt...
toen ik vanmorgen op de weegschaal stond schrok ik wel, want ik weeg inmiddels 68 ( bij een lengte van 1.69 ), terwijl ik toen ik stopte 65 woog... daar baal ik best van...
mijn streefgewicht is 60 kilo..
ik ben van plan om hier nu weeg regelmatig te komen, en om die overtollige kilo's kwijt te raken natuurlijk
ik hoop dat jullie mij n beetje kunnen helpen, en dat ik jullie ook n beetje kan helpen!

wat ik nu bijvoorbeeld zou willen weten, wat doen jullie als je bijvoorbeeld om 3 trek krijgt? neem je een boterham, een rijstewafel, een snoepje of een glas water??
of zijn er handige truukjes om de trek voor te zijn??
bvd!!
xxx natas
Oud 20-04-2004, 11:07
Gaea
Gaea is offline
Als ik om 3 uur trek krijg, drink ik meestal een glas water en eet ik een appel. Daar krijg ik dan weer een vol gevoel van, terwijl ik dan gezond bezig ben.

Bij mij staat het een beetje stil. Er is niets afgegaan, maar dat komt misschien ook omdat ik ongesteld ben. (Hoop ik maar)

Ga vanavond met dit mooie weer een stuk wandelen of fietsen denk ik. En natuurlijk niet veel eten. Ik hoop dat het binnenkort weer wat beter zal gaan.
Oud 20-04-2004, 12:06
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Gaea schreef op 20-04-2004 @ 19:07 :
Als ik om 3 uur trek krijg, drink ik meestal een glas water en eet ik een appel. Daar krijg ik dan weer een vol gevoel van, terwijl ik dan gezond bezig ben.

Bij mij staat het een beetje stil. Er is niets afgegaan, maar dat komt misschien ook omdat ik ongesteld ben. (Hoop ik maar)

Ga vanavond met dit mooie weer een stuk wandelen of fietsen denk ik. En natuurlijk niet veel eten. Ik hoop dat het binnenkort weer wat beter zal gaan.
grappig dat je juist dat zegt
er is namelijk 1 ding dat ik niet moet eten als ik echt trek heb: een appel..
daar krijg ik zo'n naar gevoel van in mn maag

weet iemand trouwens hoe goed / slecht n plak ontbijtkoek is??
Oud 20-04-2004, 12:27
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 20-04-2004 @ 13:06 :

weet iemand trouwens hoe goed / slecht n plak ontbijtkoek is??
ca. 65 kcal (bescheiden plak dan he). Volgens mij wel ok.
Ik drink om 3/4 uur altijd liters thee, eet een of 2 rijstewafels en soms een appel of kiwi.
Oud 20-04-2004, 12:52
FrantiC
FrantiC is offline
dat valt wel mee dan jaah
en ik heb me dus vanmorgen gewogen... terwijl ik ook vanmiddag ongesteld wordt.. dus mss ligt het daar nog een beetje aan?
noujaah, maakt niet uit, er mag zowieso wel wat vanaf ...

edit: jaah... thee helpt best tegen de trek!
en er zitten helemaal geen calorieen in
Oud 20-04-2004, 13:09
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Ik weeg ondertussen 68.5 kg Maar meer wil ik eigenlijk niet...
Oud 20-04-2004, 14:13
Verwijderd
het valt mij reuze mee, ben nu ong. sinds 2 weken weer gewoon aan het eten en snoepen en ben niet aangekomen, mss iets omdat er spieren bijgekomen zijn.
ga nu nog ff 2 weekjes wat matigen voor de vakantie.
Oud 20-04-2004, 14:14
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-04-2004 @ 21:12 :
En geldt pas vanaf ongeveer je 18e/21e, wanneer je (min of meer) uitgegroeit bent. Voor de meeste hier is bmi dus niet echt helemaal van toepassing (beetje een indicatie kan wel, maar meer ook niet).
Geldt vanaf je 15e volgens weight watchers
Oud 20-04-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 20-04-2004 @ 01:36 :
Is er hier iemand die vegetarisch eet, en hoe bevalt dat?
Ik ben nu ruim 10 jaar (jaar of 12 oid) vegetariër en dat bevalt goed. Maar hoe bedoel je het precies?
Oud 20-04-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Ilona1 schreef op 20-04-2004 @ 15:14 :
Geldt vanaf je 15e volgens weight watchers
En vanaf je 18e/volgroeid zijn volgens (veel) dietisten.
Oud 20-04-2004, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 20-04-2004 @ 19:39 :
Ik was benieuwd naar ervaringen, of je voedingsstoffen tekort komt enzo. Maar dat valt hartstikke mee lijkt zo
Volgens mij valt het idd wel mee. En zeker als je dingen als bonen, noten en vleesvervangers eet, zul je (denk ik) niet snel iets te kort komen.
Oud 20-04-2004, 19:01
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Replica schreef op 20-04-2004 @ 19:39 :
Ik was benieuwd naar ervaringen, of je voedingsstoffen tekort komt enzo. Maar dat valt hartstikke mee lijkt zo

Ik denk dat het onpraktisch wordt om helemaal vegetarisch te eten, mijn moeder wil/kan er moeilijk rekening mee houden en mezelf kennende blijf ik ook niet erg lang gemotiveerd als het in mijn ogen vreselijk lastig wordt. Maar ik wil wel heel erg minderen met vlees, vind het toch geen fijn idee om dieren te eten. Plus dat ik wil kijken of ik dan misschien minder last krijg van diarree/'verstopping'. Dus ik wil waar het kan mijn vlees uit laten, en als ik het ergens niet uit kan halen gewoon eten, als ik dan af en toe een vleesvervanger eet, kom ik geen voedingsstoffen tekort toch?
bij verstopping is het goed om veel vezels te eten en vooral veel fruit...
Oud 20-04-2004, 19:03
MieX
MieX is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 20-04-2004 @ 11:53 :
wat ik nu bijvoorbeeld zou willen weten, wat doen jullie als je bijvoorbeeld om 3 trek krijgt? neem je een boterham, een rijstewafel, een snoepje of een glas water??
of zijn er handige truukjes om de trek voor te zijn??
bvd!!
xxx natas
Om de 2 uur iets kleins eten scheelt veel, ik krijg dan niet zo snel trek (hoewel met 3 uur durende besprekingen niet echt ruimte is om om de 2 uur te eten, maar ik probeer t wel), dus bijvoorbeeld om 8 uur ontbijt, om 10 uur een appel, dan lunch, rond 2 uur een mueslireep, om 4 uur nog iets van fruit en dan avondeten, na het avondeten probeer ik niks meer te eten behalve misschien een koekje oid.
Oud 20-04-2004, 19:16
Verwijderd
Oh wauw.

In de Elle Girl van deze maand staat een rubriek met meisjes, waarin ze vertellen wat ze de hele dag eten, hoeveel ze wegen etc. En het is echt veel.

Ja, goed om te lezen. Gewichten en eetgewoontes van gezonde mensen
Oud 20-04-2004, 22:02
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
ik wil ook graag afvallen.. want me buik word te dik maar kben nu wel zo blij met me borsten omdat die van een b naar een kleine c cup zijn gegaan en daar ben ik dan wel weer blij mee....
Oud 21-04-2004, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Zero-Zero schreef op 20-04-2004 @ 23:02 :
ik wil ook graag afvallen.. want me buik word te dik maar kben nu wel zo blij met me borsten omdat die van een b naar een kleine c cup zijn gegaan en daar ben ik dan wel weer blij mee....
mss eerst wat gezonder gaan eten en kijken hoe je lichaam reageert? buikspieroefeningen helpen ook heel erg goed. In mijn geval, ik doe ze nu ongeveer 5 weken, redelijk veel 'vet' is al verdwenen en mn buik is al een stuk strakker geworden. Je moet ze gewoon rustig opbouwen.
Maar gezond eten kan ook nooit kwaad, dat kan net een paar kilo schelen, en je kan altijd kijken hoe het dan met je borsten gaat, bij mij worden ze niet kleiner (en ook niet groter )suc6 iig
Oud 21-04-2004, 12:43
stout!
stout! is offline
@ Replica: Ik eet al ongeveer 3,5 jaar geen vlees meer, wel vis. Ik voel me hier ontzettend goed bij en heb niet het gevoel dat ik voedingsstoffen mis. Je moet misschien iets meer nadenken over wat je in je mond stopt, maar dat kan nooit kwaad. En als je er eenmaal aan bent gewend (gaat best snel), kost het geen enkele moeite meer. Ik hield wel van vlees en kan af en toe nog een beetje verlangen naar een kroket, maar vind t niet moeilijk om het niet te doen.
Ik ben zelf niet zo van de vleesvervangers, eet heeel af en toe een vegetarische burger of balletjes oid. Meestal vervang ik het vlees door vis (met name tonijn of zalm uit blik), ei, (wal)noten, geraspte kaas oid.

Het is in ieder geval niet echt moeilijk. Ik woon nu op mezelf maar mijn ouders en zus waren niet vegetarisch en meestal als zij vlees aten bakte ik gewoon een eitje voor mezelf. Als je er niet te moeilijk over doet is er niks an.
Oud 21-04-2004, 13:46
Mira Dos Santos
Citaat:
freakjuh schreef op 20-04-2004 @ 20:16 :
Oh wauw.

In de Elle Girl van deze maand staat een rubriek met meisjes, waarin ze vertellen wat ze de hele dag eten, hoeveel ze wegen etc. En het is echt veel.

Ja heb ik ook gelezen... vond het eigenlijk wel een heel goeie rubriek... al vond ik het af en toe een beetje ongeloofwaardig
Oud 21-04-2004, 13:50
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Oh wauw.

In de Ellegirl van mei dan zeker? Want in die van april (zat bij de gewone Elle) stond er geloof ik niks over.
Maar ik denk toch dat ze juist mensen kiezen die een 'normaal' gewicht hebben, niet te dun zijn en niet te dik. En zeker niet te weinig eten. Want het lezerspubliek zijn toch pubers, die vaak wel onzeker over hun lichaam zijn. Als je er dan een dun meisje bij zet dat haast niks eet dan lijkt me dat geen positieve invloed hebben.
- sorry, was maar een gedachte, ik weet namelijk helemaal niet wat er in die ellegirl stond -
Oud 21-04-2004, 16:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
stout! schreef op 21-04-2004 @ 13:43 :
@ Replica: Ik eet al ongeveer 3,5 jaar geen vlees meer, wel vis. Ik voel me hier ontzettend goed bij en heb niet het gevoel dat ik voedingsstoffen mis. Je moet misschien iets meer nadenken over wat je in je mond stopt, maar dat kan nooit kwaad. En als je er eenmaal aan bent gewend (gaat best snel), kost het geen enkele moeite meer. Ik hield wel van vlees en kan af en toe nog een beetje verlangen naar een kroket, maar vind t niet moeilijk om het niet te doen.
Ik ben zelf niet zo van de vleesvervangers, eet heeel af en toe een vegetarische burger of balletjes oid. Meestal vervang ik het vlees door vis (met name tonijn of zalm uit blik), ei, (wal)noten, geraspte kaas oid.

Het is in ieder geval niet echt moeilijk. Ik woon nu op mezelf maar mijn ouders en zus waren niet vegetarisch en meestal als zij vlees aten bakte ik gewoon een eitje voor mezelf. Als je er niet te moeilijk over doet is er niks an.
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar VIS is ook VLEES. Ik vind dat zo ontzettend hypocriet dat mensen zich vegetarier noemen, terwijl ze gewoon vlees eten... je bent vegetarier of je bent het niet, maar als je vis eet, eet je vlees en ben je dus GEEN vegetarier en moet je je dus ook geen vegatarier noemen...

ve·ge·ta·ri·ër (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen

Vis = dier
vis eten = dood dier eten
Oud 21-04-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 21-04-2004 @ 17:29 :
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar VIS is ook VLEES. Ik vind dat zo ontzettend hypocriet dat mensen zich vegetarier noemen, terwijl ze gewoon vlees eten... je bent vegetarier of je bent het niet, maar als je vis eet, eet je vlees en ben je dus GEEN vegetarier en moet je je dus ook geen vegatarier noemen...

1 iem. die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen

Vis = dier
Is maar net welke 'soort' vegetariër je bent (je hebt allerlei soorten). En als je 'iem. die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt' aanhoudt, dan mag je ook geen ei en melk ed, 't is dus meer net wat je er onder verstaat. (Ik vind een vegetariër ook iemand die geen vlees en geen vis eet, ik eet het dan ook geen van twee, maar wat een ander vindt moet je zelf weten.)
Oud 21-04-2004, 17:50
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-04-2004 @ 18:01 :
Is maar net welke 'soort' vegetariër je bent (je hebt allerlei soorten).
Hier heb je helemaal gelijk in.

Maar ik vond het 'raar' om te lezen dat mensen vis niet eens meer vlees noemen, zodat ze zich vegetarisch kunnen noemen... omdat ze b.v. het eten/doden van dieren 'zielig' vinden. Dan vind ik het hypocriet, want vissen worden net zo goed gedood of gekweekt om opgegeten te worden...
Oud 21-04-2004, 17:56
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-04-2004 @ 18:50 :
Hier heb je helemaal gelijk in.

Maar ik vond het 'raar' om te lezen dat mensen vis niet eens meer vlees noemen, zodat ze zich vegetarisch kunnen noemen... omdat ze b.v. het eten/doden van dieren 'zielig' vinden. Dan vind ik het hypocriet, want vissen worden net zo goed gedood of gekweekt om opgegeten te worden...
ze zich vegetarisch kunnen noemen? - eh sorry kon het niet laten -

Ik ben in totaal denk ik 7 jaar vegetarier geweest. Een keer 1.5 jaar en wat later nog iets van 5.5 jaar. Inmiddels eet ik al paar jaar weer 'normaal', maar we eten nog steeds erg weinig vlees. (lang niet elke dag en als we wat eten ook niet veel, meestal dan iets van 50 gram per persoon)
In de tijd dat ik vegetarier was heb ik geen tekort aan voedingsstoffen opgelopen, als je er goed op let wat je binnenkrijgt (in mijn geval deed m'n moeder dat voor me), dan kun je prima zonder vlees leven.
Oud 21-04-2004, 19:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 21-04-2004 @ 18:56 :
ze zich vegetarisch kunnen noemen?
Ja zo klinkt het, als excuus noemen ze vis geen vlees, ik vind niet dat je een vegetarier bent als je vlees (dus ook vis) eet...
Oud 21-04-2004, 20:14
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-04-2004 @ 20:19 :
Ja zo klinkt het, als excuus noemen ze vis geen vlees, ik vind niet dat je een vegetarier bent als je vlees (dus ook vis) eet...
nee, ik doelde niet op het kunnen noemen, maar op dat ze vegetarisch waren. iets dat vegetarisch is, daar zit geen vlees aan en aan mensen zit sowieso vlees, dus die zijn niet vegetarisch maar vegetarier
verder ben ik het met je eens dat je die mensen geen vegetarier kunt noemen, want je eet wel vis (heeft het dan wel een aparte naam?). een vegetarier eet helemaal geen vlees.
een veganist eet geloof ik helemaal niks wat op de een of andere manier van dieren afstamt.

ik heb vandaag een briefje gemaakt (10x10) met daarop waarom ik wilde afvallen en een plaatje van iemand die ik mooi slank vind en zoals ik dus ook wil zijn. zo hoop ik de neigingen om lekkere dingen te gaan eten te kunnen onderdrukken en dat het wat beter met afvallen gaat (betwijfel of het gaat werken, maar ik kan het proberen)

edit: er viel iets weg en ik deed heel onhandig, hopelijk staat het er nu in fatsoenlijk nederlands

Laatst gewijzigd op 21-04-2004 om 20:17.
Oud 21-04-2004, 20:25
liesje861
liesje861 is offline
Als je wel vis eet, maar geen vlees dan ben je toch een pescotariër?
Oud 21-04-2004, 20:38
Mira Dos Santos
Citaat:
Divina Flor schreef op 21-04-2004 @ 14:50 :
In de Ellegirl van mei dan zeker? Want in die van april (zat bij de gewone Elle) stond er geloof ik niks over.
Maar ik denk toch dat ze juist mensen kiezen die een 'normaal' gewicht hebben, niet te dun zijn en niet te dik. En zeker niet te weinig eten. Want het lezerspubliek zijn toch pubers, die vaak wel onzeker over hun lichaam zijn. Als je er dan een dun meisje bij zet dat haast niks eet dan lijkt me dat geen positieve invloed hebben.
- sorry, was maar een gedachte, ik weet namelijk helemaal niet wat er in die ellegirl stond -
Er stonden er 2 in die te weinig wogen... En een met een goed gewicht die te weinig at geloof ik.. Ik vind het juist beter dat er ook 2 in staan die te weinig wogen.. alleen 'jammer' (wel gelukkig voor hun) aten ze wel goed..
Het was idd de ElleGirl van mei.
Oud 21-04-2004, 23:24
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 21-04-2004 @ 21:14 :
[SIZE=1]

ik heb vandaag een briefje gemaakt (10x10) met daarop waarom ik wilde afvallen en een plaatje van iemand die ik mooi slank vind en zoals ik dus ook wil zijn. zo hoop ik de neigingen om lekkere dingen te gaan eten te kunnen onderdrukken en dat het wat beter met afvallen gaat (betwijfel of het gaat werken, maar ik kan het proberen)

Ik ga weer even mekkeren...DIt klink heel fout; jezelf afmeten/vergelijken aan de hand van een plaatje/iemand. Waarom is jouw lichaam niet voldoende/goed genoeg, wanneer is het wel goed?, wanneer ben je tevreden met jezelf, is daar een grens?.
Oud 22-04-2004, 09:13
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Oh wauw.

Ik vind dat ze bepaald niet veel wegen.
Oud 22-04-2004, 18:23
Aeryn
Aeryn is offline
(te) veel fruit is NIET goed!!!
Oud 22-04-2004, 18:26
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Aeryn schreef op 22-04-2004 @ 19:23 :
(te) veel fruit is NIET goed!!!
niets met te ervoor behalve tevreden is goed... wie beweert dat dan?
Oud 22-04-2004, 18:35
Aeryn
Aeryn is offline
Ik wil ook afvallen, maar het lukt me niet. Ik krijg elke middag en avond trek in iets, en t lukt me niet om minder te eten. Tenminste, niet langer dan een paar dagen Ook oefeningen hou ik nooit lang vol. Ik vergeet ze steeds, of ik heb geen tijd/zin. Echt vervelend. Iemand tips?
Oud 22-04-2004, 18:37
Aeryn
Aeryn is offline
Ja, heel in het begin hadden ze het erover. (ik lees meestal vanaf het begin). Ik weet niet meer waar.
Oud 22-04-2004, 20:25
Quiana
Quiana is offline
@Leonoor: de moeder van een klasgenootje heeft fibromyalgie (schrijf je dat zo?), en bleek dus vrij veel vocht vast te houden (en dus aan te komen).

Of het nou kwam door de fibromyalgie zelf, de medicijnen (weet
niet of je er medicijnen tegen gebruikt?), of de combinatie daarvan weet ik niet precies meer, wel dat daar een link tussen zat. (dacht gelijk aan jou, vandaar. Kan 't nog wel een keer vragen oid, als je wil. )

Nouja. Misschien verklaart dat een beetje wat voor je oid?
Oud 22-04-2004, 20:49
MieX
MieX is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 21-04-2004 @ 21:38 :
Er stonden er 2 in die te weinig wogen... En een met een goed gewicht die te weinig at geloof ik.. Ik vind het juist beter dat er ook 2 in staan die te weinig wogen.. alleen 'jammer' (wel gelukkig voor hun) aten ze wel goed..
Het was idd de ElleGirl van mei.
Stond er ook iemand bij die teveel woog? is anders nog niet echt geweldig, alleen maar "normale" en te lichte mensen erin zetten
Oud 22-04-2004, 21:00
LucyWillow
LucyWillow is offline
Citaat:
MieX schreef op 19-04-2004 @ 15:32 :
Het klinkt mij als nog lang geen overgewicht, volgens mij is je gewicht bij die lengte gewoon goed, bovdendien ben je pas 12 en groei je dus nog in de lengte, het kan ook heel goed zijn dat je verhoudingen dan wat beter worden.
Tnx, ik hoef dus niet veel minder te gaan eten ofzo
Ik hoop wel dat je gelijk hebt over die verhoudingen want ik heb kwa cup nu 38C! Dat is toch wel wat groot voor een twaalfjarige lijkt me maargoe... uiterlijk is niet alles
Oud 23-04-2004, 06:31
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 22-04-2004 @ 21:25 :
@Leonoor: de moeder van een klasgenootje heeft fibromyalgie (schrijf je dat zo?), en bleek dus vrij veel vocht vast te houden (en dus aan te komen).

Of het nou kwam door de fibromyalgie zelf, de medicijnen (weet
niet of je er medicijnen tegen gebruikt?), of de combinatie daarvan weet ik niet precies meer, wel dat daar een link tussen zat. (dacht gelijk aan jou, vandaar. Kan 't nog wel een keer vragen oid, als je wil. )

Nouja. Misschien verklaart dat een beetje wat voor je oid?
Ik ben wel benieuwd hoe het precies zit.
Oud 23-04-2004, 07:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
LucyWillow schreef op 22-04-2004 @ 22:00 :
Ik hoop wel dat je gelijk hebt over die verhoudingen want ik heb kwa cup nu 38C! Dat is toch wel wat groot voor een twaalfjarige lijkt me maargoe... uiterlijk is niet alles
Eerlijk gezegd vind ik je gewicht wel zo dusdanig hoog dat je best wel wat op je eetpatroon zou kunnen letten. Snoep je bijvoorbeeld veel? Eet je genoeg fruit en groenten? Je gewicht is niet abnormaal hoog en bij sommige kinderen trekt dat nog bij, maar sommige gaan juist alleen maar in gewicht omhoog. Bij jou zou dat dus ook kunnen.
Ik weet niet hoeveel je precies eet, maar je zou best eens kunnen kijken of er wat veranderd kan worden. Je hoeft niet streng te gaan lijnen ofzo, maar misschien een stuk minder snoepen en meer gezonde dingen eten...
Oud 23-04-2004, 07:28
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
LucyWillow schreef op 22-04-2004 @ 22:00 :
Ik denk niet dat jij een 38C hebt... Ik geloof niet dat je het goed opgemeten hebt... Ik kan me niet voorstellen dat het 38 is, want zelfs mijn bovenbeen is nog groter dan 38 cm...

Je moet de omtrek van je lichaam direct onder je borsten meten... het zal denk ik tussen de 65 en 90 liggen. Voor de cup is er een schemaatje die ik niet uit m'n hoofd weet...
Oud 23-04-2004, 10:17
stout!
stout! is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-04-2004 @ 17:29 :

Vis = dier
Ik heb nergens gezegd dat ik mezelf een vegetariër noem, ik heb gezegd dat ik geen vlees eet. Dat is natuurlijk iets anders dan helemaal vegetariër zijn, maar ik dacht dat Replica toch iets aan mijn praktijkervaringen (die namelijk ook gaan om het vervangen van vlees) kon hebben.
Ook heb ik niet gezegd wáárom ik geen vlees eet, ik weet echt wel dat vissen ook gekweekt worden. Ik eet zoveel mogelijk "wilde zalm" ed, dat wel. Ik heb geen principiële bezwaren tegen het eten van bijvoorbeeld scharrelvlees, ik eet het alleen zelf niet omdat ik me stukken beter voel zonder vlees. Ik heb bijvoorbeeld veel minder hoofdpijn nu.
Ik snap dat je het hypocriet vindt om "geen vlees te eten omdat dat zielig is voor de dieren" en dan wel vis te eten, maar zo zit het bij mij niet. Dus misschien moet je niet zo snel conclusies trekken.
Oud 23-04-2004, 10:52
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
stout! schreef op 23-04-2004 @ 11:17 :
Ik heb nergens gezegd dat ik mezelf een vegetariër noem, ik heb gezegd dat ik geen vlees eet. Dat is natuurlijk iets anders dan helemaal vegetariër zijn, maar ik dacht dat Replica toch iets aan mijn praktijkervaringen (die namelijk ook gaan om het vervangen van vlees) kon hebben.
Ook heb ik niet gezegd wáárom ik geen vlees eet, ik weet echt wel dat vissen ook gekweekt worden. Ik eet zoveel mogelijk "wilde zalm" ed, dat wel. Ik heb geen principiële bezwaren tegen het eten van bijvoorbeeld scharrelvlees, ik eet het alleen zelf niet omdat ik me stukken beter voel zonder vlees. Ik heb bijvoorbeeld veel minder hoofdpijn nu.
Ik snap dat je het hypocriet vindt om "geen vlees te eten omdat dat zielig is voor de dieren" en dan wel vis te eten, maar zo zit het bij mij niet. Dus misschien moet je niet zo snel conclusies trekken.
Je hebt gezegd dat je geen vlees eet. Vis is vlees. Daar 'struikelde' ik over.
Oud 23-04-2004, 10:53
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Replica schreef op 23-04-2004 @ 09:25 :
Ik denk dat ze 38 bedoelt als kledingmaat 38, niet als omvangmaat.
Maar dan zijn haar verhoudingen helemaal mooi(/ideaal bijna). Maat 38 en cupC...
Oud 23-04-2004, 12:40
FrantiC
FrantiC is offline
hm... t gaat niet echt super hier... ik bedoel.. ik eet wel minder enzo.. maar ik heb de neiging om wel tussendoortjes te eten en dan maar de middagmaaltijd over te slaan
is niet echt handig he...
Oud 23-04-2004, 17:23
PrimRose
PrimRose is offline
jeeej, ik ga goed bezig zijn. Heb een afspraak gemaakt bij de fitnessschool, en kan dinsdag om 14.30 terecht voor een proefles. Neem dan meteen een abonnementje voor 3 maanden, dus ben ik keurig in shape voor mijn vakantie. (Ik ga niet voor het afvallen, maar om mijn conditie weer op pijl te krijgen, die is nu redelijk 0,0 ofzo)
Oud 24-04-2004, 13:16
stout!
stout! is offline
Citaat:
Gothic schreef op 23-04-2004 @ 11:52 :
Je hebt gezegd dat je geen vlees eet. Vis is vlees. Daar 'struikelde' ik over.
Hoe had ik het volgens jou anders moeten uitleggen? Ik heb er zelfs nog expliciet bij vermeld dat ik wél vis eet, blijkbaar vind ik het dus niet vanzelfsprekend dat dat niet onder vlees valt. Maargoed, laten we erover ophouden. Ik snap je punt wel, maar ik kan er niet zoveel mee. Ik wilde alleen even ingaan op je uitlatingen over 'hypocrisie' ed van mensen die geen vlees maar wel vis eten, omdat ik niet vind dat daar bij mij sprake van is.
Oud 24-04-2004, 17:12
Verwijderd
Ik verlies de motivatie omdat het toch niet werkt... En na dit weekend is waterpolo ook min of meer afgelopen...ook niet meer of iig veel minder sporten dus... Hopelijk wordt het heel snel heel warm, dan heb ik meestal minder honger en eet ik dus vanzelf ook minder...maar goed, maar niet te hard zeggen.
Oud 24-04-2004, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 24-04-2004 @ 18:49 :
Maar als je veel beweegd, niet teveel en wel gezond eet, kan het dan niet zijn dat het gewicht waar je nu op zit je 'natuurlijk' gewicht is, zeg maar? Dat je dus gewoon niet minder kúnt wegen als het ware?

Of ben je zwanger?
Ik ben in iets van een half jaar tijd ongeveer 7 kilo aangekomen...de twee jaar (oid - misschien nog langer) daarvoor heb ik tussen de 62-65 gewogen.

Heb ik ook even gedacht, maar dat kan eigenlijk niet.
Oud 25-04-2004, 16:54
LucyWillow
LucyWillow is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-04-2004 @ 08:25 :
Eerlijk gezegd vind ik je gewicht wel zo dusdanig hoog dat je best wel wat op je eetpatroon zou kunnen letten. Snoep je bijvoorbeeld veel? Eet je genoeg fruit en groenten? Je gewicht is niet abnormaal hoog en bij sommige kinderen trekt dat nog bij, maar sommige gaan juist alleen maar in gewicht omhoog. Bij jou zou dat dus ook kunnen.
Ik weet niet hoeveel je precies eet, maar je zou best eens kunnen kijken of er wat veranderd kan worden. Je hoeft niet streng te gaan lijnen ofzo, maar misschien een stuk minder snoepen en meer gezonde dingen eten...
Dit is wat ik per dag eet:

ontbijt: yoghurt wet meuslie

1e pauze: twee boterhammen

2e pauze: meusliereep

als ik thuis kom: koekje bij de thee, appel( en soms een boterham)

Diner: wat de pot schaft, meestal aardappels, groente en vlees of vlees vervanger of vis, en een nagerecht

als ik dan nog honger heb eet ik een appel of een ander stuk fruit

Dit is algemeen wat ik op een dag eet. Het kan natuurlijk wel eens verschillen met verjaadagen ofzo of als ik ziek ben

Regels voor berichten