Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 09:17
*tangled*
*tangled* is offline
gaat idd over progressief belastingstelsel ja.. heb ik net ff doorgenomen.. valt op zich nog wel mee.. maar uhm.. wij hebben wel zoiets moeten tekenen op een se van die lorenzcurve maar ja ik had daar nul punten voor.. en ik ben ook een ras echte CM-er
Oud 27-05-2004, 09:19
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
anjali schreef op 26-05-2004 @ 20:28 :
Nog steeds niet duidelijk fantastische site:

http://www.krimpenerwaardcollege.nl/lokeco
thnx Anjali, ben aan het kijken nu, wel handig
p.s. ben je weer een beetje uit je geschiedenisdipje?
Oud 27-05-2004, 09:21
*tangled*
*tangled* is offline
hebben jullie dat trouwens gehoord over een meisje in India die haar uitslag per smsje binnenkreeg en ze te horen kreeg dat ze gezakt was.. ze heeft zelfmoord gepleegd.. dat is al erg maar als je daarna hoort dat het smsje verkeerd verzonden is en ze eigenlijk geslaagd moest zijn is dat wel heel erg..
Oud 27-05-2004, 09:22
Fantôme
Fantôme is offline
kan je bij eco trouwens mk-vragen verwachten? (schat zo in van niet... maar toch)
Oud 27-05-2004, 09:23
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
*tangled* schreef op 27-05-2004 @ 10:21 :
hebben jullie dat trouwens gehoord over een meisje in India die haar uitslag per smsje binnenkreeg en ze te horen kreeg dat ze gezakt was.. ze heeft zelfmoord gepleegd.. dat is al erg maar als je daarna hoort dat het smsje verkeerd verzonden is en ze eigenlijk geslaagd moest zijn is dat wel heel erg..
echt waar?? en was het smsje ook verkeerd verzonden?? maar jeej, natuurlijk is het erg als je zakt, maar voor haar moet het wel echt heel erg zijn geweest als ze gelijk zelfmoord pleegt.
Oud 27-05-2004, 09:24
*tangled*
*tangled* is offline
ik heb gekeken naar vorig jaar enzo.. en volgens mij kan je wel meerkeuze vragen verwachten.. maar dan moet je eerst toch dingen uitrekenen enzo.. dus zo handig is dat ook weer niet
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
*tangled* schreef op 27-05-2004 @ 10:17 :
gaat idd over progressief belastingstelsel ja.. heb ik net ff doorgenomen.. valt op zich nog wel mee.. maar uhm.. wij hebben wel zoiets moeten tekenen op een se van die lorenzcurve maar ja ik had daar nul punten voor.. en ik ben ook een ras echte CM-er
dus jij gaat ons vast niet uitleggen hoe dat werkt?
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
*tangled* schreef op 27-05-2004 @ 10:24 :
ik heb gekeken naar vorig jaar enzo.. en volgens mij kan je wel meerkeuze vragen verwachten.. maar dan moet je eerst toch dingen uitrekenen enzo.. dus zo handig is dat ook weer niet
nee oke.. maar als je antwoord er niet bij staat ed weet je iig dat je het fout hebt en kan je het nog eens nalopen, bij open vragen niet.
Oud 27-05-2004, 09:25
*tangled*
*tangled* is offline
hihi.. *bloost* en gaat es in der boek kijken.. ff orienteren.. zometeen volgt uitleg
Oud 27-05-2004, 09:29
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
*tangled* schreef op 27-05-2004 @ 10:25 :
hihi.. *bloost* en gaat es in der boek kijken.. ff orienteren.. zometeen volgt uitleg

heel erg offtopic: hej jij bent tegelijk met suz jarig (coveredeyes op het forum)! (interesting mja! )
Oud 27-05-2004, 09:32
*tangled*
*tangled* is offline
ten eerste geeft een Lorenz-curve grafisch de personele inkomensverdeling weer in een land in een bepaald jaar.. dit is de definitie.. dit is natuurlijk een beetje vaag. Maar eerst staat er altijd een tabel als je zelf op je examen een lorenz-curve moet tekenen.

In de tabel staan vier groepen, alle personen naar hoogte van hun inkomen verdeeld in even grote groepen. Alles wordt cumulatief opgeteld.

1e 25% groep Cumulatief 25
2e 25% groep (+ 25) = 50
3e 25% groep (+ 25) = 75
4e 25% groep (+25) =100
(dit is makkelijk)
dan volgt de andere kant van de tabel hier staat het aandeel in het inkomen in % van het totaal

10 10
20 (+20) 30
30 (+30) 60
40 (+40) 100
dit is de info in de tabel.. die moet je nu verwerken in een grafiek
dat leg ik zo wel uit ik moest eerst koffie gaan drinken
Oud 27-05-2004, 09:33
*tangled*
*tangled* is offline
leuk weetje ik ben zoo terugg !
Oud 27-05-2004, 09:45
ladii_inge
ladii_inge is offline
Citaat:
0(-_-)0 = ik schreef op 26-05-2004 @ 21:41 :
ja ik doe t hele jaar ook al met een gewone en ik zou t ook echt niet weten hoe je die formules in die gr moet zette
Ik weet niet of dit ondertussen al verteld is... maar ik heb haast, geen tijd om het hele forum af te lezen. Maar mijn leraar heeft ons uitgelegd hoe wij iets in de rekenmachine moeten zetten.. dit is niet de officiele manier... maar wel de handigste (volgens hem dan..) :

Invoeren
Prgrm
new
name
2nd alpha >> Letters
* typ in*
quit

nalezen
prgrm
ga naar naam
edit

programma wissen
2nd memorie
optie 2: memorie mgmt/del
optie 1: all
pijltjes voor het programma zetten dat weg moet
enter >> delete
dan zegt rekenmachine sure? jij zegt yes

succes ermee
Oud 27-05-2004, 09:46
justlikeme!
justlikeme! is offline
aaaaaaaaaaaaaaaaahhhh

*ziet het helemaal niet meer zitten*

Oud 27-05-2004, 09:47
Fantôme
Fantôme is offline
@ *tangled*

ik heb het zelf ook even in mijn boek opgezocht enzo. het aflezen van de grafiek lukt me iig wel (jeuj, ik ga vooruit). maar het gaat er dus gewoon om hoe de inkomens in een bepaald land zijn verdeeld.
Oud 27-05-2004, 09:58
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Eendje16 schreef op 27-05-2004 @ 10:45 :
Ik weet niet of dit ondertussen al verteld is... maar ik heb haast, geen tijd om het hele forum af te lezen. Maar mijn leraar heeft ons uitgelegd hoe wij iets in de rekenmachine moeten zetten.. dit is niet de officiele manier... maar wel de handigste (volgens hem dan..) :

Invoeren
Prgrm
new
name
2nd alpha >> Letters
* typ in*
quit

nalezen
prgrm
ga naar naam
edit

programma wissen
2nd memorie
optie 2: memorie mgmt/del
optie 1: all
pijltjes voor het programma zetten dat weg moet
enter >> delete
dan zegt rekenmachine sure? jij zegt yes

succes ermee
THNX!
Oud 27-05-2004, 10:08
*tangled*
*tangled* is offline
uhmmm..ik denk dat je je daar niet al te druk om moet maken.. dit staat als het goed is gewoon in je tabel.. de inkomensverdelingen worden dus in 4 groepen ingedeeld. ik weet verder niet hoe ik dit kan uitleggen ofzo..
Oud 27-05-2004, 10:08
brennie xx
brennie xx is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 27-05-2004 @ 10:58 :
THNX!

heel veel thnx!!!!
Oud 27-05-2004, 10:09
*tangled*
*tangled* is offline
oh ja nog een vraagje.. ik moet twee boeken leren van in balans.. dat zijn in totaal 9 hoofdstukken, moet je die allemaal kennen?
Oud 27-05-2004, 10:13
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 27-05-2004 @ 10:47 :
@ *tangled*

ik heb het zelf ook even in mijn boek opgezocht enzo. het aflezen van de grafiek lukt me iig wel (jeuj, ik ga vooruit). maar het gaat er dus gewoon om hoe de inkomens in een bepaald land zijn verdeeld.
ja hoe scheef ze zijn
Oud 27-05-2004, 10:13
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
*tangled* schreef op 27-05-2004 @ 11:09 :
oh ja nog een vraagje.. ik moet twee boeken leren van in balans.. dat zijn in totaal 9 hoofdstukken, moet je die allemaal kennen?
ik heb maar een boek voor de methode 'praktische economie' maar alles wat is uitgesloten voor het CE staat op www.havovwo.nl (en vast op nog een boel sites)
Oud 27-05-2004, 10:21
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 27-05-2004 @ 11:13 :
ja hoe scheef ze zijn
en aan de hand hiervan kan de overheid dus ook zien of de inkomens in het land te scheef verdeeld zijn en of het dan eventueel moet veranderen ed?
Ijsblokie, denk je dat het gaat lukken morgen?! <<damn, 2 vakken >>
Oud 27-05-2004, 10:23
*tangled*
*tangled* is offline
als het over de primaire inkomensverdeling gaat.. dan zijn de inkomensverschillen groter (dies dus erggg scheef) de secundaire inkomensverdeling is iets minder scheef.
Oud 27-05-2004, 10:24
*tangled*
*tangled* is offline
In ontwikkelingslanden en in de VS zijn de verschillen tussen rijk en arm enorm groot. dus dit betekent dat de lorenz curve erg scheef is. In Nederland is dit niet het geval.
Oud 27-05-2004, 10:25
Boney Slim
Boney Slim is offline
hellew, btje vaag misschien maar weet iemand wat je niet hoeft te leren?? (bepaalde paragrafen of onderwerpen?)
heb helemaal geen zin meer, kheb nu 2 lesbrieven helemaal doorgewerkt, nu de andere 2 nog.....*zucht*

(btw: is zoiezo al veel werk aangezien ik nog nooit een opgaven van economie heb gemaakt en nou niet bepaald een economie ster ben.......*zucht x2*)
Oud 27-05-2004, 10:30
justlikeme!
justlikeme! is offline
ik stel voor, aangezien iedereen hier eco een echt *** vak vind ( ) morgen maar allemaal te gaan stemmen dat het veel te moeilijk was *bloost * gnagna... misschien helpt het?! hahahaha

neej ff serieus: ik kijk onmeunig op tegen dat examen van morgen, want ik ben echt zoooooww slecht in economie ..! maar in mijn grafische rekenmachine staan al aardig wat begrippen haha.....

succes allemaal in ieder gevall....!!
Oud 27-05-2004, 10:31
justlikeme!
justlikeme! is offline
Citaat:
Boney Slim schreef op 27-05-2004 @ 11:25 :
hellew, btje vaag misschien maar weet iemand wat je niet hoeft te leren?? (bepaalde paragrafen of onderwerpen?)
heb helemaal geen zin meer, kheb nu 2 lesbrieven helemaal doorgewerkt, nu de andere 2 nog.....*zucht*

(btw: is zoiezo al veel werk aangezien ik nog nooit een opgaven van economie heb gemaakt en nou niet bepaald een economie ster ben.......*zucht x2*)
betalingsbalans en sociale zekerheid hoefde niet geloof ik.. weet niet welke paragraven dat zijn, want ik heb een ander boek dan jou! en dan nog: ik leer het meeste van de oefenexamens...!
Oud 27-05-2004, 10:57
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
*tangled* schreef op 27-05-2004 @ 11:23 :
als het over de primaire inkomensverdeling gaat.. dan zijn de inkomensverschillen groter (dies dus erggg scheef) de secundaire inkomensverdeling is iets minder scheef.
maar de primaire inkomstenverdeling is toch gewoon je brutosalaris en je secundaire toch gewoon waar de belasting al vanaf is (en dus je nettosalaris?) of zie ik dit weer helemaal verkeerd? *knuff* wen
Oud 27-05-2004, 11:07
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 27-05-2004 @ 11:57 :
maar de primaire inkomstenverdeling is toch gewoon je brutosalaris en je secundaire toch gewoon waar de belasting al vanaf is (en dus je nettosalaris?) of zie ik dit weer helemaal verkeerd? *knuff* wen
secundaire inkomens verdeling is na toekening van de uitkeringen en subsidies en na de aftrek belastingen. in nederland levert dit dus ee nminder scheve lorenz curve op
Oud 27-05-2004, 11:12
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 27-05-2004 @ 12:07 :
secundaire inkomens verdeling is na toekening van de uitkeringen en subsidies en na de aftrek belastingen. in nederland levert dit dus ee nminder scheve lorenz curve op
ja, die was ik even vergeten idd, nadat de belasting is afgetrokken en eventuele uitkeringen en subsidies zijn uitgekeerd. je hebt gelijk

http://www.krimpenerwaardcollege.nl/lokeco/
dat is die site van anjali, waarop op dit gedeelte iets over de lorenz curve gaat.
Oud 27-05-2004, 11:16
leintje18
leintje18 is offline
ik heb het idee als ik zo rondkijk dat iedereen dat focking eco 1 simpel vinden is er dan nog iemand die het zwaar kut vind!!!!????
ik was net begonnen met een examen van 1998 ofzo, nou daar begreep ik dus echt helemaal geen fuck van he, ik ben maar nie verder gegaan dan som 1 aangezien die me al niet wou lukken weet iemand of er nog online hulp is voor eco?????
ik moet echt ff nog wat hulp hebben want ik heb het idee dat ze dit klote examen onwijs moeilijk word....gdvr waarom is dit klote vak dan ook verplicht!!!(CM) bij dat focking vwo,CM is dat eco HELEMAAL NIET VERPLICHT!!!!!=niet eerlijk!!!!
Waarvoor heb je het toch nodig!!!
lein
Oud 27-05-2004, 11:21
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 27-05-2004 @ 12:12 :
ja, die was ik even vergeten idd, nadat de belasting is afgetrokken en eventuele uitkeringen en subsidies zijn uitgekeerd. je hebt gelijk

http://www.krimpenerwaardcollege.nl/lokeco/
dat is die site van anjali, waarop op dit gedeelte iets over de lorenz curve gaat.
mja dat is wel een handige site. ik schrok alleen wel va ndie muziek eerst. ik dacht waar komt dat geluid nou vandaan
Oud 27-05-2004, 11:27
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 27-05-2004 @ 12:21 :
mja dat is wel een handige site. ik schrok alleen wel va ndie muziek eerst. ik dacht waar komt dat geluid nou vandaan
ik had geen boxen aan maar woei!! ik snap de lorenzcurve en ik heb de grafiek goed getekend!!!
Oud 27-05-2004, 11:28
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
leintje18 schreef op 27-05-2004 @ 12:16 :
ik heb het idee als ik zo rondkijk dat iedereen dat focking eco 1 simpel vinden is er dan nog iemand die het zwaar kut vind!!!!????
ik was net begonnen met een examen van 1998 ofzo, nou daar begreep ik dus echt helemaal geen fuck van he, ik ben maar nie verder gegaan dan som 1 aangezien die me al niet wou lukken weet iemand of er nog online hulp is voor eco?????
ik moet echt ff nog wat hulp hebben want ik heb het idee dat ze dit klote examen onwijs moeilijk word....gdvr waarom is dit klote vak dan ook verplicht!!!(CM) bij dat focking vwo,CM is dat eco HELEMAAL NIET VERPLICHT!!!!!=niet eerlijk!!!!
Waarvoor heb je het toch nodig!!!
lein
geen idee of er nog online hulp is, stel je vragen anders hier, er is heus wel iemand die het snapt (denk ik) XxXiez
Oud 27-05-2004, 11:31
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 27-05-2004 @ 12:27 :
ik had geen boxen aan maar woei!! ik snap de lorenzcurve en ik heb de grafiek goed getekend!!!
Oud 27-05-2004, 11:34
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 27-05-2004 @ 12:31 :
offtopic: probeer je jezelf te overtuigen met je signature? zal ik even helpen? you're a good girl, you are! ik had hem al eerder een paar keer gelezen, ik meen het hoor... ik wil je niet in de zeik nemen door dit te zeggen oid
Oud 27-05-2004, 11:37
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 27-05-2004 @ 12:34 :
offtopic: probeer je jezelf te overtuigen met je signature? zal ik even helpen? you're a good girl, you are! ik had hem al eerder een paar keer gelezen, ik meen het hoor... ik wil je niet in de zeik nemen door dit te zeggen oid
offtopic: ik vind het een leuk citaat uit de musical My fair Lady. en verder is het nou net of ik heel positief over mezelf ben en ja miss mezelf ook wel over tuigen.
thnx
Oud 27-05-2004, 11:43
Fantôme
Fantôme is offline
@ tumtummetje; oke dan!! (F)

ontopic:
en nu moeten ze wel naar die lorenzcurve gaan vragen hoor, op het examen, want ik heb net zo hard geoefend!
Oud 27-05-2004, 11:48
finger_fish
finger_fish is offline
*flipt* ik snap er werkelijk geen bal van dit gaat zo fout en dat mag niet want ik MOET slagen...ik heb geen zin om nog een jaar op mijn geweldige school te moeten zitten hoor!!
Oud 27-05-2004, 11:53
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
finger_fish schreef op 27-05-2004 @ 12:48 :
*flipt* ik snap er werkelijk geen bal van dit gaat zo fout en dat mag niet want ik MOET slagen...ik heb geen zin om nog een jaar op mijn geweldige school te moeten zitten hoor!!
wat snap je niet?
Oud 27-05-2004, 12:10
marleentje86
marleentje86 is offline
Hfdst 3 van In Balans overslaan hoor! Dat is onzin
Wij hebben gelukkig een geweldige leraar (okay, hij
kan geen lesgeven, maar wij hebben zijn email-adres waar
we alle vragen heen kunnen sturen = handig )
Ik ga juist alles uit mijn gr. halen, omdat bij ons op school duidelijk is gezegt dat er geen dingen in mochten staan en dat
ze gingen controleren (doen ze toch niet hoor! Maar ik wil het
risico niet nemen)

Goed, maar natuurlijk snap ik nog steeds weinig van economie.
Dus kan iemand mij structuur werkloosheid uitleggen?
En wat is seizoenswerkloosheid in één zin. Ik snap dat namelijk
wel, maar hoe kan ik dat goed formuleren??
Oud 27-05-2004, 12:11
justlikeme!
justlikeme! is offline
Citaat:
ey we worden maatjes ik ga dit oowk echt niet halen
Oud 27-05-2004, 12:11
marleentje86
marleentje86 is offline
Citaat:
Je lijkt mij wel Ik denk overal exact hetzelfde over haha
Oud 27-05-2004, 12:16
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
marleentje86 schreef op 27-05-2004 @ 13:10 :
Ik ga juist alles uit mijn gr. halen, omdat bij ons op school duidelijk is gezegt dat er geen dingen in mochten staan en dat
risico niet nemen)

seizoenwerkeloosheid in 1 zin: werkloosheid die een gevolg is van eht wegvallen van producties in bepaalde jaargetijden.
structuurwerkloosheid is werkloosheid die ontstaat ten gevolge van structuur van de productie en de veranderingen daarin. dus volgens mij gewoon dat er arbeiders onslagen worden wanneer er meer machines in een bepaalde fabriek komen (om een voorbeeld te noemen)
Oud 27-05-2004, 12:16
justlikeme!
justlikeme! is offline
Citaat:
marleentje86 schreef op 27-05-2004 @ 13:10 :
risico niet nemen)

Ik heb aan mijn leraar gevraagd of het legaal was om formules in de rekenmachine te zetten, en hij zei dat het mocht.... dus...

en over structuur werkloosheid *pakt ff haar boek*

een gevolg van veranderingen aan de aanbod kant, bijvoorbeeld de productie binnen een bedrijf veranderd van het maken van plastic borden in het maken van plastic lepels (* sjeess wat een dom voorbeeld haha) maar er zijn voor het maken van die plastic lepels andere mensen nodig dan voor die plastic borden.

en zow kun je structuur werkloosheid indelen in:
- werkeloosheid van minder geschikten (gehandicapten bijv.)
- frictiewerkloosheid (als er een vacature ontstaat duurt het ff voordat het sollicitatie proces voltooid is en de nieuwe arbeidskracht aan eht werk is)
- seizoenwerkloosheid (in een kwekerij is bijv. in de zomer geen/nauwelijks werk)
- kwalitatieve werkloosheid: er worden wel mensen gevraagd maar de mensen die werkloos zijn kunnen deze beroepen niet vervullen. (een leraar kan bijv. geen timmermansvacature vervullen)
- kwantitatieve werkloosheid:
- verdwijnen van bep. producten
- verplaatsen van productie naar buitenland
- fusies of integraties
- mensen worden door machine vervangen e.d.

Beetje geholpen zo???
Oud 27-05-2004, 12:17
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
justlikeme! schreef op 27-05-2004 @ 13:16 :
Ik heb aan mijn leraar gevraagd of het legaal was om formules in de rekenmachine te zetten, en hij zei dat het mocht.... dus...

en over structuur werkloosheid *pakt ff haar boek*

een gevolg van veranderingen aan de aanbod kant, bijvoorbeeld de productie binnen een bedrijf veranderd van het maken van plastic borden in het maken van plastic lepels (* sjeess wat een dom voorbeeld haha) maar er zijn voor het maken van die plastic lepels andere mensen nodig dan voor die plastic borden.

en zow kun je structuur werkloosheid indelen in:
- werkeloosheid van minder geschikten (gehandicapten bijv.)
- frictiewerkloosheid (als er een vacature ontstaat duurt het ff voordat het sollicitatie proces voltooid is en de nieuwe arbeidskracht aan eht werk is)
- seizoenwerkloosheid (in een kwekerij is bijv. in de zomer geen/nauwelijks werk)
- kwalitatieve werkloosheid: er worden wel mensen gevraagd maar de mensen die werkloos zijn kunnen deze beroepen niet vervullen. (een leraar kan bijv. geen timmermansvacature vervullen)
- kwantitatieve werkloosheid:
- verdwijnen van bep. producten
- verplaatsen van productie naar buitenland
- fusies of integraties
- mensen worden door machine vervangen e.d.

Beetje geholpen zo???
ik had in mijn voorbeeld alleen mensen door producten vervangen genoemd (was ff snel een voorbeeld die ik zo kon bedenken) maar dit klopt idd ook allemaal.
Oud 27-05-2004, 12:18
Fantôme
Fantôme is offline
als jullie het nou leuk vinden om vragen te stellen, doe dat dan maar, dan kan ik mezelf een btje testen af en toe en dingen die ik niet weet nog even opzoeken (net als in het geschiedenistopic, heeft bij mij best goed gewerkt eigenlijk!)
Oud 27-05-2004, 12:19
justlikeme!
justlikeme! is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 27-05-2004 @ 13:18 :
als jullie het nou leuk vinden om vragen te stellen, doe dat dan maar, dan kan ik mezelf een btje testen af en toe en dingen die ik niet weet nog even opzoeken (net als in het geschiedenistopic, heeft bij mij best goed gewerkt eigenlijk!)
haha ik doe meeeejjj

lijkt me goed plan, ik MOET hier gewoon een voldoende voor halen, want volgens mij ga ik nederlands morgen ook verknallen

* snikt een beetje * wat een ellende die kutexamens
Oud 27-05-2004, 12:20
justlikeme!
justlikeme! is offline
laten we beginnen :

wat houdt een loonprijsspiraal in?
Oud 27-05-2004, 12:24
ladii_inge
ladii_inge is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 27-05-2004 @ 10:58 :
THNX!