Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2004, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 24-05-2004 @ 21:46 :

Ik vond het wel raar trouwens dat Rani en Hans een stuk met de Metro deden. De regel is toch liften?
Volgens mij maakt het niet uit hoe ze zich verplaatsen, maar ze krijgen maar 2 euro per dag, dus liften is - zeker in het begin - het enige wat kan. Maar wanneer ze gespaard hebben, kunnen ze natuurlijk ook een bestuurder betalen of met een metro gaan... Volgens mij is dat gewoon toegestaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2004, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 24-05-2004 @ 21:59 :
Volgens mij maakt het niet uit hoe ze zich verplaatsen, maar ze krijgen maar 2 euro per dag, dus liften is - zeker in het begin - het enige wat kan. Maar wanneer ze gespaard hebben, kunnen ze natuurlijk ook een bestuurder betalen of met een metro gaan... Volgens mij is dat gewoon toegestaan.
maar ze mogen geen taxi nemen, dus daarom dacht ik dat een metro ook niet toegestaan was..
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 24-05-2004 @ 22:01 :
maar ze mogen geen taxi nemen, dus daarom dacht ik dat een metro ook niet toegestaan was..
Geen taxi? Ah, ok, dan is een metro idd ook wel gek...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 24-05-2004 @ 22:05 :
Geen taxi? Ah, ok, dan is een metro idd ook wel gek...
Ja, dat heb ik wel vaker in afleveringen gehoord. En bij dat laatste stukje naar de Drumtoren zei zo'n chinees dat ook tegen Reinier en Clarinca, dat ze een taxi moesten nemen. Toen zeiden ze ook dat dat niet mocht, maar dat ze met een gewone auto moeten liften
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 22:31
Ketjing
Ketjing is offline
je mag trouwens wel met de taxi, zolang je maar niet betaald
Oud 25-05-2004, 08:51
hansjuh
hansjuh is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 24-05-2004 @ 23:31 :
je mag trouwens wel met de taxi, zolang je maar niet betaald
Ah dat kan kloppen want ik heb hans en rani ook geen metro kaartje zien kopen, dus hebben ze ook niet voor de metro betaald.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 10:16
Verwijderd
Citaat:
hansjuh schreef op 25-05-2004 @ 09:51 :
Ah dat kan kloppen want ik heb hans en rani ook geen metro kaartje zien kopen, dus hebben ze ook niet voor de metro betaald.
idd, misschien kregen ze van iemand een kaartje?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:52
Hyphen
Hyphen is offline
yeah yeah yeah Hans en Rani!
ik vond het wel een lullige actie van Jetske en Elias, wanneer houden die zeiklui nou es op met hun gestook en complotten etc! ik vond dat egt flauw.
dat Jetske het uiteindelijk verkeerd begreep was dan wel weer mooi. en dat Jetske moest huilen was helemaal mooi..
Oud 25-05-2004, 21:31
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Hyphen schreef op 25-05-2004 @ 14:52 :
yeah yeah yeah Hans en Rani!
ik vond het wel een lullige actie van Jetske en Elias, wanneer houden die zeiklui nou es op met hun gestook en complotten etc! ik vond dat egt flauw.
dat Jetske het uiteindelijk verkeerd begreep was dan wel weer mooi. en dat Jetske moest huilen was helemaal mooi..
De reden waarom Jetske en Elias de roeiers waren en niet 2 anonieme lui, was juist express dat ze een voordeel konden geven aan degenen voor wie ze het meest respect hadden. Dit was de prijs die Hans moest betalen door Elias tegen zich in het harnas te jagen. Leuk verzonnen, jammer dat door zo'n raar misverstand het niet zo was gelopen als had gemoeten.

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 07:08.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 12:32
Verwijderd
Citaat:
hansjuh schreef op 25-05-2004 @ 09:51 :
Maar dan zouden ze dus ook met de trein mogen als ze gaan zwartrijden of iemand zo gek krijgen een kaartje te betalen?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:16
Ketjing
Ketjing is offline
de metro is denk ik wel betaald.
ik ga het proberen uit te leggen:

De kandidaten hebben ieder 2 euro per dag te besteden en dit kunnen ze ook opsparen. Je mag alleen van het geld geen Taxi betalen, dit omdat zo het race element een beetje word aangetast, je kunt immers met geld zó op de plaats van bestemming gedropt worden (hoe meer je betaald, hoe eerder je er bent)
De metro zet je niet precies op een plaats af (tenzij je in een metro station moet zijn ) en is altijd even snel.
Oud 26-05-2004, 13:47
Hyphen
Hyphen is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 25-05-2004 @ 22:31 :
De reden waarom Jetske en Elias de roeiers waren en niet 2 anonieme lui, was juist express dat ze een voordeel konden geven aan degenen voor wie ze het meest respect hadden. Dit was de prijs die Hans moest betalen door Elias tegen zich in het harnas te jagen. Leuk verzonnen, jammer dat door zo'n raar misverstand het niet zo was gelopen als had gemoeten.
Jaja, dat weet ik ook wel, het past idd ook egt bij het spel. Maar toch, Jetske en Elias hadden nu gewoon kunnen denken: we zijn er toch uit, laten we gewoon allebei ons best doen en kijken wie er wint. Maar ja, dit was te verwachten.
Oud 27-05-2004, 08:59
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik kom een beetje laat met mijn reactie, maar kben toch blij met de uitslag!
Wat ik trouwens wel een beetje vreemd vond, was dat de voorsprong die Hans en Rani opgebouwd hadden in de voorgaande afleveringen opeens helemaal niet meer meetelde... beetje vaag als je het mij vraagt
Verder vond ik het cool dat Jeske en Elias er als roeiers waren en zo mooie invloed hadden op het programma. Ook leuk gedaan met die computers waardoor alle overige kandidaten toch ook 'meespeelden' in de finale: ik was alleen hevig 'ontzet' toen de tweeling er niet tussen zat ... ik al helemaal woest enzo maar gelukkig kwamen ze daarna nog op het grote scherm voorbij
Oud 27-05-2004, 09:42
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 27-05-2004 @ 09:59 :
Ik kom een beetje laat met mijn reactie, maar kben toch blij met de uitslag!
Wat ik trouwens wel een beetje vreemd vond, was dat de voorsprong die Hans en Rani opgebouwd hadden in de voorgaande afleveringen opeens helemaal niet meer meetelde... beetje vaag als je het mij vraagt
Verder vond ik het cool dat Jeske en Elias er als roeiers waren en zo mooie invloed hadden op het programma. Ook leuk gedaan met die computers waardoor alle overige kandidaten toch ook 'meespeelden' in de finale: ik was alleen hevig 'ontzet' toen de tweeling er niet tussen zat ... ik al helemaal woest enzo maar gelukkig kwamen ze daarna nog op het grote scherm voorbij
Haha jah, en al die chinezen maar kijken naar dat scherm
Oud 27-05-2004, 10:09
the tourist
the tourist is offline
Oh, ik moet het nog steeds zien. Ik heb het zondag opgenomen, maar ik kon me niet meer herinneren of ik iets op had genomen of wat
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 15:55
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Morgenavond het aller, allerlaatste
The making of...
Eindelijk komen we alle leuke details te weten: ben echt benieuwd hoe sommige dingen geregeld zijn!
Oud 29-05-2004, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 29-05-2004 @ 16:55 :
The making of...
Eindelijk komen we alle leuke details te weten: ben echt benieuwd hoe sommige dingen geregeld zijn!
ben ik ook. wil wel eens zien hoe dat met de camera enzo ging. volgens mij hebben ze allemaal honger gehad enzo.
het werd toch ook een hel genoemd.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 16:22
Apomes
Apomes is offline
Mijn zus en schoonbroer hebben zich ingeschreven voor Peking Express 2, en ik ga me mss inschrijven samen met een vriendin .
Oud 29-05-2004, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 29-05-2004 @ 16:55 :
The making of...
jaa, ik hoorde Roos ook iets vertellen over kakkerlakken of andere enge beestjes..

Ik kan het morgen alweer niet zien, dus ik ga maar weer opnemen
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 18:02
Verwijderd
ik zou me echt niet inschrijven voor zoiets. Ik moet al niet zoveel hebben van vreemdelingen, taalkundig ben ik niet de sterkste en ik heb niet het karakter om (brutaal/agressief) te liften zoals in dit programma is gedaan.
Dan zou ik eerder Expeditie Robinson willen doen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 18:08
Verwijderd
Citaat:
^Dragon^ schreef op 29-05-2004 @ 19:02 :
ik zou me echt niet inschrijven voor zoiets. Ik moet al niet zoveel hebben van vreemdelingen, taalkundig ben ik niet de sterkste en ik heb niet het karakter om (brutaal/agressief) te liften zoals in dit programma is gedaan.
Dan zou ik eerder Expeditie Robinson willen doen.
Je hoeft toch ook niet agressief te liften? Reinier was ook de enige die echt heel agressief bezig was. Maar zoals de zusjes het deden, of de duikers, dat was gewoon beleefd en leuk Ook al zijn die laatsten daardoor niet echt ver gekomen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 29-05-2004 @ 19:08 :
Je hoeft toch ook niet agressief te liften? Reinier was ook de enige die echt heel agressief bezig was. Maar zoals de zusjes het deden, of de duikers, dat was gewoon beleefd en leuk Ook al zijn die laatsten daardoor niet echt ver gekomen
mja, als je echt ver wilt komen moet je wel de mensen min of meer dwingen je mee te nemen en nog snel ook. Reinier was dan wel extreem, maar ook Hans en Rani zaten ook vaak 'hurry hurry'
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 13:37
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Apomes schreef op 29-05-2004 @ 17:22 :
Mijn zus en schoonbroer hebben zich ingeschreven voor Peking Express 2, en ik ga me mss inschrijven samen met een vriendin .
*jaloers is*

Het lijkt mij ook echt super cool om mee te doen aan Peking Express, alleen ben ik nog geen 18 *zucht*. Nog een aantal jaartjes wachten. Hopelijk is er dan nog zoiets als Peking Express op tv.

Als je je ingeschreven hebt moet je ons wel op de hoogte houden bij een eventuele deelname!
Oud 30-05-2004, 13:40
niña
niña is offline
Aan de ene kant zou ik me willen inschrijven, aan de andere kant ben ik veel te bang en vies uitgevallen.
ga wel een brief naar ER schrijven though
Oud 30-05-2004, 18:42
@ngel from Hell
@ngel from Hell is offline
ik las een interieuw op www.pekingexpress.org en daar hadden ze het over een pendel wat the hell is een pendel???
Oud 30-05-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
@ngel from Hell schreef op 30-05-2004 @ 19:42 :
ik las een interieuw op www.pekingexpress.org en daar hadden ze het over een pendel wat the hell is een pendel???
In welke context staat het?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
@ngel from Hell schreef op 30-05-2004 @ 19:42 :
Wat voor een context?
Pendelverkeer? Een lamp? Zo'n ding waarmee je zwaait en antwoorden van krijgt?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:57
niña
niña is offline
is een pendel niet zo'n ding op wieltjes op trainrails die je met zo'n heenenweer ding moet bewegen?
Oud 30-05-2004, 18:58
@ngel from Hell
bij een stukje met elias en jeske, ze zei dat ze niks mpersoonlijk mee mochten meenemen maar dat zij een pendel mee had genomen
Oud 30-05-2004, 19:00
Verwijderd
Citaat:
@ngel from Hell schreef op 30-05-2004 @ 19:58 :
bij een stukje met elias en jeske, ze zei dat ze niks mpersoonlijk mee mochten meenemen maar dat zij een pendel mee had genomen
dan zal het wel zijn wat Andijvie zegt, zo'n ding waarmee je zwaait en antwoorden krijgt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:03
@ngel from Hell
net zoiets als de lucky eight ball dan vraag je zal k rijk worden schud je en en zegt dat ding, try again / yes/ no bla bla..... ok
Oud 30-05-2004, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 30-05-2004 @ 20:00 :
dan zal het wel zijn wat Andijvie zegt, zo'n ding waarmee je zwaait en antwoorden krijgt.
idd, een soort omgekeerde druppel aan een touwtje... (Géén idee hoe ik het anders uit moet leggen )

Mijn moeder pendelt ook wel eens, je houdt het touwtje vast en laat het zware dingetje (dat dus op een omgekeerde drubbel lijkt, dik van boven, puntje onder) hangen. Dan stel je vragen. Afhankelijk van de beweging van dat gewichtje, kan je de toekomst voorspellen.

(En nu begint de achter-de-schermen-aflevering Lijkt me interessant!!)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:44
Verwijderd
wel leuk die achter schermen aflevering. ik heb er nooit bij stilgestaan dat het voor de crew heel erg zwaar geweest moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:45
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 30-05-2004 @ 21:44 :
wel leuk die achter schermen aflevering. ik heb er nooit bij stilgestaan dat het voor de crew heel erg zwaar geweest moet zijn.
Idd ik vond het ook interessant
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:48
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 30-05-2004 @ 14:37 :
Als je je ingeschreven hebt moet je ons wel op de hoogte houden bij een eventuele deelname!

Alleen moeten ze waarschijnlijk een contract tekenen waar in staat dat je het niet over peking express hebt, van wat er gebeurd enzo!
Oud 30-05-2004, 20:51
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 30-05-2004 @ 21:48 :
Alleen moeten ze waarschijnlijk een contract tekenen waar in staat dat je het niet over peking express hebt, van wat er gebeurd enzo!
dat denk ik ook, het kost hen veel te veel kijkers als al duidelijk is wat er gaat gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:59
Verwijderd
Oh whugh, die wc's... ik vind een normale vieze wc al afschuwelijk
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:00
AJMouse
AJMouse is offline
oh for the record, kheb ook zon ding opgestuurd Maar ik kom er toch niet door
Oud 30-05-2004, 21:03
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Hmz, tsja... wat vond ik van deze aflevering!?
Ik vond het aan de ene kant boeiend om te zien, maar aan de andere kant vond ik het ook wel een beetje 'kijk ons als crew eens zielig zijn'. Natuurlijk zal het voor hen ook afzien zijn geweest, maar dat weet je vantevoren als je aan zoiets groots begint door zo'n gebieden...
Oud 30-05-2004, 21:24
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 30-05-2004 @ 22:03 :
maar aan de andere kant vond ik het ook wel een beetje 'kijk ons als crew eens zielig zijn'. Natuurlijk zal het voor hen ook afzien zijn geweest, maar dat weet je vantevoren als je aan zoiets groots begint door zo'n gebieden...
Juist niet, de spullen van de crew kwamen niet door de douanecontrole in Moskou. Ze hadden totaal niets bij zich daardoor.
Oud 30-05-2004, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 30-05-2004 @ 22:03 :
Hmz, tsja... wat vond ik van deze aflevering!?
Ik vond het aan de ene kant boeiend om te zien, maar aan de andere kant vond ik het ook wel een beetje 'kijk ons als crew eens zielig zijn'. Natuurlijk zal het voor hen ook afzien zijn geweest, maar dat weet je vantevoren als je aan zoiets groots begint door zo'n gebieden...
Ik vond het helemaal niet 'kijk ons eens zielig zijn', ik vond juist dat ze zich helemaal niet zielig voordeden.... Ik zou volgens mij echt blijven klagen over hoe slecht het wel niet was, zij hadden het ook heel vaak over de mooie dingen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:36
Verwijderd
En ondertussen rijdt de beveiliging in Wit-Rusland nu in de auto's van Peking Express rond

was wel leuk om te zien, ik had niet verwacht dat het zo erg was voor de crew. Vooral de wc-kwestie, wat ranzig zeg.

en die belgse presentatrice is best mooi
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:37
Verwijderd
Citaat:
^Dragon^ schreef op 30-05-2004 @ 22:36 :

en die belgse presentatrice is best mooi
Roos van Acker, presenteert geloof ik ook radio-dingen bij Studio Brussel.. daarvan ken ik haar (of haar stem dan dus). Zeker mooi
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 30-05-2004 @ 22:37 :
Roos van Acker, presenteert geloof ik ook radio-dingen bij Studio Brussel.. daarvan ken ik haar (of haar stem dan dus). Zeker mooi
is dat ook het radio-programma dat je dan weleens op ketnet (ofzo) zag?

Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 16:10
Hyphen
Hyphen is offline
hm, ik vond eigenlijk ook wel dat ze zichzelf zo zielig vonden allemaal.. waarschijnlijk wisten ze niet wat ze allemaal moesten doorstaan en hadden ze verwacht dat ze gewoon een btje moesten filmen en verder een goed bed + eten kregen.. losers
Verder had ik eigenlijk wel willen weten hoe dat filmen van de kandidaten in zijn werk ging. Werden ze constant gefilmd?
En hoe de voorbereidingen van de proeven werden genomen etc.
Oud 31-05-2004, 16:31
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Hyphen schreef op 31-05-2004 @ 17:10 :
Verder had ik eigenlijk wel willen weten hoe dat filmen van de kandidaten in zijn werk ging. Werden ze constant gefilmd?
En hoe de voorbereidingen van de proeven werden genomen etc.
Ja precies... ik hoopte dit te horen ipv drie keer dat ze het als crew zo zwaar hadden. Tuurlijk mag ook wel gezegd worden in wat voor omstandigheden ze hebben moeten filmen, maar als het dan toch een soort 'Making of...' is, wil ik ook graag iets meer -technische- details horen.
Oud 31-05-2004, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 31-05-2004 @ 17:31 :
Ja precies... ik hoopte dit te horen ipv drie keer dat ze het als crew zo zwaar hadden. Tuurlijk mag ook wel gezegd worden in wat voor omstandigheden ze hebben moeten filmen, maar als het dan toch een soort 'Making of...' is, wil ik ook graag iets meer -technische- details horen.
Ja, daar ben ik het ook wel mee eens.

Ik herinner me net trouwens weer dat een man iets zei als:'Ik ken iemand die gaat nu in Irak filmen om bij te komen,' dat vond ik wel erg overdreven. (En ook al is het dat niet, die vergelijking maak je gewoon niet lijkt me.)

Oh, en @^Dragon^
Die vrouw zie je níet op Canvas/Ketnet.. Je ziet daar iemand van Radio Donna, heeel wat anders dan Roos van Acker op StuBru!!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 31-05-2004 @ 21:16 :
Oh, en @^Dragon^
Die vrouw zie je níet op Canvas/Ketnet.. Je ziet daar iemand van Radio Donna, heeel wat anders dan Roos van Acker op StuBru!!
die is ook blond (is het enige wat ik me er nog van herinner )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten