![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, ik vind het geen goede keuze. Verre van dat. Ik ben het inhoudelijk ook wel met Chimera (en anderen) eens, ik vind alleen dat hij zijn mening teveel als een feit presenteert en daar word ik persoonlijk een beetje rebels van. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Overigens, als dit al de 2e is die hij zwanger maakt zou hij/ zij toch wel beter moeten weten....gebruik in godsnaam een voorbehoedsmiddel! Hoeveel meer vrouwen wil ie nog zwanger maken?? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Tja, ze hebben beide iets fout gedaan en zouden moeten opdraaien voor de gevolgen. Maar zo gaat dat nou eenmaal niet.. Iedereen heeft een keuze. Omdat een meisje het wil houden of hoeft de jongen toch niet dat ook te willen? Lijkt me vrij begrijpelijk als je op je 15e geen kind wilt en vooral omdat je het niet zelf draagt. En dan zou hij verplicht zijn bij haar te blijven en een kind op te voeden, omdat zij het wil houden? Maar wat een rare jongen als 'ie een ander meisje ook al zwanger heeft gemaakt. Laat hem lekker weggaan zeg! Zo'n onverantwoordelijke wil je toch zeker niet?! ![]() Wat jij zou moeten doen? Ik zou met haar en voors en tegens op een rij zetten. Er zitten veel meer tegens aan dan voors, maar goed misschien vind zij wat anders belangrijk. Denk er wel aan dat je op je 15e geen kind kunt opvoeden, dat ze niet over voldoende financiele middelen beschikt, dat haar ouders het voornamelijk moeten opvoeden (willen ze dat wel?), dat ze niet te vaak meer uit kan gaan en dat soort dingen, dat ze met scheve ogen wordt aan gekeken op straat e.d., dat ze later moeilijker een vriend zou kunnen krijgen omdat nou eenmaal niet veel mensen een kind van een ander erbij willen, dat ze moeilijker haar studie af kan maken, dus wat dat betreft minder toekomst heeft ( ja oke, ze kan op haar 24 nog een deeltijdcursus gaan doen) enz.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je hebt natuurlijk altijd van die uitslovers die schijnzwanger worden maar dat is meer uitzondering dan regel. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
edit: Als je emoionele schade krijgt omdat iemand anders niet doet wat jij wil/ jouw mening niet deelt ben je wel erg teergevoelig. Daar moeten tenminste 10 psychiaters of een intercity trein aan te pas komen. Laatst gewijzigd op 20-05-2004 om 14:37. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar ontopic: zoals eerder gezegd, haar steunen wat ze ook kiest semi ontopic: Ik begrijp die jongen best, ik ben zelf ook 17 en heb soms nog moeite om voor mezelf te zorgen laat staan voor een baby. Ok, het is niet netjes wat die doet, maar ik denk dat hij aardig in paniek is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
weet je wel wat je zegt hier Gothic? Dat kind hoeft er niet meer te komen, dat is er al. Hoe ongewenst ook, het kind is er. Dat ga je toch niet vermoorden?! Noem mij maar conservatief of wat dan ook maar abortus is wel toch een van de meest domme dingen die algemeen aanvaard zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
zeg een wrat is toch wel heeeeel anders dan een toekomstig boeleke(babytje) ze ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik kan me helemaal in die jongen vinden, en ik ben van mening dat de keuze helemaal bij het meisje ligt.. Als zij ervoor kiest om het te houden en die jongen wil het niet (nadat hij er goed over nagedacht heeft), vind ik het niet gek als die jongen bij haar weggaat. Ik hoop voor ze dat ze er samen uitkomen. offtopic; op de middelbare school zat er een meisje bij me in de klas, die zwanger was en haar vriend had gezegd dat hij bij haar weg zou gaan als ze het kind niet zou houden (dus omgekeerde wereld) ... meisje is verschillende keren naar abortuskliniek geweest, maar kon het niet.. en heeft t dus gehouden. Nu is ze al een tijd bij die vriend weg en is ze GELUKKIG heel erg blij met haar dochtertje.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Typisch geval van ik-ben-een-tiener-moeder-en-vind-dat-echt-leuk-echt-waar-geen-twijfel-mogelijk-echt-niet-hoor! Je nick en avatar spreken boekdelen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik weet niet hoor. Een klompje cellen (ja ik weet het, dat WORDT een mens)....het leeft wel ja, maar vermoorden is een groot woord. Moord noem ik het pas als het ook echt 'mens' is, maar die eerste paar weken...pff Ik bedoel, bloemen leven ook, en als je bloemen plukt gaat er ook niemand blaten dat ze je vermoordt. En dan nog even een (onnodige, ongenuanceerde) opmerking die ik toch kwijt wil: Als ik die jongen was geweest had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Het wordt een ander verhaal als ze 10 jaar ouder waren geweest, dan zijn 'verkeringen' meestal wat serieuzer, volwassener en stabieler. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb over kunnen halen om met een andere jonge moeder te kunnen praten en haar vriend met de jonge vader haar vriend draait nu wel een beetjeuh bij en haar moeder zal haar helpen en steunen. We zijn ook maar gelijk naar haar schoonouders gegaan en ze steunen haar ook en hebben ook met hun zoon gepraat. Dus jah het gaat wel goed met haar en als krijgt ze rare reacties erop ik heb haar nog nooit zo gelukkig gezien |
![]() |
||
Citaat:
En ik vind het inderdaad schandalig dat er zo negatief over tienermoeders gedaan wordt. Het is zwaar om tienermoeder te zijn. Maar het moederschap is altijd zwaar!! Zo is het nou eenmaal...kan er ook niets aan doen. Ik ben trots op mijn dochter, en trots op de eventuele baby in mijn buik. Wat jullie ervan vinden boeit me niet! En Anoniempje, Wat geweldig dat je vriendin het kindje houd. Alles komt goed geloof me!! Het zal zwaar worden maar dat gaat als je eenmaal je ritme gevonden hebt allemaal vanzelf!! En ook gaaf dat haar vriend is bijgedraaid en de ouders en schoonouders! Nu gaat het zeker lukken dat weet ik zeker! Heb je nog iets nodig dan geef maar een gil! Groetjes Yvonne
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk is de verantwoording voor allebei maar als jij zwanger bent en je wilt het houden. Hoe kan je vriend dan bepalen dat ze het weg moet laten halen. Als je sex wil hebben als je 15 bent, ok! Als je daardoor zwanger bent, ok! Ik vind dat sex op zo'n moment te veel als lust wordt gezien maar het hoofddoel van sex is toch voortplanten! Ik vind dus dat als je vindt dat je oud genoeg bent voor (vrijwillige) sex je ook de consequenties moet kunnen dragen. Als mensen hier eerst goed over nadenken scheelt een hoop ruzie en weghaal acties. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
nou maar hopen dat dat kind niets mankeert en de moeder het ook overleeft (op je 15e bevallen is nou niet bepaald gezond) en als alles goed gaat kunnen de problemen beginnen! Je opleiding is niet of moeilijk af te maken, iedereen kijkt je raar aan, je hebt geen minuut rust, werk vinden word al helemaal geweldig (tienermoeders worden niet bepaald als de meest ideale werknemers gezien door bedrijven), en als het kind opgroeit en gaat puberen en ook op jonge leeftijd aan onveilige seks gaat doen kun je daar niets van zeggen omdat je er zelf ook schuldig aan bent! Ik kan niet wachten tot ik weer een vriendje heb ![]() ik zeg niet dat dat meisje een enorme dombo (nou ja... eigenlijk zeg ik het wel maar het is haar keuze en die respecteer ik) is dat ze dat kind houd, maar om nou andere mensen aan te sporen het ook te doen gaat wel een beetje ver ![]()
||
Citaat:
Ik raad mensen die bewust voor een kind willen kiezen op hun 15e het ten strengste af.. maar een meisje die al zwanger is, per ongeluk...die moedig ik aan ja... Omdat ik tegen abortus ben, en een kind krijgen op je 15e wel degelijk mogelijk is en ook niet schadelijk is voor het lichaam van de moeder. Als er zowieso natuurlijk niets anders aan de hand is. En wat rooskleurig beeld betreft...als ze steun heeft van haar familie en vriend dan is het ook okee.... En ik steun haar en vind het geweldig dat ze het houd!!
||
Citaat:
Als je de wilskracht hebt om het af te maken lukt het allemaal.. en werk vinden is niet zo heel moeilijk hoor, ik heb ook al verschillende baantjes gehad, maar heb nu ff niks want ik ben pas verhuist naar een andere stad, en nu willen we een 2e kindje dus blijf ik de eerste 6 maanden van dat baby's leventje thuis en ga ik studeren via het LOI..en als ik die opleiding klaar heb ga ik werken...Ik heb mijn toekomst al helemaal uitgestippeld, en ik weet wat ik ga doen en wat ik kan doen. Een kind van een tienermoeder is niet per defenitie een ontspoort kind. DAt zijn juist de vooroordelen waar wij tienermoeders mee te maken hebben en daardoor worden wij met rare gezichten aan gekeken en gediscrimineerd... Wij zijn ook maar gewoon ouders van kleine kindjes..net als iedere andere moeder
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien is de baarmoedermond er op je 15e nog niet aan toe om een kind goed door te laten, dat is pas rond je 18e zo.
||
Citaat:
![]() P.S. Ik heb al wat baantjes gehad? Wauw!!! geweldig zeg! Maar niet heus. Een kind opvoeden kost geld. veel geld. eten, kleren, meubels (kind kan niet voor eeuwig in wiegje en box blijven, die wil vroeg of laat ook een eigen kamer met een bed, bureau, kledingkast...), schoolspullen, cadeautjes (of slaat sinterklaas hem/haar soms als enige van heel de school over...)... en dan hebben we nog dingen als ziektekosten, tandartskosten, in het ergste geval de orthodontist (beugel=duuuur!!!)... En kindlief zal op een gegeven moment ook zakgeld willen net zoals al zijn.haar klasgenootjes, kinderfeestjes.... Moet ik nog doorgaan?!? je hebt echt wel wat beters nodig dan "een paar baantjes" om dat voor elkaar te krijgen. Je volgt nu wel een opleiding, maar de groei van je kind blijft echt niet even rustig stilstaan tot jij klaar bent en een vaste baan hebt. Als je die al kunt vinden. niet alle afgestudeerde mensen hebben meteen een baan.....
Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 17:09. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
moeders van 15 die hun taak "goed" doen, zijn uitzonderingen, het merendeel doet het nu eenmaal niet goed.
||
Citaat:
Kan ik het helpen dat het bij mij wel goed gaat?!?! Dat bedoel ik te zeggen.. De wolk is niet helemaal roze tuurlijk niet...er zijn een hoop donkere plekken in die wolk,en een hoop valkuilen en andere dingen die op de loer liggen. Het is niet makkelijk om moeder te zijn, en een gezin te hebben en dat is ongeacht je leeftijd... een oudere moeder heeft weer andere dingen waar ze tegenaanloopt.... Mijn leven is wel goed en volmaakt en gelukkig...en dat kan die van dit meisje ook worden....Een abortus blijft je ook je leven lang bij, net als het wel laten komen van je kind..Je zit er de rest van je leven aan vast... En dan kan je in mijn ogen beter een kindje hebben wat jou mama noemt en bij je knuffelt en gewoon helemaal van jou is en wat van je houdt... Dan een lege buik, en een hart vol verdriet, en jaren later als je daadwerkelijk een kindje wilt steeds terug moet denken aan jou kindje wat niet heeft mogen komen.. en wie weet kan je dan wle niet mee zwanger worden, want dat is ook een risico van abortus. en even een reactie op het rood gekleurde gedeelte: Dat is precies wat ik dus in mijn vorige berichtej al zei.. Er wordt niet gekeken naar het individu...Die statistieken zijn erg breed genomen. Ik ken geen een tienermoeder die ondervraagt is voor zo'n onderzoek van het CBS ofzo...en ik ken er best veel moet ik zeggen ( ben beheerder op verschillende tienermoeder forums) En ik wil die statistieken graag eens zien als dat mag...
Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 21:07. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Jong en kinderwens Verwijderd | 23 | 15-01-2012 16:19 | |
Liefde & Relatie |
Vriendin Zwanger, wat te doen. LRS. | 68 | 06-04-2011 21:28 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |