Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 19:30
Charlottetje
Charlottetje is offline
ja, en behoorlijk ook!
had er net zo'n zin in, het zou mijn meesterwerk worden met geen woord te veel, geen zin te weinig en toch zo prachtig!
Iedereen zou het aanboden hebben, iedereen zou de stem aan mijn verhaal gegeven hebben en alle anderen mede-kandidaten zouden verbouwereerd achtergebleven zijn, maar nee, het mocht niet zo zijn, verbannen uit de wedstrijd, slechts om een taal.
Zo treurig, ik ben maar onder de treurwillig gaan zitten.
op het zand voor me een vuurtje gaan stoken en de woorden van mijn beginnend meesterwerk, het zou een boek worden, maar ritueel verbrand, omdat het niet mee mag doen aan de wedstrijd...

Charlotte
over hoe goede gesprekken tot goede ideeen voor een verhaal kunnen leiden, maar de schrijfster vervolgens niet goed genoeg is het op papier te krijgen.
Oud 27-05-2004, 20:06
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 27-05-2004 @ 12:48 :
ach, had ik toch net zo graag iets in het swahili (hoe schrijf je dat eigenlijk ) willen schrijven

Charlotte
*moet eerst nog maar eens wat aan haar Nederlands doen*

Oud 27-05-2004, 20:14
Millroy
Millroy is offline
Citaat:
Astuanax schreef op 26-05-2004 @ 22:37 :
Kennen kleine kleutertjes (of wat was je dan?) de Van Dale dan nog niet van buiten ??? (ben zeker dat het woord zoo erin moet staan) Wat ben jij trouwens voor een stout meisje!
btw Gent is ook een superstad! (vooral de studentenbuurten )

"Wat ga je morgen dan wel doen"zei hij jaloers en al helemaal in examenstemming
Wat doet een onschuldig lief jongentje als jij in de hardcore uitaans buurt van Gent? Allemaal huizen van lichte zeden, raves, dealers en cocaine hoeren
Niet echt trouwens, Gent is een idyllisch klein stadje
Oud 27-05-2004, 20:20
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Millroy schreef op 27-05-2004 @ 21:14 :
Wat doet een onschuldig lief jongentje als jij in de hardcore uitaans buurt van Gent? Allemaal huizen van lichte zeden, raves, dealers en cocaine hoeren
Niet echt trouwens, Gent is een idyllisch klein stadje

Ik was op zoek naar mijn weggevlogen ballon (die ik van mijn oma gerkegen had) toen ik plots in die 'buurten' terechtkwam
Oud 27-05-2004, 21:59
Charlottetje
Charlottetje is offline
Gent, hmmm, 8? ik denk dat ik 8 was toen ik daar geweest ben.
Kan het me niet meer zo heel goed herinneren allemaal.
Antwerpen en Brussel ook wel eens gezien natuurlijk, hoe had het ook anders gekund, maar ook vrij lang geleden allemaal.

Het enige dat ik me nog goed herinner is Bokrijk (geen idee waar het ligt. Kennen jullie het? Dat is zo'n openluchtmuseum, heel leuk. Gingen we heel vaak naartoe. Zelfs een keer met pasen, heb ik nog het gouden ei gevonden, maar ja, wat wil je, ik deed gewoon wat intelligenter dan al die andere kinderen (ook Nederlandse hoor). Die paashazen bleven namelijk wel verdacht lang achter een bepaald huisje, dus ben meteen daar maar gaan kijken. Ik had weinig eieren, maar wel het gouden ei, heb nog steeds een poppetje nu, want een abonnement hadden we al.

En maasmechelen natuurlijk. De euroschoop! 1 keer per jaar.
Verder maasmechelen nooit gezien geloof ik.

Ach ja, belgie, ik heb er nog wel eens rondgefietst of muziek vanuit belgie gehoord wanneer ik op de schommel zat. Altijd maar eigenwijs zijn en op een andere datum carnaval vieren dan wij!

Charlotte
*ratelderatelderatel*
ratelt rustig door
Oud 28-05-2004, 05:58
Millroy
Millroy is offline
Eigenwijs?
Autonoom!
Bokrijk ligt ergens in de kempen, niet zo ver van Nederland.
Het gouden ei heb ik ook eens gevonden. Wel samen met 6 andere kinderen het zien liggen en dan de stormloop er naar toe gewonnen
Ik kreeg een abonnement en en pot confituur van een van die huizen. Ik heb nooit mijn abonnement gebruikt..
tragisch
Oud 28-05-2004, 08:46
Verwijderd
Nou, ik heb het geprobeerd maar het gaat me echt niet lukken!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 28-05-2004 @ 09:46 :
Nou, ik heb het geprobeerd maar het gaat me echt niet lukken!
Bij mij ook niet, ben ik bang.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 16:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mij wel. Nog even de foutjes verbeteren en Ieke krijgt een mailtje van mij.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 19:25
Charlottetje
Charlottetje is offline
haha, nee, ver van Nederland ligt Bokrijk ook niet, anders gingen we er ook natuurlijk nooit zo vaak naartoe. Misschien voor ons een half uur van deur tot deur ofzo....

en dat verhaal, tsja ehhh
ik denk dat ik even wijs mijn mond houd

Charlotte
Oud 28-05-2004, 20:24
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 28-05-2004 @ 20:25 :
haha, nee, ver van Nederland ligt Bokrijk ook niet, anders gingen we er ook natuurlijk nooit zo vaak naartoe. Misschien voor ons een half uur van deur tot deur ofzo....

en dat verhaal, tsja ehhh
ik denk dat ik even wijs mijn mond houd

Charlotte
Waar woon je dan? ( ik vermoed ergens in ned. limburg... (zo zangerig ))

Wat betreft de inzending van ons verhaal, iedereen is te passief om het verhaal in te korten of een einde te geven

(ik voel een verhaal met als titel 'de lunchman' in mijn brein rijpen maar de wrede bloeddorstige examens onderdrukken het )

Laatst gewijzigd op 28-05-2004 om 20:42.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 20:47
Charlottetje
Charlottetje is offline
tot 4 jaar geleden woonde ik in Zuid-Limburg, Elsloo.
Een dorp vlak bij de grens, aan de andere kant van de maas was Belgie en daar woonde ik dus maar een paar honderd meter vanaf ofzo.
Het ligt 15km boven Maastricht.
Wil er nooit meer naartoe, niet meer wonen althans, rotmensen daar!

Charlotte
Oud 28-05-2004, 21:04
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 28-05-2004 @ 21:47 :
tot 4 jaar geleden woonde ik in Zuid-Limburg, Elsloo.
Een dorp vlak bij de grens, aan de andere kant van de maas was Belgie en daar woonde ik dus maar een paar honderd meter vanaf ofzo.
Het ligt 15km boven Maastricht.
Wil er nooit meer naartoe, niet meer wonen althans, rotmensen daar!

Charlotte
een dorpje lijkt me juist gezellig, met alle koeien en lammetjes die over de straat huppelen terwijl je langs alle kanten begroet wordt door de dorpsgenoten die je allemaal kennen....
Oud 28-05-2004, 21:12
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Astuanax schreef op 28-05-2004 @ 22:04 :
een dorpje lijkt me juist gezellig, met alle koeien en lammetjes die over de straat huppelen terwijl je langs alle kanten begroet wordt door de dorpsgenoten die je allemaal kennen....
Dat laatste is echt niet altijd zo'n succes. Je kan niks zonder dat het hele dorp het weet.
Oud 28-05-2004, 21:44
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Volgens mij staan de kalfjes en de lammetjes tegenwoordig netjes in de wei; de tijd dat het vee nog in de straten poepte is al ver, ver weg van nu
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 23:15
Charlottetje
Charlottetje is offline
we waren niet zo zeer een boerendorp hoor!

er waren daar meer mensen die mij kenden dan het aantal mensen dat ik er kende.

maar goed, verleden tijd, de toekomst is een stuk rooskleurger.

Charlotte
Oud 29-05-2004, 21:25
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Fladdergeval schreef op 28-05-2004 @ 22:44 :
Volgens mij staan de kalfjes en de lammetjes tegenwoordig netjes in de wei; de tijd dat het vee nog in de straten poepte is al ver, ver weg van nu

Mmmmh dan zijn de honden in mijn grootmoeders dorp wel heel uitzonderlijk goed in het draaien (zou het mss aan hun voeding liggen )
Oud 29-05-2004, 22:03
Charlottetje
Charlottetje is offline
Belgie is natuurlijk ook wel weer anders dan Nederland he!
Nee, maar serieus, Belgie is echt best wel anders, qua woningbouw ook enzo en ruimte natuurlijk.
Nou ja, in Vlaanderen in elk geval.

Charlotte
Oud 30-05-2004, 08:23
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 29-05-2004 @ 23:03 :
Belgie is natuurlijk ook wel weer anders dan Nederland he!
Nee, maar serieus, Belgie is echt best wel anders, qua woningbouw ook enzo en ruimte natuurlijk.
Nou ja, in Vlaanderen in elk geval.

Charlotte

Dat verklaart de hordes nederlanders in de stadsrand
Oud 30-05-2004, 09:25
Millroy
Millroy is offline
Lol, en in de Kempen is er ook een invasion van de Nederlanders.
In de buurt van Gent ook wel (Sas van Gent), maar hier is er meer last met Fransozen
Death to the French!
Rule Bri...Uhm Belgium
btw, geen woedende reacties graag, bovenstaand bericht is grotendeels nonsens. behalve dat van de Fransen , indien er fransen woedend willen reageren; gelieve dit niet in het frans te doen.
Oud 30-05-2004, 12:35
Charlottetje
Charlottetje is offline
Tsja, kijk, Nederlanders zijn 'arm' en in Belgie de huizen goedkoop, dus kopen mensen in Belgie een huis en werken in Nederland, of het zijn van die wannebe-yuppen die een tweede huisje in Belgie kopen.

Alle mensen buiten Nederland en Vlaanderen zijn irritant, want die willen geen Nederlands (leren) spreken, terwijl wij ons maar steeds aan moeten passen aan hun taaltje (frans of duits, doet er niet toe, het zijn allemaal losers)

Charlotte
Oud 30-05-2004, 13:56
Millroy
Millroy is offline
Wannabe yuppen, daar heb ik ook problemen mee.
Maareuh niet iedereen die de taal niet leert zijn losers, iedereen behalve de Britten, Ieren en Schotten, ik wil niet de helft van mijn familie beledigen .
ontopic dan nu: Mijn engels verhaal is 3/4 af, en morgen moet het binnen zijn, dus ik weet niet of ik het haal. Ik heb al bijna 3000 woorden, maar er staat nog niet helemaal wat ik wil dat er staat. En aangezien een Engels verhaal me toch ten zeerste afgeraden wordt...
Daarbovenop komt dan nog het feit dat ik in het Engels een uiterst cynische en vreemde stijl hanteer, en dat het fantasy is.
Niet erg alledaags.
Elementary my dear Watson!
T'was what I thought, but I think I thought I was thinking wrong!
Oud 30-05-2004, 14:06
Verwijderd
Mijne is ingezonden, 223 woorden teveel ik kreeg em niet korter
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 14:12
Millroy
Millroy is offline
Is de jury al gekozen eigenlijk?
Oud 30-05-2004, 14:17
Charlottetje
Charlottetje is offline
o, maar met engels sprekenden heb ik geen problemen hoor!
Maar vooral met van de duitssprekende en franssprekende mensen vlak over de grens.
Wij moeten ons altijd maar aan hun taaltje aanpassen als we daar boodschappen gaan doen en hier, in ons eigen land, moeten wij ons weer aan hen aanpassen! En dat terwijl ze het heus wel verstaan hoor!
De lullo's

En de lol is, dat, vooral amerikanen, zich er ook nooit druk om lijken te maken of ze wel of niet een andere taal spreken. Engels is wat ze spreken, niet meer en niet minder en dat maakt ze geen reet uit, terwijl ik, wanneer ik in Frankrijk of Duitsland ben, toch vind dat ik die taal dan ook maar moet spreken...
Eigenlijk zou ik dan ook gewoon in het Engels moeten gaan lullen ofzo...

Charlotte
*lijkt nooit te stoppen met ratelen*
Oud 30-05-2004, 15:02
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Grim schreef op 30-05-2004 @ 15:06 :
Mijne is ingezonden, 223 woorden teveel ik kreeg em niet korter
Een lichte overschrijding is niet erg. Ik heb hem gekregen

Citaat:
Millroy schreef op 30-05-2004 @ 15:12 :
Is de jury al gekozen eigenlijk?
Nee. Het aantal verhalen zit nu nog onder de tien, dus het lijkt me niet echt nodig.
Oud 30-05-2004, 16:25
Charlottetje
Charlottetje is offline
ik ben nog bezig, ben nog bezig.
het gaat allemaal vast (niet) goedkomen!

Charlotte
Oud 30-05-2004, 21:18
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ieke schreef op 30-05-2004 @ 16:02 :
Een lichte overschrijding is niet erg. Ik heb hem gekregen

Nee. Het aantal verhalen zit nu nog onder de tien, dus het lijkt me niet echt nodig.
Whieej, ik hoor bij die minder dan 10.

Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 06:41
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 30-05-2004 @ 22:18 :
Whieej, ik hoor bij die minder dan 10.

Precies, dus de kans is 1 op (minder dan 10) dat je wint ! Alhoewel.... het ligt ook aan je schrijfkunsten, maar persoonlijk heb ik daar alle vertrouwen in.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 08:09
Verwijderd
Mocht je nou wel of niet met meerdere verhalen mee doen?

(Eerst post ik dat ik het niet red, maar goed... Ik heb een oud verhaal uit de kast getrokken en het iets aangepast...al weet ik niet 100% zeker of dat een verbetering is, maar goed. - 'k moet het nog insturen btw, maar kan vandaag nog, toch?)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 08:20
Verwijderd
Wat meerdere verhalen? dan laat ik mn grote verhaal meedoen, alle delen afzonderlijk dat levert zo'n 20 aparte verhalen op
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 10:09
Millroy
Millroy is offline
Tsktsk, nozems!
Ik heb mijn verhaal niet afgekregen (examens!), maar misschien als ik de moed bijeen weet te rapen, post ik het wel eens.
Of stuur ik het door naar een of andere kritische letteraar.
Oud 31-05-2004, 10:47
Verwijderd
Ik geloof dat de regel één verhaal per persoon is. Dat is wel zo aangenaam. Anders kan je inderdaad zeshonderd teksten opsturen en een mogelijke jury gestoord maken.

Ik geloof dat men nog tot vanavond 23:59:59 de tijd heeft om in te sturen. Ik kijk of mij voor die tijd nog wat aan komt waaien om mee te doen, maar ik verwacht het niet.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 11:13
Ieke
Ieke is offline
Ik vraag me echt af wanneer jullie de moeite eens nemen om de extra door te lezen: http://www.scholieren.com/extra/inde...halenwedstrijd
Het kan zeker vandaag de hele dag nog en voor ik de poll open zijn we ook weer een paar dagen verder, dus als je hem morgen of overmorgen instuurt zal hij vast ook nog wel meedoen.
Oud 31-05-2004, 11:31
Charlottetje
Charlottetje is offline
heeee, maar ik heb die extra wel gelezen hoor! tssssk. puh!

maar goed, oke dat verhaal, ja, ehhm, ja, verhaal.....

Charlotte
Oud 31-05-2004, 12:54
Verwijderd
Sorry Ieke, wist niet dat dat ding er was.... Maar het staat nou op mn netvlies gebrand!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 12:54
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 31-05-2004 @ 11:47 :
Ik geloof dat de regel één verhaal per persoon is. Dat is wel zo aangenaam. Anders kan je inderdaad zeshonderd teksten opsturen en een mogelijke jury gestoord maken.
Er lijkt me een nogal groot verschil tussen 1 verhaal en 600, 2 verhalen kan je ook als 'meer' zien en het lijkt me nogal logisch dat ik dat bedoel en geen 600...de wereld is niet zwart-wit...lmd.

Maar goed, ik ga er nog ff over nadenken of ik het verhaal instuur.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Charlottetje schreef op 31-05-2004 @ 12:31 :
heeee, maar ik heb die extra wel gelezen hoor! tssssk. puh!
Ik ook wel, maar ik lees hem niet elke dag...en hij staat ook niet letterlijk in m'n geheugen gebrand...dus ja...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:56
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2004 @ 13:56 :
Ik ook wel, maar ik lees hem niet elke dag...en hij staat ook niet letterlijk in m'n geheugen gebrand...dus ja...
sssht, ik lees m ook niet elke dag en ik ken het ook niet letterlijk, maar dat moet je niet doorvertellen
Oud 31-05-2004, 15:32
Millroy
Millroy is offline
X-nay on the X-tray.
Codetaal
ruleert ?
Oud 31-05-2004, 17:53
Verwijderd
Het voorbeeld is overdreven, maar het principe is het zelfde. Hoe meer verhalen je instuurt, hoe groter de kans wordt dat je wint (even buiten beschouwing gelaten hoe goed de verhalen zijn. Als ze allemaal baggerslecht zijn vergroot het je kansen niet, maar is het puur vervelend). Niet dat winnen zo belangrijk is, maar we zien liever kwaliteit boven kwantiteit.

LUH-3417 - Althans, ik dan.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:11
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 31-05-2004 @ 18:53 :
Niet dat winnen zo belangrijk is, maar we zien liever kwaliteit boven kwantiteit.
Mijn verhalen zijn nou niet zo geweldig dat ik win, niet met het ene verhaal en ook niet met het andere verhaal. Het zouden beiden verhalen zijn die ik ooit al geschreven heb, heeft dus ook niks met kwantiteit te maken. Ik verkies (lmd) kwaliteit ook boven kwantiteit. 't is meer dat ik erg twijfel wat ik in zou moeten sturen. Het ene verhaal is denk ik zo vaag, dat ik me afvraag of iemand het 'snapt'. En andere verhalen zouden weer op de grote hoop passen, dus dat vind ik ook weer niet echt geweldig.

Maar ik ben er al uit: ik doe gewoon lekker niet mee, hele probleem opgelost. Ik ga de verhalen van anderen lekker lezen en daar weer heel veel commentaar op geven.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2004 @ 19:11 :
Mijn verhalen zijn nou niet zo geweldig dat ik win, niet met het ene verhaal en ook niet met het andere verhaal. Het zouden beiden verhalen zijn die ik ooit al geschreven heb, heeft dus ook niks met kwantiteit te maken. Ik verkies (lmd) kwaliteit ook boven kwantiteit. 't is meer dat ik erg twijfel wat ik in zou moeten sturen. Het ene verhaal is denk ik zo vaag, dat ik me afvraag of iemand het 'snapt'. En andere verhalen zouden weer op de grote hoop passen, dus dat vind ik ook weer niet echt geweldig.

Maar ik ben er al uit: ik doe gewoon lekker niet mee, hele probleem opgelost. Ik ga de verhalen van anderen lekker lezen en daar weer heel veel commentaar op geven.
Neeee, opsturen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:21
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 31-05-2004 @ 19:13 :
Neeee, opsturen.
Wie weet volgende keer.

Aan een verhaal wat boven op de berg kan, heeft niemand wat, toch? En aan een verhaal wat niet te begrijpen is nog minder.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2004 @ 19:21 :
Wie weet volgende keer.

Aan een verhaal wat boven op de berg kan, heeft niemand wat, toch? En aan een verhaal wat niet te begrijpen is nog minder.
Nou, ik wil best dat vage verhaal lezen hoor, vage verhalen zijn leuk! Ga je wel de volgende keer insturen? Alsjeblieft?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:58
Verwijderd
Stuur het onbegrijpelijke verhaal in.

LUH-3417 - (Wat is 'lmd'?)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:12
Millroy
Millroy is offline
Laat Maar Dan?
de LaMa is Dood?
Lama Moet Dood?
Ik gok op het eerste en zelfs dat is niet zeker.
Oud 31-05-2004, 19:18
Charlottetje
Charlottetje is offline
ik weet niet eens wat imho betekend...
laat staan dat ik dit kan ontcijferen, maar ja, wat doet het er toe.
zolang ik haar maar begrijp, toch?

vage verhalen kunnen heel goed zijn!

Charlotte
Oud 31-05-2004, 19:24
Millroy
Millroy is offline
In my opinion (normaal is het imo, de h weet ik niet.)
Sorry.
Oud 31-05-2004, 19:40
Verwijderd
imho = in my humble opinion ('k weet niet of dat derde woord goed geschreven is)
lmd = lijkt me duidelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten