Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2004, 17:42
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-06-2004 @ 16:44 :
[B]Oh ja klopt, racisme heb je alléén in de VS.

Lmfao.
als je naam inhoudt wat je echt bent "realmuslim" zou je wel weten, dat het complete onzin is wat je nu allemaal zegt.

Good point Mephostophilis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2004, 17:49
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Ik dacht dat realmoslim nooit meer op scholieren kwam
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 17:50
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 09-06-2004 @ 14:40 :

Bij een oorlog horen de "soldaten" dood te gaan, wat de Amerikanen doen is veel erger, ze maken babies dood, ze maken onschuldige mensen dood die niks met de oorlog te maken hadden. Heb je die filmpjes op die site wel gezien, je schiet toch geen onschuldige man dood, laat staan als die gewond is en op de grond ligt. Het ergste nog is dat de Amerikanen na afloop om gingen juichen, het was een spelletje voor hun.

Je gaat toch geen onschuldige mensen onthoofden die met de armen op de rug gebonden zitten?

Toen vier Amerikaanse bewakers waren gedood werd er gedanst op auto's en de lichamen met slippers geslagen, wat toch een hele erge belediging was in het midden-oosten waarna hun verkoolde lichamen aan de brug werden gehangen. Beide kanten begaan misdaden en jij denkt dat alleen de Amerikanen en hun bondgenoten dat doen?
Oud 30-06-2004, 17:57
dwight88
dwight88 is offline
realmoslim, je moet nu niet gaan doen alsof alles de schuld is van de amerikanen. Natuurlijk schieten scherpschutters van de V.S. welleens een moslim neer. Maar moslims vallen ook weer Amerikaanse convooien aan, waardoor amerikanen sneuvelen. En dan heb ik het nog niet eens gehad, over al die bomaanslagen.

Niet gaan doen alsof de moslims zo goed zijn!

nee, kan ik inderdaad niet tegen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 18:29
Verwijderd
Niet gaan doen alsof de moslims één grote samenwerkende groep mensen zijn die allemaal dezelfde idealen hebben!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 19:10
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
FuSe schreef op 30-06-2004 @ 19:29 :
Niet gaan doen alsof de moslims één grote samenwerkende groep mensen zijn die allemaal dezelfde idealen hebben!
ook dat. Maar dat is met elke bevolkingsgroep. Ook de amerikanen.
Was laatst nog een peiling over geloof ik, waaruit bleek dat lang niet heel de bevolking voor de oorlog is...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 19:10
Lotte
Lotte is offline
Ik vind dat mensen het recht hebben op informatie, hoe gruwelijk die informatie ook is.

Ook al vind ik zijn dood erg, hij heeft zelf ervoor gekozen zijn leven in gevaar te zetten toen hij in het leger ging. Hij wist dat hij uit eigen wil mogelijk mensen zou gaan vermoorden, iets wat ik zelf nooit zou kunnen doen. Als je het leger ingaat, neem je het risicio dood te gaan mee voor je familie en vrienden. Zij moeten er maar mee omgaan als je dood bent.

Neem mijn advies: ga nooit het leger in want je zet je eigen leven in gevaar en je gaat misschien ook nog eens mensen vermoorden.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 19:15
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Lotte schreef op 30-06-2004 @ 20:10 :
Ik vind dat mensen het recht hebben op informatie, hoe gruwelijk die informatie ook is.

Ook al vind ik zijn dood erg, hij heeft zelf ervoor gekozen zijn leven in gevaar te zetten toen hij in het leger ging. Hij wist dat hij uit eigen wil mogelijk mensen zou gaan vermoorden, iets wat ik zelf nooit zou kunnen doen. Als je het leger ingaat, neem je het risicio dood te gaan mee voor je familie en vrienden. Zij moeten er maar mee omgaan als je dood bent.

Neem mijn advies: ga nooit het leger in want je zet je eigen leven in gevaar en je gaat misschien ook nog eens mensen vermoorden.
moet ik toch ff op reageren, sorry . Mensen gaan niet in het leger omdat ze het zo leuk vinden hun leven op het spel te zetten, vaak spelen idealen ook een grote rol. Ik ben met je eens dat de dood een risico is van het vak. Maar wanneer je in het leger zit, is het "groepsgevoel" erg groot, en zal je voor elkaar opkomen. Daarbij kan het nodig zijn dat je iemand moet vermoorden. Maar ik ga er dan wel van uit, dat het dan "hij of jij" was, dus je moest wel. That's war... and the army

Het leger heeft ook goede kanten, het zijn niet allemaal opgefokte mensen die trigger-happy zijn. Integendeel.... nederland heeft een relatief groot aantal militairen die hoog zijn opgeleid (BBE), en die weten waar ze mee bezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 19:32
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 30-06-2004 @ 20:15 :
moet ik toch ff op reageren, sorry . Mensen gaan niet in het leger omdat ze het zo leuk vinden hun leven op het spel te zetten, vaak spelen idealen ook een grote rol. Ik ben met je eens dat de dood een risico is van het vak. Maar wanneer je in het leger zit, is het "groepsgevoel" erg groot, en zal je voor elkaar opkomen. Daarbij kan het nodig zijn dat je iemand moet vermoorden. Maar ik ga er dan wel van uit, dat het dan "hij of jij" was, dus je moest wel. That's war... and the army

Het leger heeft ook goede kanten, het zijn niet allemaal opgefokte mensen die trigger-happy zijn. Integendeel.... nederland heeft een relatief groot aantal militairen die hoog zijn opgeleid (BBE), en die weten waar ze mee bezig zijn.
Ook al zijn het hun idealen, dat maakt het nog niet goed iemand te vermoorden. Iemand vermoorden lijkt mij echt zo gruwelijk, dat blijft echt je hele leven je nog achtervolgen(als je het dan al overleeft). Natuurlijk heeft het zijn goede kanten, maar iemand aanvallen is niet goed vind ik. We zouden beter gewoon moeten wachten totdat iemand ons land aanvalt en dan gaan vechten. Totdat er een efficentere manier van oorlog voeren is vind ik defensie beter dan aanvallen. Nu worden er veel onschuldige mensen gedood en het doel word maar langzaam bereikt. Bovendien heb ik het gevoel dat Amerika veel dingen anders laat lijken, bijvoorbeeld de overname van de interrimregering(neem me niet kwalijk als ik dat fout spel). Het is ook nogal raar dat we met andermans land bemoeien, maar ik ben stiekem toch blij dat Saddam dood is en dat er in ieder geval een toekomst is. Ik heb een beetje gemengde gevoelens over de oorlog.

Waarschijnlijk blijven die hoogopgeleide mensen uit de oorlog, of hebben ze in ieder geval minder kans geraakt te worden. Kan me niet echt voorstellen dat je recht naar de dood loopt als je een stel hersenen hebt.

Misschien is het wel beter dat mensen die andermans leven willen geven voor idealen een groter risico lopen dood te gaan
(maar dat zal ik maar niet te hard op zeggen)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 20:40
schietgeweer
schietgeweer is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 30-06-2004 @ 18:49 :
Hij heeft het nu te druk met andere internetters op kruisingen opwachten...
Oud 30-06-2004, 22:19
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:

Je bedoeld mensen die naar de middelbare school gestopt zijn met leren, en de BBE nou hoeveel zijn dat er nou? En weten waar je mee bezig bent...als ze schieten krijgen ze gelijk gezeik dus..
En ik vind naar Irak uitgezonden worden omdat een oorlogsgeile president die zijn olie-belangen wil veiligstellen geen goed ideaal.
Ik heb niks tegen militairen maar ik zou pas gaan vechten als Nederland zelf werd aangevallen.
Oud 30-06-2004, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 30-06-2004 @ 20:32 :
Ook al zijn het hun idealen, dat maakt het nog niet goed iemand te vermoorden. Iemand vermoorden lijkt mij echt zo gruwelijk, dat blijft echt je hele leven je nog achtervolgen(als je het dan al overleeft). Natuurlijk heeft het zijn goede kanten, maar iemand aanvallen is niet goed vind ik. We zouden beter gewoon moeten wachten totdat iemand ons land aanvalt en dan gaan vechten. Totdat er een efficentere manier van oorlog voeren is vind ik defensie beter dan aanvallen. Nu worden er veel onschuldige mensen gedood en het doel word maar langzaam bereikt. Bovendien heb ik het gevoel dat Amerika veel dingen anders laat lijken, bijvoorbeeld de overname van de interrimregering(neem me niet kwalijk als ik dat fout spel). Het is ook nogal raar dat we met andermans land bemoeien, maar ik ben stiekem toch blij dat Saddam dood is en dat er in ieder geval een toekomst is. Ik heb een beetje gemengde gevoelens over de oorlog.

Waarschijnlijk blijven die hoogopgeleide mensen uit de oorlog, of hebben ze in ieder geval minder kans geraakt te worden. Kan me niet echt voorstellen dat je recht naar de dood loopt als je een stel hersenen hebt.

Misschien is het wel beter dat mensen die andermans leven willen geven voor idealen een groter risico lopen dood te gaan
(maar dat zal ik maar niet te hard op zeggen)
Dus als Nederland aangevallen wordt zou jij niet overgaan op het aanvallen van militaire en strategische kernpunten?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 11:20
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mensen gaan niet in het leger omdat ze het zo leuk vinden hun leven op het spel te zetten
Nee, maar ze nemen het risico wel, zeker als ze uitgezonden worden naar oorlogsgebied...
Oud 01-07-2004, 11:21
Gimme more beer
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 30-06-2004 @ 18:49 :
Evil twinbrother...
Oud 01-07-2004, 12:17
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
FuSe schreef op 30-06-2004 @ 23:24 :
Dus als Nederland aangevallen wordt zou jij niet overgaan op het aanvallen van militaire en strategische kernpunten?
Jawel, en dat heet verdedigen. Pas gaan aanvallen als je zelf aangevallen word.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:29
dwight88
dwight88 is offline
altijd wachten totdat je wordt aangevallen lijkt mij niet echt ideaal.

Er even vanuitgaande dat er vanuit de Arabische wereld echt zo'n grote (nucleare?) dreiging uitging, vind ik het een goede zaak dat Amerika heeft ingegrepen. Als we hadden gewacht totdat we werden platgegooid met atoombommen, hadden we nu wel een probleempje gehad, lastig verdedigen dan...
"helaas" bleek het in Irak wel mee te vallen met die wapens, en lijkt het idd steeds meer om de olie te gaan. Maar als er werkelijke dreiging is, vind ik niet dat je moet blijven afwachten, want dan kan het misschien wel eens te laat zijn........ (maar dan wel met instemming van bijvoorbeeld de VN, de VS is irak voor een groot deel op eigen houtje binnengetrokken..)

Over ons leger, die Erik O. krijgt nu een hoop gedonder inderdaad. Maar dat zal haast wel terecht zijn. Hij is niet de eerste nederlandse militair die in deze oorlog iemand doodschiet, terwijl de anderen die het ook gedaan hebben, niet vervolgd werden. Dus het is zeker niet standaard zo dat ze vervolgd worden.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 16:09
Verwijderd
Zolang de NAVO bestaat zal Nederland niet worden aangevallen. Niet door een staat tenminste.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-07-2004 @ 12:21 :
Evil twinbrother...
Eerder evil clone
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 15:06
Schapie
Schapie is offline
Nou, ik vind wel dat als je zo een filmpje ziet dat je er meer bij gaat na denken he, als ze op het nieuws zeggen er is een amerikaan onthoofd zal dat weinig te weeg brengen, als ze echter zo een filmpje laten zien op het nieuws en je het van het internet kunt halen zullen mensen meer nadenken over wat een toestand het daar allemaal wel niet is in Irak.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 15:47
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 01-07-2004 @ 17:33 :
Eerder evil clone
Zelfde...
Oud 03-07-2004, 16:29
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
thijsssss schreef op 03-07-2004 @ 16:06 :
Nou, ik vind wel dat als je zo een filmpje ziet dat je er meer bij gaat na denken he, als ze op het nieuws zeggen er is een amerikaan onthoofd zal dat weinig te weeg brengen, als ze echter zo een filmpje laten zien op het nieuws en je het van het internet kunt halen zullen mensen meer nadenken over wat een toestand het daar allemaal wel niet is in Irak.
yup. Zelfde met al die aanslagen in Israel. Op het nieuws zien we eigenlijk nooit veel meer dan een plas bloed en een uitgebrande bus. Is natuurlijk ook heel erg, maar zodra je een filmje ziet, van de aanslag zelf, dringt het ook meer tot je door, hoe erg het moet zijn, als je naast zo'n zelfmoordernaar staat.
Laatst zei iemand tegen mij dat ze dit soort filmpjes ook gewoon bij het NOS journaal moeten uitzenden. DAT vind ik dan weer net een slag te ver, denk niet dat dat soort filmpjes voor iedereen even geschikt zijn.. als ik het goed begrepen heb, werd het wel uitgezonden bij Al-Jazeera (sorry als ik het niet goed schrijf ). Vind ik wel ziek, want daar kijken ook kleine kinderen naar. Het zal wel in hun opvoeding/cultuur passen om "negatief" (ik hou het netjes) tegenover de Westerse wereld te staan, maar op deze manier worden de verhoudingen niet veel beter.
Maar nu dwaal ik wel heel erg af

In ieder geval vind ik het wel goede zaak dat de filmpjes beschikbaar zijn, misschien dat er nu mensen wakker worden en serieus proberen te helpen...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:56
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 03-07-2004 @ 17:29 :
als ik het goed begrepen heb, werd het wel uitgezonden bij Al-Jazeera (sorry als ik het niet goed schrijf ). Vind ik wel ziek, want daar kijken ook kleine kinderen naar. Het zal wel in hun opvoeding/cultuur passen om "negatief" (ik hou het netjes) tegenover de Westerse wereld te staan, maar op deze manier worden de verhoudingen niet veel beter.
Het wordt helemaal niet uitgezonden...

Maar het blijft een criminele zender, die als propagandakanaal voor de snijgrage terroristen dient.
Oud 05-07-2004, 14:15
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 03-07-2004 @ 17:29 :
yup. Zelfde met al die aanslagen in Israel. Op het nieuws zien we eigenlijk nooit veel meer dan een plas bloed en een uitgebrande bus. Is natuurlijk ook heel erg, maar zodra je een filmje ziet, van de aanslag zelf, dringt het ook meer tot je door, hoe erg het moet zijn, als je naast zo'n zelfmoordernaar staat.
Laatst zei iemand tegen mij dat ze dit soort filmpjes ook gewoon bij het NOS journaal moeten uitzenden. DAT vind ik dan weer net een slag te ver, denk niet dat dat soort filmpjes voor iedereen even geschikt zijn.. als ik het goed begrepen heb, werd het wel uitgezonden bij Al-Jazeera (sorry als ik het niet goed schrijf ). Vind ik wel ziek, want daar kijken ook kleine kinderen naar. Het zal wel in hun opvoeding/cultuur passen om "negatief" (ik hou het netjes) tegenover de Westerse wereld te staan, maar op deze manier worden de verhoudingen niet veel beter.
Maar nu dwaal ik wel heel erg af

In ieder geval vind ik het wel goede zaak dat de filmpjes beschikbaar zijn, misschien dat er nu mensen wakker worden en serieus proberen te helpen...
Als je deze filmpjes gewoon op het NOS journaal uitzend worden dit soort gebeurtenissen normaal en raken we gewend aan geweld. Als je het nou stiekem op internet kijkt is het veel specialer en heftiger om naar te kijken. Dan begrijpen mensen tenminste dat het niet de bedoeling is dat je iemand een kogel door zijn hoofd jaagd als hij van een ander land komt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 09-06-2004 @ 13:18 :
Ze zeggen dat de CIA hier achter zit, je ziet gelijk dat ze geen onderzoek hebben gedaan, want de video is upgeload in Londen,

*valt van stoel van het lachen*

ja, je eigen bevolking bescherm je wel door de burgers van bondgenoten te onthoofden.

de cia mag dan af en toe dom zijn, maar zo hemeltergend dom nou ook weer niet.

typische realmoslim-uitspraak trouwens.

(let op, nu wordt ik toch hard geflamed )
Oud 05-07-2004, 19:08
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Lotte schreef op 05-07-2004 @ 15:15 :
Als je deze filmpjes gewoon op het NOS journaal uitzend worden dit soort gebeurtenissen normaal en raken we gewend aan geweld. Als je het nou stiekem op internet kijkt is het veel specialer en heftiger om naar te kijken. Dan begrijpen mensen tenminste dat het niet de bedoeling is dat je iemand een kogel door zijn hoofd jaagd als hij van een ander land komt.
good point

Enneuh realmoslim... als dr echt niks snuggers meer uit kan komen... ga dan echt weg dit is wel een van de meeste domme opmerkingen sinds tijden, "de cia zit erachter". orgineel izzie wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten