![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Btw , Denk jij dat onze profeet, een analfabete schapenherder, zou weten wat de egyptenaren, grieken of Romeinen voor wetenschappelijk werk verricht hebben? Laatst gewijzigd op 10-07-2004 om 01:48. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zou ik btw mogen weten welke versen dat psies waren? Aan bron (koran 86) heb ik niet zoveel aan |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
86. De Nachtelijke Bezoeker (at-Taariq) In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle. 1. Bij de hemel en bij de morgenster. 2. En wat weet gij (er van) wat de morgenster is? 3. Het is een ster van doordringende helderheid. 4. Er is geen ziel waarover geen wachter is. 5. Laat de mens derhalve overwegen waaruit hij geschapen werd. 6. Hij werd uit een stromende vloeistof geschapen, 7. Welke voortkomt van tussen de ruggegraat en de ribben. 8. Voorzeker, Hij kan hem (tot het leven) terugroepen. 9. Op de Dag waarop de geheimen zullen worden geopenbaard. 10. Dan zal hij geen kracht en geen helper hebben. 11. Bij de wolk die regen geeft. 12. En de aarde, die door planten splijt. 13. Dit is zeker een beslissend woord, 14. Het is geen grap. 15. Voorwaar zij smeden een plan. 16. En ook Ik smeed een (machtiger) plan. 17. Geef derhalve de ongelovigen voor een tijdje uitstel, |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast is het 'feit' dat Mohammed analfabetische schaapsherder was misschien, of zelfs hoogstwaarschijnlijk, een leugentje in het voordeel van de Islam. Er is toch geen enkele manier om achter de waarheid te komen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij hebt geen enkel tegen bewijs dat hij dat was. En wij hebben zat bewijzen, aangezien we psies alles van zijn leven afweten. Maarja, al die duizenden boeken over zijn leven zullen dan zeker ook wel een leugen zijn in jou ogen ![]() Net zoals Jezus een timmerman was, was onze profeet een schapenherder. Dat is toch zoiets ontzettends moois, dat profeten gewoon ook normale mensen waren. Wie kan het best een geloof onder een bevolking verspreiden, dan een dood normaal iemand? Laatst gewijzigd op 10-07-2004 om 10:51. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Zoals ik al eerder heb gezegd, ontstaat het vlees voor de botten. Waar slaat dat "waarop wij de beenderen bekleedden met vlees" dan op? Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Onder andere je nieren zitten tussen je ruggengraat en je ribben. Lange tijd is gedacht dat sprema uit de nieren kwam (als gevolg van het verkeerde idee van Hippocrates). Dit gedachtegoed heeft Mohammed blijkbaar, ondanks later ontdekt werd dat het fout is, opgeschreven in de koran. Ook dit is weer een teken dat de koran mensenwerk is. Waarom zou Allah zulke fouten aan Mohammed openbaren? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trek je oordeel zelf maar. Nadat de beenderen er waren, lijkt het me logisch dat er meer vlees komt? ![]() Zou ik misschien een site mogen zien met de werken van Aristoteles ? Dat is dus niet zo, er staan wetenschapelijk bewijzen in, om de mens meer rust in zijn hart te geven, voor de rest, is het een boek waar je naar moet leven, en niet alleen maar van moet leren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kom hier nog op ![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Trouwens, op dat plaatje is te zien dat een ontwikkelend embryo een staart heeft. Dit is evolutionair gezien prima te verklaren. Waarom stopt Allah een staart in een embryo (met zelfs tot 12 staartwervels) om deze vervolgens weer af te laten breken door het immuunsysteem? Citaat:
Citaat:
So nature has first designed the two blood vessels from the heart, and from these smaller vessels branch off to the uterus, forming what is called the umbilicus [...] Round these is a skin-like integument, because the weakness of the vessels needs protection and shelter. The vessels join to the uterus like the roots of plants, and through them the embryo receives its nourishment. En dit is geschreven in de vierde eeuw voor Christus, knap he? |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik ben geen bioloog, maar dat zal prima te verklaren zijn. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() En om als argument te komen dat onze profeet dit van de grieken zou hebben, omdat zij toevallig veel van het menselijk lichaam wisten, is ook onzin, want in de koran staan ook andere wetenschapelijk dingen, waar de grieken echt nog niet mee gekomen zijn, en sommige pas in deze tijd zijn uitgevonden. Jacques Cousteaux, is Moslim geworden nadat hij een vers las van de koran over zeeen, wel stoer voor zon wetenschapper ![]() Laatst gewijzigd op 10-07-2004 om 13:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Organen die voor je sperma productie zorgen, zijn als het kind nog ongeboren is, tussen de ribben en ruggengraat, en uiteindelijk is dit steeds naar beneden gezakt. Speculeren over de Koran is voor mij verboden, dus ik kan niet echt verder hierop ingaan. (zonder dat ik er eerst een geleerde over heb nagevraagd, die zowel verstand heeft van de koran als biologie) Laatst gewijzigd op 10-07-2004 om 13:20. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Dat stuk kauwgom is in de zelfde vorm gekneed als een embryo om er vervolgens 1 keer in te bijten (niet kauwen!). 'Gekauwede substantie' kan werkelijk van alles zijn dat totaal niet lijkt op een embryo. Ik heb bijvoorbeeld vanochtend nog een tak uit de mond van mijn paard getrokken waar hij op zat te kauwen. Ook dat is 'gekauwde substantie' en leek allerminst op een embryo. Als jij vanavond je avondeten uitspugd heb je ook 'gekauwde substantie' dat totaal niet lijkt op een embryo. De vergelijking slaat werkelijk nergens op. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het woord mudghah, heeft in nederland geen expliciete betekenis, en waarschijnlijk, zul jij de term uitgekauwde substantie anders intepreteren als de schrijver van dit stukje intepreteert. Het gaat erom dat de ruggenmerg van de embryo lijkt op de afdruk van ons gebit, zoals jij ook gezien hebt. Ik ben geen bioloog, en kan niet overal 1 2 3 een antwoord op geven, ook ik moet het soms aan andere vragem, heb geduld. Citaat:
![]() Als je tijd hebt, bezoek deze site, dan en lees de uitleg erbij zorgvuldig: http://iwc.islam4all.nl/bewijzen.html |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En btw produceert de balzak met hulp van andere organen de sperma. En er hoeft in die tijd geen sperma productie te zijn, maar vanuit daar komen de sperma producerende organen. |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Dit is een autoriteitsargument. Ik ga niet in op drogredenen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als extra ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() btw zie je toch overduidelijk dat een afdruk van je gebit op een ruggenmerg lijkt, waar slaat die fantasie bull shit dan op? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-07-2004 om 15:38. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Het gaat om de feiten, die bespreek ik hier nu met jou. wat de betreffende persoon zegt is irrelevant. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben naar een lezing gegaan over Islam en Wetenschap ![]() quote: En dat klopt dus niet! Bot en vlees ontstaat tegelijk, niet achtereenvolgens. Dit heb ik je nu al tig keer uitgelegd. -------------------------------------------------------------------------------- quote: -------------------------------------------------------------------------------- En hier gaat de koran dus de fout in. Iedereen die ook maar iets van embryologie af weet dat het vlees eerder ontstaat dan botten, en niet andersom zoals de koran vermeldt. Blinde kip ![]() Kom maar met bewijzen dat het weerlegd is lieverd ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Voor de goede orde: eerst ontstaan weefsels als het hart, hersenen, enzovoort. vervolgens ontstaan bot en vlees (spieren) tegelijk uit mesodermcellen, niet achtereenvolgens zoals het in de koran staat. De koran blijft dus fout zitten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat een onzin zeg, je hebt blijkbaar geen idee waar je het over hebt, want dat vlees eerder is dan botten, heb jij al 2 dagen stug volgehouden, en nu zeg je dat je je vergist had. Dit komt behoorlijk onovertuigend op mij over. In de koran staat het dus wel goed. Eerst het weefsel, die zich innestelt, daarna de botten die bekneed worden met vlees. En daarna gaat de embryo verder met de groei, en na ongeveer 40 dagen, heeft de embryo leven. Geweldig ![]() Waarom nog steeds koppig doen, zorgt je testosteron ervoor, dat je mij gewoon niet mijn gelijk kan geven?\ Ik bedoel, hoe kun je verklaren, dat een doodgewone schaapsherder, in een woestijn in saudi arabie, zoiets had kunnen bedenken? . Hoe zou hij ooit contact met die grieken hebben gehad? In welke periode van zijn leven zou hij dat gedaan moeten hebben? Hoe kan het dat een anaflabeet over zulke wetenschappelijke zaken kan schrijven, als hij niet eens kan schrijven. Is het nou zo moeilijk om je ogen open te doen? Laatst gewijzigd op 10-07-2004 om 18:10. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Over welk stadium heb jij het? De balzak zit helemaal niet in de buikholte, maar de testis zelf dalen neer vanuit de buikholte in de balzak. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Nogmaals: het gaat er om wat de feiten zijn, niet wat andere personen denken. Die feiten bespreek ik hier en nu met jou. Zijn alle wetenschappers die atheist zijn een bewijs dat god niet bestaat? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
The works of the Greeks were known in the Arab and North African world for a thousand years before Islam, and Islam began translating Greek texts into Arabic within a century of its military conquests. Greek Hellenic culture had long since spread into and affected popular beliefs, even among illiterate peoples, throughout and beyond the Roman Empire, even down the East Coast of Africa, in many cases reinforced by the introduction of the new Romano-Hellenic philosophy of Christianity. Jews and Christians were extensively Hellenized, and Islam sprung from these very same religious traditions. Even India knew about Greek astronomical works in the first century A.D., having partially translated them into royal languages. Anyone who knows the history of the conquests of Alexander the Great and his successors knows that Greeks and their culture had been firmly rooted and spread throughout the world all the way to Afghanistan, the Ganges river, especially Syria and Persia, but even to Arabia itself. Greek influence on Egypt and Carthage, and even direct colonization, was extensive and spread throughout North Africa over a millennium before the rise of Islam. Oral culture, begun from the speeches of philosophers and rhetors, the songs of poets, and the sermons of preachers and holy men, transmitted a simplified Hellenic-Zoroastrian cosmology throughout the peoples of the Western and Middle-Eastern world at the time. Many of the first Muslims would have been very familiar with Greek language and Greco-Roman education long before they decided to translate texts. The Muslims used Greek for all their administrative documents until the beginning of the 8th century. By the time the Koran was written, all of the Arabic world had been under the domination of the Greek Byzantine Empire for centuries, and had been settled by Greeks since the invasion of Alexander the Great a thousand years before. Indeed, it would have been impossible for Arabs in the 7th century not to know of Greek ideas, since they would already have known many Greeks, they would have traded and worked and gone to school in Greek cities, and served in Greek armies and administrations, for centuries. Just as Europeans learned and read from Latin and Greek, despite speaking other languages, for over a thousand years before anyone thought to start translating books into local languages, so the Arabs used Greek as the language of the educated administrator until their devotion to the native language of their holy book, and the destruction of Greco-Roman power, drew them to transform the written tradition they had inherited. Hence, Arabs knew many Greek ideas, and had known them for many centuries before Islam arose. This is why the burden is on the Muslim to show you anything in the Koran that was not already standard knowledge or educated belief in the Mediterranean world when the Koran was written. Until they do so, and do so competently, we are fully justified in ignoring their assertions to the contrary. Of course, it is claimed that Muhammad was uneducated, and thus the fact that he knew sophisticated ideas, or even writing itself, is miraculous. Besides the fact that this cannot be even remotely proven (the historical documents concerning Muhammad are murky at best), from what we do know the claim is implausible. He was born to a rich and powerful family who controlled the influential trade city of Mecca, which had major and regular connections with Byzantine Egypt, Syria-Palestine, and Persia, all bastions of ancient Hellenized cultures. It is inconceivable that a child of a powerful and wealthy mercantile family, even raised by relatives, would not have received an education. Moreover, Mecca was already populated with large quarters of Hellenized Jews and Christians, with whom Muhammad would have had ample oral contact. Not only is it more than possible for Muhammad to have learned writing and many other Greco-Persian ideas, it is almost certain. There really is no way to prove otherwise, for legend has all but buried the facts. Bron |
![]() |
|
![]() |
Kenjirro, wist je dat in 1993 Shaikh Abd Al-‘Azeez bin Baaz, de hoogste religieuze autoriteit van Saudi-Arabie, heeft verkondigd dat de aarde plat is en dat iedereen die anders meent een atheïst is die straf verdient? Hiervoor beroept hij zich op de 'feilloze' Koran!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat ik me steeds meer af begin te vragen is waarom de landen waarin de 'wetenschappelijke' koran een prominente rol heeft (voornamelijk het midden-oosten) nog zo'n beetje in de Middeleeuwen zitten op wetenschappelijk gebied.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Jij hebt heel vaak gezegd, dat het eerst vlees is dan botten, en dan ineens beweer jij iets anders. Komt op mij dus niet geloofwaardig over ![]() ![]() En wat verwacht je nou met dat verhaaltje? Denk jij dat ik mijn Haddieths verruil voor jou zogenaamde verklaring? Zogenaamd weten die mensen het beter dan de Islam kenners zelf? Laatst gewijzigd op 10-07-2004 om 22:50. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Sommige versen in de koran zijn erg moeilijk om te snappen, en de juiste uitleg is er nou eenmaal bij nodig. Het is een feit dat sperma producerende organen in de embryonale fase daar vandaan kwamen, het ligt btw ook aan de vertaling, want bij andere korans is het iets anders vertaald, Hierdoor zou het beter zijn, als we allemaal arabisch konden, en het van de arabische koran konden halen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ook nog word onze profeet als rijk en machtig beschouwd. Ik kan duizenden teksten halen dat het niet zo was. Dus het bewijs is er niet, laten we het bewijs van hun maar onwaar maken. Zo gaat dat niet he. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|